Auto Bild vahatesti

yllätys voittaja

Uusimmassa Auto Bild lehdessä oli laaja testi autovahoista. Sen voitti US Part:in myymä edullinen autovaha, jonka nimeä en muista. Jokin Motegi tai sinnepäin. Muistaako joku nimen ja saako muualta kuin Hertsikan US Part:ista?

9

16204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistix

kun käsipeset auton autoshampoolla jossa on vahaa, hyvä tulee. Ja senjälkeen käsin vahaat autovahalla jossa teflonia & PTFE:tä niin muuta ei tarvii.
      Auto kiiltää kuin juutalaisen kulli ja helppo pitää puhtaana.

• glanssaaja :-)

Kevätvahauksen kun tekee, niin mielestäni on suositeltavaa käyttää esim. liuotinta esipesussa ja sitten pesu shampoolla. Ennen varsinaista vahausta olisi hyvä käydä pinta läpi ensin vaikka Turtlen Safe Cleanerillä (6-8€/pullo). Näin loputkin suolan rippeet jne. lähtevät talven jäljiltä ja jälki on "vähintäänkin" tyydyttävä, eikä tähän aikaakaan kulu kuin noin tunti enemmän. Itsekään tätä en ennen tehnyt ja olen huomannut suuren eron tuloksessa.

• meister69
        glanssaaja :-) kirjoitti:

Kevätvahauksen kun tekee, niin mielestäni on suositeltavaa käyttää esim. liuotinta esipesussa ja sitten pesu shampoolla. Ennen varsinaista vahausta olisi hyvä käydä pinta läpi ensin vaikka Turtlen Safe Cleanerillä (6-8€/pullo). Näin loputkin suolan rippeet jne. lähtevät talven jäljiltä ja jälki on "vähintäänkin" tyydyttävä, eikä tähän aikaakaan kulu kuin noin tunti enemmän. Itsekään tätä en ennen tehnyt ja olen huomannut suuren eron tuloksessa.

Ei mitn hiovia clenereita jos autopinta on muuten kunnossa(naarmuton). Nykyaikainen ihminen käyttää clay baria ennen vahausta. jenkkilän ebaystä saa esim. 11€ postikuluineen suomeen. suomessa halvimmat clay barit 20-25€.

• .................

.................

• mielenkiintoinen

testi!
      Korrek ostettiin Nesteeltä hintaan 18,50.
      Jos se olisi ostettu autotarvikeliikkeestä tai halpahallista niin sen hinta olisi ollut 10-12 euroa ja olisi vähintäänkin tasapisteissä voittajan kanssa.

• tässä nämä

Ohessa testitulokset kun ei hintaa huomioida vaan
        kiiltotulos.(ensimmäinen tulos)

1.Motegi, The Fast and Furious (30,40)
        2.Meguir's, Gold Class (30,40)
        3.Korrek, Kiiltovaha (30,40)
        4.Wurth, Polymeerivaha (27,32)
        5.Mothers, Carnauba Wax (27,32)
        6.King Brilliant PTFE (27,28)
        7.Simoniz, Max (27,24)
        8.Sonax, x-treme, Liquid wax (27,24)
        9.Turtle Ice (27,28)
        10.Shell, Kiiltovaha (27,24)
        11.Auto Glym, Ultra Deep Shine (24,32)
        12.Motip, Super fasr Wax (24,36)
        13.Carlake, Nestemäinen kovavaha (24,36)
        14.Turtle Platinum, Extra Gloss (24,24)
        15.CRC ,Polish Wax (21,32)

Sitten jos haluaa ottaa huomioon Kiillon tasaisuuden eli miten monta pesua kestää kiilto, niin ne tulokset ovat sitten noiden kiiltolukujen perässä.
        Yllättävää on Auto Glym huono sijoitus, vaikka on kallein vaha.
        Yhteenvetona voisi sanoa, että hinta ja laatu ei kyllä kulje käsi kädessä näissä tuotteissa

• tyytyväinen!
        tässä nämä kirjoitti:

Ohessa testitulokset kun ei hintaa huomioida vaan
        kiiltotulos.(ensimmäinen tulos)

1.Motegi, The Fast and Furious (30,40)
        2.Meguir's, Gold Class (30,40)
        3.Korrek, Kiiltovaha (30,40)
        4.Wurth, Polymeerivaha (27,32)
        5.Mothers, Carnauba Wax (27,32)
        6.King Brilliant PTFE (27,28)
        7.Simoniz, Max (27,24)
        8.Sonax, x-treme, Liquid wax (27,24)
        9.Turtle Ice (27,28)
        10.Shell, Kiiltovaha (27,24)
        11.Auto Glym, Ultra Deep Shine (24,32)
        12.Motip, Super fasr Wax (24,36)
        13.Carlake, Nestemäinen kovavaha (24,36)
        14.Turtle Platinum, Extra Gloss (24,24)
        15.CRC ,Polish Wax (21,32)

Sitten jos haluaa ottaa huomioon Kiillon tasaisuuden eli miten monta pesua kestää kiilto, niin ne tulokset ovat sitten noiden kiiltolukujen perässä.
        Yllättävää on Auto Glym huono sijoitus, vaikka on kallein vaha.
        Yhteenvetona voisi sanoa, että hinta ja laatu ei kyllä kulje käsi kädessä näissä tuotteissa

Olen 24 autoiluvuoden ja noin 25 eri auton (ja iso liuta eri värejä) kokeillut lähes kaikki aikansa vahamerkit -Zainoa lukuunottamatta. Edellinen oli Presta Best Wax, joka oli mainio helppotöinen vaha, mutta kehno suolakeli-kuran osalta; pesu tuolla vahattuani oli työlästä, vaha imi kuran kiinni, kesällä taas hyvä vaha. Nyt käytössä Korrek TFX, mahtava vaha kaikin osin: kiilto upea, helppotöinen, kuivuu kosteahkossa tee itse-pesuhallissakin nopeasti, puhdistaa upeasti pinttyneetkin likajämät maalipinnasta samalla, ja kiilto kestää ja kestää, myös liuottimia. Siis sellainen vaha jota aion käyttää jatkossakin, ja vielä pisteenä iin päälle edullinen hinta.

• Pro-jannu

Eräältä foorumilta lainattu ihmettely:

"Itse en oikein käsitä miksi noita vahatestejä täytyy olla joka kevät jokaisessa alan lehdessä.

Toinen asia mikä ei mene jakeluun on se, että ihmiset vielä ostavat näitä markettivahoja ja jynssäävät uuden kerroksen pintaan parin pesun välein, kun parempaakin olisi tarjolla. Noissa tökötteissä kesto on niin onnetonta luokkaa että itse en edes harkitsisi moisiin kajoamista.

Esim. Zaino (ja varmaan muutkin synteettiset pinnoitteet) kestää talvellakin sen 3-4 kuukautta ja kymmenen-kaksikymmentä pesua.

Sitten kritisoidaan kalliiksi ja kovatöiseksi, mutta eikö 10 kertaa useammin uusittava halpavaha ole loppupeleissä paljon kalliimpi ja työläämpi?"

Itse ihmettelen samaa. Suomessa on autonhoito lapsen kegissä ja sen huomaa kun näitä palstoja lukee. Siirtykää hyvät ihmiset nykyaikaan ja dumpatkaa nuo vahat jo mielestänne. Polymeeripinnoitteet ne on mitkä tällä alalla parhaiten toimivat.

• meister69

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe