MIlloin etuveto BMW?

aika nykyaikaistua

Luovuin bemarista sen takavetoisuuden takia. Meidän talvessamme etuvetoinen auto on kaikin puolin kätevämpi ja turvallisempi.
Muuten pidin bemaristani, auto oli suht lujaa tekoa ja tilankäyttökin OK.
Ihmettelen BMW:n filosofiaa. Miksi se pitää kiinni takavetoisuudestaan? Useat hyvinkin konservatiiviset tehtaat tekevät nykyisin etuvetoautoja. Mistähän bemarilla kiikastaa?
Oma käsitykseni on että siltä tulee lähivuosina etuveto auto. Jos niin käy siitä tulee todellinen myyntihitti.

70

3259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 330 da touring

      Eli sinulla ei ole ollut bmw:tä!

      • BMW Power

        Mulla ois Auris 1.4d, lähdetäänkö jääradalle kokeilemaan? BMW 123d jäi 1,2 kilometrillä yli 3 sekuntia. Taitaa tuo sun rassi jäädä enemmän.

        Ei ole BMW talviautoksi tehty.


      • ei oo kiire,
        BMW Power kirjoitti:

        Mulla ois Auris 1.4d, lähdetäänkö jääradalle kokeilemaan? BMW 123d jäi 1,2 kilometrillä yli 3 sekuntia. Taitaa tuo sun rassi jäädä enemmän.

        Ei ole BMW talviautoksi tehty.

        ei ollenkaan kiire... Nautin rauhallisesta ajosta omalla BEMARILLA!!!!


      • 330 da touring
        BMW Power kirjoitti:

        Mulla ois Auris 1.4d, lähdetäänkö jääradalle kokeilemaan? BMW 123d jäi 1,2 kilometrillä yli 3 sekuntia. Taitaa tuo sun rassi jäädä enemmän.

        Ei ole BMW talviautoksi tehty.

        Oi hitsi sulla on siis Auris.... Joo mene vaan sinne jäälle, mä voin jäädä rannalle! Vaikka kyllähän se pelastuslautan näköinen pölynimuri kelluukin....


    • 318i

      Hmm,minkäköhän takia olisit bemarin edes ikinä ostanut kun on takaveto? Itsellä on ollut 2 etuvetoa ja 2 takavetoa. Voin kyllä sanoa että vituttaa talvella ajaa etuvedolla,risteyksestä kun lähdet niin etupää heijaa minne sattuu ja puskee niin perkeleesti! Itse tykkään ajaa takavedolla ennemmin..

    • pian. Silloin voisin

      itsekin harkita sen ostoa. Takavetohan on pohjolan oloissa ihan per.......stä. Olen kyllä ajanut eri autoja yhteensä reilusti yli miljoonakilometriä että tiedän kyllä mistä puhun. Auton pitää olla helposti ajettava sitä takaveto ei täällä talvella ole. Kesällä pärjää etuvetoiselle jos ei ole sadekeli.

      • pohjoisesta...

        Täällä etelässä taisi olla kaksi, ei kun anteeksi kolme päivää sellaista keliä kun päätin ottaa taksin ja jättää uuden kiiltävän bemun talliin ja ihan siitä syystä kun ei noista etuvetokuskeista koskaan tiedä milloin pusketaan väärällä kaistalle..


      • Nelivetoooo!
        pohjoisesta... kirjoitti:

        Täällä etelässä taisi olla kaksi, ei kun anteeksi kolme päivää sellaista keliä kun päätin ottaa taksin ja jättää uuden kiiltävän bemun talliin ja ihan siitä syystä kun ei noista etuvetokuskeista koskaan tiedä milloin pusketaan väärällä kaistalle..

        Mitä te sitä etuveto bemaria odotatte?
        Ostakaa mieluummin neliveto niin on myös talvella turvallista ja mukavaa.
        Tietenkin sehän maksaa vähän enemmän mut ei kai se teillä oo rahasta kii. X5X5X5 :)


      • ajanut

        ne miljoona kilometriä 40-50-luvulla. Kokeile ajaa tämän vuosituhannen takavetoja talvella tai sateella niin tiedät mistä puhut.


      • E320Cdi
        ajanut kirjoitti:

        ne miljoona kilometriä 40-50-luvulla. Kokeile ajaa tämän vuosituhannen takavetoja talvella tai sateella niin tiedät mistä puhut.

        etuvetoon. Se siitä 50-luvusta.


      • eli kehä kolmosen
        pohjoisesta... kirjoitti:

        Täällä etelässä taisi olla kaksi, ei kun anteeksi kolme päivää sellaista keliä kun päätin ottaa taksin ja jättää uuden kiiltävän bemun talliin ja ihan siitä syystä kun ei noista etuvetokuskeista koskaan tiedä milloin pusketaan väärällä kaistalle..

        sisäpuolella. Katsos kartanon mailla on kuperat pikkutiet joilla ei tee takavedolla yhtään mitään.


    • takaveto siitä

      että se on kesäkelissä kiistatta parempi kuin etuveto.
      Meilläpäin on 10kuukautta vuodessa tiet sulat, joten ajan takavetoisella.
      Sitten kun yli puolet vuodesta on lumikelejä, voin harkita etuvetoista, tosin sen verran kivasti tuo ajonvakautus toimii, että en kyllä ole huolissani autosta, vaikka sen naapurin mummolle jääkelillä lainaisi.

      • sillä liukkaalla edes

        liikkeelle pääse.


      • oulunpoika

        Siellä etelässsä voi olla tiet sulana kymmenen kuukautta, mutta ei pohjoisessa ole näin, joten etuveto on taatusti turvallisempi talviautoillussa, kui takaveto.
        Turha väittää olen ajanut näillä uusimmilla takaveto Bemareilla, joten tiedän mistä puhun. Nelivetoiset on asia erikseen.
        Jos Bemari tekee joskus etuvetoisen mallin, niin auto on varmasti mukana suosikeissani silloin, kun auton vaihto on ajankohtainen.

        Että silleen!!


      • 330 da touring
        oulunpoika kirjoitti:

        Siellä etelässsä voi olla tiet sulana kymmenen kuukautta, mutta ei pohjoisessa ole näin, joten etuveto on taatusti turvallisempi talviautoillussa, kui takaveto.
        Turha väittää olen ajanut näillä uusimmilla takaveto Bemareilla, joten tiedän mistä puhun. Nelivetoiset on asia erikseen.
        Jos Bemari tekee joskus etuvetoisen mallin, niin auto on varmasti mukana suosikeissani silloin, kun auton vaihto on ajankohtainen.

        Että silleen!!

        No jos ei osaa niin turha yrittää, ajele vaan halppis ratkaisuilla.


      • Slide
        330 da touring kirjoitti:

        No jos ei osaa niin turha yrittää, ajele vaan halppis ratkaisuilla.

        Jos esim. heitetään 330d:n tehot ja väännöt etuvetoiseen autoon niin kyllä vetelee! Eli tehokas etuvetoinen on lievästi sanottuna vittumainen ajettava.


      • 330 da touring
        Slide kirjoitti:

        Jos esim. heitetään 330d:n tehot ja väännöt etuvetoiseen autoon niin kyllä vetelee! Eli tehokas etuvetoinen on lievästi sanottuna vittumainen ajettava.

        Ajelin tuossa taannoin Volvo V40 T4:lla.... HUH HUH. En ymmärrä miksi etuvetoon isketään tommoset tehot... auto veteli jo puolikiihdytyksissä aivan luvattoman paljon. Pelottava kokemus....


      • siitä että autossa on voimaa
        330 da touring kirjoitti:

        Ajelin tuossa taannoin Volvo V40 T4:lla.... HUH HUH. En ymmärrä miksi etuvetoon isketään tommoset tehot... auto veteli jo puolikiihdytyksissä aivan luvattoman paljon. Pelottava kokemus....

        bemarin takapää ei vetele koska sieltä ei saada samaa voimaa ulos. Kyllä se niin on että takaveto on normaalikäyttäjälle se paskin ratkaisu. Huru-ukoille sopiva juttu ja tarinoita varten esson baariin sinne on ne takavedot tehty.


      • 330 da touring
        siitä että autossa on voimaa kirjoitti:

        bemarin takapää ei vetele koska sieltä ei saada samaa voimaa ulos. Kyllä se niin on että takaveto on normaalikäyttäjälle se paskin ratkaisu. Huru-ukoille sopiva juttu ja tarinoita varten esson baariin sinne on ne takavedot tehty.

        Tehokkaiden etuvetojen vetely johtuu siitä että vetävä ja ohjaava akseli on sama! Totta vikiset, normaali tuulipukutorssonen tarvitsee etuvedon jottei vaan vahingossakaan erotu massasta.... vaikka takaveto on paljon parempi ajaa ja turvallisempi. Olen eläissäni ajanut yhtä hyvän ajettavuuden omaavaa etuvetoa ja sen auton merkki oli Alfa Romeo.

        Takapää ei vetele kun sieltä ei saada voimaa ulos... ai juma..ta mikä aivopäällikkö!


      • tuo on. Jollei voimaa
        330 da touring kirjoitti:

        Tehokkaiden etuvetojen vetely johtuu siitä että vetävä ja ohjaava akseli on sama! Totta vikiset, normaali tuulipukutorssonen tarvitsee etuvedon jottei vaan vahingossakaan erotu massasta.... vaikka takaveto on paljon parempi ajaa ja turvallisempi. Olen eläissäni ajanut yhtä hyvän ajettavuuden omaavaa etuvetoa ja sen auton merkki oli Alfa Romeo.

        Takapää ei vetele kun sieltä ei saada voimaa ulos... ai juma..ta mikä aivopäällikkö!

        irtoaa ei takapääkän mihinkään lipsu. Kun nappaaan camarostani luistoneston pois ei sillä pääse kuin kuuseen tai nokka tulosuuntaan. Pakko pitää se päällä jos aikoo lähteä täysillä eteen.Ei vaan saa kaikkea irti.


      • oulunpoika
        Slide kirjoitti:

        Jos esim. heitetään 330d:n tehot ja väännöt etuvetoiseen autoon niin kyllä vetelee! Eli tehokas etuvetoinen on lievästi sanottuna vittumainen ajettava.

        Voi vitalis teidän tehojenne kanssa!!
        Tehoja on aivan riittävästi olkoon auto japsi tai Bemari 330, mitä merkitystä sillä on? Sakot tulee aivan samalla tavalla pienempikin tehoisella autolla, koska kaikilla pääsee "satasta" ja ylikin.
        Menkäähän pojat mettään kahvin keittooon ja makkaran paistoon, niin huomaatta, että on olemassa muutakin kun näitten autojen kanssa leikkiminen.
        Koko ajan kiristetään otetta näille tehokkaille ja pensaa syöville autoille lisää. Se on aivan oikein, koska elämää on minun ja sinunkin jälkeen.

        Että silleen!!


      • 330 da touring
        oulunpoika kirjoitti:

        Voi vitalis teidän tehojenne kanssa!!
        Tehoja on aivan riittävästi olkoon auto japsi tai Bemari 330, mitä merkitystä sillä on? Sakot tulee aivan samalla tavalla pienempikin tehoisella autolla, koska kaikilla pääsee "satasta" ja ylikin.
        Menkäähän pojat mettään kahvin keittooon ja makkaran paistoon, niin huomaatta, että on olemassa muutakin kun näitten autojen kanssa leikkiminen.
        Koko ajan kiristetään otetta näille tehokkaille ja pensaa syöville autoille lisää. Se on aivan oikein, koska elämää on minun ja sinunkin jälkeen.

        Että silleen!!

        Herneet nenää Oy....


      • 330da touring
        tuo on. Jollei voimaa kirjoitti:

        irtoaa ei takapääkän mihinkään lipsu. Kun nappaaan camarostani luistoneston pois ei sillä pääse kuin kuuseen tai nokka tulosuuntaan. Pakko pitää se päällä jos aikoo lähteä täysillä eteen.Ei vaan saa kaikkea irti.

        Eiköhän tuo ole autosta ja sen alustasta kiinni mitä sieltä ulos saadaan?


      • bemupoikaa vitu......taa
        330 da touring kirjoitti:

        Herneet nenää Oy....

        kun kuuli järjen ääntä pohjoisesta.


      • kun ostat itsellesi
        330da touring kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole autosta ja sen alustasta kiinni mitä sieltä ulos saadaan?

        tehokkaan pelin huomaat sen asian ihan oikeasti.


      • 330 da touring
        kun ostat itsellesi kirjoitti:

        tehokkaan pelin huomaat sen asian ihan oikeasti.

        olen ollut yli 1000hv auton kyydissä ja ei sutinut yhtään ja 0-300 7 sekunttia... Toisaalta jos etuvedossa on tehoja yli 200hv meno muuttuu todella levottomaksi!


      • 330 da touring
        bemupoikaa vitu......taa kirjoitti:

        kun kuuli järjen ääntä pohjoisesta.

        Sieltä ei kuulu muuta kuin ihmisen yhtymisestä poroon tulevia ääniä!


      • tuhansien hevosvoimien lait...
        330 da touring kirjoitti:

        olen ollut yli 1000hv auton kyydissä ja ei sutinut yhtään ja 0-300 7 sekunttia... Toisaalta jos etuvedossa on tehoja yli 200hv meno muuttuu todella levottomaksi!

        kyydissä. Oliko se nyt lentokone vai laiva en muista ihan tarkkaaan. Eikä sekään sutinut.


      • kertoi älykkyytensä juuri
        330 da touring kirjoitti:

        Sieltä ei kuulu muuta kuin ihmisen yhtymisestä poroon tulevia ääniä!

        äsken. Teinipoju mikä teinipoju..............


      • tehoja huimat 228konia
        330 da touring kirjoitti:

        olen ollut yli 1000hv auton kyydissä ja ei sutinut yhtään ja 0-300 7 sekunttia... Toisaalta jos etuvedossa on tehoja yli 200hv meno muuttuu todella levottomaksi!

        tätäkö väität tehokkaaksi?????? hooohhooohhhhhoooo


      • 330 da touring
        tehoja huimat 228konia kirjoitti:

        tätäkö väität tehokkaaksi?????? hooohhooohhhhhoooo

        olenko niin väittänyt? Oikeista tehoista kun puhutaan niin vihjeenä vaan kaksipaikkanen dragster.... menoa piisaa. Toisaalta kyllä tolla mun löysällä diesel paskalla jää moni gt-r, gt type-r bensa kippo tulemaan!


      • 330 da touring
        kertoi älykkyytensä juuri kirjoitti:

        äsken. Teinipoju mikä teinipoju..............

        Ei vois pidemmälle mettään mennä toi sun "arvaus"... Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan, jos tulee paskaa niin saa myös paskaa!


      • Muka Oulussa
        oulunpoika kirjoitti:

        Siellä etelässsä voi olla tiet sulana kymmenen kuukautta, mutta ei pohjoisessa ole näin, joten etuveto on taatusti turvallisempi talviautoillussa, kui takaveto.
        Turha väittää olen ajanut näillä uusimmilla takaveto Bemareilla, joten tiedän mistä puhun. Nelivetoiset on asia erikseen.
        Jos Bemari tekee joskus etuvetoisen mallin, niin auto on varmasti mukana suosikeissani silloin, kun auton vaihto on ajankohtainen.

        Että silleen!!

        Ei pärjää takavedolla?
        Siellähän tiet suolataan eikä lunta ole koskaan enempää kuin 30cm. Toista se täällä itärajan tuntumassa. Nytkin vielä 50cm jäljellä. Talvella ei suolata tiet lumisia ja ERITTÄIN hyvin Bemulla pärjää. Se on kato kiinni siitä kuka iinä ratin takana istuu eikä veto tavasta.


      • äitin pikkupoika joka
        Muka Oulussa kirjoitti:

        Ei pärjää takavedolla?
        Siellähän tiet suolataan eikä lunta ole koskaan enempää kuin 30cm. Toista se täällä itärajan tuntumassa. Nytkin vielä 50cm jäljellä. Talvella ei suolata tiet lumisia ja ERITTÄIN hyvin Bemulla pärjää. Se on kato kiinni siitä kuka iinä ratin takana istuu eikä veto tavasta.

        juuri lopetti gran turismo pelin.


      • ajaa sitä yksin
        330 da touring kirjoitti:

        olenko niin väittänyt? Oikeista tehoista kun puhutaan niin vihjeenä vaan kaksipaikkanen dragster.... menoa piisaa. Toisaalta kyllä tolla mun löysällä diesel paskalla jää moni gt-r, gt type-r bensa kippo tulemaan!

        kun se oli takaveto. haahhaaaahhhaaahhaaa


      • teinipoju ja pää
        330 da touring kirjoitti:

        Ei vois pidemmälle mettään mennä toi sun "arvaus"... Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan, jos tulee paskaa niin saa myös paskaa!

        täynnä paskaakin vielä.


      • pelleä
        äitin pikkupoika joka kirjoitti:

        juuri lopetti gran turismo pelin.

        Pellejä ja muita etuveto hemmoja alkaa vituttaa kun takaveto rules. Ja joo oon lopettanut turismon plaamisen jo 10 vuotta sitten.
        Ime siitä.


      • turismon pelaaja olet
        pelleä kirjoitti:

        Pellejä ja muita etuveto hemmoja alkaa vituttaa kun takaveto rules. Ja joo oon lopettanut turismon plaamisen jo 10 vuotta sitten.
        Ime siitä.

        ja on peli näköjään jäänyt vieläkin päälle.


      • Lueppa
        turismon pelaaja olet kirjoitti:

        ja on peli näköjään jäänyt vieläkin päälle.

        UUDELLEEN tai käy optikolla.


      • eagle R
        ajaa sitä yksin kirjoitti:

        kun se oli takaveto. haahhaaaahhhaaahhaaa

        Kun sitä ei saa ajaa kuin "ammatti" kuski veikkaan että sinulla tulisi paska housuun jos joutuisit ajamaan sitä puikkoo...


    • Kun on neliveto ei tarvitse kiistellä!
      Suomen oloissa paras ratkaisu niin maantiellä kuin muuallakin. X5

    • Koskaan

      Tätäkin ketjua lukiessani tuli taas mieleen se tosi seikka mikä laissa pitäisi määrätä autokouluja varten.
      Ensinnäkin JOKAISEN joka aloittaa autolla ajamisen PITÄÄ aloittaa se takavatoisella autolla merkistä riippumatta. Takavetoisella opetallaa/OPITAAN ne auton perus käyttäytymiset liukaalla kelillä minkä jälkeen on sitten siirtyminen etuvetoon mahdollista jos järkeä ei ol päässä. Etuvedon opettelu on huomattavasti simppelimpi juttu kun takavedon on käynyt ensin läpi.
      Kuitenkin perimmäiseen kysymykseen kunpi on parempi taka- vai etuveto ei saada koskaan vastausta. Ain löytyy väittäjiä molempiin suuntiin.
      Itse olen aloittanut 30 vuotta sitten autoilun Fiat 850:llä ja OLI takaveto. Sen jälkeen ollut niin edestä kuin takaa vetäviä laidasta laitaan mutta viimeiset 10 vuotta BMW, onneksi takaveto. Henkilökohtaisesti pidän takavetoa parempana kuin etuvetoa olkoon kesä tai talvi.
      Loppujen lopuksi se mikä ratakaisee löytyy sieltä ratin ja penkin välistä. Jos siinä istuu AIVOKUOLLUT MOLOPÄÄ on ihan sama vetääkö edestä vai takaa, onko luiston estoo vai ei jne. Auto ei silloin liiku eikä pysy tiellä.
      ´Niin ja kaikkien elektronisten hallintalaitteiden käyttö pitäisi myös laissa kieltää silloin kun opetellaan autolla ajoa. Kaikki ne sähkö härpäkkeet antaa TODELLA VÄÄRÄN kuvan auton TODELLISESTA käyttäytymisestä ääritilanteissa.

      • olet. Onko auton peruskäyttö

        luisussa ajaminen. Voi pyhä yksinkertaisuus sunkin juttuja.


      • Ei koskaan
        olet. Onko auton peruskäyttö kirjoitti:

        luisussa ajaminen. Voi pyhä yksinkertaisuus sunkin juttuja.

        Sitten opettelet sen luiston hallinnan???????
        Et sitä opi koskaan vain etuvedolla, luistonesto ja ajon hallinta päällä ajaen.
        Onhan näitä esimerkkejä Etelä-Suomi taynnä. Aina kun tulee lumisade, joka talvella on Suomessa yleistä niin Helsingissä ja muuaalla siellä on täys paniikki. Autoja ojaan, ketjukolareita jne.
        Ihmiset ei HALLITSE edes sähköisillä varusteilla olevaa autoa. Toista se täällä pohjoissa olipa sitten etuvetu tai takaveto niin talvella ei koskaan tule eteen tuota eteleän ongelmaa.
        Eli REVI UNTAMO KUIKKA siitä.


    • Lukekaas
      • Siinä tais

        Nyt etuveto ja muut vouhottajat saada turpaan kunnolla. Menikö Paskat housuun kun tavalliset tallaajat arvostelee bemmin ja pitävät sitä parhaana. HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHHHÄÄÄÄÄÄ


      • selvisi. bemarikuskit leikk...
        Siinä tais kirjoitti:

        Nyt etuveto ja muut vouhottajat saada turpaan kunnolla. Menikö Paskat housuun kun tavalliset tallaajat arvostelee bemmin ja pitävät sitä parhaana. HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHHHÄÄÄÄÄÄ

        ritari ässää. voiko tyhmempää sakkia enää löytää? EI VOI.


      • Leikit
        selvisi. bemarikuskit leikk... kirjoitti:

        ritari ässää. voiko tyhmempää sakkia enää löytää? EI VOI.

        Itse. Taitaa vaan täällä vierailevia TOJO pellejä vituttaa kun Celica jää pikku bemille. Hähääääää tässä nähtiin se kadunmiehen testi ja takaveto RULES JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • laski housuihinsa kun
        Leikit kirjoitti:

        Itse. Taitaa vaan täällä vierailevia TOJO pellejä vituttaa kun Celica jää pikku bemille. Hähääääää tässä nähtiin se kadunmiehen testi ja takaveto RULES JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        luki poikasten "ratatestin".


      • Tojo pellellä
        laski housuihinsa kun kirjoitti:

        luki poikasten "ratatestin".

        Itsellään PASKAT housuun kun taatelin tallaajat ei arvostakkaan TOJOA HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


      • voisi kiinnostaa
        Tojo pellellä kirjoitti:

        Itsellään PASKAT housuun kun taatelin tallaajat ei arvostakkaan TOJOA HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

        tojot. Mutta rupusakin arvioinnit ne aina jaksa naurattaa.


      • kun voi
        voisi kiinnostaa kirjoitti:

        tojot. Mutta rupusakin arvioinnit ne aina jaksa naurattaa.

        Muutkin kuin autolehden toimittajat tai vast.
        Kun tavallinen kaudun mies antaa arvion niin miksi se ei pidäkään paikkaansa??????
        Täällä kun ei kukaan ole ammattilainen ja varsinkaan ne jotka väittää että takaveto on huonompi kuin etuveto ovat ihan samanlaisia nyrkillä tapettavia kuin nuo testaajat.


      • testaavat vaikka kuuraketin
        kun voi kirjoitti:

        Muutkin kuin autolehden toimittajat tai vast.
        Kun tavallinen kaudun mies antaa arvion niin miksi se ei pidäkään paikkaansa??????
        Täällä kun ei kukaan ole ammattilainen ja varsinkaan ne jotka väittää että takaveto on huonompi kuin etuveto ovat ihan samanlaisia nyrkillä tapettavia kuin nuo testaajat.

        ja antavat siitä arvion niin................voi hellanlettas sentään nehän on mun ikoneita sen jälkeen. Eli kuulut samaan typerään teiniporukkaan kuin testaajatkin.


    • ---------

      BMW haluaa valmistaa autot laadukkaasti ja kustannuksista tinkimättä, silloin takaveto on ainut ratkaisu!

      • ainut ratkaisu???????

        ehkä bemarille muttei suurimmalle osaa autoilevaa kansaa. bemarinkin kannattaisi tehdä etuvetoisia niin saisi markkinaosuuden nousemaan kunnolla. sillä sehän on autotehtaan ainut tavoite. tehdä rahaa ja päästä markkinaykköseksi. rahaa bemari osaa tehdä ylihinnoitetuilla kiuluilla ja hyvällä mainonnalla.


      • Pekka-
        ainut ratkaisu??????? kirjoitti:

        ehkä bemarille muttei suurimmalle osaa autoilevaa kansaa. bemarinkin kannattaisi tehdä etuvetoisia niin saisi markkinaosuuden nousemaan kunnolla. sillä sehän on autotehtaan ainut tavoite. tehdä rahaa ja päästä markkinaykköseksi. rahaa bemari osaa tehdä ylihinnoitetuilla kiuluilla ja hyvällä mainonnalla.

        Suomen talvikelit ja täällä asuvien hemmojen uskomukset etuvedosta eivät paljoa BMW:n ratkaisuissa heilauta.

        Takaveto on varsin ylivoimainen hyvällä pinnalla, eikä sen kanssa ole minkäänlaisia ongelmia talvikeleilläkään. Ja kuten sanottua, jos eopäilee niin aina voi ostaa nelivetomallin.

        BMW tekee nykyisellä strategiallaan rahaa erittäin hyvin, etuvetoisia tehtään segmentissä edustavat Minit, ja näin taitaa tulevaisuudessakin olla vaikka itkisit kuinka.


      • täällä itkee.
        Pekka- kirjoitti:

        Suomen talvikelit ja täällä asuvien hemmojen uskomukset etuvedosta eivät paljoa BMW:n ratkaisuissa heilauta.

        Takaveto on varsin ylivoimainen hyvällä pinnalla, eikä sen kanssa ole minkäänlaisia ongelmia talvikeleilläkään. Ja kuten sanottua, jos eopäilee niin aina voi ostaa nelivetomallin.

        BMW tekee nykyisellä strategiallaan rahaa erittäin hyvin, etuvetoisia tehtään segmentissä edustavat Minit, ja näin taitaa tulevaisuudessakin olla vaikka itkisit kuinka.

        Liukkaalla talvikelillä takavetoiset ovat edelleen surkeita etenemään. Senhän tietää myös jokainen bemarimyyjä joka on liukkaalla ajanut.


      • Pekka-
        täällä itkee. kirjoitti:

        Liukkaalla talvikelillä takavetoiset ovat edelleen surkeita etenemään. Senhän tietää myös jokainen bemarimyyjä joka on liukkaalla ajanut.

        Hienosti menee. Kateelliset riisikippofanit puree alahuulta ja vetää lippaa tiukemmalle.

        Ennen vuotta 1995 tuli ajettua etuvetoisilla yli 700000 kilsaa. Sen jälkeen on takavetoisilla tullut 400000 täyteen eikä minkäännäköisiä ongelmia, ei kesällä eikä talvella.
        Ei ole muuten yhtään sakkoakaan tullut, liikenne ei ole kilparata.


    • Lexus

      Tämän etuvetoisten paremmuuden takiahan Toyota-konsernikin säästää loistavan tekniikan halvimpien kulkuvälineidensä vetotavaksi. Kansalle parasta... Muutamaa nelivetopoikkeusta lukuunottamatta Toyota-konsernin kalleimmat ja tehokkaimmat autot ovat takavetoisia. Osat eivät varmaan riitä enää Lexukselle, koska pitää turvautua tähän vanhanaikaiseen ja ajettavuutta huonontavaan tekniikkan. Näinhän sen on oltava, kun täällä kerran niin sanotaan...

      • palstahan on varsinainen

        raamattu. Täällähän ei käydä muuta kuin vittuilemassa toisille. Toisaalta on tämä aika hupaisaa puuhaa kiusata tosikkoja.


      • tässä on

        Se, että vetää sieltä oikeesta päästä. Tai no tässä tapauksessa työntää.
        JEP JEP


      • näin...
        palstahan on varsinainen kirjoitti:

        raamattu. Täällähän ei käydä muuta kuin vittuilemassa toisille. Toisaalta on tämä aika hupaisaa puuhaa kiusata tosikkoja.

        Niinpä. Nyt vain odotellaan huiman asiasisällön omaavia viestejä vastaukseksi. Näiden vakiotavaraa ovat mm. teinipoika, Esson baari ja Gran Turismo. Silloin, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa, on helppo kaivaa esille mitä ihmeellisimpiä ja aiheeseen kuulumattomia väitteitä.

        Toivoisin hieman yritystä ja mielikuvitusta noihin vastaväitteisiin...


      • mieltä
        näin... kirjoitti:

        Niinpä. Nyt vain odotellaan huiman asiasisällön omaavia viestejä vastaukseksi. Näiden vakiotavaraa ovat mm. teinipoika, Esson baari ja Gran Turismo. Silloin, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa, on helppo kaivaa esille mitä ihmeellisimpiä ja aiheeseen kuulumattomia väitteitä.

        Toivoisin hieman yritystä ja mielikuvitusta noihin vastaväitteisiin...

        Naurettavaa kinastelua koko palsta. Tuolla ylempänä on huvittavaa luettavaa kun nimimerkillä 330 da touring ja nimimerkitön henkilö kinastelevat kuin pikkulapset.


    • lapsosia

      Unohtakaa taka/etuvedot ja hommatkaa neliveto, se ainoa oikea vetotapa. Huvittavaa lukea kun teinit vääntävät täällä vetotapojen paremmuudesta.

    • Kaikki muut

      jos etuveto on nykyaikaa ja olevinaan parempi niin miks linja-autot ja kuorma-autot on takavetosia?

      • ..............................

        Busseissa on moottori takana, halvempi valmistaa.


      • 120 LS myös
        .............................. kirjoitti:

        Busseissa on moottori takana, halvempi valmistaa.

        takapyöräveto. Vissiin siksi kun on hieno ajaa tai kallis tehdä.....


      • tiedä....
        120 LS myös kirjoitti:

        takapyöräveto. Vissiin siksi kun on hieno ajaa tai kallis tehdä.....

        kun näitä tekstejä lukee on helppo huomata että Bemari on teinien auto nr1.Koulun pihalla vähän heitetään perää ja ollaan olevinaan todellisia taitureita vaikkei ajokokemusta ole pätkääkään. Parempi kun vertailette vain Sierraa ja Bemaria keskenään ja jätätte etuvedot ja nelivedot kokeneemmille ajajille, puukädet.


      • Nääs päivää
        tiedä.... kirjoitti:

        kun näitä tekstejä lukee on helppo huomata että Bemari on teinien auto nr1.Koulun pihalla vähän heitetään perää ja ollaan olevinaan todellisia taitureita vaikkei ajokokemusta ole pätkääkään. Parempi kun vertailette vain Sierraa ja Bemaria keskenään ja jätätte etuvedot ja nelivedot kokeneemmille ajajille, puukädet.

        ""kun näitä tekstejä lukee on helppo huomata että Bemari on teinien auto nr1.Koulun pihalla vähän heitetään perää ja ollaan olevinaan todellisia taitureita vaikkei ajokokemusta ole pätkääkään. Parempi kun vertailette vain Sierraa ja Bemaria keskenään ja jätätte etuvedot ja nelivedot kokeneemmille ajajille, puukädet.""""

        Täälthän se rattimies lopult löytyi hipheijjaa.
        Koko viesti ketju on morkattu takavetoja ja kuinka vaikeita ne on jaa. Niin tämä valopää sanoo, että etu veto on vaikeampi. Heheheh.
        Jos nyt opettelist ensin sen takavedon. Hahahahah


      • vaadi opettelua.
        Nääs päivää kirjoitti:

        ""kun näitä tekstejä lukee on helppo huomata että Bemari on teinien auto nr1.Koulun pihalla vähän heitetään perää ja ollaan olevinaan todellisia taitureita vaikkei ajokokemusta ole pätkääkään. Parempi kun vertailette vain Sierraa ja Bemaria keskenään ja jätätte etuvedot ja nelivedot kokeneemmille ajajille, puukädet.""""

        Täälthän se rattimies lopult löytyi hipheijjaa.
        Koko viesti ketju on morkattu takavetoja ja kuinka vaikeita ne on jaa. Niin tämä valopää sanoo, että etu veto on vaikeampi. Heheheh.
        Jos nyt opettelist ensin sen takavedon. Hahahahah

        Sillähän ajelee kaikenmaailman paskahousut jotka eivät voi edes oppia mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3391
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2501
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1860
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1653
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1117
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1022
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      994
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      906
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      891
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      834
    Aihe