Rambler American

Stina..

Ukki jätti perinnöks mulle vanhan amerikkalaisen auton. Siinä ei ole ollenkaan vaihdekeppiä lattialla. Eupenkkikin on pitkä sohvamainen. Ei ole paikkaa käsijarrullekaan. Nyt kysynkin millä tavalla saan sen ajettua pois Vermuntilasta, kun en tiedä onko käsijarru päällä ja miten saan vaihteen päälle. Jos käynnistän ,lähteekö se eteenpäin? Auto on siirrettävä huomenna pois, Pappan talo on myyty ja piha pitää olla uuden omistajan käytössä huomenna. Niin ja mikähän näistä on virta-avain? Yhdessä lukee Michigan-USA, yhdessä Trunk ja kolmannessa WASO.

11

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkaaja..

Se USA on se virta-avain, trunk on tavaratila, ja waso bensakorkki. Ja vaihteet löytyy siitä viiksestä, laitat valitsimen kohtaan D ja plkaset kaasua.

• Stina..

On se toinen vipu kyllä paksumpi. Meinaako toi D , että se on dieseli? Tankkaanko dieseliä?
        Heilutin autoa, mutta ei loiskumista kuulunu, liekö tankissa polttoainetta. Polttoainemittarin neula on ihan eloton, näyttää nollaa. Niin kyllä kaikki muutkin mittarit. Käsikirjankin löysin, mutta ameriikan kieltä sekin. Painanko kaasua samalla kun starttaan?

• Stina..

Mikä avain siihen käy? pitääkö se avata enneku lähtee liikkeelle?

• LajomBoik

Mä tiedänkin sen Ramblerin, sitä joskus raggariaikoina ihailtiin siellä Vermuntilan kulmilla, muttei se ollut myynnissä. Eli jos sulla ei ole sille käyttöä, niin voitais kokeilla jos päästäis siitä kauppoihin. Ja ne vaihteet tosiaan löytyy siitä ratin vierestä, ja automaattilootan asteikko siitä ratti-akselin päällä. R on pakki, ja D on eteenpäin, sillä pärjäilet. Kysy Masalta missä mun talli on, niin voit ajaa suoraan tänne. Herkistetään nyt ainakin jarrut, ja jos myyt sen, niin on ainakin yksi ostaja.

• Stina..

Sain sen käyntiin äsken ja aika huonosti käy kone. Koko auto heilahtaa kun annan kaasua. Pappa oli pitkään sairaalassa enne kuolemaansa, joten tämä on seissyt kuivassa suulissa muutaman kuukauden. En tiedä myynkö tätä. Tämä on loppujen lopuksi ihan hyvän näköinen auto ja on tunnearvoa.Mutta saa nyt nähdä sitten miten toimii kun pääsen liikkeeelle. Tulin välillä keittämään kahvit sisälle ja jättämään uudelle omistajalle talon avaimet ja kirjelappusen. Ulkona on pimeeetä ja sataa. Pitäis vielä löytää ne valonapit ja pyyhkijän käynnistin.

• LajomBoik
        Stina.. kirjoitti:

Sain sen käyntiin äsken ja aika huonosti käy kone. Koko auto heilahtaa kun annan kaasua. Pappa oli pitkään sairaalassa enne kuolemaansa, joten tämä on seissyt kuivassa suulissa muutaman kuukauden. En tiedä myynkö tätä. Tämä on loppujen lopuksi ihan hyvän näköinen auto ja on tunnearvoa.Mutta saa nyt nähdä sitten miten toimii kun pääsen liikkeeelle. Tulin välillä keittämään kahvit sisälle ja jättämään uudelle omistajalle talon avaimet ja kirjelappusen. Ulkona on pimeeetä ja sataa. Pitäis vielä löytää ne valonapit ja pyyhkijän käynnistin.

Tuo tallille, niin laitetaan ne jarrut (ei ole iso urakka) ja sit vaihdetaan ölpät ja muut sellaset. Ja sitten voitais heittää pienin lenkura sillä.

Ja jenkit joo heilahtaa, jos kaasutat. Iso moottori. Muttei se ole vaarallista. Kyllä mä sen ostan jos myyt, mutta ymmärrän jos haluut sen pitää, sillä kai on alle 100 tkm ajettukin.

• LajomBoik
        Stina.. kirjoitti:

Jos ei, niin älä vaan sitten aja. Voin tulla ens viikolla käymään, niin siirretään se trailerilla. Ehkä parempi niin.

• Tempoilija Vermusta

Pojat puhu et siin olis ollut kasin kone, ei ol montaa tollasta Rampea tehty, jos tehtaalta on kasilla ja rally packilla lähtenyt.

• Tempoilijan Vermu

Furthermore, a completely new 290 cu in (4.8 L) "Typhoon" V8 engine was developed by AMC and it saw its introduction in a special mid-1966 Rogue model...

Olis aika kova harvinaisuus Suomessa.

• Hepuli

Moi
      Onko Rämpylä myynnissä?

• Stina..

Ihme kumma namikoita käännellessäni löyty valot ja tuulilasinpyyhkimet. Jarrut vähän vikui aluksi mutta hyvin niillä pysähtyi.
      Kyllä maisema vaihtui kun kaasua syvempään painalsi. Hieman toista kun mun Fiat Uno, jota myyjä aikoinaan kehui tujuksi kulkijaksi.
      Jos ei kovin paljoa mene pensaa tällä Ramblerilla taidan sillä ainakin nyt tään kesän ajaa. Se olis hyvä peli festareillekin..:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe