mahdollista? Meidän mustaherukat kasvattavat pitkiä oksia ja lehdet ovat vasta oksien päässä. Voiko oksia typistää vai haarottuvatko pensaat liiaksi? Oksat ovat myös joka kevät ihan solmussa ja painuneina aivan kuin joku riippapihlaja. Lajike on nähtävästi öjebyn.
Oksien typistys
1
694
Vastaukset
- miriam
Öjebyn on hyvin lamoavakasvuinen lajike. Se on syytä tukea hyvin. Leikatkaa siten, että poistatte kustakin pensaasta muutaman vanhimman verson kokonaan (=tummat/hilseilevät/sammaloituneet). Sitten niistä kaikkein pahiten maahanpainuvista versoista leikkaatte jostain puolivälin paikkeilta, ylöspäin suuntautuvan silmun yläpuolelta. Näin uusi kasvu lähtee etenemään enemmän yläviistoon eikä maata kohden.
Täysikasvuinen leikattu pensas pitäisi olla melko harva, jossa ei ole kuin jotain 25 voimakasta versoa jäljellä. Se tietää sitä, että vuosittain poistetaan muutamat vanhimmat versot kokonaan ja uusimmista versoista heikoimmat, murtuneet ja liian lamoavat. Tietysti kuolleet versot poistetaan myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602844
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 802216
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408