Mikä tuntipalkka siivojille olisi sopiva
tai kk palkka jos normaali työaika on 80h/2viikko
160h/kk
antaakapa realistisiä lukemia! sellainen mikä olisi työhän ja tuottavuuteen sopiva! ja koulutus tasoon ja työnkuvan mukaan??
olisiko sopiva tuntipalkka 11.30e/h plus likaisentyönlisät ja aamu ilta. ja yölisät??
ja pekkaset jne,,,,,
siivoojan tuntipalkka ?
12
2975
Vastaukset
- Tympiintynyt
Kyllä sen pitäisi vähintään olla se 10e/h..
Isommat firmat maksaa vaivaiset 7,31/h, ja mielestäni se on jo orjuuttamista! Kun miettii miten raskasta, likaista työ on.
Vaatikaa enemmän hyvät ihmiset!- työtön ja välillä töissä
mitä mieltä olette jos tämä osa-aikatyö kestää 1kk:tta ja palkkaa jää siitä käteesi n.700 euroa joka menee laskujen maksuun ja elämiseen. ja sitten jos ei ole muuta työtä niin joudut odottamaan melkein 3kk:tta ensimmäistä ansiosidonnaista päivärahaa. eli joudut olemaan ilman rahaa noin pitkän ajan että kun puhutaan työn tekemisen kannattavuudesta. Ainakin itse masennuin kun jouduin olemaan ilman rahaa melkein tuon 3kk:tta . minusta se on ihmisten kiusaamista ja mistähän se johtuu että pitää odotella noin kauan.Menisköhän nuo työvoimatoimiston ihmiset semmosiin töihin, en oikein usko.
- moppi2
mutta ainakin isot maksaa just ja jämtilleen vain alimman tessin palkan jonka tehtäväkohtaisesti voi maksaa eikä senttiäkään lisää.henkilökohtaisesti paljon siivoojia tuntevana olen huomannut että firmat, jotka suuremman liikevaihdon saavat ,ovat niitä joissa palkka on alin eli issit sun muut johtavat,pikkufirmoissa kokemani mukaan maksetaan usein enemmän mitä yleinen palkka alalla on.työn raskaus huomioiden palkan pitäisi olla se kymppi per tunti,ja siihen on matkaa.......
- paras firma
moppi2 kirjoitti:
mutta ainakin isot maksaa just ja jämtilleen vain alimman tessin palkan jonka tehtäväkohtaisesti voi maksaa eikä senttiäkään lisää.henkilökohtaisesti paljon siivoojia tuntevana olen huomannut että firmat, jotka suuremman liikevaihdon saavat ,ovat niitä joissa palkka on alin eli issit sun muut johtavat,pikkufirmoissa kokemani mukaan maksetaan usein enemmän mitä yleinen palkka alalla on.työn raskaus huomioiden palkan pitäisi olla se kymppi per tunti,ja siihen on matkaa.......
Tällä hetkellä olen solin "leivissä" ja ei kyllä palkasta tarvitse edes kuvitella neuvottelevansa:) se on se alin mahdollinen ja siitäkin yrittävät aina jotain pimittää.. aikaisemmin kun olin pikkufirmassa omasta palkasta oli kyllä ihan selkeä neuvottelun vara ja aina sai palkkaa hilattua ylöspäin kun kyseisessä firmassa tein töitä useampaankin otteeseen:) mielellään kyllä solin vaihtaisi entiseen työantajaan, mutta kun en enää kyseisellä paikkakunnalla asu..kyllä sitä nyt osaa arvostaa vaikka silloin ei aina niin tyytyväinen ollutkaan!
- mopitar
paras firma kirjoitti:
Tällä hetkellä olen solin "leivissä" ja ei kyllä palkasta tarvitse edes kuvitella neuvottelevansa:) se on se alin mahdollinen ja siitäkin yrittävät aina jotain pimittää.. aikaisemmin kun olin pikkufirmassa omasta palkasta oli kyllä ihan selkeä neuvottelun vara ja aina sai palkkaa hilattua ylöspäin kun kyseisessä firmassa tein töitä useampaankin otteeseen:) mielellään kyllä solin vaihtaisi entiseen työantajaan, mutta kun en enää kyseisellä paikkakunnalla asu..kyllä sitä nyt osaa arvostaa vaikka silloin ei aina niin tyytyväinen ollutkaan!
hesassa pikkufirmat on todella epäluotettavia. palkasta saattaa puuttua puoletkin. mitään et saa kun sopimuksessa lukee vaihteleva tuntimäärä tai ei mitään. mikähän on tämäliikkeenjohdon filosofia, jonka mukaan työntekijältä pitää koko ajan varastaa?
- ent. sollilainen
paras firma kirjoitti:
kyllä niin on ettei se firma tunne ikälisiä ja maksaa huonosti eikä aina muista maksaa lomarahojakaan ajallaan.ahnehtiivat töitä mut sit ei ole tekijöitä et yhet ja samat saa juosta ja tehdä kiireellä tosi rankkaa.
- HyväMaksaja
Mitähän sun päässäsi liikkuu, ai sori, ei yhtään mitään. Elät kotona työttömänä luuserina ja haaveilet jostain utopisista palkoista jollaisia ei saa edes rakennusalan yleismies. Näytä minulle firma joka maksaisi kaltaisellesi edes 10 euroa tunti, niin pistän 2 euroa paremmaksi. Jotkut yksityisfirmat (luotettavat kuten minä) voivat maksaa ahkeralle, kokemusta omaavalle siivoojalle 9-10 euroa/h. Mutta tuollaiset unelmoijat ja taivaanrannan maalarit, kuten sinä, jäävät tuossakin kilvassa nuolemaan näppejään. Voisit olla 7 euron arvoinen siivooja, ei senttiäkään enempää. Sitä paitsi tyhmyytesi näkyy jo vertailussa. Siivousalalla ei ole 8 h päivä/ 160 h/kk tuntikertymiä. Normaali työaika voi olla 8 - 16.00 mutta sinulle maksetaan lakisääteinen 7.5 h/pv. Rakennusalalla on 8 h päivä tunnit. Eri asia jos tekee ylitöitä vapaaehtoisesti. Nimenomaan vapaaehtoisesti kohdepalkalla, voit tehdä vaikka 16 h päivä. Mutta ilman ylityökorvauksia.
- mulla vaan...
on 8h/päivä ja kertymä kuussa 160h
- olisi...
10-15 euroa
- firmojen
kuten sol yms palkat huonompia kuin jos menee vaikka johonkin yritykseen siivoojaksi? ei siis minkään siivousfirman kautta??
- Mirrimarri
Kyllä,siivousfirmojen kautta palkatun siivooojan palkka on huomattavasti heikompi kuin jos yritys palkkaisi siivoojan suoraan.(alan tes)Lisäksi työtahti firmoissa kuteen Sol,ISS tms.on kova verrattuna siihen,mitä talon kirjoilla olevalla siivoojalla on.Muutama vuosi sitten työskentelin isolla firmalla ja sain tietää että tein siinä firmassa kahden työntekijän työt,samalla alueella oli talon aikana ollut kaksi kokopäiväistä siivoojaa.silti kaikki piti tehdä,asiakas vaati saman siivoustason.Välineet ei isolla firmallakaan olleet hyviä.Tossua vain lujemmin toisen eteen ja huomattavasti pienemmällä palkalla.
- 7h30min
päivässä ettei työnantajien tarvitse maksaa pekkasia. Siksi työaika ei ole 160 tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923