Rekka perseessä kiinni

hullu-erkki

Mulla ajo rekka perässä n. 5km erittäin lyhyellä turvavälillä. Eräässä risteyksessä otin ja jarrutin kunnolla oli rekka-penalla tiukka paikka kärryn renkaista vain nousi savu ja sai väistettyä juuri ja juuri. ehkäpä oppi siitä. tiedän että olen hullu. tiedän että aiheutin vaaratilanteen omalla toiminnalla. ja teen sen tarvittaessa uudestaan. Olen tehnyt saman myös useille henkilöautoillekin. en ole rekkavihaaja mutta kun se nyt sattu olemaan vaan täysperävaunu yhdistelmä.

89

6063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Miksi roikotit rekkaa perässäsi? Olisit ajanut normaalia nopeutta, eikä ongelmaa olisi alun alkaenkaan syntynyt.

      Kaltaisesi kuskit aiheuttavat suurimman osan vaaratilanteista ja onnettomuuksista tuolla liikenteessä. Omaa ajoa ajetaan, muista välittämättä. Omakin turvallisuus ollaan valmiita vaarantamaan (muiden turvallisuudesta puhumattakaan), vain siksi että ollaan "oikeassa" ja muut "väärässä".

      • hometta

        nämä rattipellet pitäs panna häkkiin. Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi.


      • The Rat
        hometta kirjoitti:

        nämä rattipellet pitäs panna häkkiin. Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi.

        Hyvä "hometta", en täysin ymmärtänyt viestiäsi.

        Rattipellet pitäisi panna häkkiin? Tarkoittanet alkuperäistä kirjoittajaa? Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, muttä lähinnä johtuen tuosta jarrutustempauksesta. Ei se hitaasti ajaminen sinänsä mitenkään hirveän laitonta ole, mutta tuo piittaamattomuus muusta liikenteestä on kyllä todella ärsyttävää.

        Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin? Viitannet tällä uutiseen, jonka mukana kiinassa teloitettiin eniten ihmisiä maailmassa? Yllätys. Mitenköhän on mahdollista, että miljardin asukkaan kansassa on enemmän teloituksia kuin parin sadan miljoonan... Mutta teloitettaisiinko nuo siis poliittisina agitaattoreina, vai minä?

        Mutta seuraava kohta häiritsi kaikkein eniten: "rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi". Heretä tarkoittaa tietääkseni luopumista. Tarkoititko sanoa: "herkeävät opettamasta" vai "äityvät opettajiksi"? Kumpaakaan en kyllä tuosta ymmärrä, eiköhän tuossa se opettaja ollut henkilöautokuski, joka ensin kiusasi ammattilaisparkaa viisi kilometriä ja yritti sen jälkeen tehdä itsemurhaa rekan alle (vielä vierittäen syyn kuskiparan päälle).

        Mitä muuten tarkoitat otsikolla? Miksi minun pitäisi haistaa asinatuntija?


      • vaivaa myös

        sama asia. Eli jos 80:n alueella ajaa mittarinopeutta 90, niin silti tulee rekat puskuriin kiinni. Eli ajan pientä ylinopeutta jo valmiiksi. Pitäisi ajaa ilmeiseti noin 95 että saisi ajaa rauhassa. Mutta ei taida poliisille kelvata selitykseksi ylinopeuden todellinen syy.


      • tyuiopå
        The Rat kirjoitti:

        Hyvä "hometta", en täysin ymmärtänyt viestiäsi.

        Rattipellet pitäisi panna häkkiin? Tarkoittanet alkuperäistä kirjoittajaa? Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, muttä lähinnä johtuen tuosta jarrutustempauksesta. Ei se hitaasti ajaminen sinänsä mitenkään hirveän laitonta ole, mutta tuo piittaamattomuus muusta liikenteestä on kyllä todella ärsyttävää.

        Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin? Viitannet tällä uutiseen, jonka mukana kiinassa teloitettiin eniten ihmisiä maailmassa? Yllätys. Mitenköhän on mahdollista, että miljardin asukkaan kansassa on enemmän teloituksia kuin parin sadan miljoonan... Mutta teloitettaisiinko nuo siis poliittisina agitaattoreina, vai minä?

        Mutta seuraava kohta häiritsi kaikkein eniten: "rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi". Heretä tarkoittaa tietääkseni luopumista. Tarkoititko sanoa: "herkeävät opettamasta" vai "äityvät opettajiksi"? Kumpaakaan en kyllä tuosta ymmärrä, eiköhän tuossa se opettaja ollut henkilöautokuski, joka ensin kiusasi ammattilaisparkaa viisi kilometriä ja yritti sen jälkeen tehdä itsemurhaa rekan alle (vielä vierittäen syyn kuskiparan päälle).

        Mitä muuten tarkoitat otsikolla? Miksi minun pitäisi haistaa asinatuntija?

        eikö ne opettaneet sinua apukoulussa kirjoittamaan?
        -vai olitko vaan liian tyhmä siihen(kin)??


      • rekkamiehillä
        vaivaa myös kirjoitti:

        sama asia. Eli jos 80:n alueella ajaa mittarinopeutta 90, niin silti tulee rekat puskuriin kiinni. Eli ajan pientä ylinopeutta jo valmiiksi. Pitäisi ajaa ilmeiseti noin 95 että saisi ajaa rauhassa. Mutta ei taida poliisille kelvata selitykseksi ylinopeuden todellinen syy.

        on hyvä keskinäinen tiedonvälitys valvonnasta, koska uskaltavat ajella melkoisiakin ylinopeuksia. Ja välillä tuntuu, että haluavat työntää lisää vauhtia edellä ajavaan, vaikka ajaisikin jo hiukan ylinopeutta. Ylinopeudesta uskallan puhua, koska olen mittarini tarkistanut sekä tienvarsinäytöistä, että gps:llä


      • The Rat
        tyuiopå kirjoitti:

        eikö ne opettaneet sinua apukoulussa kirjoittamaan?
        -vai olitko vaan liian tyhmä siihen(kin)??

        Eivät opettaneet apukoulussa kirjoittamaan. Muistaakseni tuota harjoiteltiin peruskoulussa ensimmäisillä luokilla. Minulla ei muutenkaan ole oikein kokemusta tästä apukoulusta. Oliko kiva paikka?

        Valaisetko vielä, miten tämä liittyi käynnissä olevaan keskusteluun? Edellisen viesitn vielä pystyi lukemaan jonkinlaiseksi kannanotoksi, joskaan täysin ei selvinnyt mihin suuntaan, mutta tätä en parhaalla tahdollakaan saa sovitettua aiheeseen sopivaksi.

        Kiitos kannanotostasi keskusteluun kuitenkin.


      • kysymyksiä.

        Miten kyseinen kuski pakotti rekkakuskin roikkumaan perässään?
        Mistä ilmenee, ettei kyiseinen kuski ajanut "normaalia nopeutta", ja mikä se "normaali nopeus" tässä tapauksessa olisi?
        Minkälainen kyseinen kuski on ollesaan "sen kaltainen kuski jotka aiheuttavat suurimman osan vaaratilanteista"?
        Millä tavoin tuollaiset kuskit aiheuttavat vaaratilanteet?
        Kuinka suuren osan vaaratilanteista he aiheuttavat prosentteina?
        Millä tavoin tuollaiset kuskit aiheuttavat onnettomuudet?
        Kuinka suuren osan onnettomuuksista he aiheuttavat prosentteina?
        Mistä ilmenee, ettei kyseinen kuski välitä muista?
        Miten kyseinen kuski vaaransi muiden turvallisuuden?
        Kuka on oikeassa ja kuka väärässä, kun turvaväli on kilometristä toiseen liian pieni?

        Kysymykset koskevat suoraan kirjoitustasi, joten varmasti osaat vastata jokaiseen. Kerrotko vielä, mistä tietosi olet saanut?


      • vaan...
        rekkamiehillä kirjoitti:

        on hyvä keskinäinen tiedonvälitys valvonnasta, koska uskaltavat ajella melkoisiakin ylinopeuksia. Ja välillä tuntuu, että haluavat työntää lisää vauhtia edellä ajavaan, vaikka ajaisikin jo hiukan ylinopeutta. Ylinopeudesta uskallan puhua, koska olen mittarini tarkistanut sekä tienvarsinäytöistä, että gps:llä

        sattuu olemaan niin että virkavaltaa ei hetkauta se yhtään vaikka rekka ajaa 80 alueella 89km/h ja hyvä niin.. Itse olen monesti ajanut rajoitinta vasten ja poliisit tulleet perässä tai vastaan... se vaan kun ei nyt ole niin iso rike ajaa pientä ylinopeutta... sääliksi käy tälläisiä jarruttelijoita jos tapahtuu jotain isompaa... laissakin sanotaan että se ei ole silloin perään ajajan vika jos edellä oleva jarruttaa äkisti ilman syytä... ei minua haittaa yhtään vaikkka oman tyhmyytensä takia itsensä tappaa mutta omaa autoa kyllä käy sääliksi ja jos itselle käy jotain


      • Hullu-Erkki

        Vauhti oli noin 90km/h mittarin mukaan ja todellinen noin 78-82km/h. Rajoitus 60. Sehän ei ollu normaali nopeus mutta kun tapana on ajaa yleensä hiukka rajoituksen yli. Olen oikeassa ja väärässä..


      • Hullu-Erkki
        The Rat kirjoitti:

        Hyvä "hometta", en täysin ymmärtänyt viestiäsi.

        Rattipellet pitäisi panna häkkiin? Tarkoittanet alkuperäistä kirjoittajaa? Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, muttä lähinnä johtuen tuosta jarrutustempauksesta. Ei se hitaasti ajaminen sinänsä mitenkään hirveän laitonta ole, mutta tuo piittaamattomuus muusta liikenteestä on kyllä todella ärsyttävää.

        Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin? Viitannet tällä uutiseen, jonka mukana kiinassa teloitettiin eniten ihmisiä maailmassa? Yllätys. Mitenköhän on mahdollista, että miljardin asukkaan kansassa on enemmän teloituksia kuin parin sadan miljoonan... Mutta teloitettaisiinko nuo siis poliittisina agitaattoreina, vai minä?

        Mutta seuraava kohta häiritsi kaikkein eniten: "rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi". Heretä tarkoittaa tietääkseni luopumista. Tarkoititko sanoa: "herkeävät opettamasta" vai "äityvät opettajiksi"? Kumpaakaan en kyllä tuosta ymmärrä, eiköhän tuossa se opettaja ollut henkilöautokuski, joka ensin kiusasi ammattilaisparkaa viisi kilometriä ja yritti sen jälkeen tehdä itsemurhaa rekan alle (vielä vierittäen syyn kuskiparan päälle).

        Mitä muuten tarkoitat otsikolla? Miksi minun pitäisi haistaa asinatuntija?

        Häkissä/linnassa olen ollut vähän aikaa. En huomannu ensimmäiseen viestiin laitaa nopeutta joka oli 90 mittarin mukaan ja 78-84 todellista nopeutta ja rajoitus 60. Olen täysin samaa mieltä tuosta muusta liikenteestä piittaamattomuudesta. Kannatan ehdottomasti kuolemantuomiota mutten tietenkään tällaisista pöljyyksistä. En kiusanu kyseistä kuskia? Paitsi jarruttaessani.. Itsemurha hommaan olis vastaus mutten voi sitä laittaa tietyistä syistä tänne.


      • Hullu-Erkki
        The Rat kirjoitti:

        Hyvä "hometta", en täysin ymmärtänyt viestiäsi.

        Rattipellet pitäisi panna häkkiin? Tarkoittanet alkuperäistä kirjoittajaa? Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, muttä lähinnä johtuen tuosta jarrutustempauksesta. Ei se hitaasti ajaminen sinänsä mitenkään hirveän laitonta ole, mutta tuo piittaamattomuus muusta liikenteestä on kyllä todella ärsyttävää.

        Kiinan lainsäädäntöä sovellettava rekkakuskeihin? Viitannet tällä uutiseen, jonka mukana kiinassa teloitettiin eniten ihmisiä maailmassa? Yllätys. Mitenköhän on mahdollista, että miljardin asukkaan kansassa on enemmän teloituksia kuin parin sadan miljoonan... Mutta teloitettaisiinko nuo siis poliittisina agitaattoreina, vai minä?

        Mutta seuraava kohta häiritsi kaikkein eniten: "rekkakuskeihin jotka herkeävät opettajiksi". Heretä tarkoittaa tietääkseni luopumista. Tarkoititko sanoa: "herkeävät opettamasta" vai "äityvät opettajiksi"? Kumpaakaan en kyllä tuosta ymmärrä, eiköhän tuossa se opettaja ollut henkilöautokuski, joka ensin kiusasi ammattilaisparkaa viisi kilometriä ja yritti sen jälkeen tehdä itsemurhaa rekan alle (vielä vierittäen syyn kuskiparan päälle).

        Mitä muuten tarkoitat otsikolla? Miksi minun pitäisi haistaa asinatuntija?

        Häkissä/linnassa olen ollut vähän aikaa. En huomannu ensimmäiseen viestiin laitaa nopeutta joka oli 90 mittarin mukaan ja 78-84 todellista nopeutta ja rajoitus 60. Olen täysin samaa mieltä tuosta muusta liikenteestä piittaamattomuudesta. Kannatan ehdottomasti kuolemantuomiota mutten tietenkään tällaisista pöljyyksistä. En kiusanu kyseistä kuskia? Paitsi jarruttaessani.. Itsemurha hommaan olis vastaus mutten voi sitä laittaa tietyistä syistä tänne.


      • Hullu-Erkki
        Hullu-Erkki kirjoitti:

        Häkissä/linnassa olen ollut vähän aikaa. En huomannu ensimmäiseen viestiin laitaa nopeutta joka oli 90 mittarin mukaan ja 78-84 todellista nopeutta ja rajoitus 60. Olen täysin samaa mieltä tuosta muusta liikenteestä piittaamattomuudesta. Kannatan ehdottomasti kuolemantuomiota mutten tietenkään tällaisista pöljyyksistä. En kiusanu kyseistä kuskia? Paitsi jarruttaessani.. Itsemurha hommaan olis vastaus mutten voi sitä laittaa tietyistä syistä tänne.

        oho


      • ei vielä kuvattu
        vaan... kirjoitti:

        sattuu olemaan niin että virkavaltaa ei hetkauta se yhtään vaikka rekka ajaa 80 alueella 89km/h ja hyvä niin.. Itse olen monesti ajanut rajoitinta vasten ja poliisit tulleet perässä tai vastaan... se vaan kun ei nyt ole niin iso rike ajaa pientä ylinopeutta... sääliksi käy tälläisiä jarruttelijoita jos tapahtuu jotain isompaa... laissakin sanotaan että se ei ole silloin perään ajajan vika jos edellä oleva jarruttaa äkisti ilman syytä... ei minua haittaa yhtään vaikkka oman tyhmyytensä takia itsensä tappaa mutta omaa autoa kyllä käy sääliksi ja jos itselle käy jotain

        Totesin kerran Helsinki-Hanko -tiellä ajaessani, että siellä rekatkin roikkuvat perässä kiinni, jos yrittää ajaa rajoituksen mukaan.

        Tämä Helsinki-Hanko välihän on nykyään nollatoleranssin väli ja 80 rajoituksella tulee huomautus kotiin, jos ajoit kameraan 81 km/h. Siitä eräs ärsyyntynyt kirjoitti hiljattain Helsingin sanomien yleisönosastoon.

        On siis pakko ajaa todellista nopeutta noin 75 km/h (mittarinopeus karvan yli 80), jotta ei tulisi kuvatuksi. Nykyisellä liikenneasenteella tämä ärsyttää erittäin paljon kaikkia tiellä liikkujia.

        Lisäbonuksena kyseisellä tieosuudella ovat vielä perässä roikkuvat venäläiset autonkuljetus rekat.


      • olttermanni

        Jätkät tekee työtä ja sä vaan hidastelet ja jarruttelet siinä eessä... Meeppä Viitasaarelle törttöilemään uudestaan nii saat vähä ajo-oppia :) Siellä on yks autokuski oppinu ajamaan ku oli samalla lailla törttöilly...


      • ....

        Jos rekka ajaa ylinopeutta, se tulee perään kiinni. Fakta homma!


      • Anonyymi
        vaivaa myös kirjoitti:

        sama asia. Eli jos 80:n alueella ajaa mittarinopeutta 90, niin silti tulee rekat puskuriin kiinni. Eli ajan pientä ylinopeutta jo valmiiksi. Pitäisi ajaa ilmeiseti noin 95 että saisi ajaa rauhassa. Mutta ei taida poliisille kelvata selitykseksi ylinopeuden todellinen syy.

        Rekoille on epävirallisesti hyväksytty 90 km/h. Siihen ei puututa.


    • totta?

      Täytyy olla vanha yhdistelmä, että jarruttaessa nousee renkaista savu. ABS:t ovat olleet aika kauan käytössä.

      • olisipa vaan!!!!!!!!!!!!!!

        OLISPA AJNANU SINUN JA SINUN KINNERIS PÄÄLLE!!! KUOLO HOMO APINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MINÄ AJAN SINUN PÄÄLLE REKKA-YHDISTELMÄLLÄ


      • Hullu-Erkki

        Ei näyttäny vanhalta. Vaikka absit on rengas käy silti hetkellisesti tönkissä. voihan siellä olla vaikka joku anturi irti tai rikki.


    • 666-33-8

      kännykkä korvalla ja lippis päässä.

    • halusiii

      Rekkapekka halusi olla lähellä perää.

    • Ajoneuvoyhdistelmästä

      Mutta kuitenni rekoilla ajettaessa saavutetaan hyvä vetoalue aina tietyllä vaihteella tieyllä kierrosmäärällä ja nopeudella. Näin ollen ammattikuski yleensä hakee sen vaihteen jolla matkanteko on sujuvaa (HUOM ne ajavat työkseen ja siksi liikkuvat usein aika sujuvasti liikenteessä) jotta määränpää saavutettaisiin ajassa. Pahinta rekkakuskille ovat juurikin täysin nopeusrajoitusten mukaan ajavat autoilijat, kuten 80 alueella 80 ajavat. Rekkakuski liikkuu sujuvasti ja turvallisesti 90km/h ja lujempaakin. Nopeusrajotusten mukaan ajavien perässä on vaikia päästä ohi, kun eivät päästä ja ajamisessakin pitäisi olla tehokkuutta. Joten, jotta liikkuisi edes edelläajavan vauhtia, eikä jäisi jälkeen on pakko kihnuttaa perässä.

      • 5-8km alle rajoituksen ajan...

        ja minun perässäni tulevat kihnuttamaankin. En salli ylinopeutta, joten ajamme yhdessä perärekkojen kanssa varmuudeksi 5-8 alle rajoituksen.
        Jospa ne 90:n kaaharit oppivat joskus, että 80 ON SUURIN SALLITTU NOPEUS REKOILLE. Itse ainakin huolehdin siitä ettei yksikään rekka tai kuorma-auto aja yli 80 perässäni.
        Eikä muuten ikinä ole yhdenkään rekan ajavan ojaan silloin kun on ajettu turvallista n.70 tuntinopeutta.
        Tietysti jos keli vaatii, ajamme vaikka 50km/h:ssa.


      • 5-8km alle rajoituksen ajan... kirjoitti:

        ja minun perässäni tulevat kihnuttamaankin. En salli ylinopeutta, joten ajamme yhdessä perärekkojen kanssa varmuudeksi 5-8 alle rajoituksen.
        Jospa ne 90:n kaaharit oppivat joskus, että 80 ON SUURIN SALLITTU NOPEUS REKOILLE. Itse ainakin huolehdin siitä ettei yksikään rekka tai kuorma-auto aja yli 80 perässäni.
        Eikä muuten ikinä ole yhdenkään rekan ajavan ojaan silloin kun on ajettu turvallista n.70 tuntinopeutta.
        Tietysti jos keli vaatii, ajamme vaikka 50km/h:ssa.

        luupää jos sattuu minun eteen, niin saatan hivauttaa nokkaan ja todennäköisesti hivautankin


      • ahtari-37
        Rahtari-73 kirjoitti:

        luupää jos sattuu minun eteen, niin saatan hivauttaa nokkaan ja todennäköisesti hivautankin

        kuules poikanen miehiä eikä marjanpoimijoita. Hanki ensin mopokortti ja opettele mopedilla ajamaan ennenkuin alat mulle isottelemaan, rääpäle!


      • ahtari-37
        Rahtari-73 kirjoitti:

        luupää jos sattuu minun eteen, niin saatan hivauttaa nokkaan ja todennäköisesti hivautankin

        kuules poikanen, miehiä eikä marjanpoimijoita. Hanki ensin mopokortti ja opettele mopedilla ajamaan ennenkuin alat muille isottelemaan, rääpäle!


      • ahtari-37 kirjoitti:

        kuules poikanen miehiä eikä marjanpoimijoita. Hanki ensin mopokortti ja opettele mopedilla ajamaan ennenkuin alat mulle isottelemaan, rääpäle!

        jaksa naurattaa räkänokka.. Ei sillon vielä tarvinu mitää mopokorttia ku olin 15v, sillä silloin osattiin vielä liikennesäännöt ja ajotaitokin löytyi


      • Tavan kuski
        ahtari-37 kirjoitti:

        kuules poikanen, miehiä eikä marjanpoimijoita. Hanki ensin mopokortti ja opettele mopedilla ajamaan ennenkuin alat muille isottelemaan, rääpäle!

        Rekkojen ja bussien pitäisi kai olla esimerkkinä meille tavallisille suhareille. Aikataulut on niin kireät, että jopa paikallisliikenteen bussit ovat liikenneriski ylinopeuksineen taajamissa. Siis alueilla missä rajoitus on 50 km/h. Tuntuu että Opelilla jää jälkeen näistä Alonsoista. Puskurissa kiinni ja nopeutta pitäisi olla mielellään kai 70 km/h


      • Mestaaja1
        Tavan kuski kirjoitti:

        Rekkojen ja bussien pitäisi kai olla esimerkkinä meille tavallisille suhareille. Aikataulut on niin kireät, että jopa paikallisliikenteen bussit ovat liikenneriski ylinopeuksineen taajamissa. Siis alueilla missä rajoitus on 50 km/h. Tuntuu että Opelilla jää jälkeen näistä Alonsoista. Puskurissa kiinni ja nopeutta pitäisi olla mielellään kai 70 km/h

        Jos on olevinaan ammattikuski (rekka, taksi, bussi) on silloin osattava noudattaa liikennesääntöjä. Jos on 80km/h tai joku muu rajoitus, on silloin ajettava sitä. Jos ajaa yli sen, ei voi koskaan sanoa itseään ammattikuskiksi. Esim. kehä 1 leppävaarassa länteen mentäessä vaihtuu 80km 60km niin yksikään rekka ei hiljennä alle 80 kun tulevat ylinopeutta vallikalliooon, ellei valot ole punaisella tai ei ole ruuhkaa. Samoin pitäisi laittaa kielto tai asetus, että rekkojen pitäisi ajaa aina oikeaa kaistaa motareilla ja kehäteillä, eli ne eivät saisi ohitella. Ajelkoot jonossa, ottaa motarilla päähän kun on laittanut cruisen 120km/h ja sitten joku täysperärekka lähtee ohittamaan toista samanlaista. Voi luoja. Muuten rekkoja on hyvä hyvä kiusata silleen, että jos ne ajavat vasenta kaistaa ja tulee ylämäki, niin hiljentää vauhtia sen verran, että ne paskiaiset melkeen pysähtyy. On kuitenkin pidettävä huoli siitä, ettei ne pääse ihan perseeseen kinni, sillä persehän niitä kiinnostaa.


      • Mestaaja1 kirjoitti:

        Jos on olevinaan ammattikuski (rekka, taksi, bussi) on silloin osattava noudattaa liikennesääntöjä. Jos on 80km/h tai joku muu rajoitus, on silloin ajettava sitä. Jos ajaa yli sen, ei voi koskaan sanoa itseään ammattikuskiksi. Esim. kehä 1 leppävaarassa länteen mentäessä vaihtuu 80km 60km niin yksikään rekka ei hiljennä alle 80 kun tulevat ylinopeutta vallikalliooon, ellei valot ole punaisella tai ei ole ruuhkaa. Samoin pitäisi laittaa kielto tai asetus, että rekkojen pitäisi ajaa aina oikeaa kaistaa motareilla ja kehäteillä, eli ne eivät saisi ohitella. Ajelkoot jonossa, ottaa motarilla päähän kun on laittanut cruisen 120km/h ja sitten joku täysperärekka lähtee ohittamaan toista samanlaista. Voi luoja. Muuten rekkoja on hyvä hyvä kiusata silleen, että jos ne ajavat vasenta kaistaa ja tulee ylämäki, niin hiljentää vauhtia sen verran, että ne paskiaiset melkeen pysähtyy. On kuitenkin pidettävä huoli siitä, ettei ne pääse ihan perseeseen kinni, sillä persehän niitä kiinnostaa.

        tuollaisten vajaaälyisten kusipäiden pitäisi pysyä pois maanteiltä.. Tahallaan kiusaa muille tienkäyttäjille ja sitten vielä luulo että on joku ihmeen kevytvastuu kun ei ole ammattikuljettaja


      • kusikopassasi
        Rahtari-73 kirjoitti:

        tuollaisten vajaaälyisten kusipäiden pitäisi pysyä pois maanteiltä.. Tahallaan kiusaa muille tienkäyttäjille ja sitten vielä luulo että on joku ihmeen kevytvastuu kun ei ole ammattikuljettaja

        Ainakin olet rahtarit, kun ajatuksenjuoksu on noin kusinen. Mahtaako olla älli jäänyt vanhemmilta pois tekovaiheessa.


      • Mestaaja1
        Rahtari-73 kirjoitti:

        tuollaisten vajaaälyisten kusipäiden pitäisi pysyä pois maanteiltä.. Tahallaan kiusaa muille tienkäyttäjille ja sitten vielä luulo että on joku ihmeen kevytvastuu kun ei ole ammattikuljettaja

        Että olisin tuota kiusaamista tehnyt, mutta tuli vaan mieleeni jotta olis hyvä keino. No ei sillä kyllä tuossa motarilla Lusiin asti näkee monenlaista viheltäjää tavallisissa autoilijoissakin. Etenkin nuo ns. repputyöläiset kun menevät pakulla kotiin savoon ja kainuuseen ajelevat 140 km/h kun saa pakulla ajaa 100 km/h. Viime viikoloppuna kun tulin takaisinpäin mökiltä joku jästipää veti jollain astralla peräkärryn kanssa varmaan kanssa 140 km/h. Itse ajelen tosiaan joka viikoloppu mökille Heinolan taakse ja aina kelin ja ruuhkan salliessa käytän cruisea johon asetan sallitun nopeuden, ja se on kalbroitu mittari joten kyllä oikeata näyttää. Sait ehkä liian negatiivisen käsityksen kirjoituksesta, mutta tosiaan ajelkaa rekat rajoituksen mukaan niin silloin voitte kutsua itseänne ammattilaisiksi. Niin käytän myös vilkkua vähintään viisi kertee ennen ja jälkeen ohituksen.


      • ahteri-73
        Rahtari-73 kirjoitti:

        tuollaisten vajaaälyisten kusipäiden pitäisi pysyä pois maanteiltä.. Tahallaan kiusaa muille tienkäyttäjille ja sitten vielä luulo että on joku ihmeen kevytvastuu kun ei ole ammattikuljettaja

        sulle tulee bannit


      • Mestaaja1 kirjoitti:

        Että olisin tuota kiusaamista tehnyt, mutta tuli vaan mieleeni jotta olis hyvä keino. No ei sillä kyllä tuossa motarilla Lusiin asti näkee monenlaista viheltäjää tavallisissa autoilijoissakin. Etenkin nuo ns. repputyöläiset kun menevät pakulla kotiin savoon ja kainuuseen ajelevat 140 km/h kun saa pakulla ajaa 100 km/h. Viime viikoloppuna kun tulin takaisinpäin mökiltä joku jästipää veti jollain astralla peräkärryn kanssa varmaan kanssa 140 km/h. Itse ajelen tosiaan joka viikoloppu mökille Heinolan taakse ja aina kelin ja ruuhkan salliessa käytän cruisea johon asetan sallitun nopeuden, ja se on kalbroitu mittari joten kyllä oikeata näyttää. Sait ehkä liian negatiivisen käsityksen kirjoituksesta, mutta tosiaan ajelkaa rekat rajoituksen mukaan niin silloin voitte kutsua itseänne ammattilaisiksi. Niin käytän myös vilkkua vähintään viisi kertee ennen ja jälkeen ohituksen.

        nyt puhut vähän, mutta asiaa.. Kuten rekat, voisivat myös muutkin tienkäyttäjät noudattaa niitä nopeusrajoituksia.. Välillä melkoista villinlännenmeininkiä, ku pikkuautoilijat kaahaavat 140km/h lasissa mökkikärry perässä sinne mökilleen ja se kuormansidonta on yleensä puutteellista jos ollenkaan sellaista... Eräskin ajeli leca-harkkokuormassa toistasataa lasissa ohi ja ei mitään kuormansidontaa ja ne painopisteetkin ovat välillä niin ja näin.. varsinkin lankkukuormalla...

        Edelläänkään ei ole ammattikuskeilla isompaa vastuuta tienpäällä, kuin tavallisilla tienkäyttäjillä vaan kaikki ovat vastuussa omasta tekemisestä ja muidenkin turvallisuudesta..


      • asialla
        Mestaaja1 kirjoitti:

        Jos on olevinaan ammattikuski (rekka, taksi, bussi) on silloin osattava noudattaa liikennesääntöjä. Jos on 80km/h tai joku muu rajoitus, on silloin ajettava sitä. Jos ajaa yli sen, ei voi koskaan sanoa itseään ammattikuskiksi. Esim. kehä 1 leppävaarassa länteen mentäessä vaihtuu 80km 60km niin yksikään rekka ei hiljennä alle 80 kun tulevat ylinopeutta vallikalliooon, ellei valot ole punaisella tai ei ole ruuhkaa. Samoin pitäisi laittaa kielto tai asetus, että rekkojen pitäisi ajaa aina oikeaa kaistaa motareilla ja kehäteillä, eli ne eivät saisi ohitella. Ajelkoot jonossa, ottaa motarilla päähän kun on laittanut cruisen 120km/h ja sitten joku täysperärekka lähtee ohittamaan toista samanlaista. Voi luoja. Muuten rekkoja on hyvä hyvä kiusata silleen, että jos ne ajavat vasenta kaistaa ja tulee ylämäki, niin hiljentää vauhtia sen verran, että ne paskiaiset melkeen pysähtyy. On kuitenkin pidettävä huoli siitä, ettei ne pääse ihan perseeseen kinni, sillä persehän niitä kiinnostaa.

        P..kele näitä dorkia rekkakuskeja, joilla on vielä 1 km/h tunnissa pelivaraa sinne ylöspäin nostaa nopeutta, niin sekin on saatava käytettyä muista tielläkulkijoista piittaamatta. Just hiljattain oli kaksi rekkaa menossa peräkkäin n. 90 km/h satasen alueella pitkä jono perässään, kun ei ohituspaikkoja oikein ollut. Tuli ohituskaista, niin se takimmaisen rekan ääliö vetäisi heti ohituskaistan puolelle. No siinähän se junnasi ja junnasi sen ohitettavan vierelle ja ja kun se 2 km kaista alkoi loppua niin se oli jo melkein kokonaan päässyt edelle siitä toisesta. S..tana sinä aikana olis 10 ,12 tai 15 autoa ja vähintään yhtä monta henkilöä perässä tulleesta jonosta päässyt ohi molemmista ja hävinnyt näkymättömiin, nyt ei kukaan. Ja paljonko se edelle päässyt rekka voitti...? No, 15 km myöhemmin se oli saanut melkein 200 metriä rakoa kelattua siihen ohittamaansa. Kyllä j..alauta aikataulussa pysymistä helpotti varmaan suuresti. Kaiken maailman idiootteja on "ammattilaiseksi" itseään kutsumassa...
        Ja tuo perseessä roikkuminen on kanssa niin tavallista. Sitten ne ruikuttaa, että kun isolla autolla pitää ottaa mäkeen vauhtia, paljonko se helpottaa sitä vauhdin ottoa kun on sen edellä menevän perseessä kiinni, päinvastoin. Ja edelleen ne muistaa mainostaa, että miten hitaasti se iso auto pysähtyy. Jätte kiva ajaa juu, kun omasta taustapeilistä katsoessa voi laskea montako kärpästä ja itikkaa on läsähtänyt sen takana tulevan rekan maskiin, ja tietää, että kuka jää alimmaiseksi jos joutuu äkkiä hidastamaan. Jaa niin sit sanotaan, että polje kaasua ja aja karkuun...Niin jos edessä sattuu olemaan jonoa, ja mennään jo rajoitusten ylärajoilla? Juupa juu..


      • uskomaton väite
        Rahtari-73 kirjoitti:

        nyt puhut vähän, mutta asiaa.. Kuten rekat, voisivat myös muutkin tienkäyttäjät noudattaa niitä nopeusrajoituksia.. Välillä melkoista villinlännenmeininkiä, ku pikkuautoilijat kaahaavat 140km/h lasissa mökkikärry perässä sinne mökilleen ja se kuormansidonta on yleensä puutteellista jos ollenkaan sellaista... Eräskin ajeli leca-harkkokuormassa toistasataa lasissa ohi ja ei mitään kuormansidontaa ja ne painopisteetkin ovat välillä niin ja näin.. varsinkin lankkukuormalla...

        Edelläänkään ei ole ammattikuskeilla isompaa vastuuta tienpäällä, kuin tavallisilla tienkäyttäjillä vaan kaikki ovat vastuussa omasta tekemisestä ja muidenkin turvallisuudesta..

        kyllä suuremmalla ajoneuvolla on suurempi vastuu, ihme että edes esität muuta, 40 tonnia saa enemmän tuhoa aikaan, ei tarvitse olla edes peruskoululainen tajutakseen tämän, mutta sinä rahtarina... niin mitä sanoitkaan?


      • uskomaton väite kirjoitti:

        kyllä suuremmalla ajoneuvolla on suurempi vastuu, ihme että edes esität muuta, 40 tonnia saa enemmän tuhoa aikaan, ei tarvitse olla edes peruskoululainen tajutakseen tämän, mutta sinä rahtarina... niin mitä sanoitkaan?

        sinä vatipää tiedä, että pikkuauto rekan keulaan ajaneena voi aiheuttaa suuronnettomuuden? Kenelläkään ei ole erivapauksia ja kevytvastuita tienpäällä stanan vajaaälyinen


      • hetki..
        Rahtari-73 kirjoitti:

        sinä vatipää tiedä, että pikkuauto rekan keulaan ajaneena voi aiheuttaa suuronnettomuuden? Kenelläkään ei ole erivapauksia ja kevytvastuita tienpäällä stanan vajaaälyinen

        Entäpä paperirullalastissa oleva rekka linja-auton keulaan ajaneena??? Saiskohan henkilöautolla samanlaista jälkeä???


      • hetki.. kirjoitti:

        Entäpä paperirullalastissa oleva rekka linja-auton keulaan ajaneena??? Saiskohan henkilöautolla samanlaista jälkeä???

        pidä sinä vaan turpasi kiinni, kun et ymmärrrä lukemaasi vaikka rautalangasta vääntäisi


      • lahtari-46638376
        Rahtari-73 kirjoitti:

        pidä sinä vaan turpasi kiinni, kun et ymmärrrä lukemaasi vaikka rautalangasta vääntäisi

        Et sitten vastannut kysymykseen, vaan "hienosti" kiersit...


      • mietin...
        hetki.. kirjoitti:

        Entäpä paperirullalastissa oleva rekka linja-auton keulaan ajaneena??? Saiskohan henkilöautolla samanlaista jälkeä???

        Kyllä, jos sattuu taivaankappaleet yhtä huonosti kohalleen. Täysi linja-auto, sillalla, pitkä pudotus/vesistö alla. Henkilöauto nokkaan, tunkeutuu keulan alle, linja-autosta häviää ohjattavuus, kaiteesta läpi.

        Mitäköhän luulet jäljen olevan???


    • homo

      ajamaan yli kasikymppiä, niin ei roiku rekat perseessä.

    • lil.devil

      Mmh todella ihmeellinen asenne itselläsikin ja kun tiedostit vielä sen, että omalla toiminnallasi aiheutit vaaratilanteen niin voi vain miettiä motiiviasi ja asioiden tärkeysjärjestystäsi. Siinähän onkin vastaus, että jos toisen täytyy olla typerä ja ajattelematon niin pistetään itse vielä paremmaksi...

      En halua kyllä vastaaviin tiellä liikkujiin törmätä, koskien niin aloittajaa kuin sitä takana ajanutta rekkaa.

    • ensikerralla on

      rekkakuskilla huomio jossain muualla, pääsee yhdestä hulluerkistä eroon.

    • pitäisi rekkaa takapuskurissa edes tuota viittä kilometriä jos ei olisi ihan pakko, eli että ei olisi minkäänlaista mahdollisuutta päästää sitä ohi... Niin paljon olen varsinkin öiseen aikaan liikkuessa oppinut arvostamaan rekkakuskeja ja heidän tekemäänsä työtä, että ei mitään sympatioita heru henkilöautoilijoille, jotka ovat ottaneet elämässä ohjenuoraksi "opettaa" ammattikuskeja ja leikkiä kovista jarruttelemalla rekan edessä ihan kiusallaan. Minä pidän sitä yhtä säälittävänä toimintana kuin jos alkaisi leikkiä samaa leikkiä hälytysajossa olevan ambulanssin tai paloauton kanssa. Niiden vain on kokonsa puolesta hiukan helpompi päästä idiooteista ohi... Kellon kanssa kilpaa joutuu rekkakuskikin ajamaan, jotta SINULLA olisi taas tarvitsemasi tavarat kaupassa huomenna etkä joutuisi ottamaan pultteja tyhjien hyllyjen edessä.

      • kymysyksiä

        Paljonko se ammatilaisen erkka-villen kiire helpottaa, kun ajaa toisen takaluukussa kiinni? Paljonko myöhemmin tavarat olisi kaupassa jos se ammattilainenkin jättäisi 20 m enemmän väliä, ja MOLEMPIEN, niin edessä ajavan kuin sen rekankin, olisi miellyttävämpää edetä? Paljonko rekkakuskien arvostusta laskisi, jos he ihan käytännössä näyttäisivät olevansa isoja mutta hyvätapaisia, hyvin näkyvällä tavalla, jättämällä ihan oikean turvavälin?


      • kymysyksiä kirjoitti:

        Paljonko se ammatilaisen erkka-villen kiire helpottaa, kun ajaa toisen takaluukussa kiinni? Paljonko myöhemmin tavarat olisi kaupassa jos se ammattilainenkin jättäisi 20 m enemmän väliä, ja MOLEMPIEN, niin edessä ajavan kuin sen rekankin, olisi miellyttävämpää edetä? Paljonko rekkakuskien arvostusta laskisi, jos he ihan käytännössä näyttäisivät olevansa isoja mutta hyvätapaisia, hyvin näkyvällä tavalla, jättämällä ihan oikean turvavälin?

        mulla on kai vaan ollut hyvä tuuri, kun harvemmin on rekkoja ollut takaluukussa kiinni, henkilöautoja kyllä... jotka ei ole aikeissakaan mennä ohi. Toisaalta minä kyllä lasken rekat ohi silloin kun näen että takaa tulee iso auto jolla on suurempi keskinopeus kuin minulla. En ole edes miettinyt, paljonko heidän kiire tämän takia helpottaa, mutta itse en ole mistään myöhästynyt siksi että olen antanut rekalle tietä. :) Yleensä minun taakse tullut rekka on kyllä pitänyt sen turvavälin siihen asti että mahdollinen ohitus- tai väistämispaikka on lähestynyt. Sitten ovat hivuttautuneet lähemmäksi, ikään kuin "vihjeenä vaan". Oma valintani on, otanko vihjeen vastaan vai jatkanko edessä junnaamista hampaat irvessä ja ammattikuskin röyhkeyttä kiroten. Eihän minulla ole mitään velvollisuutta sitä väistää, tiedänhän minä sen.

        Ihan takuulla rekkakuskien joukkoon mahtuu k*sipäitä, kuten kaikkiin muihinkin joukkoihin, mutta oman kokemuksen mukaan valtaosa on juuri isoja mutta hyvätapaisia. Kohteliaasti antavat itse tietä, kohteliaasti kiittävät kun saavat tietä. Varoittavat takanatulijaa hirvistä ja täällä pohjoisessa poroista ja lampaista. Niiden takia joskus peesailen rekkaa hiljaisella tiellä varsinkin hirvialueilla vaikka muuten tykkäisin ajaa hiukan kovempaa, kyllähän iso auto valtavine valoineen antaa pimeällä ylimääräistä turvaa...


      • Asru
        Ursa kirjoitti:

        mulla on kai vaan ollut hyvä tuuri, kun harvemmin on rekkoja ollut takaluukussa kiinni, henkilöautoja kyllä... jotka ei ole aikeissakaan mennä ohi. Toisaalta minä kyllä lasken rekat ohi silloin kun näen että takaa tulee iso auto jolla on suurempi keskinopeus kuin minulla. En ole edes miettinyt, paljonko heidän kiire tämän takia helpottaa, mutta itse en ole mistään myöhästynyt siksi että olen antanut rekalle tietä. :) Yleensä minun taakse tullut rekka on kyllä pitänyt sen turvavälin siihen asti että mahdollinen ohitus- tai väistämispaikka on lähestynyt. Sitten ovat hivuttautuneet lähemmäksi, ikään kuin "vihjeenä vaan". Oma valintani on, otanko vihjeen vastaan vai jatkanko edessä junnaamista hampaat irvessä ja ammattikuskin röyhkeyttä kiroten. Eihän minulla ole mitään velvollisuutta sitä väistää, tiedänhän minä sen.

        Ihan takuulla rekkakuskien joukkoon mahtuu k*sipäitä, kuten kaikkiin muihinkin joukkoihin, mutta oman kokemuksen mukaan valtaosa on juuri isoja mutta hyvätapaisia. Kohteliaasti antavat itse tietä, kohteliaasti kiittävät kun saavat tietä. Varoittavat takanatulijaa hirvistä ja täällä pohjoisessa poroista ja lampaista. Niiden takia joskus peesailen rekkaa hiljaisella tiellä varsinkin hirvialueilla vaikka muuten tykkäisin ajaa hiukan kovempaa, kyllähän iso auto valtavine valoineen antaa pimeällä ylimääräistä turvaa...

        Ehkä noin idyllinen on tilanne, jossain pohjolan korpitiellä jossa menee osapuilleen 3 autoa tunnissa...
        Mutta etelämmässä kun tuota rekka takaluukussa takaluukussa kiinni- ajamista tapahtuu varsin usein, ja usein vielä kun ajetaan jonossa, joka ajaa kuitenkin hyvinkin rajoituksen mukaista nopeutta (talvinopeusrajoitukset kun tiputtaa valtaosan teistä 80 km/h:lle). Koko jonon pitäisi yksi kerrallaan väistellä että se rekka pääsee menemään? Ja jonoa monesti vetää rekka tms, joka nyt kulkee öpaut sen 3 km/h hitaammin kuin mitä tuo toinen jonossa oleva kulkisi. Liikenneturvallisuus paranee kun yksi kerrallaan vetää levikkeelle, jotta ei rekan tarvitse ajaa takaluukussa kiinni? Ja helpottaa rekkaakin, kun jarruttelee vähän väliä, kun toisten hidastaessa levikkeille? Siinä sitä kolinaa vasta alkaa kuulumaankin... Kun rekka vihjailee yksi auto kerrallaan, jotta päästäkääs iso ja hyvätapainen ohi...Ja kun näitä vihjailijoita on yksi kolmannen jälkeen...


    • käytös

      on ihan tyhmää!

      sitä paitsi aiheutatte tommosella käytöksellä vaaratilanteen!

      itteeni ärsyttää tommonen ku on jollain pikku tiellä on menos ohi ja roikkuu puskurissa kiinni, että sopivassa paikassa pääsee ohi.

      ni sit ruvetaa jarruttelemaan tollee!

      rupee aina vituttaa tommonen käytös seuraavalla kerralla ku meen ohi ja on tommonen kuski ni kurvaan eteen ja rupeen jarruttelee tollee ihan vaa kostoks!

      tekis mieli joskus pysäyttää tommonen kuski ja otta puhutteluun taidan viel joku kerta tehdä sillee ni sen jälkeen on naurut kaukana!

      sitä paitsi tommonen on vaarallisempaa ja vastuuttomampaa käytöstä ku kaahaminen!

    • käytös53445

      on ihan tyhmää!

      sitä paitsi aiheutatte tommosella käytöksellä vaaratilanteen!

      itteeni ärsyttää tommonen ku on jollain pikku tiellä on menos ohi ja roikkuu puskurissa kiinni, että sopivassa paikassa pääsee ohi.

      ni sit ruvetaa jarruttelemaan tollee!

      rupee aina vituttaa tommonen käytös seuraavalla kerralla ku meen ohi ja on tommonen kuski ni kurvaan eteen ja rupeen jarruttelee tollee ihan vaa kostoks!

      tekis mieli joskus pysäyttää tommonen kuski ja otta puhutteluun taidan viel joku kerta tehdä sillee ni sen jälkeen on naurut kaukana!

      sitä paitsi tommonen on vaarallisempaa ja vastuuttomampaa käytöstä ku kaahaminen!

      mitä järkee tommosessa käytöksessä on???????

      • hullu-erkki

        tällaisessa käytöksessä ei ole mitään järkeä. Minua tosissan alko vituttan tuo perässä roikkuminen ja sen vuoksi tein sen. levyjarrullisella rekalla huom. tyhjällä..saman voi tehdä perässä roikkuvalle pikku autolle perässä rytisee varmasti. voihan sen selittää vaikka että koira juoksi tien yli..


      • hullu-erkki kirjoitti:

        tällaisessa käytöksessä ei ole mitään järkeä. Minua tosissan alko vituttan tuo perässä roikkuminen ja sen vuoksi tein sen. levyjarrullisella rekalla huom. tyhjällä..saman voi tehdä perässä roikkuvalle pikku autolle perässä rytisee varmasti. voihan sen selittää vaikka että koira juoksi tien yli..

        voihan sitä selittää, mutta vituttaa varmaan ku on nenä poskella


      • hullu-erkki
        Rahtari-73 kirjoitti:

        voihan sitä selittää, mutta vituttaa varmaan ku on nenä poskella

        en täysin ymmärtäny? mitä selitin? miksi nenä poskella?


      • persoonallisuusanalyysi
        Rahtari-73 kirjoitti:

        voihan sitä selittää, mutta vituttaa varmaan ku on nenä poskella

        Puratko aggressioitasi muihin myöskin liikenteessä koko ajan, niin kuin täällä? Käytkö päivittäin vetelemässä moneltakin kanssakulkijalta nenän poskelle? Osaatko muita kommunikointitapoja, kuin nyrkin heiluttaminen?


      • persoonallisuusanalyysi kirjoitti:

        Puratko aggressioitasi muihin myöskin liikenteessä koko ajan, niin kuin täällä? Käytkö päivittäin vetelemässä moneltakin kanssakulkijalta nenän poskelle? Osaatko muita kommunikointitapoja, kuin nyrkin heiluttaminen?

        onneksi tarvi, sillä suurin osa muistakin tienkäyttäjistä ovat fiksuja..


      • kyllä

        itekin harkinnu monta kertaa tehdä saman homman, eikä sillä ole väliä onko kysessä rekka vai henkilöauto. V....taa noi perseeseen ylinopeutta ajavat.
        Sattu tällä viikolla nimittäin kaupunki alueella, että rekka tuli ylinopeutta perseeseen kiinni ja onneksi oli kaksikaistainen tie ni ei tullu päälle kun itse rupesin valmistautuu kääntymistä varten. Rekka raukka joutu menee toiselle kaistalle kun ei kerent jarruttamaan. No onneks toinen kaista oli tyhjä.


    • def2

      hieno homma. noin se kannattaa tehdä. ite oot syyllinen turhasta äkkijarrutuksesta. mutta... oliskohan rekka halunnu päästä ohi susta ku vissiin oli sit nopeempi?

      • veljet

        Ammattikuskina itseään pitävät 25 vuotiaat rekkakuskit antavat ymmärtää että nopeusrajoituksesta riippumatta suurin sallittu ajonopeus on se joka rekan rajoittimeen on säädetty.

        Teiden varsilla on niitä hauskoja numeroituja merkkejä, joissain 60 ja joissain 80. Ne tarkoittavat että auton koosta riippumata ja siitä huolimatta se on SUURIN SALLITTU NOPEUS.

        Laki on kaikille sama MUTTA MINÄ OLEN ISOMPI asenne tuntuu olen vallalla.

        Tieliikennelaissa on kerrottu ajoneuvoyhdistelmän suurin sallittu nopeus. Varmaan myös kurssilla ja jopa aikanaan autokoulussa.

        MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA v***n sumuvalkotuikuttajat?


      • ....
        veljet kirjoitti:

        Ammattikuskina itseään pitävät 25 vuotiaat rekkakuskit antavat ymmärtää että nopeusrajoituksesta riippumatta suurin sallittu ajonopeus on se joka rekan rajoittimeen on säädetty.

        Teiden varsilla on niitä hauskoja numeroituja merkkejä, joissain 60 ja joissain 80. Ne tarkoittavat että auton koosta riippumata ja siitä huolimatta se on SUURIN SALLITTU NOPEUS.

        Laki on kaikille sama MUTTA MINÄ OLEN ISOMPI asenne tuntuu olen vallalla.

        Tieliikennelaissa on kerrottu ajoneuvoyhdistelmän suurin sallittu nopeus. Varmaan myös kurssilla ja jopa aikanaan autokoulussa.

        MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA v***n sumuvalkotuikuttajat?

        Oikeassa olet. Säännöt ja rajoitukset koskevat kaikkia.

        Asennevamma on sairaus joka saa jo tappavia piirteitä.


      • väliä...
        .... kirjoitti:

        Oikeassa olet. Säännöt ja rajoitukset koskevat kaikkia.

        Asennevamma on sairaus joka saa jo tappavia piirteitä.

        sillä on että ajaa sen 89km/h kasikympin alueella?? eihän siitä edes sakoteta tai pysäytetä koska se on vain liikenteen juohevuuden parantamista!!!


      • Anonyymi
        väliä... kirjoitti:

        sillä on että ajaa sen 89km/h kasikympin alueella?? eihän siitä edes sakoteta tai pysäytetä koska se on vain liikenteen juohevuuden parantamista!!!

        Jos ajaa 80 rahoituksella 89 niin sakko tulee. raja on 87. Siitä ei välttämättä tule sakkoa, riippuu missä ajaa ja mikä on tilanne, jos poliisi näkee että vaarantaa ylinopeudella liikennettä niin sakko tulee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa 80 rahoituksella 89 niin sakko tulee. raja on 87. Siitä ei välttämättä tule sakkoa, riippuu missä ajaa ja mikä on tilanne, jos poliisi näkee että vaarantaa ylinopeudella liikennettä niin sakko tulee

        Tilanne on hieman muuttunut tässä vuosien mittaan...

        Mutta kyllä vieläkin 89 menee läpi. Varmuusvähennyksen jälkeen nopeus on 86, joka ei ole sakotettava. Tosin jos tutka sattuu näyttämään 1 km/h liikaa, lasku tulee ja valittaminen on aika turhaa...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tilanne on hieman muuttunut tässä vuosien mittaan...

        Mutta kyllä vieläkin 89 menee läpi. Varmuusvähennyksen jälkeen nopeus on 86, joka ei ole sakotettava. Tosin jos tutka sattuu näyttämään 1 km/h liikaa, lasku tulee ja valittaminen on aika turhaa...

        Väärin. Ei mene läpi. Sakko tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Ei mene läpi. Sakko tulee.

        86 ei tuo sakkoja. Raja on 87 km/h. Mitatusta nopeudesta tehdään 3 km/h vähennys.

        Sakkoa ei tule, vaikka menisi vähän ylikin. Pitää mennä aika paljon yli, että sakko tulee.


      • TheRat kirjoitti:

        86 ei tuo sakkoja. Raja on 87 km/h. Mitatusta nopeudesta tehdään 3 km/h vähennys.

        Sakkoa ei tule, vaikka menisi vähän ylikin. Pitää mennä aika paljon yli, että sakko tulee.

        Tarlennus: 80 km/h alueella pitää hurauttaa 104 km/h tutkaan, että sakko tulee. 103 tuottaa vielä liikennevirhemaksun.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tarlennus: 80 km/h alueella pitää hurauttaa 104 km/h tutkaan, että sakko tulee. 103 tuottaa vielä liikennevirhemaksun.

        Sakko kuin sakko tai maksu kuin maksu. Olet sinä ihme vääntelijä.
        https://www.synonyymit.fi/sakko


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tarlennus: 80 km/h alueella pitää hurauttaa 104 km/h tutkaan, että sakko tulee. 103 tuottaa vielä liikennevirhemaksun.

        Tuollainen saivartelu on suoraa perseilyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sakko kuin sakko tai maksu kuin maksu. Olet sinä ihme vääntelijä.
        https://www.synonyymit.fi/sakko

        Ihan kuinka vaan, mutta edes tuota virhmaksua ei tule 89 km/h nopeudesta 80 km/h alueella.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ihan kuinka vaan, mutta edes tuota virhmaksua ei tule 89 km/h nopeudesta 80 km/h alueella.

        Tulee.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ihan kuinka vaan, mutta edes tuota virhmaksua ei tule 89 km/h nopeudesta 80 km/h alueella.

        Korkki kiinni jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulee.

        No kun ei tule. Pitää olla varmuusvähennyksen jälkeen vähintään 87 km/h.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        No kun ei tule. Pitää olla varmuusvähennyksen jälkeen vähintään 87 km/h.

        Ei tuo ole mikään edellytys.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        No kun ei tule. Pitää olla varmuusvähennyksen jälkeen vähintään 87 km/h.

        Mikä on varmuusvähennys ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on varmuusvähennys ?

        Varmuusvähennys on se 3km/h, joka vähennetään tutkan (tai maapiirimittauksen) antamasta tuloksesta ja jolla varmistetaan, ettei sakko perustu väärin näyttävään tutkaan.

        Käytännössä tutkat on kuitenkin säädetty alle 1km/h tarkkuudelle lähimmällä kaistalla ja näyttävät vähemmän kauimmaisilla.

        Joissain laitteissa käytetään suurempia varmuusvähennyksiä, kun tarkkuus on heikompi. Mutta siihen ei samalla tavalla voi luottaa. Siinä perässäsi ajavassa siviiliautossa voi olla parempi tai huonompi tutka...


    • Anonyymi

      Seuraavaksi joko ajeli väinölässä lähellä putkuri minä haen veitset se pää i. Irti tulen verisesti Pori terveisiä Juha mietunen minä nyt puukko autossa seuraavaksi joko ajeli auto päin ihmisiä Ulvilassa minä haen puukko pää irti

    • Anonyymi

      Miksi rekkojen pitää ajaa liki 90 kahdeksankympin alueella? Kuitenkin niiden vauhti hiipuu ylämäkeen jopa kuuteen kymppiin.
      On rekkakuskin oma vika että on tiukka aikataulu, itse ovat sen liian tiukaksi vetänyt ajamalla aina pientä ylinopeutta.

      • Anonyymi

        Jäät varmaan odottamaan sinne mäkeen kun rekan vauhti putoaa 60 , että saat taas olla jarruna edessä.


    • Anonyymi

      Jarruta seuraavalla kerralla niin kunnolla, että tulee osuma.

      • Kerran kävi niin että ajoin rekan ohi ja sitten tuli 80 rajoitus jollon hidastin siihen ja se rekka tuli ihan perseeseen jonka takia laitoin pari nagsua lisää vakio nopeus säätimeen mutta se rekka vaan jatkoi kiinni perseessä. Voi perkele ! Kyllä vitutti kun tiesi että voisin ajaa kovenpaa mutta kun just oli laitettu ne perkeleen talvi nopeudet niin en viitsinyt ajaa nopeanpaa kun sen tietää että poliisit on sillon just tutkaamassa kun ne jumalauta tietää että kaikki ei niitä helvetin alenpia nopeuksia noudata vaan haluaa ajaa järkevästi mutta sitten tosiaan tuli se ongelma että rekka ei jättänyt turva väliä. Tämä on sitten sitä turvallista ajoa päättäjien mielestä perkele !


      • Anonyymi
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Kerran kävi niin että ajoin rekan ohi ja sitten tuli 80 rajoitus jollon hidastin siihen ja se rekka tuli ihan perseeseen jonka takia laitoin pari nagsua lisää vakio nopeus säätimeen mutta se rekka vaan jatkoi kiinni perseessä. Voi perkele ! Kyllä vitutti kun tiesi että voisin ajaa kovenpaa mutta kun just oli laitettu ne perkeleen talvi nopeudet niin en viitsinyt ajaa nopeanpaa kun sen tietää että poliisit on sillon just tutkaamassa kun ne jumalauta tietää että kaikki ei niitä helvetin alenpia nopeuksia noudata vaan haluaa ajaa järkevästi mutta sitten tosiaan tuli se ongelma että rekka ei jättänyt turva väliä. Tämä on sitten sitä turvallista ajoa päättäjien mielestä perkele !

        Oletko ollut jossakin hoidossa, kun on pitkän aikaa ollut palstalla suht järkeviä kirjoittajia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut jossakin hoidossa, kun on pitkän aikaa ollut palstalla suht järkeviä kirjoittajia?

        Haista perse ! Mikä se pikkuruikuttajan nikki on vai eikö reppana uskalla rekisterödä sitä perkele ?


      • Anonyymi
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Haista perse ! Mikä se pikkuruikuttajan nikki on vai eikö reppana uskalla rekisterödä sitä perkele ?

        Pyydä lääkäriltä pidempi hoitojakso kun ei hermo kestänyt yhtään vastausta.


      • Anonyymi
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Kerran kävi niin että ajoin rekan ohi ja sitten tuli 80 rajoitus jollon hidastin siihen ja se rekka tuli ihan perseeseen jonka takia laitoin pari nagsua lisää vakio nopeus säätimeen mutta se rekka vaan jatkoi kiinni perseessä. Voi perkele ! Kyllä vitutti kun tiesi että voisin ajaa kovenpaa mutta kun just oli laitettu ne perkeleen talvi nopeudet niin en viitsinyt ajaa nopeanpaa kun sen tietää että poliisit on sillon just tutkaamassa kun ne jumalauta tietää että kaikki ei niitä helvetin alenpia nopeuksia noudata vaan haluaa ajaa järkevästi mutta sitten tosiaan tuli se ongelma että rekka ei jättänyt turva väliä. Tämä on sitten sitä turvallista ajoa päättäjien mielestä perkele !

        Harvoin näkee noin monta kirjoitusvirhettä, noin lyhyessä kommentissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä lääkäriltä pidempi hoitojakso kun ei hermo kestänyt yhtään vastausta.

        Pikkurunkkari menee nyt vaan rekisteröimään sen nikin vai onko niin helvetin tyhmä ettei osaa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin näkee noin monta kirjoitusvirhettä, noin lyhyessä kommentissa.

        Harvoin näkee noin typerän kommentin missään ,!


    • Anonyymi

      Ilmoittauduit siis vuoden liikennehäirikkö kusipääksi.

    • Anonyymi

      Jokohan se on se rekka irronnut aloittajan perseestä?

    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

      Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe