Hankin pitkän harkinnan jälkeen läppärin. "Vanha" pöytäkone siirrettiin pojan pyhättöön, yläkertaan pelikoneeksi. Kysymys siis kuuluu, miten helpoiten siirtäisin vanhasta koneesta pari melkoisen suurta tiedostoa (n. 20G/kpl) tähän tähän uuteen rekkulaan ? Vanhassa XP, läppärissä Vista. Kiitoksia, jos joku avittaa avutonta.
Tietojen siirto
12
724
Vastaukset
helpoin ulkoisen kovalevyn kautta.
toinen tapa, jos ne eivät ole yhtenäisiä 20 gigan tiedostoja ja esim suurin on 4 gigaa, niin osta 4 gigan usbitikku (15€)ja siirrä sillä, jos ei ole ulkoista kovoo.
kolmas tapa netin kautta mutta se on hidasta.
siinä nyt aluksi.- "kolmas tapa netin kau...
nopeitenhan se menee verkon kautta. FTP-servu pystyyn toiseen koneeseen ja son siinä.
- Läppäriin
Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.
- as-keetti
Läppäriin kirjoitti:
Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.
"Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon."
luulisi oikeastaan olevan jopa syy hankkia
varmistukseksi ulkoinen kiintolevy.
Kun (huom. Kun, ei Jos) se kone sitten
joskus hajoaa, niin ei tule niin suurta itkua kun
se paljo tieto on tallessa jossain muuallakin
kuin siinä hajonneessa koneessa.
500 Gigan ulkoisen saa jo satasella, pienemmän halvemmalla.
- Ei avita
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
- 9876
Ei avita kirjoitti:
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
että katso listasta kohta
Conceptronic USB Databridge.
Saiskohan tähän suoran linkin
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9039 - ???
Ei avita kirjoitti:
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
???
- turvautua kikkakolmosiin
Ei avita kirjoitti:
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
kun vähemmälläkin pääsee. Jos torpassa on jonkun sortin laajakaistayhteys, molemmat koneet reitittimeen kiinni ja romut voi siirtää verkon yli aivan normien mukaan. Jos yhteyttä ei ole, kaupasta halpa reititin (hubikin riittää mutta jos tulevaisuudessa tulee reitittimen tarve, on luvassa uusi ostosreissu) ja pari sopivan mittaista verkkokaapelia ja taas mennään.
Etuna molemmissa tavoissa ratkaisun standardienmukaisuus ja tulevaisuudessa verkon jatkuva olemassaolo ilman muistitikkujen kanssa juoksentelua tai usbilevyjen lainailua (jossain vaiheessa ne tutut kuitenkin sanovat että osta omat vehkeet).
Itse verkon rakentamiseen ja asetusten tekoon en tässä mene se tarkemmin, oppaita tuohon hommaan on netti pullollaan. - rakentamasta
Ei avita kirjoitti:
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.
- tuo ensimmäinen
rakentamasta kirjoitti:
aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.
yritykseni noista kahdesta pikku viiveellä virheilmoitusten kera.. no sama asia kahdessa edellisessä kuitenkin kun ei viitsinyt kirjoittaa kahta kertaa pitempää versiota.
- Avusta
Kiitos tosi hyvistä neuvoista. Ehkä tuo nelospisteen, ja 9876 selvennyksen jälkeen tämä piuha sydeemi on paras meikäläiselle. Saattaa tuo kaapelin pätkä löytyä täältä kotoakin, kun vain jaksaa purkaa noita kaapista löytyviä käärmeenpesiä. Vielä kerran kiitos asiallisista vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522