Tietojen siirto

Uusi läppäri

Hankin pitkän harkinnan jälkeen läppärin. "Vanha" pöytäkone siirrettiin pojan pyhättöön, yläkertaan pelikoneeksi. Kysymys siis kuuluu, miten helpoiten siirtäisin vanhasta koneesta pari melkoisen suurta tiedostoa (n. 20G/kpl) tähän tähän uuteen rekkulaan ? Vanhassa XP, läppärissä Vista. Kiitoksia, jos joku avittaa avutonta.

12

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpoin ulkoisen kovalevyn kautta.
      toinen tapa, jos ne eivät ole yhtenäisiä 20 gigan tiedostoja ja esim suurin on 4 gigaa, niin osta 4 gigan usbitikku (15€)ja siirrä sillä, jos ei ole ulkoista kovoo.
      kolmas tapa netin kautta mutta se on hidasta.
      siinä nyt aluksi.

      • "kolmas tapa netin kau...

        nopeitenhan se menee verkon kautta. FTP-servu pystyyn toiseen koneeseen ja son siinä.


      • Läppäriin

        Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.


      • as-keetti
        Läppäriin kirjoitti:

        Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.

        "Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon."

        luulisi oikeastaan olevan jopa syy hankkia
        varmistukseksi ulkoinen kiintolevy.
        Kun (huom. Kun, ei Jos) se kone sitten
        joskus hajoaa, niin ei tule niin suurta itkua kun
        se paljo tieto on tallessa jossain muuallakin
        kuin siinä hajonneessa koneessa.
        500 Gigan ulkoisen saa jo satasella, pienemmän halvemmalla.


      • Ei avita

        Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.


      • 9876
        Ei avita kirjoitti:

        Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

        että katso listasta kohta

        Conceptronic USB Databridge.

        Saiskohan tähän suoran linkin

        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9039


      • ???
        Ei avita kirjoitti:

        Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

        ???


      • turvautua kikkakolmosiin
        Ei avita kirjoitti:

        Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

        kun vähemmälläkin pääsee. Jos torpassa on jonkun sortin laajakaistayhteys, molemmat koneet reitittimeen kiinni ja romut voi siirtää verkon yli aivan normien mukaan. Jos yhteyttä ei ole, kaupasta halpa reititin (hubikin riittää mutta jos tulevaisuudessa tulee reitittimen tarve, on luvassa uusi ostosreissu) ja pari sopivan mittaista verkkokaapelia ja taas mennään.

        Etuna molemmissa tavoissa ratkaisun standardienmukaisuus ja tulevaisuudessa verkon jatkuva olemassaolo ilman muistitikkujen kanssa juoksentelua tai usbilevyjen lainailua (jossain vaiheessa ne tutut kuitenkin sanovat että osta omat vehkeet).

        Itse verkon rakentamiseen ja asetusten tekoon en tässä mene se tarkemmin, oppaita tuohon hommaan on netti pullollaan.


      • rakentamasta
        Ei avita kirjoitti:

        Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

        aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.


      • tuo ensimmäinen
        rakentamasta kirjoitti:

        aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.

        yritykseni noista kahdesta pikku viiveellä virheilmoitusten kera.. no sama asia kahdessa edellisessä kuitenkin kun ei viitsinyt kirjoittaa kahta kertaa pitempää versiota.


    • Avusta

      Kiitos tosi hyvistä neuvoista. Ehkä tuo nelospisteen, ja 9876 selvennyksen jälkeen tämä piuha sydeemi on paras meikäläiselle. Saattaa tuo kaapelin pätkä löytyä täältä kotoakin, kun vain jaksaa purkaa noita kaapista löytyviä käärmeenpesiä. Vielä kerran kiitos asiallisista vastauksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe