äitienpäivälahjaksi

isoäideille?

Saisiko vinkkejä lahjaan isoäideille, ikä siinä 60 v.?? Mistä ilahtuisitte?

11

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mumi

kampaajalle, kauneushoitolaan tai manikyyriin tai pedikyyriin, jotain sellasta.
      Jotkut tykkää saada myös hajuvettä tai jotain hyvää kasvo-kokovartalovoidetta. Jotain kulutustavaraa kuitenkin, koska tässä iässä jo tuppaa olemaan kaikenlaista krääsää omasta takaa.
      Kukathan aina ilahduttavat myös. Suklaan ystävälle lisäksi hyvää suklaata, mikäs sen parempaa.
      Hajuvesissä ja ihonhoitotuotteissa täytyy tietysti varmistaa vähän mitä on mummukka on käyttänyt tai mistä pitää. Joku kalliimpi tosi hyvä tuote tietysti ilahduttaa, jos tykkäisi käyttää, mutta ei itse raaski ostaa. Esim. itse en ole raaskinut ostaa kalliita silmänympärysvoiteita, mitä aina välillä mulle on tyrkytetty.

• mummolle piristystä

Toisenlainen ympäristö piristää.

• äitienpäivänä

Äitiä muistetaan sinä päivänä. Isovanhempia voi muistaa muulloin. Heillä on oma päiväkin, en muista koska.
      Pane kortti postiin, jos varta vasten juuri äitienpäivänä haluat mummua muistaa. Onnittelutehtävä kuuluu kuitenkin omalle äidillesi.
      Muistat omaa äitiäsi lahjalla, jos katsot sen tarpeelliseksi.

• siis.. .

olen ostamassa lahjaa omalle äidilleni ja mieheni äidille, emme käytä heistä lapsen saatuamme nimitystä äiti, vaan mamma mummi... :)

• tarja 2
        siis.. . kirjoitti:

olen ostamassa lahjaa omalle äidilleni ja mieheni äidille, emme käytä heistä lapsen saatuamme nimitystä äiti, vaan mamma mummi... :)

mummolle,eli minun äidille lehtitilauslahjan,joko ET-lehden tai jonkun muun.
        Toinen mummo tykkää täyttää ristikoita joten ehkä joku ristikkolehti ja kukka.Minun äitini ei välitä kukista.

• mummoloinen

No joo, mie olen kyllästynyt viettämään äitienpäivää ja aion lahjaksi karata koko juhlista!

On jo paikka tiedossa, minne vaarin kanssa häippäistään.

Nimittäin on niin, etten jaksa pitää "äitienpäiviä" ja minua kerrassaan kyllästyttää itseni juhliminen.
      Minussa ei ole juhlimista, sillä en ole maailman paras äiti. Ihan tavallinen vain.

Viime vuosina on ollut tupa täynnä juhlijoita, jotka odottavat että tarjoan sitä kuuluisaa ja makoisaa kermakakkua sekä yleisön pyynnöstä itsevalmistamiani voileipäkakkuja.

Vaan niiden teko ja pöydän koreaksi laittaminen pojille, miniöille ja lapsenlapsille on työn takana.
      Perjantaina leivon pullat ja kakkujen pohjat. Lauantaina teen voileipäkakkujen sisällykset ja laitan kakut painon alle jääkaappiin. Sunnuntai-aamuna kukonlaulun aikaan teen koristelut.

Sunnuntai-iltana myöhään makaan reporankana ja katselen niitä muutamia ruusuja ja mietin että mitä ihmettä minä tässä oikein juhlinkaan.

Tänä vuonna yllätän lapseni, miniäni, vävyni, lapsenlapset ja häippäsen!
      Moikka vaan porukat!

• Aikoinaan äitienpäivä oli äidin muistamiseksi ajateltu, ja ainoa lahja oli gardenian kukka. Tämähän on Amerikoista lähtenyt juhlapäivä.

Nyt siitä on tullut kamala velvollisuus kaikille, ja ne äidit, jotka nuoruuden innossa halusivat päiväänsä juhlia, ovat nyt siinä tilanteessa, että kaikki änkeävät paikalle.

Olen sama mieltä kanssasi, että äidit ovat "ihan tavallisia". Minustakin oli jo lasten pienenä ollessa karmeaa kuunnella "äideistä parhain"-vuodatuksia, sillä kyllähän minä puutteeni olin sisäistänyt.

Lapset saivat tehdä kortit, ja sitten juotiin kahvia ja avattiin jätskipaketti. Mitään juhlia en suostunut järkkäämään, ja myöhemmin kielsin koko päivän vieton.

Lapsenlapset viettäkööt äitienpäivän omien äitiensä kanssa, ei minun. Olen sanonut omille lapsilleni, että menevät anoppiloihin mieluummin, minä ymmärrän sen ihan hyvin.

Olen sitä mieltä, että lapsien pitää saada juhlistaa äitienpäivä, koska se on heille tärkeää, mutta se jääköön taakse lapsuuden mukana.

• mummu kans

kahvia keitellä eikä ruokia laitella äitienpäivänä, tyttäreni tekee sen puolestani siispä menemme papan kanssa valmiiseen pöytään ja siinä on lahjaa tarpeeksi.Kaikki lapsemme 4 kpl ovat koolla, vietämme mukavan päivän enkä halua mitään lahjoja.

• mummoloinen
        mummu kans kirjoitti:

kahvia keitellä eikä ruokia laitella äitienpäivänä, tyttäreni tekee sen puolestani siispä menemme papan kanssa valmiiseen pöytään ja siinä on lahjaa tarpeeksi.Kaikki lapsemme 4 kpl ovat koolla, vietämme mukavan päivän enkä halua mitään lahjoja.

Hieno juttu, kylläs lohdutti minua kovin, että silleen teillä tehdään!
        Onneksi olkoon vaan Sinulle!

Tyttärelläni on sairaudessaan sen verran tekemistä, etten voi häneltä odottaa samaa palvelua äitienpäivänä. Hyvä että perheensä hoitelee, ja sen on paljon se.

Olen ihka onnellinen omasta lahjastani, jonka itselleni annan: eli mummo pakenee juhlapaikalta.
        :)

• minä myös
        mummoloinen kirjoitti:

Hieno juttu, kylläs lohdutti minua kovin, että silleen teillä tehdään!
        Onneksi olkoon vaan Sinulle!

Tyttärelläni on sairaudessaan sen verran tekemistä, etten voi häneltä odottaa samaa palvelua äitienpäivänä. Hyvä että perheensä hoitelee, ja sen on paljon se.

Olen ihka onnellinen omasta lahjastani, jonka itselleni annan: eli mummo pakenee juhlapaikalta.
        :)

Aion myös vetäytyä ylhäiseen yksinäisyyteeni mökille. Muutama hyvä kirja mukaan, siinä on minulle lahjaa kerrakseen. Eikä tarvitse lasten perheineen pähkäillä, että missä välissä tulevat kiireidensä keskellä minua tervehtimään. Viettäkööt he päivää omien , vielä pienten lastensa kanssa, ilman "velvollisuutta" tulla mummoakin onnittelemaan.

• tartte olla

Yhtenä vuonna sain rännien putsauksen, roikkui räystäillä koko sakki ja kivaa tuntui olevan yhdessä tekeminen.

Parhaita lahjoja ovat itse tehdyt kortit, ne missä on pikku-kätösetkin saaneet osallistua.

Mummoilla on yleensä kaikkea kyllin, kukkaihmisille voi kyllä viedä kukkia muulloinkin kuin äitienpäivänä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe