Normaali juomiseni päivässä on pullollinen viiniä, siis noin 25 litraa kuukaudessa, 300 litraa vuodessa. Siihen väliin mahtuu vielä monta koria olutta ja jonkun verran kirkasta, nyttemmin olen kyllä kirkkaat jättänyt pois.
Onhan se melkoinen lasti juotavaa. Päivät olen töissä selvinpäin, ilman krapulaa. Ihme kyllä nukun yöni hyvin vaikka voisi luulla että tuollainen määrä joka päivä vaikuttaisi jo nukkumiseen. Illalla sitten tyhjennän sen pullon viiniä noin kuuden tunnin aikana, viikonloppuisin en kuitenkaan juuri koskaan vedä lärvejä kun siitä tulee sitten hiton moinen kankkunen. 6 tuntia ja pullo, ei siitä humalaan tule, pelkästään mukavan rento olo. Todellisuutta kun ei jaksa selvinpäin, pakko juoda rentoutuakseen. Fyysisesti en ole koukussa, henkisesti kyllä.
Mitäs mieltä
4
343
Vastaukset
- Johanna*
Kukapa nyt todellisuuden kestää? Ainakaan selvin päin.. Mä kyllä tajuun ton sun juomisen syyn.. Juon itsekin aika usein, pari kertaa viikossa, ero on siinä, että mä juon paljon kerralla.. Ryyppäisin varmaan joka päivä jos rahat vaan riittäis, selvin päin kaikki masentaa.. No, mun pointti joka tapauksessa oli, että musta toi sun juominen on ok..
- Hoituri
Itsellesi tuo on näemmä tapa ja ikäänkuin kohtuukäyttöä sinulle mutta ihan varoituksen sanana sanoisin että vaikka miten tottunut jo olet ja pysyt skarppina vaikka noin tissutteletkin niin SUOSITTELISIN hyvin lämpimästi hieman tuota tapaa harventamaan.
Joku nyt tietysti heristäisi sormea ja luettelisi kaikki mahdolliset alkoholin terveysriskit mutta voin suoraan sanoa että ei maksan ja etenkin haiman kunnon laskun kanssa ei puhuta edes mahdollisesta riskistä vaan lähes itsestäänselvyydestä että kuormitus on niin raskas että ne kärsivät todella paljon.
Itse toki päätät mitä teet mutta koska itsekin sanoit että tällainen juominen on tapa ja riippuvuus on ikäänkuin henkistä tasoa, niin kannattaa ihan vakavasti ajatella sitä asiaa että jossakin vaiheessa tuolla tahdilla varmasti tulee jotain ongelmaa ja jos se sitten on jo kertarysäyksellä vaikkapa todennäköisimmän haitan mainitaksemme eli krooninen haimatulehdus tai muu vastaava joka pakottaa hengenlähdön uhalla lopettamaan juomisen aivan kokonaan niin millaista elämäsi tulisi sen jälkeen olemaan?
Eli oletko valmis ottamaan sen riskin ja ennen kaikkea kestätkö sen jos ykskaks oletkin tilanteessa että alkoholi on kielletty koko loppuelämän. Vai olisiko parempi vaihtoehto harventaa siinä määrin että ei enää riski niin suuri olisi. Varsinkin jos et ole muutenkaan niin humalahakuinen vaan pidät vain tissuttelusta, helpottaa harventamistakin.
Jokainen tekee tietysti itse mitä parhaakseen näkee mutta tiettyjä asioita kannattaa aina miettiä hiukan etukäteen. Varsinkin tilanteessa jossa itse olet eli et "elä" juodaksesi vaan kyse on enemmänkin vain tavasta.- Tynnyri
Ihan tarkalleen en itsekään pidä tästä nykyisestä tahdista ja huolestuttaa että miten elimistö kestää. Kuitenkin juon vain mietoja ja pullo viiniä kuudessa tunnissa ei paljoa kolise. Jos en joisi niin mitähän sitten, rauhoittavia lääkkeitä? Kannabista? Jollain konstilla on kuitenkin pakko häätää ikävät asiat päästä pois.
Kuitenkin esimerkiksi ranskalainen voi yhtälailla vetää pullon punkkua päivässä, britit istuu paljon pubissa ja kiskovat olutta. Hengissä tuntuvat pysyvän. Venäläiset taas imevät vodkaa, mutta heillä onkin sitten paljon enemmän alkoholiongelmia.
En siis oikeasti haluaisi juoda, mutta juon "lääkkeeksi" ja unohtaakseni. - Isosisko
Tynnyri kirjoitti:
Ihan tarkalleen en itsekään pidä tästä nykyisestä tahdista ja huolestuttaa että miten elimistö kestää. Kuitenkin juon vain mietoja ja pullo viiniä kuudessa tunnissa ei paljoa kolise. Jos en joisi niin mitähän sitten, rauhoittavia lääkkeitä? Kannabista? Jollain konstilla on kuitenkin pakko häätää ikävät asiat päästä pois.
Kuitenkin esimerkiksi ranskalainen voi yhtälailla vetää pullon punkkua päivässä, britit istuu paljon pubissa ja kiskovat olutta. Hengissä tuntuvat pysyvän. Venäläiset taas imevät vodkaa, mutta heillä onkin sitten paljon enemmän alkoholiongelmia.
En siis oikeasti haluaisi juoda, mutta juon "lääkkeeksi" ja unohtaakseni.Kerroit, että "Jollain konstilla on kuitenkin pakko häätää ikävät asiat päästä pois."
Miksi? Eihän ne lähde viinalla vaan käsittelemällä ongelmat. Ja ehkä voisit tehdä jotain, etteivät asiat olisi enää ikäviä tai eivät ainakaan häiritsisi jokapäiväistä elämää. Turha tekosyy, olet luultavasti pahasti jo koukussa kun puolustelet juomistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070