kuitunen taas

paljasti

kuitunen taas paljasti eilen tyhmyytensä arto nybergin ohjelmassa,se ei vieläkään tajua kärähtäneensä lahdessa 2001 dopingista,
luulekohan se että ihmiset on niin yksinkertaisia että eivät näe sen lävitse ja tiedä missä nytkin mennään.

29

5272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viuh

ja nestepussit hävinny silmien alta, kun on
      lepokausi meneillään.

• niinkuin

ne on vähä niinkuin kamelin kyttyrät.

• ettei
        niinkuin kirjoitti:

ne on vähä niinkuin kamelin kyttyrät.

tyypeillä olisi muuten mitään Virpiä vastaan mutta kun ei tykkää se ulkonäöstä ja se on hiihtäjä. Varmasti urheilee puhtailla ja on rehellisempi kuin te. Lisäksi on näköjään jäänyt tosi kovat traumat poloisille, kun joutui aikoinaan koulussa hiihtämään. Ja tämä on nyt ainoa keino, jolla voidaan nyt kärsimykset kostaa.

• viuh
        ettei kirjoitti:

tyypeillä olisi muuten mitään Virpiä vastaan mutta kun ei tykkää se ulkonäöstä ja se on hiihtäjä. Varmasti urheilee puhtailla ja on rehellisempi kuin te. Lisäksi on näköjään jäänyt tosi kovat traumat poloisille, kun joutui aikoinaan koulussa hiihtämään. Ja tämä on nyt ainoa keino, jolla voidaan nyt kärsimykset kostaa.

Enpä ole koskaan elämäni aikana jäänyt kiinni mistään
        niin kuin Kuitunen, että se siitä rehellisyydestä.Mitä taas hiihtämiseen tulee niin hiihdin jo 50-luvulla, ja hiihdän edelleen.
        Mutta sorry jos lapsenuskosi järkkyi.

• muka itse tiedät
        viuh kirjoitti:

Enpä ole koskaan elämäni aikana jäänyt kiinni mistään
        niin kuin Kuitunen, että se siitä rehellisyydestä.Mitä taas hiihtämiseen tulee niin hiihdin jo 50-luvulla, ja hiihdän edelleen.
        Mutta sorry jos lapsenuskosi järkkyi.

että Kuitunen jotain käyttäisi? Sinäkö et usko, että ihminen oppisi mitään virheistään? Kuitunen olisi aikoinaan Lahdessa pärjännyt ilman hemohessiakin. Ei se sen kuntoon niin merkittävästi vaikuttanut. Tällä hetkellä se hiihtää puhtailla, eikä tee mitään sääntöjen vastaista.

• Hiihtelijä.
        muka itse tiedät kirjoitti:

että Kuitunen jotain käyttäisi? Sinäkö et usko, että ihminen oppisi mitään virheistään? Kuitunen olisi aikoinaan Lahdessa pärjännyt ilman hemohessiakin. Ei se sen kuntoon niin merkittävästi vaikuttanut. Tällä hetkellä se hiihtää puhtailla, eikä tee mitään sääntöjen vastaista.

..takaa-ajon maailmanmestaruuden ja se mitali on hänellä edelleen ja testikin oli silloin puhdas.

• uhri.
        muka itse tiedät kirjoitti:

Ja sitä paitsi nämä nuoret hiihtäjät olivat järjestelmän uhreja. Mieti nyt, päävalmentaja, lääkärit suorittaa toimenpiteet, lähes koko hiihtomaajoukkue.
        Näitten nuorten hiihtäjien olisi pitänyt haastaa oikeuteen Suomen Hiihtomaajoukkue. Ei nuorella hiihtäjällä ole paljon ollut sanomista maajoukkueessa käytettävistä järjestelmistä. Ja nyt nämä naiset ovat vielä vaienneet näistä systeemeistä säästäen todelliset "syylliset" ja ottaneet häpeät itselleen, joiden varjo seuraa aina hautaan saakka. Virpi on puhdas, sympaattinen nainen.

