Hei
Olen ostanut tontin ja nyt mökkipaketin. Kontio Harjula (109 m2) Olen nyt pyytänyt tarjouksia avaimet käteen periaatteella rakennusliikkeiltä. En ole niitä vielä saanut. Ei ole oikein käsitystä hintatasosta. Mitä on odotettavissa? Mitä maksaa mökin rakennuttaminen per neliö? Asialliset vastaukset kiitos!
Mitä maksaa Mökin rakentaminen?
20
17343
Vastaukset
- varautua
50000 euron työlaskuun.
- on nyt
1500-1800 €/n2
- Mökin Matti
Mulla on mökki (tosin pienempi) nyt vesikatossa ja hintaa tulee!!!
Urakalle ei tahtonut löytyä tarjoajia. Yksi olisi ryhtynyt tekemään välitöinään tuntitaksalla. Sitten eräs tarjosi inhimillisellä toimitusajalla, mutta hinta on kova. Kylien kirvesmiehet ovat täystyöllistettyjä.
Työvoimapula on tosiasia.
- yksi veikkaaja
Kyselet mahdottoman vaikeita, ja lopulta tietysti joudut tämän kysymyksen itse selvittämään ja sittenkin lopullinen totuus on selvillä vasta kun mökki on valmis ja viimenen lasku maksettu. Tuli kuitenkin kiusaus heittää joku oma arvaukseni parin toteuttamani rakennusprojektin perusteella (toinen pieni hirsimökki, toinen okt - molemmat rakennettu 2000-luvulla).
Jos tuolla tontilla on "normaalit" perustamisolosuhteet (ei suuria korkeuseroja, ei paaluttamista eikä louhintaa) ja teet talviasuttavan mökin niin arvioisin, että neliöhinnaksi tulee tänä päivänä n. 2000€/neliö avaimet käteen periaatteella. Tämä sisältää siis tuon jo ostamasi paketin sisältämät tavarat. Sitten aika suuria muuttujia ovat vielä sähkö ja vesi-/viemäriliittymät joista et maininnut kysymyksessäsi, tuo arvaukseni lähtee siitä, että nuo ovat suht helposti ja edullisesti järjestetävissä. Yksikerroksinen mökki taitaa olla kyseessä.
Arvaukseni on siis, että 220 000 € kun ladot pöytään tontin ostettuasi, niin saat alkaa roudaamaan huonekaluja ja muita tykötarpeita mökillesi. Oma vaatimustaso tietty vaikuttaa tähän myös jonkinverran, mutta loppujen lopuksi aika vähän. Suurin osa kustannuksista ratkeaa jo suunnittelupöydällä.
Paketti on siis jo hankittukin - onnea projektiin!- Vastaus...
tämä edellinen. Tuolla haitarilla liikutaan.
- anttesi
Olen tehnyt muutamia kesämökkejä ja omakotitalojakin ja ollut useiden urakoitsijoiden kanssa tekemisissä. Nyt, kun ammattitaitoisilla urakoitsijoilla on varaa jopa valita työnsä, niin heitä on aika vaikea saada kohtuuhinnalla. Ja, sittenkin on urakka sovittava jo edellisenä vuonna, näin minä ainakin olen myynyt työni jo usein seuraavaksi vuodeksi. Silloin on mahdollista hinnoitella työnsä asiallisesti. Ja, mikä on aika yleistä, urakoitsijat toivovat, että ainakin perustukset ovat valmiina, samoin kaikki viemäröinnit jne. Eli melkein kannattaa kysyä niihin eri urakoitsijaa taikka, jos saa kunnon pystytysporukan,kysyä heiltä muitakin urakoitsijoita, ovat usein yhteistyössä. Mutta, niin hätä ei saa homman kanssa koskaan tulla, että joutuu "pakon eteen" eli ottamaan tekijät hinnalla millä hyvänsä, vaan pitää kysellä ensin referenssit, eli ainakin tiedustella edellisestä kohteesta kuinka ko. porukka on tehnyt siellä työnsä. Ja sitten se vastaava mestari!!! Maksa sille se 3000 että saat varmasti kunnollisen.
Jos saan sanoa oman mielipiteeni hinnasta, niin sinne 1.800 nurkille menee neliöhinta ja siinä ei ole vielä mukana pihatyöt, ei sähkö-eikä viemäriliittymät...vesikaivo jne...Joten niille laiturit,veneet jne... voi helposti laskea 10.000 - 20.000 euroa! Eli minun hinta-arvioni olisi koko hommalle avaimet käteen noin 205.000 - 215. 000 euroa. Tässäkään hinnassa ei ole vielä tiekustannuksia, jotka nekin saattavat nousta helposti 10.000 korville riippuen täysin olosuhteista. Mutta, itselläni on tuon luokan mökkikiinteistö, ja se on tuottava sijoitus! Sikäli kuin on kunnollisen veden äärellä!
- Kummallista touhua
Toimitaanko näinkin että ostetaan tontti ja mökkipaketti. Sitte aletaan ihmettelemään että mitä mahtaa maksaa pystytys ja löytyykö edes tekijöitä
- lapissa
Meillä on talviasuttava mökki kaikin mukavuuksin lopputarkastusta vaille, pihatöineen kaikkineen tulee maksamaan aika lähelle tuon edellä kerrotun 2.000 x asuinneliöt maapohja.
Tekijöitä ei voinut juuri kilpailuttaa, kysymys oli vain että ehtiikö/haluaako kukaan tehdä. Minä en olisi kuvitellutkaan paketin tilaamista ennenkuin urakkasopimus olisi tehty.- kooooooooooooooooooooo
Lapissa on tunnetusti ylihinnoitetut kirvesmiehet on paljon halvempaa ottaa osaava kirvesmies etelästä ja maksaa sille täysylläpito niin minä tein ja jälki oli hyvää ja säästin rahaa.Nämä pohjoiosen ns kirvesmiehet ovat aika veteliä mitä olen kuullut muilta
- lapissa
kooooooooooooooooooooo kirjoitti:
Lapissa on tunnetusti ylihinnoitetut kirvesmiehet on paljon halvempaa ottaa osaava kirvesmies etelästä ja maksaa sille täysylläpito niin minä tein ja jälki oli hyvää ja säästin rahaa.Nämä pohjoiosen ns kirvesmiehet ovat aika veteliä mitä olen kuullut muilta
Tämä Itä-Lapin kirvesmiespari oli ahkera ja ammattitaitoinen. Suosituksia pitää tietysti olla, pystymetsästä ei ketään kannata palkata.
- putsaaja
Ei pidä paikkansa Kuusamossa on hyvät ja asiansa osaavat kirvesmiehet, vaikka eihän Kuusamo kylläkään ole lappia. On kokemusta ja mökki tuli pystyyn ennätysajassa.Etelässä sitä on jos minkäkinlaista, tietysti jos on sukulaisia (siis talkoot) ja kierretään kaikki lakisääteiset maksut.
- Pettynyt ukkeli
Tuo on kyllä niin totta kuin vain voi olla. Ne käy Norjassa töissä ja ottavat Norjan hintoja suomalaisilta. Sitäpaitsi ne juopottelee ja saattavat lopettaa kesken kaiken. Muistakaa, ei kannata ikinä maksaa etukäteen, edes puolet hinnasta. Heti, kun rahat on kourassa, ne häippäsee. Sitä paitsi ne ottaa rahat pimeinä. Sitten et saa edes kuittia, että olet maksanut. Täytyy tyytyä pankin kuittiin. Ne ovar rikollisia. Ottakaa vain etelästä, kunnon suomalainen rehti kirvesmies. Tarjotkaa ruoat, majoitus, matkat ja etukäteen sovittu könttihinta. Suomalainen on rehti ihminen. Lapin miehet ovat huijareita. Sorry, näin vain on. Rakentajalle he ovat KATASTROFI!
- OOT VELOISSA
Hihihi,,,ikänsä veloissa osta käteisellä maksa 2200000e hihihhi..ihan paskaa ostaaa::::::
- siinä se
2.2 milj. kesämökistä. Kuulostaa aika kovalta hinnalta.
- kontio ok
ota ihmeessä Kontiolta pystytys. Kaverit ovat tehneet pystytyksiä tarpeeksi ja ei mene sormi heiltä suuhun. Mökkisi on pystyssä viikossa jolloin pääset itse jatkamaan sisähommissa. Mökkivarustus n. 600e/m2 ja omakotitalovarustus n. 1100 e/m2, mikäli teet itse kaikki paitsi sähkökytkennät. Lisäksi kannattaa korottaa parilla hirrellä huonekorkeutta, ettei 2,1 korkeat ovet ole katossa kiinni ja samalla täyttää pientalon huonekorkeuden. Itsellä tuo omakotitaloksi muutettu mökki on nyt lopputarkastusta vailla valmis, enkä ole valintaani vielä katunut
- anttesi
Kyllä kait tuohon 1.100 euroon / neliö pääsee, jos todellakin on omatoiminen, ja kannattaa ollakin. Me tehtiin yksi mökki pohjanmaalle itse alusta asti, kaadettiin puut metsästä ja kuorittiin, taaplattiin jne...ja koko homma omalla porukalla. Tuli komea hirsimökki todella paksuista hirsistä ja tilat kahdessa kerroksessa. Ja koko komeuden hinta jäi muutamaan sataan euroon. Kaikki on suhteellista.... tässä tapauksessa tie tontille tuli maksamaan yhtä paljon kuin koko mökki.... onpahan ainakin oma rauha erämaajärven rannalla.
- huvila .
Tämmöinen on tilattu ja tuon tekee toimittaja valmiiksi asti. Kunhan perustukset on ensin tehty tai teetetty.
http://www.muuramehuvilat.fi/mallistot_1_73h.php - siinä se
Kesämökki varustus 700-1000 euroa/m2
Omakotitalo varustus 1500-xxxx euroa/m2
Kaikki riippuu varustelutasosta sekä oman työn osuudesta.- rakentaja 2012
Minulle valmistuu juuri hyvällä omakotitalovarustuksella ja laadukkailla materiaaleilla 2300 €/m2. Lisäksi liittymät ja tontti.
- reiska123
Meille valmistui kesämökki( 2011) ilman okt-varusteita vajaa 700€/m2, näin siis pelkkä mökin osuus ilman tonttia ja sähköjä. Tulisijat ja hormit mukana, pilariperustus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680