Mista teille atoopikot ollut apua?
Itsella ollut kyseinen ihotauti syntymasta saakka. Viimeiset kuusi vuotta juossut ihotautilaakarin vastaanotolla ja aina vaan saa karsia. Tuntuu et kaikki on jo kokeiltu.
Olen syonyt sandimumia, se vaan pahensi ihottumaa.
Ja kortisonitabletteja ja antibioottikuureja..
Olen juossut valohoidoissa pariin otteeseen sarjahoidossa. Ekana vaan pahensi, toisella kerralla auttoi mutta eipa kestanyt kauaa kun taas puhkesi paha ihottuma..
Kaikenmaailman rasvoja tullut kokeiltua, ei edes muista enaa kaikkien nimia. On eri kortisonit, jotka rauhottaa niin et sen aikana ihan hyva, mut odotas kun menee muutama paiva, on ihottuma taas takaisin.. ja duocort sama juttu seka protopic, joka yhdes vaihees oli hyva, mutta meni iho sitten niin pahaksi ettei sita voinut kayttaa ja sita ei enaa kesta niin pitkan tauon jalkeen laittaa edes aspiriinin kanssa kun yksi ihotautilaakari kaski kokeilla niin et ottaa aspiriinia ja laittaa sita protopicia, mut taas lehahti..
kosteusvoiteista tullut varmaan jo kaikkea kokeiltua, kuivuuden pitaa suht hyvin poissa tuo abobase oily cream, mut nyt oli pakko valilla vaihtaa kevyempaan siihen abobase creamiin, ku alkoi tuntuu jo liian rasvaiselta..
saippuaa en oo moniin vuosiin kayttany, pesen silla baby oililla, mita tavallisesta kaupasta saa kun iho ei edes niit hajusteettomia saippuoita kesta...
sit oon syony kaikenmaailman ternimaitokapseleita, b-vitamiinia, sinkkia ja helokkioljya ja mollerin tuplaa ja kalaoljytabletteja... ei auta ei..!
Alkaa niin kyllastyttaa tama ja ottaa paahan kun kohta taas kesa ja ei yhtaan mukavaa sitten esitella niin kauniita saariaan koko kansalle..huoh..
Apuja kaipailen...
Vaikea atopia
25
6631
Vastaukset
- ticooo
itselläni ei ole atooppista ihoa, vaan eräänlainen inhottava rakennevika käsivarsien ihossa jonka takia en voi käyttää edes kesällä lyhythihaisia.. aurinko auttaa siihen mutta näppylät on kamalia vuoden ympäri.. voin siis henkisesti olla mukana sun tuskassa, kun ihmiset tuijottaa ja mielessä pyörii se tutuu; miksi juuri minä?
- k-pyörä
Kävin kärventääs thaimaassa nahkaa.Aurinko tekee tosi hyvää ja merivesi.Takasin palatessa iho on hyvä,helvetimoine kutina vaan vaivaa.se tulee aaltoina,kun aloittaa raapimisen ei siitä meinaa tulla loppua.Osa kutinan aiheuttajasta voisi olla psyykkinen.Tulikuuma vesi tuntuu sairaan hyvältä,siitä en taia pystyy luopuun koskaan.
- ihottumaa,
k-pyörä kirjoitti:
Kävin kärventääs thaimaassa nahkaa.Aurinko tekee tosi hyvää ja merivesi.Takasin palatessa iho on hyvä,helvetimoine kutina vaan vaivaa.se tulee aaltoina,kun aloittaa raapimisen ei siitä meinaa tulla loppua.Osa kutinan aiheuttajasta voisi olla psyykkinen.Tulikuuma vesi tuntuu sairaan hyvältä,siitä en taia pystyy luopuun koskaan.
jota hoidan pitämällä puuvillaista liinaa. Pari päivää nyt ollut ja kutina poissa. Ei tarvitse kortisonia eikä rasvoja, joita taipeeni eivät siedä. (oliiviöljy ollut hyvä taipeisiin, kuten kylkiin). Ja tosiaan mahdollisimman kuuma vesi poistaa jo alkaneen kutinan. Aamulla kokeilin ja kävin haaleassa suihkussa, mutta selkä alkoi kutista, joten oli mentävä polttamaan tai sulattamaan PÖPÖT; mitähän ne ovatkaan. Ja kutina lakkasi. Ei tarvinnut raapia verille. KUUMA VESI ON KUULEMA KIELLETTY. Että kierteessäkö ollaan.
- kukaan kertonut
onko kukaan kertonut ,mistä sinulla atopia johtuu,itselläni puhkesi 13-v vanhana,taipeisiin ensin ,parani ,kun muutin kotoa pois,meillä oli kotona jotain home tms.ongelmaa,toisilla tulee
tomaateista yms raaoista kasviksista.milloin sinulla tilanne pahenee,jonkin syönnin jälkeen,
tekemisen jälkeen,?miten aurinkorannalla olo suolaisessa
merivedessä uinti,auttaako? psoriaatikot
saavat valtavasti apua juuri noista asioista,mutta en tiedä sinulla,kokeilitko kauan
niitä omega-kapseleita?- vanha atoopikko
atopian taustalla on ruoka-aineallergiaa: maito, kala, tomaatti, kananmuna yms.
Aikani tutkittuani, olen tullut siihen tulokseen, että vika on suolistossani, niinpä olenkin aloittanut maitohappobakteerien syönnin ja olo on parempi, iho on parempi.
Olen käyttänyt protopickiä, se auttaa silmiini, kortisonia koko elämäni, kokeillut kaikki mahdolliset perusvoiteet, A.I. Creme on tällä hetkellä käytössä, on hyvä mutta kallis eikä tietty korvattava. Päänahan sain viimeksi kuntoon jojobaöljyllä.
Ihon pesen tällä hetkellä body shopin parapähkinä suohkugeelillä, aivan ihanaa.
Oireet ovat nyt siedettävät, uskon että maitohappobakteerit säilyvät lopun elämääni päivä rutiineissani.
- Anssdfjksdklhsdöajköaghs
Hei,
Olen kanssa atoopikko ollut koko ikäni. Olen itse löytänyt kokeilemalla minulle sopivan tavan hoitaa atopiaani. Ihottumaa on ollut käsissä, jalka- ja käsitaipeissa. Pahimpina aikoina myös kaikkialla raajoissa, selässä ja niskassa.
Otan aamuisin Bion 3 tapletin, jossa on vitamiinien ja kivennäisaineiden lisäksi kolmea maitohappobakteerikantaa. Lisäksi magnesium ja kalmius tapletin.
Joka päiväinen lyhyt suihku. Hiukset pesen shampoolla, mutta muuten en käytä pesuaineita.
Vältän käsien pesua kuin ruttoa, joten katson tarkkaan mihin kosken. Käytän suojakäsineitä jonkin verran.
Desinfektiohuuhteita, jotta tulehduttavia bakteereita olisi mahdollisimman vähän iholla. Tosin ei mikään nautinto, jos iho on rikki.
Vältän rasvoja, jos mahdollista olla ilman. Jos pitää käyttää, niin mahdollisimman lyhyen ajan.
Kun iho menee huonoon kuntoon, niin silloin dermovat-nimistä rasvaa. - ikuisesti kituva
minullakin paha atopia ollut pienestä pitäen.Eikä lähde kirveelläkään paranemaan.Kaikki hoidot on kokeiltu.
En käytä mitään pesuaineita.Allergialääkkeet ja perusvoiteet vain hoitona.
Olen tosin huomannut,että kun olen mieleltäni rauhallinen enkä stressaa niin ihoni on myös paremmassa kunnossa.Joten mielenrauhaa,ystävät.
Ja kintut esiin biitsillä vaikka nolottaisikin!!!- minttux
Eli taahan on siis ollut mulla syntymasta saakka kun joku kysy et mista tama johtuu, on siis perinnollista....
Monet ruoka-aineet oon jattanyt pois kokonaan, kuten tuoreen tomaatin ja omenan kaikissa muodoissaan myos hapon, maapahkinan, sitrushedelmat... muista en oo huomannu et auttais vaikka jattais syomatta..
Ja joo en voi kuvitellakaan et pesisin itteeni saippualla, ei ei.
Aurinko auttaa, joten onneksi tulee kesa. Ainoa haittahan tassa on se etta ei ole kivaa et ihmiset kattoo et mika tolla on ku jalat ihan ruvella.. nyyh..
Ja toi stressi oon huomannu senkin, jos stressaa enempi ni sit tulee helpommin iho pahemmaks mut en osaa olla aina stressaamattakaan..
Alotin nyt kokeilemaan sit e-epaa, jospa se auttais. Tieda sitten kuinka kauan sita taytyy vetaa etta nakee, onko siita todella apua..
Ja noi kalkkitabletit olis joo muutenkin ihan hyva alottaa kun ei hirveesti mitaan maitotuotteita pysty mahan takia syomaan..
Ihanaa et on kohtalotovereita, jotka ymmartaa millasta tama valilla on. - neitivainen
minttux kirjoitti:
Eli taahan on siis ollut mulla syntymasta saakka kun joku kysy et mista tama johtuu, on siis perinnollista....
Monet ruoka-aineet oon jattanyt pois kokonaan, kuten tuoreen tomaatin ja omenan kaikissa muodoissaan myos hapon, maapahkinan, sitrushedelmat... muista en oo huomannu et auttais vaikka jattais syomatta..
Ja joo en voi kuvitellakaan et pesisin itteeni saippualla, ei ei.
Aurinko auttaa, joten onneksi tulee kesa. Ainoa haittahan tassa on se etta ei ole kivaa et ihmiset kattoo et mika tolla on ku jalat ihan ruvella.. nyyh..
Ja toi stressi oon huomannu senkin, jos stressaa enempi ni sit tulee helpommin iho pahemmaks mut en osaa olla aina stressaamattakaan..
Alotin nyt kokeilemaan sit e-epaa, jospa se auttais. Tieda sitten kuinka kauan sita taytyy vetaa etta nakee, onko siita todella apua..
Ja noi kalkkitabletit olis joo muutenkin ihan hyva alottaa kun ei hirveesti mitaan maitotuotteita pysty mahan takia syomaan..
Ihanaa et on kohtalotovereita, jotka ymmartaa millasta tama valilla on.Hei, minulla paheni tuossa viime syksynä yllättäen atooppinen ihottuma. Nyt keväällä otettiin testejä, ja paljastui että olen herkistynyt jokaisen ihmisen iholla elävälle hiivasienelle, nimeltään pitorusporum ovale. Täällä artikkeleja aiheesta: http://www.terveysportti.fi/ltk/ltk.koti?p_haku=pitorosporum
Jotkut atoopikot voivat herkistyä tuolle hiivasienelle, ja se pahentaa atoppista ihottumaa.
Itse olen saanut helpotusta kutinaan Nizoral-shampoosta, tai itseasiassa sen rinnakkaisvalmisteesta. Pesen shampoolla kroppani muutaman kerran viikossa, annan vaikuttaa aineen 5-10 min. iholla ennenkuin pesen pois. Myös aurinko tappaa tätä hiivasientä. Ihottumaan olen saanut Bemetson K-nimistä voidetta, auttaa tosi nopeaan. - neitivainen
neitivainen kirjoitti:
Hei, minulla paheni tuossa viime syksynä yllättäen atooppinen ihottuma. Nyt keväällä otettiin testejä, ja paljastui että olen herkistynyt jokaisen ihmisen iholla elävälle hiivasienelle, nimeltään pitorusporum ovale. Täällä artikkeleja aiheesta: http://www.terveysportti.fi/ltk/ltk.koti?p_haku=pitorosporum
Jotkut atoopikot voivat herkistyä tuolle hiivasienelle, ja se pahentaa atoppista ihottumaa.
Itse olen saanut helpotusta kutinaan Nizoral-shampoosta, tai itseasiassa sen rinnakkaisvalmisteesta. Pesen shampoolla kroppani muutaman kerran viikossa, annan vaikuttaa aineen 5-10 min. iholla ennenkuin pesen pois. Myös aurinko tappaa tätä hiivasientä. Ihottumaan olen saanut Bemetson K-nimistä voidetta, auttaa tosi nopeaan.Sori, unohdin että tuonne terveysportin sivuille täytyy omata tunnukset. Tässä englanninkielinen sivu ko.hiivasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Malassezia_furfur
- atoopikko..
Mulla on kans ollut paha atopia aina, ja nyt tässä taannoin oli taas naamataulukin niin pahana että silmät turposi melkeen umpeen:/ Aloin syömään Ataraxia(vahva antihistamiini), alussa kolme tabua päivässä, vaikka hirmu väsy oli koko ajan, ja rasvasin naamaani Locoidilla vaikkei sitä vissiin sais kasvoille käyttää, mutta kyllä auttoi ja ihanaa olla taas hetki normaali. Samalla pistin ruokailutavat uusiksi koska iholle on tärkeetä saada vitamiineja ja muutenki terveet elämäntavat auttaa. Rupesin syömään hedelmiä ja vihanneksia enemmän jne, ja syön myös mustaherukansiemenöljy-tabuja josta saa omega3:a, koska oon kalalle kovasti allerginen eikä kalaöljyt käy. Allergialääkket ja maitohappobakteerit myös käytössä.
Kuulemma Aloe Vera-kuuri(sisäisesti) tekis iholle ihmeitä, en tiedä kun ei ole omaa kokemusta. Aluksi iho pahenee kun jotkut kuona-aineet sunmuut poistuu ja sit pitäis parantua kokonaan, tiedä häntä!
Sit olen kuullut myös semmosesta teestä kuin Oolong Formosa, joka auttais atooppisen ihoon..
Ja vielä suosittelen kasvojen pesuun Avenen puhdistusmaitoa jota saa isoimmista apteekeista. Tosi hyvä aine, eikä tarvi veden kanssa läträtä! Minun iho ei ainakaan yhtään reagoi siihen ja on tosi miellyttävä.
Tsemppiä kaikille atoopikoille! :) - Kobber
Myötätuntoa ja voimia sinulle! Itse menetin ammattini käsi-ihottuman vuoksi, eikä tuskaani voi ymmärtää kuin toinen saman kokenut!
Onko sinulle varmasti tehty riittävän kattavat allergiatestit? Ei ole järkeä, jos vältät turhaan jotakin ainetta, etenkin ruuan osalta. Toisaalta myös apteekkivalmisteet saattavat sisältää ainesosia, joille voit olla yliherkkä.
Oireiletko aina, vai onko kausittaisia vaihteluita esim. sään mukaan? Väittäisin, että jos oireilu on jatkuvaa, niin taustalla on joku allergia, jota ei ole tajuttu. (Käsi-ihottumaani hoidettiin atopiana ja toksisena ekseemana, kunnes allergiatestit tehtiin vasta paikkakunnan muuton jälkeen. Yllättäen allergioita löytyi paljon, vaikka iho-oireet olivat epätyypillisiä.) - Atopia- 84
Suosittelen kokeilemaan ilmastokuntoutusta! Itse kävin alkuvuodesta ja vieläkin iho yllättävän hyvä. Iholiiton sivuilla on jotain tietoa hakemisesta (atopiaryhmä) ja matkaan liittyvästä. 2vk:n matka ja VAIN 200 euroa. Sis. majoitus, ruoat ja ohjelma. Lääkärikin yllättyi ihoni kuntoa takaisin tullessa ja suositteli ensi talvena uutta reissua.
Itsellä todella paha ihottuma. Alkanut jo lapsena. Valohoidot tai muutkaan hoidot ei ole ihoani parantaneet, vaan pahentanut. Viimein löysin jotain mikä todella toimii. =) - Saara
Hei, itselläni auttoi, kun lopetin valkoisten jauhojen ja sokerin käytön eli vähän niinkun vhh:lla oisin, mutta en ihan niin tiukalla.
- kohtalotoveri
en lukenut muita vastauksia, mutta suosittelen ehdottomasti pityrosporum ovale-testiä. eli tämä kuuluu siis ihon normaalihiivoihin, mutta moni atoopikko on herkistyny sille. kannattaa pyytää iholääkäriltä verikoetta, koska ihotesti ei ole yhtä luotettava! ite oon olu samanlainen vaivanen kuin sinäkin, mutta tämä hiiva-allergia oli siis aivan mullistava juttu mulle! oon syöny nizoralia tabletteina, ja ne toimii tosi hyvin!! lähes sisäisen kortisonikuurin luokkaa, mutta haittavaikutukset paljon pienemmät!! lisäksi pesen itteäni nizoral-shamppoolla. sen pitää antaa vaikuttaa muutaman minuutin. ja hiivalääke toimii parhaiten, jos sen voi ottaa esim. aamulla ja sen jälkeen tehdä hikilenkin, ottaa kovat löylyt saunassa tms... ja olla peseytymättä 10 h. tämä neuvo tuli ihotautilääkäriltäni ja voin sen allekirjoittaa.
toivottavasti tästä on apua muillekin, kurjaa, tiedän minkälaista piinaa on vaikean atopian kanssa!! tsemppiä!!!!!! - hellie
Ihanaa olla vapaa atopiasta. Viime talvena oli koko vartalon kattava ihottuma, joka paheni rasvoista. Kortisoni auttoi sen aikaa, kun sitä käytti, jonka jälkeen rutikuiva, hilseilevä ja kutiava iho. kortisoni minulla kuivattaa ihoa ja levittää ihottumaa sinne missä sitä ei aikaisemmin ollut. Valohoito ja aurinko paransivat. Yritti tulla nyt lokakuun alussa uudelleen, kun siirryin paksumpaan vaatetukseen, mutta en rasvannut enkä käyttänyt kortisonia. Aloin syömään kalanmaksaöljyä. Siinä on D- ja A-vitamiinia. Nyt iho taas hyvä.
- apinanraivolla
...tuo voide juttu kuulostaa just siltä ku mulla lievempien kanssa. Mutta noin yleensä ottaen MIELI parantuu RUUMIStA aikaisemmin. Eli jos syöt jotain öljyjä ja vitamiineja sekä hivenaineita niin siinä asiassa huomaa eron heti omassa henkisessä kunnossa ja suorituskyvysä mutta varsinaiset tulehdukset ja muut oireet hävi paljon paljon myöhemmin kehosta. Nuihin muihin kuin ihotulehduksiin yms...voisin pitää kovankin markkinapuheen mutta kannattaa ajatella ettei ne auta sinua yhtään. Siksi että sinunkin on paras upottaa rahaa niinhin asioihin kovasti koska noin yleensäottaen vain ne on parantunut jotka on löytäneet etsimänsä. Näin sinun ei tarvitse odotella liikoja eikä tule hoitoväsymystä. Hoitoväsymykseen auttaa sitten se, jos sinulla on kunto ja mielialapuolella kova vaje, että huomaat olevasi entistä ehompi ja se auttaa ponnistelemaan kovemmin. Toki voidaan olettaa että jos minulla ei kuukaudessa muutama härskin näköinen läntti vielä ole hävinnyt ei jollakin toisella häviä paha ihottumakaan. Pistin itselleni tavoitteen joka on yksi vuosi koska jos pistän kaksi kuukauttaa voi olla ettei sen saavuttaminen onnistu. Jos sinulla on ihottuma pahempi kuin minulla, luulen niin, on hyvä pistää tavoitteeksi apinan raivolla kolme vuotta. Se on pitkä aika mutta jos onnistut vuodessa olet varmaan melko onnellinen.
- apinanraivolla
Että tuo D-vitamiini voi olla kaiken avain. Mutta se että millä tavalla se on parhaiten hyödynnettävissä ei kukaan valmistajakaan halua sitä tietää muuten atopia paranisi liian monella ja se vaikuttaa myyntiin. Voidaan kuitenkin olettaa että öljymuodosssa se on paras joko öljykapseli tai litku. Öljyllä on niin suuri vaikutus omaan hyvinvointiini joten uskon sen vaikuttavan vielä pitemmällä tähtäimellä merkittävästi. Olenhan siis kokeillut vasta ihan vähän aikaa ja jo nyt se toimii monessa asiassa muiden orgaanisten tuotteiden mukana. Ehkä kokonaisuus ratkaisee mutta en sentään syö aivan kaikkea mitä luontaistuotehyllyltä löytyy. Eli olen etsinyt tietoa aivan himona netistä. Itslleni on siis jo pelkästään vuosien ajan, ennen ihottuman ilmentymistäkään jo melko kattavat perustiedot urheilijoiden lisäravinnetiedoista. Niitä on oikeastaan vain tarvinnut päivittää tälle päivälle ja tehdä niistä kattavat yhteenvedot siittä mitkä aineet vaikutta mihinkin. Kuten myös vaatteiden väriaineet näyttää olevan tietynlaisessa roolissa eikä oel tosiaankaan itsestäänselvää ettäkö väljät ja ilmavat vaatteet olisviat atoopikon hyväksi. Näinhän väittää atopialiitto, itselläni on kyllä vähän toisenlaiset kokemukset, katsos kun väljä hankaa parhaiten. Mutta materiaalilla on hirmumerkitys joten puuvilla 100% tai sitten täytyy ottaa osaa jos on sille allerginen.
- luomua
apinanraivolla kirjoitti:
Että tuo D-vitamiini voi olla kaiken avain. Mutta se että millä tavalla se on parhaiten hyödynnettävissä ei kukaan valmistajakaan halua sitä tietää muuten atopia paranisi liian monella ja se vaikuttaa myyntiin. Voidaan kuitenkin olettaa että öljymuodosssa se on paras joko öljykapseli tai litku. Öljyllä on niin suuri vaikutus omaan hyvinvointiini joten uskon sen vaikuttavan vielä pitemmällä tähtäimellä merkittävästi. Olenhan siis kokeillut vasta ihan vähän aikaa ja jo nyt se toimii monessa asiassa muiden orgaanisten tuotteiden mukana. Ehkä kokonaisuus ratkaisee mutta en sentään syö aivan kaikkea mitä luontaistuotehyllyltä löytyy. Eli olen etsinyt tietoa aivan himona netistä. Itslleni on siis jo pelkästään vuosien ajan, ennen ihottuman ilmentymistäkään jo melko kattavat perustiedot urheilijoiden lisäravinnetiedoista. Niitä on oikeastaan vain tarvinnut päivittää tälle päivälle ja tehdä niistä kattavat yhteenvedot siittä mitkä aineet vaikutta mihinkin. Kuten myös vaatteiden väriaineet näyttää olevan tietynlaisessa roolissa eikä oel tosiaankaan itsestäänselvää ettäkö väljät ja ilmavat vaatteet olisviat atoopikon hyväksi. Näinhän väittää atopialiitto, itselläni on kyllä vähän toisenlaiset kokemukset, katsos kun väljä hankaa parhaiten. Mutta materiaalilla on hirmumerkitys joten puuvilla 100% tai sitten täytyy ottaa osaa jos on sille allerginen.
Katso maitotauti netistä. Itse käytän luomumaitotuotteita, koska niitä ei ole homogenoitu. Ei enää ripulia tai ihottumaa.
- Hessu.
Atooppinen iho kai syntymästä asti, aiemmin ollut sairaalahoidossakin tämän vuoksi viikonlopun ja nyt tiedän mikä auttaa!
Essex - rasva, luulen että saa reseptittä apteekista.
_ Suolaliuoskääreet _ , vanhasta, puhtaasta lakanasta revit palasia, kastat ne läpimäriksi suolaliuoksessa, joka on vain normaalia suolaa ja vettä sekotettuna, käärit ne pahimpien paikkojen ympärille, ja päälle kierrä kuiva puhdas lakanariepu !- mmmm...
Laita siis ensin yön yli, mikäli auttoi, vaihda kääreet aamulla.. Ota pois iltapäivän paikkeilla ja ole ilman iltaan asti jolloin laita taas yön yli!
- robinho11
Minä lopetin myös viljojen syömisen kokonaan, ja korvasin ne rasvalla - pääasiassa tyydyttyneellä ja yksittäistyydyttymättömällä - ja ensimmäistä kertaa vuosiin en näytä siltä kuin mulla olisi märkäspitaali. Kokonaisenergiansaannista on nyt noin 75% rasvaa, 15% proteiinia ja 10% hiilareita, eli joku luokitteluorientoitunut sanoisi tätä kai karppaukseksi.
- bh
Itse olen kärsinyt myös pienestä asti atooppisesta ihosta. Ala-asteikäisenä ihottumaa oli taipeissa ja käsissä, mutta teini-iässä ihottuma ei ollut enää niin häiritsevä ja katosi lähes kokonaan. Ihottuma on aina ollut läsnä, mutta muistutti itsestään erittäin rajusti viime syksynä. Vietin viime kesän (3kk) Espanjan Aurinkorannikolla ja tuo aika teki ihmeitä iholleni! Koskaan ei ole ihoni tuntunut ja näyttänyt yhtä terveeltä. Aurinko ja suolavesi tekivät tehtävänsä.
Syksyllä tulin tosiaan takaisin Suomeen ja noin kk:n jälkeen ihottuma iski erittäin rajuna. Aluksi hoidin ihoa kortisonivoiteilla, joita muutenkin käytän satunnaisesti. Aluksi ihottumaa oli käsissä, sitten huomasin, että se on levinnyt selkään ja sääriin. Kävin yksityisillä lääkäreillä, mutta mikään ei tuntunut auttavan. Protopicia käytin naamaan, mikä onneksi auttoi. En pystynyt käyttämään syksyn/talven aikana juuri ollenkaan meikkiä, koska naama oli niin kuivassa ja kauheassa kunnossa. Silmät olivat aina silloin tällöin aivan turkoksissa aamuisin, eikä niihinkään tuntunut auttavan mikään. Kädet ja selkä olivat täynnä punaisia kutiavia läikkiä, jotka sain rauhoitettua muutamaksi päiväksi kortisonilla, mutta jotka palasivat takaisin muutaman päivän lopettamisen jälkeen. Kova talvi ei todellakaan auttanut ihoon ja monet itkut tuli ihon takia itkettyä.
Lääkäreissä tuli rampattua, mutta aika hyödyttömältä tuntui. En ole käynyt allergiatesteissä enkä niissä käynyt tälläkään kertaa, koska en usko, että olisin yhtäkkiä herkistynyt jollekin ruoka-aineelle (toki on erittäin mahdollinen vaihtoehto). Päätinkin sitten kevään aikana, että minun on päästävä jonnekin, missä aurinko paistaa ja missä pääsen mereen uimaan. Tällä hetkellä olekin Etelä-Euroopassa, ja täällä olisi tarkoitus asia puolisen vuotta ainakin. Olen nyt asunut täällä n. kuukauden ja ihon kanssa olen kokenut niin hyviä kuin huonojakin hetkiä. Aurinko on paistanut paljon ja olen pyrkinyt olemaa päivittäin ainakin hetken auringossa. Töiden takia minun ei ole mahdollista viettää esimerkiksi kahta rantapäivää peräkkäin, enkä ole käynyt uimassakaan kuin kerran.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että aurinko ja suola auttavat ihoon viime kesän perusteella. Kuinka kauan siinä menee, että iho parantuu, onkin sitten toinen asia. Tämänhetkinen ihottuma on jotain sellaista, jota en ole koskaan kokenut (paitsi ehkä aivan pienenä, josta en muista mitään), joten tässä voi olla pidempi projekti tiedossa.
Tähän loppuun kysyisin, että onko kenelläkään kokemusta "valkoisista läiskistä", jotka ovat aiheutuneet ihon raapimisesta, ja joihin aurinko ei tunnu tarttuvan? Itselläni on tällä hetkellä sekin ongelma. Alan pikku hiljaa näyttää dalmatialaiselta.
- Hiivaihottuma
Te joilla on ongelmia pitorosporum ovalen kanssa, kokeilkaapa luontaistuotekaupasta ostettavaa Pycnogenolia. Itselläni selässä paha hiivaihottuma.
Katosi Pycnogenolilla isolla päivittäisellä annoksella. Käytin annosta 200 mg päivässä useiden kuukausien ajan. - Anonyymi00025UUSI
Eniten apua minulle on ollut nokkosen syömisestä. Ihoni kunto parani muutamassa viikossa noin 80 % sillä syömällä Ruohonjuuri-luomtaistuotekaupasta ostettavaa nokkosta ja nokkosen siemeniä. Ihoni on kosteutettu, kutinaton ja hyvinvoiva nykyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1734396Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan1392831Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va272436Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos581887Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt3831844Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi651523Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt281492Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu221489Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy861453Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?
Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden1121446