Apua omille

vanhemille

oletko paljon apuna vanhemmillesi ?

toisinaan kuulee kuinka paljon lapset pitävät työnsä lisäksi huolen iäkkäistä vanhemmistaan tai toisesta elossa olevasta.

kannatko sinä huolta vai luotatko,että joku muu sen tekee ?

13

432

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

äidin tukena ja hoidin hänet hautaan asti.

• kunniatehtäväksi

tämän?
        mikä oli raskainta?

• k/k
        kunniatehtäväksi kirjoitti:

tämän?
        mikä oli raskainta?

älä puhu kunniast,sano mieluimmin et joka suvus on yks joka hoitaa hommat ja muut peesaa.
        Raskaint oli kun äiti eli mun kautta.

• peesaausta
        k/k kirjoitti:

älä puhu kunniast,sano mieluimmin et joka suvus on yks joka hoitaa hommat ja muut peesaa.
        Raskaint oli kun äiti eli mun kautta.

tarvitaan.
        voi kun ei itse eläisi lastensa kautta.
        sinä olet hieno mies .

• k/k
        peesaausta kirjoitti:

tarvitaan.
        voi kun ei itse eläisi lastensa kautta.
        sinä olet hieno mies .

peesaus jos se on sitä että muut vaan jeesustelee,käret taskuis,ovat niinkuin henkessä mukana.

• ovat osanneet

luovuttaa että antavat auttaa. Monet vanhukset haluaa pitää suitset käsissä kuolemaan asti.
      Mene siinä nyt huushollaamaan. Ei käy mustalta lampaalta huolenpito. Sitä ei tarvita.

• silema

Auttaisn mielelläni isääni, mutta,,,,,on sellainen jörrikkä ettei apua huoli. Vaikka apu olisi jo tarpeen.

• tuppaa
        silema kirjoitti:

Auttaisn mielelläni isääni, mutta,,,,,on sellainen jörrikkä ettei apua huoli. Vaikka apu olisi jo tarpeen.

olemaan jörriköitä ja viiskymppiset naiset kaikkitietäviä siinä niitä ristiriitoja tulee. Isäsi pysyy jörrikkänä, mutta jos Sinä pystyt sen avun tarjoamaan vähän huomaamattomasti,niin se onnistuu paremmin.

• Haituli*

Pidän huolta kaiken aikaa,soittamalla päivittäin,käymällä melkein kuukausittain vaikka välimatka on 700 km.

Olen luvannut huolehtia heistä ikuisesti ja he luottavat siihen.
      Niin paljon he ovat meidän penskojen eteen tehneet ja kovilla olleet elämän vaikeuksissaan,että olen onnellinen että saan pitää heidät vielä.

• voit

jaksaa , mutta missä raja tulee vastaan , minkä ikäisiä vanhempasi on

• Niin kannan huolta koko ajan. Välimatkaa on yli kaksisataa kilometriä, ihan joka risaukseen en pääse. Mutta melkein joka toinen viikko tulee käytyä, joskus useamminkin.

Vanhempani muuttivat palvelutaloon noin vuosi sitten. Olin silloin vuorotteluvapaalla ja pystyin hoitamaan heidän asioitaan ja olemaan apuna. Ja kun he sinne muuttivat oli se myös minulle iso helpotus. Siellä oli aina apu paikanpäällä eikä enää tarvinnut pelätä miten ne kotona selviää.
      No nyt siellä palvelutalossa asuu enää isä. Äiti nukkuin pois tammikuun alussa. Isän kanssa soittelemme joka päivä ja käyn hänen luonaan yhtä usein kuin kävin äidinkin eläessä.
      Äiti ja isä ovat koko ajan mielessä. Äitiä on kova ikävä ja ikävästä puhumme isänkin kanssa.

Monesti vanhempani tarjosivat rahaa heille tekemistäni töistä. En koskaan ottanut enkä ota vastakaan. Kyllä se on niinpäin että minä olen heille velkaa kaikesta mitä he ovat minulle antaneet ja eteeni tehneet. Nyt on minun vuoroni. Jos pystyisin korvamaan edes osan siitä mitä itse olen saanut.

• on muuttunut

niin paljon lyhyessä ajassa, että useimpien vanhemmat tarvitsevat jonkinlaista apua ainakin tekniikan kanssa. Itse pidin huolta vanhemmistani loppuun asti, ei siinä helpolla päässyt. Työ on senluontoinen , että tämä oli mahdollista. Sitä en osaa vielä sanoa oliko siinä miten paljon järkeä, koska niin pitkä ja raskas jakso muuttaa ihmistä, eikä ne kaikki muutokset ole myönteisiä. Tämä huolenpito tuntui luonnolliselta ja koska muita lähisukulaisia ei ollut paikkakunnalla homma lankesi minulle.

• ewr.fow

kun kuuntelee, mitä he tarvitsevat.

kun keskustelee, jos ovat yksin eläviä

lisäksi ehdottaa kunnallisia apuja ja ottaa niistä selvää,
      pesua, siivousta, ym. kyllä vanhus sitten kieltää mitä ei tarvitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe