Heippa kaikki innokkaat sisustajat!
Olen viimeisen vuoden rempannut ekaa kotiani ja vihdoin ollaan päästy sisustamisvaiheeseen: törmäsin siis uusia verhoja valitessani ongelmaan. Minkä väriset/materiaaliset verhot luokitellaan "talviverhoiksi" ja mitkä "kesäverhoiksi"?
Äitini käyttää aika paksuja ja tummia (esim. oransseja) verhoja talvisin ja heitti viikko sitten valkoiset, lähes läpinäkyvät kesäverhot ikkunoihinsa. Mielestäni valkoiset läpinäkyvät verhot näyttävät kuitenkin kamalan kylmiltä, joten en ole itse noudattanut esimerkkiä.
Osaisiko joku siis sanoa,minkä tyyppisiä verhoja kannattaisi valita kesään? Tällä hetkellä verhoinani on esimerkiksi olohuoneessa melko ohuet mutta tumman vihreät verhot, joiden pelkään näyttävän tunkkaisilta tulevina aurinkopäivinä. Onko tapana vaihtaa kesäksi verhojen väreiksi kylmät ja talvisin lämpimät?
Kiitos avusta jo etukäteen :)
Mitkä värit kesä- ja talviverhoihin?
2
426
Vastaukset
- vanhanaikainen ajattelutapa
toi kesä ja talviverhot? Mulla ainakin samat verhot kunnes kyllästyn,oli kesä tai talvi. Ainoa poikkeus keittiön verhot,joulun ajaksi vaihdan tummansininen/hopea väriset.
Olemme asuneet nykyisessä kodissamme vajaa 2 vuotta,muuttaessamme hankimme sisustukseen sopivat verhot eikä ole tullut mieleenikään alkaa niitä vaihtamaan vuodenaikojen mukaan.
Eli hanki verhot joista pidät,anna olla kunnes kyllästyt ja mieti sitten uusia. - kodissa asuu
Tee itsellesi palvelus ja opettele näkemään, mitä itse haluat ja mikä sinun mielestäsi sopii. Muuten tulee masuhaava, koska aina löytyy joku, jonka mielestä olet tehnyt väärin. Olkoon se oma äiti, anoppi, kumminkaima tai naapurin utelias mummeli.... Eli semmoiset verhot ikkunoihin, jotka sopivat muuten sisustukseesi ja sitten vaihtelet niitä sen mukaan, mikä sattuu omasta mielestä hyvältä tuntumaan.
Itse muuten toimin nykyisessä kodissa niin, että talviaikaan ikkunoissa on paksummat sivuverhot eikä mitään peittäviä ollenkaan. Tuli aikanaan ostettua sen verran hyvää laatua, että ovat edelleen erinomaisen katseenkestävät.
Kesäksi vaihdan sisustuksen sävyyn sopivat hennot valoverhot, koska ikkunat ovat etelään ja länteen eli jos sattuisi aurinko paistamaan(?), niin koti on äkkiä muuten tosi kuuma. Jos tuota aurinkoasiaa ei tarvitsisi pohtia, ei olisi mitään tarvetta vaihtaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952