Te joille imetys tekee kipeää

äiti.32.ja-3.lasta

Sattuu niin vietävästi edelleen kun vauva alkaa imeä (4kk)!

Alussa se oli aivan järkyttävää, sattu niin että varpaat meni kiharalle! Sama edellistenkin kanssa!

Vauvan imemisote pitäis olla kunnossa ja mulla hyvä asento, mutta silti sattuu välillä niin vietävästi!

Mistähän tämä oikein johtuu, vai olenko vaan sitten niin arka tisseistäni. Kipu kynnys on kyllä alhainen.

Mites te joilla imetys jossain kohtaa on ollut kivuliasta, olette saaneet sen kivuttomaks.

Imetyskokemusta ei mulla niin kauheesti ole, vaikka kolmas onkin menossa! Ensimmäistä en imettänyt kun 2 kk juuri sen takia kun se sattu niin paljon. seuraavan kohdalla imetin 5 kk vaikka sattuikin, ei tosin enää siinä määrin kun imetyksen alussa! Nyt olen ajatellut imettää pitkään. Harmittaa tuo kipu, vaikka en kyllä sen takia aijo luovuttaa!!! olisi vaan vieläkin mielekkäämpää jos se lisäksi olisi kivutonta!

15

1780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika nyt 7 kk

Mulla imetys sattui, (siis vauvan alkaessa imeä) ekat 5 kk. Sen jälkeen ei ole sattunut.
      Sit oli lisäksi vielä rinnanpäät alusta alkaen auki, joten nekin sattui vielä siinä sivussa. Nyt rinnanpäät olleet kuukauden verran kunnossa.
      Nyt kun on hampaita tulossa, niin imetys on alkanut uudelleen sattumaan... Tai en tiedä johtuuko hampaista, mutta luulisin. Ei kai se muuten yhtäkkiä ala sattua?

• lisäystä

Aluksi suorastaan itkin, kun poika alkoi imeä, kun sattui niin paljon. Se oli ihan järkyttävää, mutta kannattaa kestää, kyllä se siitä ohi menee!

• äiti.32.ja-3.lasta
        lisäystä kirjoitti:

Aluksi suorastaan itkin, kun poika alkoi imeä, kun sattui niin paljon. Se oli ihan järkyttävää, mutta kannattaa kestää, kyllä se siitä ohi menee!

Alku oli kauheaa, se kyllä sattu nii jumalattomasti ja itkinkin kun se teki niin kipiää! Joo olen päättänyt kestää ja ei se enään niin paljoa satu, kuin alussa, mutta kuitenkin!

Niitä hampaita olen kyllä hieman kauhulla odotellu, että jos sitten sattuupi vielä enemmän!

• ......
        äiti.32.ja-3.lasta kirjoitti:

Alku oli kauheaa, se kyllä sattu nii jumalattomasti ja itkinkin kun se teki niin kipiää! Joo olen päättänyt kestää ja ei se enään niin paljoa satu, kuin alussa, mutta kuitenkin!

Niitä hampaita olen kyllä hieman kauhulla odotellu, että jos sitten sattuupi vielä enemmän!

Ekat 4kk tuskaa toisen rinnan kanssa, se helpotti ja nyt sattuu toiseen. Imuote meilläkin hyvä katsottu, iho ehjä rinnoissa eikä hampaita. Jostain syystä sattuu.

• här

oon imttäny meijän tyttöö ny 2kk ja tehny nii helvetin kipeetä MUTTA eipä enää, mul on noi rintakumit käytös ja niillä ei tee kipeetä!! Sit välillä annan ilman kumia ette tyttö iha niihi tottuis.. ny ei enää satu niin paljo niil kerroil ku annan ilman :) tarkotus olis noist kumeist kyl eroon päästä mut aina ku menee nännit herkiks ni otan kyl takasin käyttöön!! SUOSITTELEN!!

• poika 8kk

muakin varoiteltiin jo sairaalassa että on niin vaalea iho että menee helposti nännit rikki.
      rasvailu ei auttanut tarpeeksi. neuvoksi rasvaista rasvaa,
      ilmakylpyjä tisseille, pidemmät imetysvälit, vauvan suu suuremmalle ja imetyskumit käyttöön kun tilanne on oikein paha, niin ei tarvitse varpaita kipristellä! (:

• KÄYTTÖÖN!!!

Sattui alussa niin, että tähtiä näkyi, mutta kuulin sattumalta synnärillä vieruskaverin puheita rintakumista verhon takaa ja ostin niitä itsellenikin.

Olivat kuin taivaan lahjat: ei minkäänlaista kipua kumien kanssa ja vauva sai hyvin maitoa! Muutama viikko niitä vain tarvittiin ja nyt on kymmenkuisella hampaitakin jo, mutta nännit ovat saaneet olla rauhassa ilman tuskaa ja kipua.

Ihmettelen miten vähän niitä kumeja mainostetaan. Kumma kun ei synnärillä eikä neuvolassa MITÄÄN mainintaa tai tekstiä ollut missään muodossa!?!

Olen katsonut telkkarista "Meille tuli vauva" -sarjaa ja lähes kaikki kanadalaisäidit (sarja siellä kuvattu..) ovat lopettaneet imetyksen synnytyksestä ekoina päivinä, kun imetys on ollut niin kivuliasta. Eli sielläkin rintakumit ovat jotain ihmeen tabuja..

• äiti.32.ja-3.lasta

ensimmäisen kanssa ja silloin ne tuntu hirveen hankalilta, en osannu varmaankaan. Toisen kanssa päätin sinnitellä ja kyllähän se kipu lievitty, mutta ei se kokonaan lähteny. Nyt tietty vois koittaa niitäkin vielä, mutta epäilen, ettei vauva enään suostu syömään niiden kanssa kun 4kk tottunu saamaan ilman.

Perehdyin tässä nyt oikein yölläkin tähän asiaan ja tulin siihen tulokseen, että se tissi taitaa kumminkin olla vähän huonosti siellä suussa yöllä. Siitä tulee kipeäks tietty ja. Pakotin itteni heräämään kunnolla ja kiinnitin huomiota siihen miten se tissi siellä suussa on. Huomasin, että vauvakin unissaan puoliksi, välillä irrotti ja sitten otti taas kii, niin se ei sinne suuhun menny kunnolla. Kiinnitän siis nyt huomioita noihin öihin! Nyt aamulla eivät nimittäin sattuneet niin paljon!!

• diippadaappa

mäkin katon sitä sarjaa ja oon kans kiinnittäny huomioo et tosi harva siin imettää!!! mikäköhä siinäki on..

• Käyttänyt

Joo ovathan nuo rintakumit todella hyvät! Tosin meillä vauva ei sen jälkeen suostunut enää syömään suoraan rinnasta. Ja netistä tulin lukeneeksi, että jos imettää vain kumien kanssa niin maito loppuu aiemmin, tiedä sitten mikä on totta!
        Mutta kaipa ne ovat hyvät jos kokeilee aina imettää ensin ilman kumeja, ja sitten kumien kanssa, näin vauvalta ei pääse oikea imemisote unohtumaan:)

• .....

joo mullakin ottaa toisesta rinnasta niin kipeetä kun vauva imee, oon nyt kestänyt sitä 7viikkoa ja aion kestää 6kk asti. Aluks ihmettelin et mistä johtuu mutta kun tutkin nänniä heti imetyksen jälkeen huomasin että siinä on sellanen halkeama alapuolel, eli joka kerta kun vauva alkaa imemään se haava aukee, eli siitä se kipu johtuu. oon kokeillut rintakumia mut otti kyllä senkin kanssa kipeetä.

• äiti.32.ja-3.lasta

lastemme puolesta!

Ne haavaumat yleensä kuitenkin jää pois kun rinnat vähän tottuvat imetykseen, alussa niitä tulee helposti, koska iho ei ole vielä karaistunut!

Mulla silloin alussa aina on tehny nii kipeetä, että olis voinu huutaa amerikkaan asti! Se pahin kipu kuitenkin hellitti siinä parissa kuukaudessa, mutta pitäis se nyt jo 4kk jälkeen sentään olla suht kivutonta.

Tosiaan nyt parina yönä olen pitäny huolta, että tissi on oikein vauvan suussa. Yöllä mulla ainekin kipeytyy helpommi!

• Sisely
        äiti.32.ja-3.lasta kirjoitti:

lastemme puolesta!

Ne haavaumat yleensä kuitenkin jää pois kun rinnat vähän tottuvat imetykseen, alussa niitä tulee helposti, koska iho ei ole vielä karaistunut!

Mulla silloin alussa aina on tehny nii kipeetä, että olis voinu huutaa amerikkaan asti! Se pahin kipu kuitenkin hellitti siinä parissa kuukaudessa, mutta pitäis se nyt jo 4kk jälkeen sentään olla suht kivutonta.

Tosiaan nyt parina yönä olen pitäny huolta, että tissi on oikein vauvan suussa. Yöllä mulla ainekin kipeytyy helpommi!

oletko kokeillut painaa vauvan leuasta kun hän syö? silloin vauva aikaisee suuta paremmin, vaikka imuote päällisin puolin näyttäisikin olevan oikea.

mulla sattui kanssa, ihan p*rkeleesti, eikä rintakumista ollut mitään iloa, mutta tuo suun auki "pakottaminen" helpotti.

• äiti.32.ja-3.lasta
        Sisely kirjoitti:

oletko kokeillut painaa vauvan leuasta kun hän syö? silloin vauva aikaisee suuta paremmin, vaikka imuote päällisin puolin näyttäisikin olevan oikea.

mulla sattui kanssa, ihan p*rkeleesti, eikä rintakumista ollut mitään iloa, mutta tuo suun auki "pakottaminen" helpotti.

tuotakin. Tahtoo asiaan helpotusta! Nyt ei ole sattunu ollenkaan niin paljon, ku olen öisin pitäny huolta, siitä, että tissi on kunnolla suussa! Harmittaa vaa tuo hereillä olo, kun vois nukkuakkin. viimeyönä söi kuitenkin 3 kertaa! (haukotus) :)

• se oli meillä kans kyllä tosi kivuliasta hommaa aluks, kyllä se itkuksikin meni välillä ja verillä oli rinnat myös.. silloin, kun verta tuli kunnolla, pumppasin rintoja ja annoin pullosta varmaan 1-2:päivän ajan, ja käytin lansinoh-rasvaa, joka auttoi.. rintakumin kans meilläkin imetettiin, tosin kipu oli silti kova..

meillä tyttö "litisti" tavallaan nännin keskeltä kahtia, hankala selittää, mutta siihen keskelle tuli oikein joku nirhauma, ja se myös helpotti, kun saatiin lopulta neiti ottaan rinta vähän eritavalla suuhun. mutta kyllä tuo kipu ajan kans loppui,kesti täällä varmaan n.3 kk.

toivottavasti helpottaa pian :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      609
      2772
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1462
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1446
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1370
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1246
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      112
      1232
    7. 100
      1040
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1023
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      940
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      871
    Aihe