Kultsikka ja kissa

kokemuksia?

Meillä on kaksivuotias kultsikkauros, josta leikkisästi sanomme, että sen sielussa asuu reipas ja urhea saksanpaimenkoira - on nimittäin luonteeltaan niin räväkkä. Ei toki vihainen, mutta rohkea ja vahtii taloa niinkuin parempikin.
Olemme ottamassa kissoja. Onko kellään kokemusta kultsikan sopeutumisesta kissatovereihin?

4

879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Kultsu-fanittaja <3

Heippa :)

Kultainennoutaja sopeutuu kissoihin niin hyvin että hyvä että malttaa erossa olla. Parhaat kaverukset tulee olemaan. voi toki olla että aluksi vie sopeutumista, koska koira on aikuinen ja kissoja ei ole ennen sen koira aika ollut.
      =) Se voi käydä niin että koira jahtaa kissaa , mutta jos kisu raapasee kerranki niin ei koira sen jälkee kuonoaansa vie!
      Mutta, tosiaan hyvin tuleevat toimeen :DD

• IKINÄ

En sanoisi suoraan että tulevat hyvin toimeen, juurikin koska koirasi jo aikuinen. Toki jos koirasi on ollut kissojen kanssa aiemminkin, todennäköisesti tulevat toimeen.
        Meillä oli 2 kissaa, kun otimme kultsupennun. Toinen kissoistamme pelkäsi koiraa alkuun, mutta toinen oli heti parasta kaveria pennun kanssa.
        Alkuun koira saattoi jahdata ja haukahdellakin kissoille enkä siihen puuttunut oikeastaan lainkaan. Tänä päivänä tuo rohkeampi kissa on 5kk koiran kanssa ylin ystävä (nukkuvat samassa pedissä ym.) ja arempikaan kisu ei enää koiraa pelkää. Kertaakaan ei ole kissat koiraa raapaisseet.
        Jos kissa on pentu ja koira aikuinen ,kannattaa alkuun olla hyvinkin perillä mitä ne tekevät, ettei koira vahingossakaan pääse vahingoittamaan kissaa. Kokoero kuitenkin niin suuri. Ja kannattaa osoittaa kissalle sellainen turvapaikka, jonne koira ei pääse. Esim. meillä on kissoilla melkein 2 metrinen kiipeilypuu jonne koira ei tosiaankaan pääse :)
        Tsemppiä ja tulehan keromaan kuinka yhteiselo lähtee sujumaan =)

• Laya74

Minulla oli kissa ensin ja sitten sen ollessa noin vuosikas, otin kult.pennun. Viikko meni varovasti totutellessa, nyt ovat "kavereita", joskus innostuvat liikaakin leikkimään ja painimaan. Menen joko väliin rauhoittelemaan ennen kuin sattuu vahinko tai sit kissa osoittaa, että nyt riitti. Toistaiseksi kaikki mennyt hyvin ja uskon, että kun koira kasvaa ja rauhoittuu, leikitkin rauhoittuu ja ovat elinikäisiä ystäviä.

• maski

meillä on kolme kissaa,16,4,1 vuoden ikäiset ja kolme vuotias uros kultsu.hyvin tulevat toimeen keskenään.kultsu oli kaksivuotias kun tämä neljävuotias kissa tuli joka ei ollut tottunut koiriin ,hyvin meni.vuoden ikåinen tuli pentuna,sekin meni hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      23
      2946
    2. Onko yhtään

Ikävä mua.
      Ikävä
      113
      1857
    3. Laita lyhyt tunniste kaivatullesi

Laita lyhyesti joku avainsana, jolla kaivattusi voi sut tunnistaa🤗
      Ikävä
      95
      1630
    4. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      240
      1606
    5. Olipa kiva nähdä pitkästä aikaa

Joku ihminen vaan kolahtaa! Ei sille voi mitään!
      Tunteet
      19
      1450
    6. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      245
      1368
    7. Ulkomaalainen yrittäjä

Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh
      Varkaus
      28
      1333
    8. Olen niiiin vihainen sille naiselle...

Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏
      Suhteet
      21
      1037
    9. En tiedä sinusta

Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet
      Ikävä
      25
      1032
    10. Kannattaako omaan intuitioon luottaa

Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista
      Ikävä
      67
      1013
    Aihe