Alkohooli ja koraani

uteliaspimu

Kunnioitan muita uskontoja,mutta haluan myös tietää, onko koraanissa salittu alkoholin käyttö? Kaikki tänne muuttaneet,esim.albanit ja muut muslimiuskoiset aloittavat juoda olutta, viiniä ja viinaa..On nähty..Onko salittu?

5

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • islam

      muslimi ei saa juoda alkoholia.
      muslmi nuoret ovat omaksuneet länsimaalaista kulttuuria, mikä on minun mielestä huolestuttavaa... he ovat unohtaneet heidän uskontoa ja kulttuuria...

    • uteliaspimu

      Minun on vaikea uskoa, että ennen Kristusta ihmiset eivät osaaneet juoda mitään. Musliimiuskonto on kuitenkin vanhin uskonto vai olenko väärässä? Mitä siis he ovat juoneet ennen teetäkö terästettynä ?..

      • islamilainen

        Ruotsissa lasketaan noin 300.000 ihmisen olevan riippuvaisia alkoholista. Alkoholi aiheuttaa 5000 - 7000 kuolemantapausta vuosittain ja yhteiskunnalle siitä koituvat kustannukset arvioidaan yli 100 miljradiksi kruunuksi vuodessa. Alkoholi on osasyynä moniin sairauksiin, kuten korkea verenpaine, maksasairaudet, ruokatorven ym. syövät, hermostovauriot, jotka aiheuttavat muisti- ja tasapainohäiriöitä tai kramppeja, psyykkiset oireet, kuten ahdistuneisuus, masennus, itsemurhataipumukset jne. Liikenneonnettomuudet aiheutuvat usein alkoholista ja pahoinpitelyt ovat yleisiä perheissä, joissa on alkoholisti. Alkoholin kielteiset vaikutukset ovat moninaiset ja kuitenkin ihmiset juovat. Miksi?.......

        Koraanin kielto
        Koraanissaq on kolme jaetta, jotka kieltävät alkoholin:

        "He kysyvät sinulta, onko viini ja uhkapeli sallittua. Sano: "Molempiin sisältyy suuri synti, vaikkakin niistä on joitakin etuja ihmisille; kuitenkin on synti suurempi kuin hyöty."
        (Koraani 2:219)

        http://www.islamopas.com/alkoharam.html


    • angelb82

      minun mielipiteeni:
      Kristitytkään eivät saa juoda alkoholia.

      Nuo ketkä sanovat olevansa muslimeja johtuu varmaankin siitä kun heidän vanhempansa ovat muslimeja. Kosovolaiset taas olivat ensin ns. kristittyjä. Koraanissa on tietääkseni kohta, missä sanotaan:
      'Minulla on myönteisiä ajatuksia Herrastani (eli Hän ei tule rankaisemaan minua).' Kuinka hän valehtelee! Jos hän ajattelisi myönteisesti Herrastaan, hän toimisi sen mukaisesti (tekisi hyviä tekoja).ja sitten hän lausui Allahin sanat (merkityksen selitys): "Se teidän ajatuksenne, jonka ajattelitte Herrastanne, on tuonut teidät tuhoon; ja (tänä Päivänä) te olette häviäjien joukossa!" (Koraani 41:23)

      • uteliaspimu

        Luin historiassa, että kuningas X ei valinut musliimi uskontoa juuri siksi, että musliimi uskonnossa juuri kielletään ryppämistä ja kuningan kanssa on tykkänyt nauttia alkohoolista.Yksi asia nimenomaan kiinnostaa minua: jos näin on kun juuri kirjoitin, miten pidätte kansanne tyytyväisenä ilman alkohoolia? Olen jopa katellinen muslimeille, kun he osavat olla aina raikkaina. Onko se vaikea? Mistä saatte mielihyvää, onko teidän elämä onnellinen? En tarkoita mitään pahaa, mutta voisi olla, että haluaisin tulevaisuudessa vaihtaa uskoani, ei alkohoolin takia, en juo, harvoin joskus, mutta muuten teidän uskonto todella kiinnostaa minua. Kiinostaa myös se, onko asia todella näin kun mainostetaan, että musliminaisilla ei ole oikeuksia. Suomalaiset usein sanoo, mitä heidät erottaa muilta kansoista: SISU..Mitä sisu siis on? Ehkä moni europpalainen nainen olisi halukas kääntymään muslimiksi, mutta se oikeus -juttu oikeastaan pelottaa.Uskon että muslimeilla on enemmän sisuja, kun eivät juo. Kertokaa lisää. kiitos.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe