Koko kuukuppi-idea tuntui loistavalta, mutta ei hitto miten hankala sitä on käyttää!
Kynnet pitää ilmeisesti leikata kokonaan pois, vai miten olette onnistuneet kynsien kanssa asettamaan kupin paikoilleen? Kaiken lisäksi kun tuskaisen yrittämisen jälkeen sain kupin paikoilleen, siitä vuosi yli, joten se ei ilmeisesti ollut "auennut" kunnolla. Mutta miten voin ohjeen mukaan pyörittää kuppia sen pohjasta ympäri, kun ei siitä saa otetta? Pois ottaminenkaan ei ollut mitään juhlaa. Kuppi tuntuu aivan älyttömän suurelta ja sisälle laittaminenkin sattui paljon, kun se aukeili koko ajan liian aikaisin siinä emättimen suulla, auts!
Auttakaa nyt kokeneemmat käyttäjät, kiitos!
Kuukautiskuppi.
9
1346
Vastaukset
- dfdsf
1. Kokeile eri taittelutapoja. Sillä perustaittelulla (sydäntaittelu) käy helposti niin, että kuppi aukeaa liian aikaisin. Neuvoja muihin tapoihin linkissä.
http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=kikat#paikalleen4
2. Pyörittämistä en itse ole useankaan vuoden käytön jälkeen vielä saanut toimimaan. Sen sijaan varmistan aukeamisen pyörittämällä sormea kupin ympäri ja painamalla tarvittaessa pohjasta/sivulta. - vaikea sanoa
kun en ihan tarkkaan tiedä anatomiaasi. Kuulostat ehkä vähän nuoremmalta ja tiukemmalta, silloin haastetta on enemmän. Rentoutuminen ja tottuminen vaikuttavat silti eniten emättimen alueella, eli epäilen, että jos ja kun pääset alkusähellyksen aiheuttamasta jännittämisestä, eivät kynnet osu enää mihinkään eikä laittaminen satu.
Itselläni on kyllä pitkät kynnet (valkoista osaa on noin 1/4 kynnestä eli oikeastaan niin pitkät kuin luonnollisista saa nätisti), eikä ne koskaan ota kiinni mihinkään. Pyöritän kuppia aina kupin reunoista, siis ihan niiltä kohdilta, mistä litistän sitä poisottaessa. Tai joskus vain pöyräytän sormea suorana kupin ympäri, jolloin kuppi asettuu paikalleen oikein.
Kupin taittelu on oma taiteenlajinsa, olen käsittänyt, että kuppikunnan sivuilla on erilaisia taitteluohjeita. Toiset niistä kai ovat helpompia nuorelle ja tiukalle. Minä vain ruttaan ja tungen sisälle, samoin poisottaessa se on se alipaineen poisto ja rennosti pusken lihaksilla ulos. Ylipäätään sekä laittamisessa että poisottamisessa se, että kuppi vähän pehmenee käytössä, sorminäppäryys tulee automaattisiksi eikä jännitä alaosaston lihaksia väärin, auttaa. Eli siis aika ja harjoittelu.
Harjoittele laittamista rauhassa, kokeile vaikka aluksi liukasteen kanssa. Jos ei tunnu sujuvan, ole vaikka vähän aikaa ilman. - tuntemuksia
Kuulostaa ihan tyypillisiltä aloittelijan tuntemuksilta. Jatka vain sitkeästi harjoittelua, kyllä se siitä alkaa luonnistua. Kannattaa tarkistaa aina kupin aukeaminen pyöräyttämällä sormella kupin ympäri. Samalla puhdistuu myös emättimen seinämät ja vältyt ns. haamuvuodolta.
Itselläni on ollut kuppi pian viisi vuotta, enkä minäkään ole koskaan saanut kuppia pyörimään, joten se ei haittaa mitään. Kupin saa aukeamaan pyörittämisen lisäksi esim. painamalla sitä pohjasta samalla kun työntää lantionpohjanlihaksilla alaspäin ja joillain toimii myös se, että vetää kuppia ensin vähän alaspäin ja sitten työntää takaisin ylös. - teille..
vinkeistä.
Koitin erilaista taittelutapaa ja sain kupin ehkä vähän helpommin sisään, mutta taaskaan se ei auennut kunnolla. Rasittavaa. Suurin osa vuodosta meni kuitenkin kuppiin, mutta osa ohi.
Minulla on käytössä Luneten isompi kuppi, koska sitä suositeltiin ikäni (24v.) mukaan. Tuntuu, että olisi kuitenkin pitänyt ottaa se pienempi tai ehkä jonkun toisen merkkinen. Yritän nyt kuitenkin vielä, josko homma lähtisi sujumaan.- ..................
Niin, voi hyvin olla että pienempi tai eri merkkinen kuppi sopisi sinulle paremmin. Jos joutuisitkin hankkimaan uuden kupin, niin silti säästät siinä huimasti pitkällä tähtäimellä, kuin jos käyttäisit vain kertakäyttösiteita tms.
