Olen kärsinyt aknestani noin 2 vuotta. Heti ensimmäisten näppyjen ja mustapäiden alkaessa olen käyttänyt kemikaaleja tähän päivään saakka. Apteekin tuotteita, proactiv tuotteita, clearisiliä, kaikkea siis ihan kaikkea. Tässä pariviikkoa sitten kyllästyin tähän touhoon ja en jaksanut enää hoitaa ihoani kemikaaleilla, koska jos ei kahdessa vuoressa akne paranu, niin ei sitten koskaan! Pesen kuitenkin aina aamulla hiukan ihoani ja silmiäni pelkällä vedellä. Noh, kuitenkin ihoni rupesi paranemaan päin! Mustapäät haihtuu päivä päivältä haaleimmaksi nenästä ja otsastakin on lähtenyt pikku finnit. Leukakin on paranemassa päin, mutta siel on viel jotain satunnaisia finnejä. Kertokaa mistä tämmönen johtuu.
Hämmästävä parantava keino
10
13752
Vastaukset
- Uncut
oli kuivunut, koska käytit kaikenlaisia kuivattavia aineita etkä ilmeiseti huolehtinut riittävästä kosteudesta. Iho alkoi tuottaa aina vain lisää talia, koska ihon pinta oli kuitenkin kuiva. Lisäksi kuivuneen ihon ihohuokoset eivät välttämättä pääse tyhjenemään, koska sitä kuivunutta ihoa on esteenä.
Nyt iho ei enää kuivu pesuaineista, joten talin tuotanto vähenee ja iho hoitaa itse itseään ilman ulkoisia aineita. Pelkkä vesipesu ei välttämättä riitä aina, joten kannattaa ehkä käyttää jotain ihoa kuivattamatonta pesunestettä, kuten esim. Lactoline.- sta
mitenkäs sitten meikin poisto kun/jos meikkiä käyttää? Lähteekö meikki hyvin myös tällä Lactolinellä? Itse haluaisin koittaa tuota meneteltää jos iho paranis, mutta jos iholle jää meikkiä muhimaan niin ei kai se minnekään parane..
- Uncut
sta kirjoitti:
mitenkäs sitten meikin poisto kun/jos meikkiä käyttää? Lähteekö meikki hyvin myös tällä Lactolinellä? Itse haluaisin koittaa tuota meneteltää jos iho paranis, mutta jos iholle jää meikkiä muhimaan niin ei kai se minnekään parane..
lähtee kaikki meikitkin. Itse pesen usein moneen kertaan naaman tolla iltaisin suihkussa, koska mulle on varmaan joku pakkomielle kehittynyt ihon puhtaudesta.
Lactoline-pesunestettä saa ihan tavallisista kaupoista eikä maksa paljoa. Mulla on hellä hoitava pesuneste kuivalle ja herkälle iholle eli ei kuivata eikä ärsytä ihoa. Mulla on kylppärissä tota, kun pesen koko vartalon sillä sekä vessassa käsienpesuaineena. Tolla voi pestä hiuksiakin, mutten ole kokeillut.
Voin nyt laittaa pullon kyljestä noita tietoja, kun kerran kiinnostaa.
"Lactoline
- kuivalle ja herkälle iholle
- koko keholle
Lactoline on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste:
- usein toistuvaan pesuun
- finnisen ihon puhdistukseen
- intiimihygieniaan
- vauvan kylvetykseen
Lactoline sopii kasvojen, vartalon ja hiuksien päivittäiseen pesuun. Lactoline suojaa ja kosteuttaa. Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Se estää myös bakteerikasvua ja hajun muodostumista."
- adadasd
Hienoa että tajusit jättää kemikaalit pois, ihon paraneminen johtuu nimenomaan siitä että ihoasi ei ole enää ärsyttämässä ja kuivattamassa nämä kemikaalit, iho kun pukkaa erittämään talia liikaa silloin, kun sitä "kuivatetaan" liikaa liian vahvoilla mömmöillä, eli siitä seuraakin sitten finnejä, vaikka niissä putiloissa miten väitetään että muka tehoavat akneen.. Akne on kuitenkin ihotauti, jota ei parane ärsyttää liialla hoidolla, vaan juuri mahdollisimman luonnolliesti käsitellen.
- tyttöviistoistavee
Käytän Lactolinea aamuin illoin ihon puhdistukseen, mutta naamani on silti täynnä finnejä ja finneistä jääneitä arpia. Sainoitte että jos käyttää jotain vahvempaa tuotetta iho kuivuu. Entä jos käyttää lisäksi myös kosteusvoidetta?