• HelppoHeikki___
        uhri. kirjoitti:

Ja sitä paitsi nämä nuoret hiihtäjät olivat järjestelmän uhreja. Mieti nyt, päävalmentaja, lääkärit suorittaa toimenpiteet, lähes koko hiihtomaajoukkue.
        Näitten nuorten hiihtäjien olisi pitänyt haastaa oikeuteen Suomen Hiihtomaajoukkue. Ei nuorella hiihtäjällä ole paljon ollut sanomista maajoukkueessa käytettävistä järjestelmistä. Ja nyt nämä naiset ovat vielä vaienneet näistä systeemeistä säästäen todelliset "syylliset" ja ottaneet häpeät itselleen, joiden varjo seuraa aina hautaan saakka. Virpi on puhdas, sympaattinen nainen.

No kyllä nyt luulisi että on ollut mahdollisuus kieltäytyä kun sedät tuikkaa suoneen erilaisia mömmöjä. Jos yhtään olisi ollut moraalia nuorilla tytöillä, niin stopin olisivat toiminnalle laittaneet.

Mitähän kummaa ne "sedät" muuta ovat nuorien tytöjen kanssa tehneet, jos noin suostuvaisia ovat olleet.

Aika Naivia edelleenkin väittää, etteivätkö Lahden käryt olleet urheilijoiden itsensä valintoja. Kukaan ei pakottanut toimimaan sääntöjen vastaisesti.

• Mitään ei oo otettu
        uhri. kirjoitti:

Suoniin on pumpattu ja päältä näkyy, lähtikö siltä mieskin lätkimään. Käry kävi Lahdessa 2001 niin että vieläkin haisee

• uskomatonta että se yrittää yhä valehdella ja kerjätä sääliä. On sillä otsaa!

• mmoo

te vaan jaksatta jauhaa! hankkikaa elämä! tai jotain...

• Rimpiläisen poika

• Ei siellä parane
        Zip1 kirjoitti:

Turha lähteä noin kauas jos päässä on vikaa.

PP1-parakkirakennus
        Peltolantie 17
        90210 Oulu

Mennään kaikki tuonne...

Kokemusta on.

Tiedätkö sinäkin?

Terveisin Peltolantie 1. Me kaikki.

• Aina kärynnyt

Kuitunen pääsi Lahden 2001 huijauksesta liian helpolla - ikuinen kilpailukielto olisi ollut oikea ratkaisu. Vuosia kuitenkin veti kehoonsa noita myrkkyjä ja sai asemansa huijaamalla. Kärynnyt hiihtäjä jonka uskottavuus ei ole puhdas täkään päivänä. Eikä ole ainoa kun hiihdosta on kyse.

Parhaillaankin velloo asiat ja varmaan kohta taas pamahtaa.

• jos onkin toisin

eli Kuitunen käytti tuon ainoan kerran hemohessia ja sillä siisti. Se on ainoa, mitä voidaan todistaa. Pelkkien olettamusten perusteella olisit vienyt tältä henkilöltä hänen rakastamansa lajin ja harrastuksen?? Ja mitä merkitystä tällä oikeasti olisi ollut kenellekään? Kyllä Virpi on rangaistuksensa kärsinyt ja sillä siisti. Ihan varmasti on muuten uransa puhtailla hiihtänyt, enkä minä ainakaan tällaiselta veisi sitä pois pelkkien olettamusten perusteella.

• ah hah ha hha ha hahaha ha hah
        jos onkin toisin kirjoitti:

eli Kuitunen käytti tuon ainoan kerran hemohessia ja sillä siisti. Se on ainoa, mitä voidaan todistaa. Pelkkien olettamusten perusteella olisit vienyt tältä henkilöltä hänen rakastamansa lajin ja harrastuksen?? Ja mitä merkitystä tällä oikeasti olisi ollut kenellekään? Kyllä Virpi on rangaistuksensa kärsinyt ja sillä siisti. Ihan varmasti on muuten uransa puhtailla hiihtänyt, enkä minä ainakaan tällaiselta veisi sitä pois pelkkien olettamusten perusteella.

Ohhoh hoh hoh hoh hoh huumoria! Hohhoh hahhah ehheh hohhoh! Lisää vitsejä!! Hahha hahha hahahahhahah ooohhoh hoh hoh jne.

• Muhlegg
        ah hah ha hha ha hahaha ha hah kirjoitti:

Ohhoh hoh hoh hoh hoh huumoria! Hohhoh hahhah ehheh hohhoh! Lisää vitsejä!! Hahha hahha hahahahhahah ooohhoh hoh hoh jne.

Mullakin oli oireita.

Kaikki oli syyllisiä, valkkakin oli ihan ufo. Mä en luottanut keneenkään.

Olin yksin. Olin voittaja, Sitten tuli ne paholaisen edustajat....

Käytti se Elofssonkin... Ja Dählie... ja Ulvang... Mä en käyttänyt...

Tai siis käytin mä. Mutta mä jäin kiinni vaikka ne muut ei! Se, se on ufoa! Se on väärin!

On tosi väärin että mä en pärjää ja muut ei jää kiinni. Ja sit ku mä käytän, mä jään kiinni!

Siksi on hyvä jättää käyttämättä jos ei pärjää. Voi olla niinkin että ne muut eivät käytäkään. Tai että käyttämällä tulee ihan kakoksi kun on muutenkin ihan liikaa omasta takaa. Niinkuin mulle kävi?

Älä ole kako, älä käytä. Vaikka muut, ihan kaikki, käyttääkin. Siitä tulee vaan paha olo.

• Ystäväsi
        Muhlegg kirjoitti:

Mullakin oli oireita.

Kaikki oli syyllisiä, valkkakin oli ihan ufo. Mä en luottanut keneenkään.

Olin yksin. Olin voittaja, Sitten tuli ne paholaisen edustajat....

Käytti se Elofssonkin... Ja Dählie... ja Ulvang... Mä en käyttänyt...

Tai siis käytin mä. Mutta mä jäin kiinni vaikka ne muut ei! Se, se on ufoa! Se on väärin!

On tosi väärin että mä en pärjää ja muut ei jää kiinni. Ja sit ku mä käytän, mä jään kiinni!

Siksi on hyvä jättää käyttämättä jos ei pärjää. Voi olla niinkin että ne muut eivät käytäkään. Tai että käyttämällä tulee ihan kakoksi kun on muutenkin ihan liikaa omasta takaa. Niinkuin mulle kävi?

Älä ole kako, älä käytä. Vaikka muut, ihan kaikki, käyttääkin. Siitä tulee vaan paha olo.

Nämä pojan koltiaiset ovat hieman karvojensa kasvun alussa, joten kun he pääsevät naisen makuun, niin kyllä he vielä kiittävät sinuakin.

• toniiiii_
        Ystäväsi kirjoitti:

Nämä pojan koltiaiset ovat hieman karvojensa kasvun alussa, joten kun he pääsevät naisen makuun, niin kyllä he vielä kiittävät sinuakin.

En halua päätyä sen akan makuun!
        Enkä tod. tuu kiittää Virpii mistään.Se on kamalan näkönenki! Tässä jotain sek*ikästä, Nauttikaa!!! :D Marit on niiiinn seXy, ah

• Katsellut
        toniiiii_ kirjoitti:

En halua päätyä sen akan makuun!
        Enkä tod. tuu kiittää Virpii mistään.Se on kamalan näkönenki! Tässä jotain sek*ikästä, Nauttikaa!!! :D Marit on niiiinn seXy, ah

Maarit hiihtää väärässä sarjassa - on erehtynyt jatkuvasti lähdöissä , sillä miesten lähdöt ovat eri aikoina kuin naisten . Katso hartioita ja lantioita , vain nimestä voisi luulla naiseksi . Vai vielä seksikäs ... Dählie sentään hiihti miehissä kun ei ollut tarjolla kolmatta sarjaa erikseen . Katosi laduilta kuin lumi auringossa , kun tulivat Lahden käryt . Samoin monet muut norjalaiset ja svenssonit . Maalissa 30 km jälkeen näkee kyllä dopatut hiihtäjät , ovat kuin pyhäkävelyltä tulleita . Puhtaat hiihtäjät ovat rättiväsyneitä , eivätkä voi pärjätä näille dopinghiirille.

• Inggard

Provo provo, Virpi on suorituksillaan todistanut ettei käyttänyt suoritusta parantavia aineita 2001. Hänelle annettiin palautukseen väärää ainetta joka ei paranna suoritusta. Miehet sen sijaan hiihti epoissa, naiset ei. Dopingtutkijat kertovat että 70 prosenttia huipuista käytti 90-luvun puolivälissä epoa.

• jaahashjaa

Siis kun Kuitunen kärähti plasmalaajentaja Hemohesistä, jota julkisuudessa olleiden tietojen mukaan käytettiin nimenomaan veriarvojen laskemiseen ja epon käytön peittelyyn, niin se todistaa ettei Kuitunen ole käyttänyt epoa? Vai miten järjen juoksusi menee? Epoa tai ei, niin Virpi kärähti dopingista. Siis aine ei ollut epoa tai testosteronia, mutta olipa kuitenkin kielletty aine sekin. Siis Virpi on kärähtänyt dopingista kaikkien sääntöjen mukaan. Vai oletko jotenkin eri mieltä? Kuitunen on siis kärähtänyt dopingista.

• Mietippäs tätä
        jaahashjaa kirjoitti:

Siis kun Kuitunen kärähti plasmalaajentaja Hemohesistä, jota julkisuudessa olleiden tietojen mukaan käytettiin nimenomaan veriarvojen laskemiseen ja epon käytön peittelyyn, niin se todistaa ettei Kuitunen ole käyttänyt epoa? Vai miten järjen juoksusi menee? Epoa tai ei, niin Virpi kärähti dopingista. Siis aine ei ollut epoa tai testosteronia, mutta olipa kuitenkin kielletty aine sekin. Siis Virpi on kärähtänyt dopingista kaikkien sääntöjen mukaan. Vai oletko jotenkin eri mieltä? Kuitunen on siis kärähtänyt dopingista.

Lahden juttuhan olisi se, että tämä aine hemohes ei ollut kielletty aine vaan se menetelmä oli kielletty, mutta sitä olisi voinut käyttää jos olisi ollut lääkärin lausunto, että se menee hoidolliseen tarkoitukseen, aivan kuten tsekin kymmenottelijat tekivät Helsingin MM kisoissa. Itse olen erittäin kiinnostunut hiihdosta ja mielenkiintoni on herättänyt se asia, että vielä muutama vuosi sitten WADAn toiminta oli täysin norjalaisten hoivissa. Miten on mahdollista, että yksi "suurista" hiihtomaista voi hallita täysin doping-testausta. ja myöskin ihmetytttää se miksi norjalaisia ei koskaan kärähtänyt, heitä on vain yht'äkkiä jäänyt pois ilman mitään selityksiä.

• Maalilinja
        Mietippäs tätä kirjoitti:

Lahden juttuhan olisi se, että tämä aine hemohes ei ollut kielletty aine vaan se menetelmä oli kielletty, mutta sitä olisi voinut käyttää jos olisi ollut lääkärin lausunto, että se menee hoidolliseen tarkoitukseen, aivan kuten tsekin kymmenottelijat tekivät Helsingin MM kisoissa. Itse olen erittäin kiinnostunut hiihdosta ja mielenkiintoni on herättänyt se asia, että vielä muutama vuosi sitten WADAn toiminta oli täysin norjalaisten hoivissa. Miten on mahdollista, että yksi "suurista" hiihtomaista voi hallita täysin doping-testausta. ja myöskin ihmetytttää se miksi norjalaisia ei koskaan kärähtänyt, heitä on vain yht'äkkiä jäänyt pois ilman mitään selityksiä.

Lahti 2001 todisti koko maailmalle sen missä silloin suomalainen huippuhiihto ja sen pääjoukkue vaelsi ja mitä teki. Virpi Kuitunen oli yksi pahimmista käryäjistä ja kiinni jäänti sekä syyllisyys oli aukoton. Huomionarvoista on, että silloin testattiin samalla otannalla ja kilpailusääntöjen mukaan kaikki mutta kiinni jäi vain suomalaiset. Tämä tosiasia poisti ikuisiksi ajoiksi kaikki jälkispekulaatiot siitä, että "käytti ne muutkin" silloin eivät käyttäneet!

Kuitusella on jostain syystä ollut kanttia (tai uusia aineita) ja mahdollisuuksia huijarina palata. Monet kuten Myllylä samoista aineista, murtui täysin ja lopetti. Rehellisempänä ihmisenä ilmeisesti omasi sentään jotain moraalia urheilun ja ihmisten rahanahneesta pettämisestä. Kuitusen moraalia kuvastanee myöhemmät puheet ja koko tapahtumaketjun valehteluyritykset joita täälläkin on kirjoteltu, miksei myös nämä miessuhde (ongelmat) asiat. Eikös siellä alppileirillä joku vierasmaalainenkin tullut kuvioihin ja sen vihitty vaimo joutui puuttumaan peliin tiesi ainakin juorulehdet. Tunnetustihan monet dopingaineet lisää sukupuolisia haluja aina eläimellisiin tasoihin saakka. Joka ei usko kysyköön vaikka bodareilta tai lukekoon entisten käyttäjien tunnustuksia.

Kuituselle kuten muillekin Lahdessa 2001 kärähtäneille ainoa oikea tuomio olisi ollut ELINIKÄINEN KILPAILUKIELTO.

• Käräjäkivi
        Maalilinja kirjoitti:

Lahti 2001 todisti koko maailmalle sen missä silloin suomalainen huippuhiihto ja sen pääjoukkue vaelsi ja mitä teki. Virpi Kuitunen oli yksi pahimmista käryäjistä ja kiinni jäänti sekä syyllisyys oli aukoton. Huomionarvoista on, että silloin testattiin samalla otannalla ja kilpailusääntöjen mukaan kaikki mutta kiinni jäi vain suomalaiset. Tämä tosiasia poisti ikuisiksi ajoiksi kaikki jälkispekulaatiot siitä, että "käytti ne muutkin" silloin eivät käyttäneet!

Kuitusella on jostain syystä ollut kanttia (tai uusia aineita) ja mahdollisuuksia huijarina palata. Monet kuten Myllylä samoista aineista, murtui täysin ja lopetti. Rehellisempänä ihmisenä ilmeisesti omasi sentään jotain moraalia urheilun ja ihmisten rahanahneesta pettämisestä. Kuitusen moraalia kuvastanee myöhemmät puheet ja koko tapahtumaketjun valehteluyritykset joita täälläkin on kirjoteltu, miksei myös nämä miessuhde (ongelmat) asiat. Eikös siellä alppileirillä joku vierasmaalainenkin tullut kuvioihin ja sen vihitty vaimo joutui puuttumaan peliin tiesi ainakin juorulehdet. Tunnetustihan monet dopingaineet lisää sukupuolisia haluja aina eläimellisiin tasoihin saakka. Joka ei usko kysyköön vaikka bodareilta tai lukekoon entisten käyttäjien tunnustuksia.

Kuituselle kuten muillekin Lahdessa 2001 kärähtäneille ainoa oikea tuomio olisi ollut ELINIKÄINEN KILPAILUKIELTO.

Halusi noudattaa sääntöjä on silmiinpistävää. Siksi yhtä silmiinpistävää on se, että et haluakaan noudattaa sääntöjä, vaan haluat itse valita noudatettavat säännöt. Kaiketi sentään kilpailukieltojen jakajat noudattivat sääntöjä, joiden vuoksi Kuituselle tuli mahdollisuus palata kisaladuille. Mikä tässä on pielessä? Noinhan se normaalielämässäkin menee. Lain rikkomisesta saattaa tulla rangaistus. Sen jälkeen, kun rangaistus on kärsitty, rangaistu on vapaa toimimaan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset.

• Pitovoide
        Maalilinja kirjoitti:

Käry oli selvä ja varma. Olen samaa mieltä, että elinikäinen kilpailukielto Kuituselle olisi ollut paikallaan ja kovennettu joka tapauksessa julkisen valehtelunkin jälkeen. ...ja kuinka paljon hyötyikään myös taloudellisesti jo ennen käry-Lahtea! Rahaa vaikea varmaan periä takaisin mutta aihetta siihenkin olisi ollut, ainakin valmennustukien osalta.

Jos säännöt ei silloin tunteneet elinikäisen kilpailukiellon mahdollisuutta ja koska osa valehteluun liittyvää YLE/SHL oikeudenkäyntiäkin on vielä kesken voisi tuon kiellon antaa vaikka vielä jälkikäteenkin. Kuitusta Suomen hiihto ei todellakaan tarvitse ja jo irvikuva rehellisestä urheilijasta nuorisollekin ja murheenkryyni koko lajille ja nyt sitten vielä rohkeat kuvat lehdissä, vailla menestystä hiihtoladuilla.

Moraalisesti joka tapauksessa Virpi Kuitunen on Douppaaja ja pettäjä sekä kärynnyt hiihtäjä 2001 ja ansaitsee siis moraalisesti ikuisen kilpailukiellon rehellisenä urheilijana.

• missä näit
        Pitovoide kirjoitti:

Käry oli selvä ja varma. Olen samaa mieltä, että elinikäinen kilpailukielto Kuituselle olisi ollut paikallaan ja kovennettu joka tapauksessa julkisen valehtelunkin jälkeen. ...ja kuinka paljon hyötyikään myös taloudellisesti jo ennen käry-Lahtea! Rahaa vaikea varmaan periä takaisin mutta aihetta siihenkin olisi ollut, ainakin valmennustukien osalta.

Jos säännöt ei silloin tunteneet elinikäisen kilpailukiellon mahdollisuutta ja koska osa valehteluun liittyvää YLE/SHL oikeudenkäyntiäkin on vielä kesken voisi tuon kiellon antaa vaikka vielä jälkikäteenkin. Kuitusta Suomen hiihto ei todellakaan tarvitse ja jo irvikuva rehellisestä urheilijasta nuorisollekin ja murheenkryyni koko lajille ja nyt sitten vielä rohkeat kuvat lehdissä, vailla menestystä hiihtoladuilla.

Moraalisesti joka tapauksessa Virpi Kuitunen on Douppaaja ja pettäjä sekä kärynnyt hiihtäjä 2001 ja ansaitsee siis moraalisesti ikuisen kilpailukiellon rehellisenä urheilijana.

mitä tarkoitat ?

Tsepalova ja joku norski julkisti ihtestään aikoinaan nakukuvia, joko suo-maaalaanen on samaan, HÄH!

• douppinorja
        Maalilinja kirjoitti:

Kyllä muut on käyttänyt yhtä paljon dopingia kuin Suomalaiset, se on päiväselvä asia. Suomalaiset rikkoi doping sääntöjä muttei hiihdon käytäntöjä.

http://www.youtube.com/watch?v=zDNJEW8u-AE

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2300
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      970
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    Aihe