Alkohooli ja koraani

uteliaspimu

Kunnioitan muita uskontoja,mutta haluan myös tietää, onko koraanissa salittu alkoholin käyttö? Kaikki tänne muuttaneet,esim.albanit ja muut muslimiuskoiset aloittavat juoda olutta, viiniä ja viinaa..On nähty..Onko salittu?

5

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • islam

muslimi ei saa juoda alkoholia.
      muslmi nuoret ovat omaksuneet länsimaalaista kulttuuria, mikä on minun mielestä huolestuttavaa... he ovat unohtaneet heidän uskontoa ja kulttuuria...

• uteliaspimu

Minun on vaikea uskoa, että ennen Kristusta ihmiset eivät osaaneet juoda mitään. Musliimiuskonto on kuitenkin vanhin uskonto vai olenko väärässä? Mitä siis he ovat juoneet ennen teetäkö terästettynä ?..

• islamilainen

Ruotsissa lasketaan noin 300.000 ihmisen olevan riippuvaisia alkoholista. Alkoholi aiheuttaa 5000 - 7000 kuolemantapausta vuosittain ja yhteiskunnalle siitä koituvat kustannukset arvioidaan yli 100 miljradiksi kruunuksi vuodessa. Alkoholi on osasyynä moniin sairauksiin, kuten korkea verenpaine, maksasairaudet, ruokatorven ym. syövät, hermostovauriot, jotka aiheuttavat muisti- ja tasapainohäiriöitä tai kramppeja, psyykkiset oireet, kuten ahdistuneisuus, masennus, itsemurhataipumukset jne. Liikenneonnettomuudet aiheutuvat usein alkoholista ja pahoinpitelyt ovat yleisiä perheissä, joissa on alkoholisti. Alkoholin kielteiset vaikutukset ovat moninaiset ja kuitenkin ihmiset juovat. Miksi?.......

Koraanin kielto
        Koraanissaq on kolme jaetta, jotka kieltävät alkoholin:

"He kysyvät sinulta, onko viini ja uhkapeli sallittua. Sano: "Molempiin sisältyy suuri synti, vaikkakin niistä on joitakin etuja ihmisille; kuitenkin on synti suurempi kuin hyöty."
        (Koraani 2:219)

http://www.islamopas.com/alkoharam.html

• angelb82

minun mielipiteeni:
      Kristitytkään eivät saa juoda alkoholia.

Nuo ketkä sanovat olevansa muslimeja johtuu varmaankin siitä kun heidän vanhempansa ovat muslimeja. Kosovolaiset taas olivat ensin ns. kristittyjä. Koraanissa on tietääkseni kohta, missä sanotaan:
      'Minulla on myönteisiä ajatuksia Herrastani (eli Hän ei tule rankaisemaan minua).' Kuinka hän valehtelee! Jos hän ajattelisi myönteisesti Herrastaan, hän toimisi sen mukaisesti (tekisi hyviä tekoja).ja sitten hän lausui Allahin sanat (merkityksen selitys): "Se teidän ajatuksenne, jonka ajattelitte Herrastanne, on tuonut teidät tuhoon; ja (tänä Päivänä) te olette häviäjien joukossa!" (Koraani 41:23)

• uteliaspimu

Luin historiassa, että kuningas X ei valinut musliimi uskontoa juuri siksi, että musliimi uskonnossa juuri kielletään ryppämistä ja kuningan kanssa on tykkänyt nauttia alkohoolista.Yksi asia nimenomaan kiinnostaa minua: jos näin on kun juuri kirjoitin, miten pidätte kansanne tyytyväisenä ilman alkohoolia? Olen jopa katellinen muslimeille, kun he osavat olla aina raikkaina. Onko se vaikea? Mistä saatte mielihyvää, onko teidän elämä onnellinen? En tarkoita mitään pahaa, mutta voisi olla, että haluaisin tulevaisuudessa vaihtaa uskoani, ei alkohoolin takia, en juo, harvoin joskus, mutta muuten teidän uskonto todella kiinnostaa minua. Kiinostaa myös se, onko asia todella näin kun mainostetaan, että musliminaisilla ei ole oikeuksia. Suomalaiset usein sanoo, mitä heidät erottaa muilta kansoista: SISU..Mitä sisu siis on? Ehkä moni europpalainen nainen olisi halukas kääntymään muslimiksi, mutta se oikeus -juttu oikeastaan pelottaa.Uskon että muslimeilla on enemmän sisuja, kun eivät juo. Kertokaa lisää. kiitos.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      104
      3088
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      87
      2425
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      24
      1966
    4. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1520
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1490
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1395
    7. siis ihan oikeesti

Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      87
      912
    8. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      26
      907
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      62
      846
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      2
      769
    Aihe