Minulla (25v.) on neljättä vuotta käytössä Divacupin pienempi koko. Divacup on malliltaan vähän kapeampi ja pidempi. Minullakin on tosi "piukat paikat", ja tuo malli on toiminut loistavasti.
Millaiset ilmareiät käyttämässäsi kupissa muuten on? Ajattelin vaan, kun Divacupissa on tosi pienet, ja ne menee helposti tukkoon, jollein niitä putsaa esim. neulalla. Jos ilmareiät on osittainkin tukossa, niin siitäkin voi johtua, ettei kuppi aukene ja toimi kunnolla.
Tsemppiä opetteluun! Kyllä se siitä lähtee toimimaan! - myös.....
.................. kirjoitti:
Niin, voi hyvin olla että pienempi tai eri merkkinen kuppi sopisi sinulle paremmin. Jos joutuisitkin hankkimaan uuden kupin, niin silti säästät siinä huimasti pitkällä tähtäimellä, kuin jos käyttäisit vain kertakäyttösiteita tms.
Minulla (25v.) on neljättä vuotta käytössä Divacupin pienempi koko. Divacup on malliltaan vähän kapeampi ja pidempi. Minullakin on tosi "piukat paikat", ja tuo malli on toiminut loistavasti.
Millaiset ilmareiät käyttämässäsi kupissa muuten on? Ajattelin vaan, kun Divacupissa on tosi pienet, ja ne menee helposti tukkoon, jollein niitä putsaa esim. neulalla. Jos ilmareiät on osittainkin tukossa, niin siitäkin voi johtua, ettei kuppi aukene ja toimi kunnolla.
Tsemppiä opetteluun! Kyllä se siitä lähtee toimimaan!uutukainen kuppi on vielä vähän kankea, eli helposti tykkää aueta kesken kaiken. Koita keitellä muutamaan otteeseen.
- Aloittelija myös
Olen itsekin aloitteleva kupittelija ja täältä löytyy myös isompi Lunette, mutta sen verran silti sanoisin, että minun ymmärtääkseni ja myös kokemukseni mukaan Lunette on jäykähkön materiaalinsa ja suht voimakkaan alipaineensa takia kuppi, jota ei pitäisi olla kovinkaan vaikea saada auki. Itselläni ainakin käy niin, että se on alusta asti levähtänyt auki kuin Jokisen eväät, kun vaan sisuksiin asti olen saanut, mutta samaisesta syystä poisotto onkin sitten vähän hankalampi juttu, koska luonnollisesti jämäkkä alipaine on myös tasattava. Tietysti ihmiset on myös yksilöllisiä, että voi olla, että jonkun kohdalla Lunette käyttäytyy ihan toisinkin. Mutta maalaisjärjellä vaan ajattelisin, että esim. Mooncuppia voisi olla vielä vaikeampi saada auki.
Muuten ongelmasi kuulostavat varsin tyypillisiltä, itsellänikin ekoilla kerroilla kuppi lävähti auki ennen kuin sain sitä edes sisälleni, ja raavin/nipistelin kynsilläni itseäni jne. Mutta vähitellen sitä alkaa kehittyä tässä itselle omia tapoja. Minusta erinäisiä ohjeitakaan ei kannata lukea ihan kuin piru raamattua, vaan voi järkeä käyttäen hieman myös soveltaa, jos tuntuu, että joku juttu ei nyt vaan toimi omalla kohdalla.
- Kuppilainen
Yhdyn edellisten kommentteihin: aloittelijan ongelma :) Tiedän, koska itse aloitin käyttää kuppia vasta noin puoli vuotta sitten, ja ne ekat kokeilukerrat oli kyllä Hauskimpien Kotivideoiden arvoista sähläystä... Poisottaminen kauhistutti myös, sillä kuppi ei meinannut tulla ulos. Onneksi luin ohjeet kunnolla, ja muistin rentoutua ja auttaa kuppia lihaksilla alemmas. Ideana on saada kuppi alemmas paineen avulla, ei vetäen (minulla ainakaan ei ole tarpeeksi otetta vetää sitä alas). Kyllä se siitä!
Minullakin kuppi aukeilee välillä laitettaessa. Käytän kahden käden metodia estääkseni sen: oikealla kädellä pidän kuppia taitettuna ja vien sen emättimen suulle, ja vasemmalla kädellä työnnän kuppia sisään. Tämä tuntuu auttavan.
Onnea yritykseen! Toivottavasti homma helpottuu! - vielä..
vastauksista. Nyt alkaa menkat olemaan lopuillaan ja kuin ihmeen kaupalla homma on alkanut toimia todella nopeasti. Eli nyt kupin vaihtoon pesuineen päivineen menee n. minuutti, eikä satu, ellei vahingossa joskus kynsi osu väärään paikkaan. Erilainen taittelutyyli tosiaan sopi minulle.
Mutta todella kätevä keksintö tämä kuppi ja aijon kyllä ottaa jatkossa sen pääsääntöisesti käyttöön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741349Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2401237Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531026- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39678Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44641- 30597