Mistä hemmetistä tuo nyt vielä voi johtua. Aiemmin käytetty korjaamolla; siellä on puhdistettu happitunnistimen liitos, joutokäynnin askelmoottori, sytytysjohdot vaihdettu, itse vaihdoin ilmaputsarin, injector cleanerit on laitettu... Mitä eri vaihtoehtoja nykimiselle ja kiihdytyksen jumiutumiselle on? Pystyykö tuohon malliin (-95) itse vaihtaa polttoaineen suodattimen jos se on vaikka paskainen? Onko kellään samoja ongelmia? Kiitän asiallisista vastauksista, on todella kettumainen vaiva kun kenguroita moottorissa eikä kunnolla pysty kiihdyttämään. Auto lähtee vaihtoon kunhan saan sen ensin sellaiseen kuntoon että kehtaa myydä eteenpäin... :)
Jatkuva nykiminen 306
20
6130
Vastaukset
- -Puola
Itsellä oli samaa vikaa ja vikapaikka oli sytytyspuola.
kone kävi mitä kävi 700-900 välillä.
joskus tippui kierrokset 500 ja siitä sitten hörähti taas käyntiin.
Risteyksestä kun lähti niin vaikka kaasua painoi niin ei jaksanut kiihtyä.
Sitten yhtä-äkkiä lähti hirveällä voimalla vetämään.
Puolan muovit oli lohkeilleet ja pullistuneet ja kosteus päässyt niistä sisään.- Hermot menee
Eli kierrokset pomppii ja hörähtelee miten sattuu, ja ei jaksa kiihtyä, tosin valoista lähtee ihan jees mutta kun kakkosesta kolmoseen vaihtaa niin huomaa ettei oikein jaksa vetää. kiitos neuvosta ton puolan suhteen. Patongilla on ajettu 190 000, ja 1.8l kone.
Nyt on tullut sellanen mielenkiintonen lisä tähän ongelmaan että moottorin häiriövalo syttyy välillä palamaan, ja sillä samalla hetkellä nykiminen loppuu ja kone käy normaalisti. Sitten kun valo sammuu nytkyttely alkaa. Voi jeesus näiden ranskalaisten sielunmaailmaa...
- -Puola
Itsellä oli samaa vikaa ja vikapaikka oli sytytyspuola.
Kone kävi mitä kävi 700-900 välillä.
Joskus tippui kierrokset 500 ja siitä sitten hörähti taas käyntiin.
Risteyksestä kun lähti niin vaikka kaasua painoi niin ei jaksanut kiihtyä.
Sitten yhtä-äkkiä lähti hirveällä voimalla vetämään.
Puolan muovit oli lohkeilleet ja pullistuneet ja kosteus päässyt niistä sisään.- pöpöpöpöpö
olisikohan itselläni samaa vikaa, moottori junnaa hetken 700 - 1000 rpm?? sitten pudottaa niin alas ettei jaksa pyöriä. mutta kuitenkaan en ole kiihtyvyydessä huomannut mitään edellämainittua "hidastelua"
- alkoi samanlaiset viat
kun tankkasin jotain vesipitoista bensaa, kyllä ne loppui kun ajoi tankin tyhjäksi muutaman kerran ja suodatin vaihtui... voihan se olla toi puolakin. Onkos paljon ajettu?
- Peugeot 306 gti
omaani MAP- anturin, jonka viallisuus aiheutti nykimistä. Nykiminen tässä tapauksessa tarkoittaa siis sitä että veto yhtäkkiä katkeaa kokonaan ja taas palaa ennalleen, kesken kiihdytyksen.
Toinen oire oli paikallaan seistessä kun painoi kaasua ja antoi kierrosten pudota tyhjäkäynnille, niin ne vajosivat lopulta niin alas että sammui.
Puolavika yleensä aiheuttaa vain lievää nykimistä ja sitä ettei ota kierroksia kunnolla. n. 50€ on Motonetissa 306:n map- anturi.- -Puola
Minulla loppui se käynnin kanssa temppuilu heti kun vaihdoin sen puolan.
Sitä ennen puhdistin tyhjäkäyntimoottorin, ei auttanut yhtään.
Yhdessä sivustossa neuvottiin että saaste kierrätys puolella olisi paluuputki tai hiilisuodatin tukossa.
Otin letkun irti joka kierrättää niitä saaste hommia jos olis sama vika, ei auttanut.
Niissä neuvottiin myös sitä MAP-anturia mutta en vaihtanut sitä.
oli myös lambda anturista en vaihtanut.
Kaikki muut ovat ennallaan ja vanhoja (alkuperäisiä?)osia paitsi se puola jonka kävin motonetistä ja loppui temppuilut.
Itsellä on 1.6 kone boschin monipiste ruiskulla.
kannattaa katsoa tämä linkki.
Siellä on puolasta kuva ja itsellä oli samanlaisessa kunnossa tai oikeastaan vielä pahemmassa kunnossa.
http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=17310.0
Kiitoksia vaan heillekkin hyvistä neuvoista ja ennen kaikkea kun kertoivat missä vika oli eikä vain arvailuja missä vika voisi olla. - Hermo menee
-Puola kirjoitti:
Minulla loppui se käynnin kanssa temppuilu heti kun vaihdoin sen puolan.
Sitä ennen puhdistin tyhjäkäyntimoottorin, ei auttanut yhtään.
Yhdessä sivustossa neuvottiin että saaste kierrätys puolella olisi paluuputki tai hiilisuodatin tukossa.
Otin letkun irti joka kierrättää niitä saaste hommia jos olis sama vika, ei auttanut.
Niissä neuvottiin myös sitä MAP-anturia mutta en vaihtanut sitä.
oli myös lambda anturista en vaihtanut.
Kaikki muut ovat ennallaan ja vanhoja (alkuperäisiä?)osia paitsi se puola jonka kävin motonetistä ja loppui temppuilut.
Itsellä on 1.6 kone boschin monipiste ruiskulla.
kannattaa katsoa tämä linkki.
Siellä on puolasta kuva ja itsellä oli samanlaisessa kunnossa tai oikeastaan vielä pahemmassa kunnossa.
http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=17310.0
Kiitoksia vaan heillekkin hyvistä neuvoista ja ennen kaikkea kun kertoivat missä vika oli eikä vain arvailuja missä vika voisi olla.Vielä kun tietäisi missä tuossa autossani on tuo puola, myöskään bensasuodattimen paikka on hakusessa. Entä missä se MAP-anturi sijaitsee? Sori tyhmät kysymykset, itse en ymmärrä oikein mitään näistä... Jos joku ystävällinen sielu selventäisi tyhmälle asiaa.
- -Puola
Hermo menee kirjoitti:
Vielä kun tietäisi missä tuossa autossani on tuo puola, myöskään bensasuodattimen paikka on hakusessa. Entä missä se MAP-anturi sijaitsee? Sori tyhmät kysymykset, itse en ymmärrä oikein mitään näistä... Jos joku ystävällinen sielu selventäisi tyhmälle asiaa.
Se puola löytyy tästä.
http://late.nwps.ws/smf/index.php?action=dlattach;topic=17310.0;attach=3406;image
Puola on tuo iso musta mötikkä kuvan yläreunassa.
Bensan suodatin on auton alla muistaakseni kyytiläisen puolella takarenkaan edessä bensatankin kohdalla.
MAP-anturi sijaitsee sinulla luultavasti kyytiläisen puoleisessa iskarin tornissa (tietysti moottori tilassa) siihen menee alipaine letku imusarjasta ja sähköjohdot.
Jos sinulla on se puola vähänkin tähän tapaan
http://late.nwps.ws/smf/index.php?action=dlattach;topic=17310.0;attach=3241;image
niin kannattaa vaihtaa se heti.
itsellä asettui vika heti kun vaihdoin puolan.
Ilmoittele jos saat vian korjattua. - hermo menee
-Puola kirjoitti:
Se puola löytyy tästä.
http://late.nwps.ws/smf/index.php?action=dlattach;topic=17310.0;attach=3406;image
Puola on tuo iso musta mötikkä kuvan yläreunassa.
Bensan suodatin on auton alla muistaakseni kyytiläisen puolella takarenkaan edessä bensatankin kohdalla.
MAP-anturi sijaitsee sinulla luultavasti kyytiläisen puoleisessa iskarin tornissa (tietysti moottori tilassa) siihen menee alipaine letku imusarjasta ja sähköjohdot.
Jos sinulla on se puola vähänkin tähän tapaan
http://late.nwps.ws/smf/index.php?action=dlattach;topic=17310.0;attach=3241;image
niin kannattaa vaihtaa se heti.
itsellä asettui vika heti kun vaihdoin puolan.
Ilmoittele jos saat vian korjattua.kiitos taas. Tosin oma konehuoneeni (tai siis..auton) näyttää aivan erilaiselta, mutta katson mitä löydän ja ilmoittelen miten käy. :)
Sellainen selventävä tekijä tähän tyhmyyteeni muuten että olen naispuoleinen. - pöpöpöpö
siis kyseinen toinen oire johtui MAP-anturista? aikaisemmin kirjoittelinkin jo että itselläni samaa vikaa, tyhjäkäynti heijaa 700 ... 1000 rpm hetken, jonka jälkeen tiputtaa n.500 ja sammuu... voisikohan samasta anturista johtua, kun on veto päällä mutta kierrokset matalalla kaartaessani esim. liikenneympyrän, alkaa hillitön nykiminen eikä meinaa pysyä käynnissä?
- -Puola
pöpöpöpö kirjoitti:
siis kyseinen toinen oire johtui MAP-anturista? aikaisemmin kirjoittelinkin jo että itselläni samaa vikaa, tyhjäkäynti heijaa 700 ... 1000 rpm hetken, jonka jälkeen tiputtaa n.500 ja sammuu... voisikohan samasta anturista johtua, kun on veto päällä mutta kierrokset matalalla kaartaessani esim. liikenneympyrän, alkaa hillitön nykiminen eikä meinaa pysyä käynnissä?
Oletko vaihtanut sytytyspuolaa??
Itsellä oli samat oireet muttei ihan sammunut.
Vaihdoin puolan ja vika korjaantui.
Taitaa olla tyyppivika se puola.
Jos alkuperäinen niin silloin ehdottomasti kannattaa vaihtaa se. - pöpöpöpöpö
-Puola kirjoitti:
Oletko vaihtanut sytytyspuolaa??
Itsellä oli samat oireet muttei ihan sammunut.
Vaihdoin puolan ja vika korjaantui.
Taitaa olla tyyppivika se puola.
Jos alkuperäinen niin silloin ehdottomasti kannattaa vaihtaa se.njahas, mutta eikös, jos puola on rikki, niin auto ei toimi ollenkaan? tai sitten se vasta oireilee.. mutta kuitenkin, täytyypä sit vissiin hommailla se puola ja vaihdella.. suuri apu näistä keskusteluista, kiitoksia..
- -Puola
pöpöpöpöpö kirjoitti:
njahas, mutta eikös, jos puola on rikki, niin auto ei toimi ollenkaan? tai sitten se vasta oireilee.. mutta kuitenkin, täytyypä sit vissiin hommailla se puola ja vaihdella.. suuri apu näistä keskusteluista, kiitoksia..
Jos se puola on samanlainen kuin minulla 98 mallissa niin siinä on sellainen puola jossa on kaksi suurjännitepuolaa samassa puolassa.
eikä siinä ole virranjakajaa vaan sytytys johdot lähtee suoraan puolalta tulpille.
jos esimerkiksi toinen suurjännitekela menee rikki niin silloin pimenee 2sylinteriä ja 2toimii.
elikkä jos joskus tuntuu että vedot häviää niin silloin voisi olla mahdollista että toinen puola antaisi huonon kipinän ja silloin se vaikuttaisi 2 sylinteriin.
elikkä moottori vetäisi vain 2 toimivan sylinterin voimalla.
mutta on siinä vielä se mahdollisuus jos 1tulpan johto menee poikki niin silloin pimenee 2sylinteriä.
koska tämän mallin puola iskee aina 2 sylinteriin kipinän yhtäaikaa. - pöpöpöpöpöp
-Puola kirjoitti:
Jos se puola on samanlainen kuin minulla 98 mallissa niin siinä on sellainen puola jossa on kaksi suurjännitepuolaa samassa puolassa.
eikä siinä ole virranjakajaa vaan sytytys johdot lähtee suoraan puolalta tulpille.
jos esimerkiksi toinen suurjännitekela menee rikki niin silloin pimenee 2sylinteriä ja 2toimii.
elikkä jos joskus tuntuu että vedot häviää niin silloin voisi olla mahdollista että toinen puola antaisi huonon kipinän ja silloin se vaikuttaisi 2 sylinteriin.
elikkä moottori vetäisi vain 2 toimivan sylinterin voimalla.
mutta on siinä vielä se mahdollisuus jos 1tulpan johto menee poikki niin silloin pimenee 2sylinteriä.
koska tämän mallin puola iskee aina 2 sylinteriin kipinän yhtäaikaa.no sen verran tiedän jo äänistä että tulpat toimivat kaikki, minulta lämpöanturin kautta hukkui yksi tulppa ja tiedän miltä kuulostaa jos käydään sotaan vajaalla miehistöllä.. että onkohan sitten ollenkaan puolasta nyt kyse. kone käy ihan nätisti kaikilla kierroksilla kenkääkin antaessa, mutta ei vain meinaa pysyä käynnissä vapaalla ja ei pysykkään.. olisiko sitten mahdottomuus jossain aiemmassa keskustelussa viitattuun MAP-anturiin.. minulla on siis '95, 306, 1,8... tuntuu että paikalliset duunarit ei ota kantaa asiaan, nosteleevat vain olkapäitä ja tuumaileevat, enkä itsekkään nähtävästi ole mikään öljypeukalo :D
- -Puola
pöpöpöpöpöp kirjoitti:
no sen verran tiedän jo äänistä että tulpat toimivat kaikki, minulta lämpöanturin kautta hukkui yksi tulppa ja tiedän miltä kuulostaa jos käydään sotaan vajaalla miehistöllä.. että onkohan sitten ollenkaan puolasta nyt kyse. kone käy ihan nätisti kaikilla kierroksilla kenkääkin antaessa, mutta ei vain meinaa pysyä käynnissä vapaalla ja ei pysykkään.. olisiko sitten mahdottomuus jossain aiemmassa keskustelussa viitattuun MAP-anturiin.. minulla on siis '95, 306, 1,8... tuntuu että paikalliset duunarit ei ota kantaa asiaan, nosteleevat vain olkapäitä ja tuumaileevat, enkä itsekkään nähtävästi ole mikään öljypeukalo :D
No joo onhan se mahdollista.
Itsellä vaan on se 1.6 kone ja sehän on ihan erilainen kuin 1.8
En osaa sanoa sen paremmin kun ei ole kokemusta 1.8 koneista.
Siinä mallissa mikä minulla on tuntuu olevan ihan tyyppi vika se puola.
Kannattaa katsella ettei olisi vaan imuilma vuotoja jostakin (letkut pykineet).
Muistaakseni se MAP-Anturi ei ole kovin kallis kokeiltava vaikkei toimiskaan.
Vaihtaa takaisin sen alkuperäisen ja laittaa jemmaan uuden tai myy sen sitten toiselle tarvitsevalle.
- naulakauppa
Hei ! Mulla on huippu nätti 306 xr i joka nykii, käy kolmella ja kun on hyvä hetki mennään niin maan p---. Joku Peugeot-korjaamo väitti että kansipahvi on menny. On se vaan erikoista, kun ei tee painetta, ei sekota öljyjä ja vesiä. Ato lämpiää normaalisti, mutta tuntuu kun se ie saisi ruiskusuuttimien kautta bensaa. Kun ottaa kakkosen tai kolmosen tulppanjohtoa irti , kipnä kulkee, mut käy ei. Missä Vika. HELP......
- naulakauppa
Autoni on Peugeot 306 XRI -96 1.6 Bensa
- dan1
my car runs very slow than normal and i have been asked to buy a new ''sytytys puola/kasetti...is it possible when i buy that the car will move as fast like normal?? heeelllllp
- Anonyymi
Change that coil pack, should do the trick.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882