Takapihamme on aidattu koiria varten ja he ovatkin viettäneet siellä paljon aikaa talvella (muutimme vasta viime syksynä). Nyt kuitenkin kevään tullessa ja lumien sulaessa se paniikki iski.. pihamme nurmi on todella huonossa kunnossa, muilla naapureilla näkyy vihreää nurmikkoa, mutta meillä se on sellasta savilällyä.
Ja toinen ihana ylläri paljastui myös...ne koiran jätökset. Niitä on todella paljon, itse muka aina korjasin kaikki mitä löysin, mutta ilmeisesti se lumi peittää alleen senkin. miten ihmeessä niistä pääsis eroon... jos meen lapionkaa niitä sieltä kaivamaan niin eikö siinä sitten lähde osa nurmesta. Olisikohan jotain "lannoitetta" tms mitä voisi heittää niiden päälle, nopeuttaisi tätä maatumisprosessia. Vai mitä ihmettä teen? Olen todella paniikissa saako tosta enää pihaa koskaan. Koiria en ole sinne enää päästänyt enkä päästäkään ennen kuin piha taas jonkin näköisessä kunnossa.
koirat pilanneet takapihan
6
4618
Vastaukset
- mie vaan
mikä tuli mieleen: antakaa olla pihan sellaisenaan kunnes se on kuivahtanut. Sit haravan kanssa kökköset kasaan ja pois. Kalkkia sille tietysti voi levittää nyt ja myöhemmin sitten nurmen kevätlannoitetta. Jos nurmi ei kevään mittaan ala vihertää, joudutte ehkä uusimaan sen.
- nurmenkasvattaja
Kyllähän se nurmi on tiukoilla koirien temmeltäissä siinä ja ehkä pahin on koiran kusi joka polttaa nurmen, etenkin narttukoira kuseksii pitkin nurmikkoa, uros pyrkii etsimään jonkun tolpan mihinkä ruikkia.
Ota nyt ensimmäisenä ne paskat pois nurmelta ja haravoi jonka jälkeen kalkitset ja lannoitat sen. Rauhoita nurmialue siksi aikaa kunnes maa on kuivaa ja nurmi alkaa vihertää kunnolla.- mullakin oli koira
ei hätiä mitiä. kikkareet pois ja aukkopaikkoihin nurmikonsiemeniä ja päälle puolisenttiä multaa innokkeeksi.kylvettävät kohdat kandee rautaharavalla ensin harata. sitten kastelua ellei taivaasta tule ja myöhemmin lannoitusta niin kyllä se siitä. noin kävi itellekkin kun oli koira.
- koiria meilläkin
Olen nyt siivonnut paljastuneita kikkaroita nurmikolta ja loputhan maatuu pian kun sade niitä piiskaa.
Vinkkinä vaan, että ne kikkarat olen heittänyt kompostoriin, ja hyvin siellä muhivat.
Nyt vaan annat nurmikon kuivahtaa ja vähän kalkitset sitä; en kyllä itse lannoita enää, ne kikkarathan ovat jo sitä typpeä maahan antaneet lannoitteeksi . - tai koirat
Sinun pitää valita kumman haluat, koirat vai hyvännäköisen puutarhan. Molempia yhtäaikaa ei saa, jos antaa piskien möyriä siellä.
- Isot koirat kuluttaa
Rajaa nyt ensin siitä pihasta joku osa koiratarhaksi. Kunnostat sitten lopun nurmikoksi mutta vasta sitten kun on vähän kuivahtanut. Jos ne eläimet juoksee siellä edelleen ei se nurmen kunnostus onnistu mitenkään. Sen tarhan pohjalle voit laittaa vaikka sorapatjan. Sen päältä ne kikkareetkin on helpompi poimia pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2314148Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1141394- 481169
- 771075
- 59943
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911