Rehvakas?

Kotkan poikii

Onko Tapani Kansa nykyään yhtä rehvakas, kuin nuorempana ? Olin hänen keikallaan joskus 70-luvun lopulla ja silloin oli kyllä tosi leso.
Olen ajatellut mennä Tapanin keikalle tulevana kesänä, sillä Tapani Kansa on hyvä laulaja ja tyykkään niistä hänen biiseistään, mutta en viitsi mennä häntä livenä katsomaan jos on niin itseään täynnä, kuin silloin nuorena.

30

1738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öynöy

      Mitään nöyristelijäähän Tapsasta ei saa tekemälläkään, mutta kylä varmaan elämä on sitä nöyryyttäkin opettanut.
      Kun olen konserteissaan ja keikoillaan käynyt, niin en minä ainakaan hänestä ole mitenkään rahvakasta vaikutelmaa saanut.

      • Öynöy

        Siis rehvakasta. Anteeksi äskeinen kirjoitusvirhe.


      • Kankea Kaikkonen

        ole mitään tekemista tämän asian kanssa?

        Jos kusi nousee lanttuun niin se nousee.
        Se on geeneissä. Joillekin nousee ja toisille ei sitten millään.
        Mitä lesompi tyyppi, niin sitä surkeemmat taidot ja tämä pätee, oli ammatti mikä tahansa.

        Oikeasti osaavan artistin ei tarvitse pullistella, koska aikaan saannokset puhuvat puolestaan.
        Jos on tarve pullisteluun, niin ammatinvalinta on silloin mennyt rankasti pieleen.

        Kannattaa siis etsiä joku ammatti, jonka oikeasti osaa. Silloin ei edes tule mieleen elvistelyt.


      • Gilla*
        Kankea Kaikkonen kirjoitti:

        ole mitään tekemista tämän asian kanssa?

        Jos kusi nousee lanttuun niin se nousee.
        Se on geeneissä. Joillekin nousee ja toisille ei sitten millään.
        Mitä lesompi tyyppi, niin sitä surkeemmat taidot ja tämä pätee, oli ammatti mikä tahansa.

        Oikeasti osaavan artistin ei tarvitse pullistella, koska aikaan saannokset puhuvat puolestaan.
        Jos on tarve pullisteluun, niin ammatinvalinta on silloin mennyt rankasti pieleen.

        Kannattaa siis etsiä joku ammatti, jonka oikeasti osaa. Silloin ei edes tule mieleen elvistelyt.

        Tapsan ei tarvitse pullistella. Teot nimenomaan puhuvat puolestaan. Kuten tällä viimeisimmällä juhlakonsertti-kiertueella: Lukemattomia ylistäviä yleisön kommentteja, lehtiarvosteluja ja täysiä saleja.


      • Kankea Kaikkonen kirjoitti:

        ole mitään tekemista tämän asian kanssa?

        Jos kusi nousee lanttuun niin se nousee.
        Se on geeneissä. Joillekin nousee ja toisille ei sitten millään.
        Mitä lesompi tyyppi, niin sitä surkeemmat taidot ja tämä pätee, oli ammatti mikä tahansa.

        Oikeasti osaavan artistin ei tarvitse pullistella, koska aikaan saannokset puhuvat puolestaan.
        Jos on tarve pullisteluun, niin ammatinvalinta on silloin mennyt rankasti pieleen.

        Kannattaa siis etsiä joku ammatti, jonka oikeasti osaa. Silloin ei edes tule mieleen elvistelyt.

        Tapsa ei ole mikään pullistelija, ettäs tiedät !
        Kyllä laulajallakin pitää olla myös itsetuntoa sen verran,ettei kokoajan vähättele kaikkea tekemisiään ja pyytele anteeksi olemmassa oloaan ( tyylin " anteeksi kun olen olemassa ja sorry jos olen syntynyt" ). Kyllä saa olla ylpeäkin osaamisestaan. Eikä se tarkoita sitä, että olis muka joku pullistelija.

        Tapsa on ollut jo 40-vuoden ajan yks parhaiten työnsä hoitanut ja hoitava laulaja. Ei ole keikkojaan perunut juuri koskaan. Jonkun sairastumistapauksen takia on saattanut joskus harvoin keikkansa perua, mutta se on aivan ymmärrettävää. Toisin kuin se, että ryyppäämisen takia jättää hommansa tekemättä. Kuten eräskin nimeltä mainitsematon artisti on vuosien aikana tehnyt useastikkin. Ja jotkut vielä ihailee semmosta, kun se on "muka" niin nöyrä.


      • Teot puhukoon, ei sekofanit
        Gilla* kirjoitti:

        Tapsan ei tarvitse pullistella. Teot nimenomaan puhuvat puolestaan. Kuten tällä viimeisimmällä juhlakonsertti-kiertueella: Lukemattomia ylistäviä yleisön kommentteja, lehtiarvosteluja ja täysiä saleja.

        Suomalaisesta mediasta niitä ei löydy? Siis mistä? Mistä sä oikein horiset. Kerro niin, että mekin tiedämme.
        Jos niitä tekoja on oikeasti jossain duunattu, niin media olisi jo kertonut niistä meille.
        Täysin epätoivosta uskottelua, harrastatko itsepetosta?


      • Aftonplaadet
        Justiinax kirjoitti:

        Tapsa ei ole mikään pullistelija, ettäs tiedät !
        Kyllä laulajallakin pitää olla myös itsetuntoa sen verran,ettei kokoajan vähättele kaikkea tekemisiään ja pyytele anteeksi olemmassa oloaan ( tyylin " anteeksi kun olen olemassa ja sorry jos olen syntynyt" ). Kyllä saa olla ylpeäkin osaamisestaan. Eikä se tarkoita sitä, että olis muka joku pullistelija.

        Tapsa on ollut jo 40-vuoden ajan yks parhaiten työnsä hoitanut ja hoitava laulaja. Ei ole keikkojaan perunut juuri koskaan. Jonkun sairastumistapauksen takia on saattanut joskus harvoin keikkansa perua, mutta se on aivan ymmärrettävää. Toisin kuin se, että ryyppäämisen takia jättää hommansa tekemättä. Kuten eräskin nimeltä mainitsematon artisti on vuosien aikana tehnyt useastikkin. Ja jotkut vielä ihailee semmosta, kun se on "muka" niin nöyrä.

        Pullisteli jä pällisteli Savonlinnassakin jo 80-luvulla.
        Itsetunto on ihan eri juttu kuin omien kykyjensä ja osaamisen ylitsepursuva ja liioitellun korostunut esittäminen. Mautonta. Ei ammatilaisten metoodeja.

        Miten voit sanoa, että on parhaiten työnsä hoitanut? Ei Tapsa ole kenenkään palveluksessa.
        Tekee just ne keikat kun on tarjolla, ei muuta.
        Mikä piirre siinä on sitä "hyvin hoidettua"?


      • Aftonplaadet kirjoitti:

        Pullisteli jä pällisteli Savonlinnassakin jo 80-luvulla.
        Itsetunto on ihan eri juttu kuin omien kykyjensä ja osaamisen ylitsepursuva ja liioitellun korostunut esittäminen. Mautonta. Ei ammatilaisten metoodeja.

        Miten voit sanoa, että on parhaiten työnsä hoitanut? Ei Tapsa ole kenenkään palveluksessa.
        Tekee just ne keikat kun on tarjolla, ei muuta.
        Mikä piirre siinä on sitä "hyvin hoidettua"?

        Tapsa tekee laulajantyötään ammattitaidolla, laadukkaasti ja luotettavasti. 40- vuoden upea ura jo tähän mennessä puhuu kyllä puolestaan.


      • Tsuffeli
        Justiinax kirjoitti:

        Tapsa tekee laulajantyötään ammattitaidolla, laadukkaasti ja luotettavasti. 40- vuoden upea ura jo tähän mennessä puhuu kyllä puolestaan.

        laulanut jo 40 vuotta, vaikka on Tapsaa aika lailla nuorempi. Ikävä todeta, mutta Jorma on myös Tapsaa huomattavasti menestyneempi artisti.
        Yksi syy Jorkan menestymiseen on se, että Jorma ei pullistele.


      • Tsuffeli kirjoitti:

        laulanut jo 40 vuotta, vaikka on Tapsaa aika lailla nuorempi. Ikävä todeta, mutta Jorma on myös Tapsaa huomattavasti menestyneempi artisti.
        Yksi syy Jorkan menestymiseen on se, että Jorma ei pullistele.

        Ei Jorma kääriäinen ole vielä voinut 40-vuotta keikkailla. Sehän on vähän alle viiskymppinen. Eli tuskin alle kymmenvuotiaana vielä keikoilla kiersi... tai ainakaan oli tunnettu esiintyjä.
        Sitäpaitsi Tapsa peittoaa Jorma Kääriäisen kirkkaasti ja on menestyneempikin.


      • ...vai
        Justiinax kirjoitti:

        Ei Jorma kääriäinen ole vielä voinut 40-vuotta keikkailla. Sehän on vähän alle viiskymppinen. Eli tuskin alle kymmenvuotiaana vielä keikoilla kiersi... tai ainakaan oli tunnettu esiintyjä.
        Sitäpaitsi Tapsa peittoaa Jorma Kääriäisen kirkkaasti ja on menestyneempikin.

        Milläs mittapuulla peittoaa ja on menestyneempi. Siihen ei ihan riitä että sä olet sitä mieltä.


      • ...vai kirjoitti:

        Milläs mittapuulla peittoaa ja on menestyneempi. Siihen ei ihan riitä että sä olet sitä mieltä.

        Lauluäänessä, monipuolisuudessa ja karismaattisuudessa Tapsa peittoaa kirkkaasti Jorma Kääriäisen.
        Kuinka monta kultalevyä Jorma Kääriäisellä on ? Tapsalla on niitä jo 15 ja myös platinalevyjä löytyy.


      • noh...
        Justiinax kirjoitti:

        Lauluäänessä, monipuolisuudessa ja karismaattisuudessa Tapsa peittoaa kirkkaasti Jorma Kääriäisen.
        Kuinka monta kultalevyä Jorma Kääriäisellä on ? Tapsalla on niitä jo 15 ja myös platinalevyjä löytyy.

        Lauluääni, monipuolisuus ja karisma on mielipidekysymyksiä ja menee siihen piikkiin että olet jäävi arvioimaan niitä vaaleanpunaisten lasiesi takaa. Kääriäisellä ei ehkä ole niin monta kulta, ym. levyä mutta eipä ole niin pitkä urakaan. Ja tuhat kertaa mieluummin itse kuuntelisin Kääriäistä kuin Tapsukkaa, vaikka en todellakaan pidä Kääriäisestä tippaakaan mutta vielä vähemmän, jos mahdollista, Tapsukasta. Itse asiassa Tapsukka on varmaan suomalaisista artisteista se, jota vihoviimeksi haluaisin kuunnella. Onneksi ei ole pakko.


      • wanharouwa
        Justiinax kirjoitti:

        Tapsa ei ole mikään pullistelija, ettäs tiedät !
        Kyllä laulajallakin pitää olla myös itsetuntoa sen verran,ettei kokoajan vähättele kaikkea tekemisiään ja pyytele anteeksi olemmassa oloaan ( tyylin " anteeksi kun olen olemassa ja sorry jos olen syntynyt" ). Kyllä saa olla ylpeäkin osaamisestaan. Eikä se tarkoita sitä, että olis muka joku pullistelija.

        Tapsa on ollut jo 40-vuoden ajan yks parhaiten työnsä hoitanut ja hoitava laulaja. Ei ole keikkojaan perunut juuri koskaan. Jonkun sairastumistapauksen takia on saattanut joskus harvoin keikkansa perua, mutta se on aivan ymmärrettävää. Toisin kuin se, että ryyppäämisen takia jättää hommansa tekemättä. Kuten eräskin nimeltä mainitsematon artisti on vuosien aikana tehnyt useastikkin. Ja jotkut vielä ihailee semmosta, kun se on "muka" niin nöyrä.

        keikkojen hyvästä hoitamisesta olen kyllä täysin eri mieltä.
        Hän on NIIN monta kertaa mollannut yleisönsä ("terveenäkin"), ettei ole tosikaan....puhumattakaan nyt bändin tai yksittäisen muusikon mollaamisesta.

        Näitä on tapahtunut niin konserteissa kuin lavakeikoillakin. En ole kenenkään muun artistin kuullut käyttävän niin ala-arvoista kieltä, kuin TK on suustaan suoltanut.
        Ja olen kuitenkin lavoja kiertänyt monta kymmentä vuotta, satoja ja taas satoja kertoja.


      • SÄRKYNYT SYDÄN
        wanharouwa kirjoitti:

        keikkojen hyvästä hoitamisesta olen kyllä täysin eri mieltä.
        Hän on NIIN monta kertaa mollannut yleisönsä ("terveenäkin"), ettei ole tosikaan....puhumattakaan nyt bändin tai yksittäisen muusikon mollaamisesta.

        Näitä on tapahtunut niin konserteissa kuin lavakeikoillakin. En ole kenenkään muun artistin kuullut käyttävän niin ala-arvoista kieltä, kuin TK on suustaan suoltanut.
        Ja olen kuitenkin lavoja kiertänyt monta kymmentä vuotta, satoja ja taas satoja kertoja.

        Olen Tapanin keikoilla ja konserteissa käynyt niin kauan kuin hän on esiintynyt,kyllä se on erittäin pieni määrä ,missä hän on sopimattOmasti esiintynyt.Olet jälleen koonnut jonkun raadin , ja toimit näköjään kirjurina.Jos nuo väittämäsi pitäisivät paikkansa, niin Tapanilta olisi aikapäiviä sitten leipä loppunut ja hän olisi raksalla töissä.
        Kari Tapio on mokannut erittäin monta keikkaa, mutta sinun on aivan mahdotonta myöntää,että tämän "maestron "hampaita on postissa lähetelty ,kun hampaat on juovuksissa oksenneltu mihin sattuu.Tämä jos mikä on todella YLEISÖN ALIARVIOIMISTA JOS MIKÄÄN.Minulle ei ainakaan riitä Tapion selitykset:OLEN VANHAN LIITON MIEHIÅ.Minulla olisi monta mielenkiintoista tapausta Tapion toilailuista, kun hän perse aukisena kaljapalkalla lauloi aina sen kappaleen minkä joku kaljakyyppäri älysi pyytää.


      • wanharouwa kirjoitti:

        keikkojen hyvästä hoitamisesta olen kyllä täysin eri mieltä.
        Hän on NIIN monta kertaa mollannut yleisönsä ("terveenäkin"), ettei ole tosikaan....puhumattakaan nyt bändin tai yksittäisen muusikon mollaamisesta.

        Näitä on tapahtunut niin konserteissa kuin lavakeikoillakin. En ole kenenkään muun artistin kuullut käyttävän niin ala-arvoista kieltä, kuin TK on suustaan suoltanut.
        Ja olen kuitenkin lavoja kiertänyt monta kymmentä vuotta, satoja ja taas satoja kertoja.

        Varmaan Tapsallakin ns. mopo alkaa joskus vähän liikaa keulia, mut mä ainakin pidän siitä, että hän ei jälkeenpäin selittele tekemisiään lehdissä. Tapsa on suoraselkäinen ja rehti suomalainen mies. Ei mikään irtopisteiden onkija.


