Kunnioitan muita uskontoja,mutta haluan myös tietää, onko koraanissa salittu alkoholin käyttö? Kaikki tänne muuttaneet,esim.albanit ja muut muslimiuskoiset aloittavat juoda olutta, viiniä ja viinaa..On nähty..Onko salittu?
Alkohooli ja koraani
5
423
Vastaukset
- islam
muslimi ei saa juoda alkoholia.
muslmi nuoret ovat omaksuneet länsimaalaista kulttuuria, mikä on minun mielestä huolestuttavaa... he ovat unohtaneet heidän uskontoa ja kulttuuria... - uteliaspimu
Minun on vaikea uskoa, että ennen Kristusta ihmiset eivät osaaneet juoda mitään. Musliimiuskonto on kuitenkin vanhin uskonto vai olenko väärässä? Mitä siis he ovat juoneet ennen teetäkö terästettynä ?..
- islamilainen
Ruotsissa lasketaan noin 300.000 ihmisen olevan riippuvaisia alkoholista. Alkoholi aiheuttaa 5000 - 7000 kuolemantapausta vuosittain ja yhteiskunnalle siitä koituvat kustannukset arvioidaan yli 100 miljradiksi kruunuksi vuodessa. Alkoholi on osasyynä moniin sairauksiin, kuten korkea verenpaine, maksasairaudet, ruokatorven ym. syövät, hermostovauriot, jotka aiheuttavat muisti- ja tasapainohäiriöitä tai kramppeja, psyykkiset oireet, kuten ahdistuneisuus, masennus, itsemurhataipumukset jne. Liikenneonnettomuudet aiheutuvat usein alkoholista ja pahoinpitelyt ovat yleisiä perheissä, joissa on alkoholisti. Alkoholin kielteiset vaikutukset ovat moninaiset ja kuitenkin ihmiset juovat. Miksi?.......
Koraanin kielto
Koraanissaq on kolme jaetta, jotka kieltävät alkoholin:
"He kysyvät sinulta, onko viini ja uhkapeli sallittua. Sano: "Molempiin sisältyy suuri synti, vaikkakin niistä on joitakin etuja ihmisille; kuitenkin on synti suurempi kuin hyöty."
(Koraani 2:219)
http://www.islamopas.com/alkoharam.html
- angelb82
minun mielipiteeni:
Kristitytkään eivät saa juoda alkoholia.
Nuo ketkä sanovat olevansa muslimeja johtuu varmaankin siitä kun heidän vanhempansa ovat muslimeja. Kosovolaiset taas olivat ensin ns. kristittyjä. Koraanissa on tietääkseni kohta, missä sanotaan:
'Minulla on myönteisiä ajatuksia Herrastani (eli Hän ei tule rankaisemaan minua).' Kuinka hän valehtelee! Jos hän ajattelisi myönteisesti Herrastaan, hän toimisi sen mukaisesti (tekisi hyviä tekoja).ja sitten hän lausui Allahin sanat (merkityksen selitys): "Se teidän ajatuksenne, jonka ajattelitte Herrastanne, on tuonut teidät tuhoon; ja (tänä Päivänä) te olette häviäjien joukossa!" (Koraani 41:23)- uteliaspimu
Luin historiassa, että kuningas X ei valinut musliimi uskontoa juuri siksi, että musliimi uskonnossa juuri kielletään ryppämistä ja kuningan kanssa on tykkänyt nauttia alkohoolista.Yksi asia nimenomaan kiinnostaa minua: jos näin on kun juuri kirjoitin, miten pidätte kansanne tyytyväisenä ilman alkohoolia? Olen jopa katellinen muslimeille, kun he osavat olla aina raikkaina. Onko se vaikea? Mistä saatte mielihyvää, onko teidän elämä onnellinen? En tarkoita mitään pahaa, mutta voisi olla, että haluaisin tulevaisuudessa vaihtaa uskoani, ei alkohoolin takia, en juo, harvoin joskus, mutta muuten teidän uskonto todella kiinnostaa minua. Kiinostaa myös se, onko asia todella näin kun mainostetaan, että musliminaisilla ei ole oikeuksia. Suomalaiset usein sanoo, mitä heidät erottaa muilta kansoista: SISU..Mitä sisu siis on? Ehkä moni europpalainen nainen olisi halukas kääntymään muslimiksi, mutta se oikeus -juttu oikeastaan pelottaa.Uskon että muslimeilla on enemmän sisuja, kun eivät juo. Kertokaa lisää. kiitos.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758