Haluaisin tietää myös että auttaako mikrohionta jos se tehdään vain kerran. (Kuukauden päästä pitäisi olla täydellinen iho) :):):) - Ihmettelijä...
tyttöviistoistavee kirjoitti:
Käytän Lactolinea aamuin illoin ihon puhdistukseen, mutta naamani on silti täynnä finnejä ja finneistä jääneitä arpia. Sainoitte että jos käyttää jotain vahvempaa tuotetta iho kuivuu. Entä jos käyttää lisäksi myös kosteusvoidetta?
Haluaisin tietää myös että auttaako mikrohionta jos se tehdään vain kerran. (Kuukauden päästä pitäisi olla täydellinen iho) :):):)Iho kyllä päivä päivältä paranee. Olen huomannut yhden jännän seikan, ennen kun käytin kemikaaleja, niin aina aamusin ihoni oli huonoin mitä yleensä on. Nytten kun en enää käytä kemikaaleja, niin aamuisin ihoni on parhaimillaan. Mustapäät tuskin näkyy. Kannattaa teidänkin kokeilla tätä vaihtoehtoa, älkääkä pilatko kemikaaleilla ihoanne.
- roan syönyt
Ihmettelijä... kirjoitti:
Iho kyllä päivä päivältä paranee. Olen huomannut yhden jännän seikan, ennen kun käytin kemikaaleja, niin aina aamusin ihoni oli huonoin mitä yleensä on. Nytten kun en enää käytä kemikaaleja, niin aamuisin ihoni on parhaimillaan. Mustapäät tuskin näkyy. Kannattaa teidänkin kokeilla tätä vaihtoehtoa, älkääkä pilatko kemikaaleilla ihoanne.
hemmetti kun akne ei johdu pesemisestä/pesemättä jättämisestä. Vai onko täällä muka jotain tyyppejä jotka aloitti joskus käyttää yhtäkkiä täydelliseen ihoonsa vahvoja pesuaineita (nimenomaan akneen tarkoitettuja) ja saanut sillä aknen!? Kyl se akne jostain muusta syystä on tullut. Pahentaahan ne vahvat aineet, en sitä kiellä, ihan hyvä on vaihtaa ne hellävaraisiin (esim. erisan). Mutta jos on oikea akne, se lähtee vain sisäisellä hoidolla. Kokemusta aknesta 5v ja kokeiltu kaikkea mahdollista. Vihdoin ja viimein roaccutan toi avun.
- Uncut
roan syönyt kirjoitti:
hemmetti kun akne ei johdu pesemisestä/pesemättä jättämisestä. Vai onko täällä muka jotain tyyppejä jotka aloitti joskus käyttää yhtäkkiä täydelliseen ihoonsa vahvoja pesuaineita (nimenomaan akneen tarkoitettuja) ja saanut sillä aknen!? Kyl se akne jostain muusta syystä on tullut. Pahentaahan ne vahvat aineet, en sitä kiellä, ihan hyvä on vaihtaa ne hellävaraisiin (esim. erisan). Mutta jos on oikea akne, se lähtee vain sisäisellä hoidolla. Kokemusta aknesta 5v ja kokeiltu kaikkea mahdollista. Vihdoin ja viimein roaccutan toi avun.
aloitusviestistä jo voi huomata, kyse on aloittajan henkilökohtaisesta kokemuksesta. On aivan totta, ettei kunnon akne liity hygieniaan mitenkään. Ketjun aloittaja oli hoitanut ihoaan vääriin kuivattamalla sitä liikaa ja hellävaraisempiin aineisiin siirtyminen rauhoitti ihoa. Ongelma on melko yleinen: rasvaista/finnistä ihoa hoidetaan kuivattavilla aineilla ja iho alkaa tuottamaan vain lisää rasvaa ja finnejä tulee myös enemmän.
- luomaja
Aknehoitoaineiden massatuotantoyhtiöt elävät sillä, että ihmisten iho ei oikeasti parane. Onhan niidenkin voitot käärittävä...
- ...
ensin aloitin niin että pyyhin kasvot kasvovedellä kostutetulla pumpulilla, ei auttanut... Eilen aamulla huuhtelin ihan pelkästään kylmällä vedellä ja sit kosteusvoidetta, naama näytti paljon paremmalta eikä kiiltänyt :) Vesi vanhin voitehista, näköjään piti jossain määrin paikkansa. Ainakin omalla kohdalla. Mulla on aika lievä akne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773