      • Anonyymi
        Gilla* kirjoitti:

        Tapsan ei tarvitse pullistella. Teot nimenomaan puhuvat puolestaan. Kuten tällä viimeisimmällä juhlakonsertti-kiertueella: Lukemattomia ylistäviä yleisön kommentteja, lehtiarvosteluja ja täysiä saleja.

        Ottakaa tämä laulaha tv-esiintyjäksi vielä kun hän elää. Varmaan löytyy kategorioita jouhin hän sopii. Vanhaa ja uudistunutta tapani kansaa.


    • meikä.

      Tutut elkeet on tallella.

    • ZaiZai

      Minusta Tapani ei ole mitenkään rehvakas, eikä olevinaan, mutta mielipiteitä on tietysti monia. Kannattaa siis itse mennä kokemaan Tapsan keikalle, että minkä vaikutelman hänestä saa.

    • Caramia.

      Tapsa on mukava. Huomioi hyvin yleisönsä.

    • konsertti kävijä

      Ei se ole huono asia, jos laulajalla on ammattiylpeyttä.

      Olin syksyllä Tapanin konsertissa ja hän tuli konsertin jälkeen jakamaan nimikirjoituksia, jota muuten kovinkaan moni artisti ei nykyään enää tee. Esim. Sillanpään Jari ei ole enää pitkään aikaan tullut konserttinsa jälkeen jakamaan nimikirjoituksia.
      Nimmareita jakaessaan Tapsa jutteli ihmisille ystävällisesti ja kärsivällisesti. Hänestä sai oikein miellyttävän ja tuttavallisen vaikutelman. Ei ollut lainkaan ylimielisen, eikä rehvakkaan oloineen.

      • Anonyymi

        Ei musta ylpee sais olla, ylpeys ei tarkoita tyytyväistä varsinaisesti, vaan muita väheksyvää ja ylpee, itsetietoinen, olla ylpeä saavutuksistaan tai saavutuksestaan, ylpeessä voi olla rehvakkaan vaikutteita, nään ite ne kusipäänä, ite yritän nauttia tästä ja tietysti olla tyytyväinen, ylpeys pois musta, mää en halua ylpeyttä elämääni. Tapsa mulle ei ny oo mikään, koska en kuuntele häntä, olen kuullu hänen laulavan, en omista hänen ainootakaan levyä kun en oo fani.


    • Anonyymi

      Tapsa tajusi ettei Elitellä ehdi keikalle.

    • Anonyymi

      niin

    • Anonyymi

      Tapsa on omaperäienen ja särmikäs. Esiintyjällä täytyykin olla hyvä itsetunto.

    • Anonyymi

      " Rakas" on yksi esitys, jossa mitataan rumpalin taidot. Se miten "rumpusoolo" menee kyseisen laulun kohdalla jää aika monelta rumpalilta tekemättä. RETRO-tv, jossa Tapsa laulun esittää. rumpalin suoritus on huippuluokkaa, tuo pienen soolon osalta.

      Muuten lähes kaikki muut, tuttujuttun esitystä myöten rumpalin osalta taidottomia.
      Miten voi olla niin vaikeaa.

    • Anonyymi

      Tapani on yhtä rehvakas kuin ennenkin,jos ei sitten rehvakkaampi!

    • Anonyymi

      Tapukka on ylimielinen, vastenmielinen, leuhka tekotaiteellinen wanna-be laulaja. Ei siis mitään uutta auringon alla.

    • Anonyymi

      Kansa on, jos mahdollista, vielä rehvakkaampi kuin nuorena.

    • Anonyymi

      Voi pojat ja tytöt, ukot ja akat. Tietäisittepä mitä tapahtui vuoden 1995 Rantarockissa. Tapsuliinikin se siellä pyöri rehvakkaana kuin puolukka p....ssa. Legendaarista ja uskomatonta menoa !!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe