Tietääkö joku mikä olis paras tapa tuhota liljakukot? Ilmestyivät viime kesänä liljojen kimppuun. Olis varmaan hyvä hävittää ne nyt keväällä, ennen kuin lisääntyvät.
liljakukko
15
3662
Vastaukset
- joooops
Ei niihin tehoa oikein mikään muu, kuin yksi kerrallaan listiminen. Keinovalikoima on vapaa, kunhan huolehdit, että se todella kuolee.
- fiu
ei aikuisena tehoa muu kuin rusennus,ja liukkaat liikkeet,ne pudottautuu alas kun havaitsevat pienenkin liikkeen ja kaivautuvat mahapuoli ylöspäin pää edellä multaan.Muniin tehoaa raid.
- retail
Olen kuullut että kiehuvaan veteen kukon tipauttaminen tehoaa. tarvii olla tosi vikkelä kylläki.
- näin se on
Yksi kerrallaan ne pirulaiset on nypittävä liljoista, ei siinä muu auta!
- järjestää
Aikuiset yksilöt on hankalia pyydystettäviä, kun heittäytyvät vatsa ylöspäin pakoon.
Toukat ovat helpompia ja nehän kasveja syövätkin. Panet vain hansakat käteen ja pyyhit lehtien alapinnat puhtaiksi. Toukat ovat piilossa pienten, mullanväristen paakkujen sisällä - ovat tosi ällöjä koskea paljain käsin:(
Myrkyttäminen ei oikein auta, kun se limaläjä ympärillä suojaa itse toukkaa.- auttaako
On tuolla vielä karatea pullossa. Tehoaisiko se jos käyttäis säännöllisesti viikon välein muutaman kerran
- liljat jää
auttaako kirjoitti:
On tuolla vielä karatea pullossa. Tehoaisiko se jos käyttäis säännöllisesti viikon välein muutaman kerran
Tapanani on laittaa sanomalehdet liljojen ympärille, kun ne ovat pieniä taimia. Ja kun kukko vilahtaa ja pudottautuu, ei se pysty hämäämään minua vaalealla alustalla.
Ja minä listin sen, ja varmuudeksi laitan pataan, jossa poltan roskia.
Viime vuonna ei kukkoja näkynyt. Saapi nähdä tänä vuonna?
- hermot menee...
No nyt se alkoi meillä, aamulla listin jo kaksi. kasvusto on vielä niin matala että hankala löytää. Täytynee alkaa jokapäiväinen tappojahti.
Viime kesä oli ihan hirveä, päivittäin toistakymmentä kukkoa etikkapurkkiin, lopuksi leikkasin kaikki liljat pois. Tietenkin niitä oli sitten johonkin jäänyt talvehtimaan, prrrr... kele! Täytyy ilmeisesti alkaa pyyhkimään lehtiä ja hakea myrkkyä.. tänä vuonna ne ei pääse voitolle! - nuppuun
Meillä ei onnistu tuhoamine, mutta liljat kukkivat jos laitan jokaiseen liljan kukkaan erikseen Raidia heti kun ne nousevat nupulle.
- Nimetön
Vuosikaudet olen nyppinyt liljakukkoja käsin. Eilen kokeilin toukkiin puutarha Raidia ja aamun tuhoamiskierroksella en löytänyt ainuttakaan. Myrkky pitää kyllä ruiskuttaa läheltä,jolloin kasvi tietenkin kärsii,mutta sipulissa on uusi kasvu.
- Murhaaja
Ne riivatut alkoivat vilistelemaan liljapenkissa kuukausi takaperin. Ei siina muu auttanut kuin hanskat kasiin ja kukkoja listimaan.
NE liljakukon toukat vasta alloja ovatkin - pienia toukkia omiin ulosteihinsa kaariytyneina.(yoks) Nypin lehdet irti missa naita toukka/kakka kasoja esiintyy ja muserran ne laattakivea vasten.
Jos satut nakymaan oikein pienen pienia kirkkaan punaisia munia noin 6-8 rykelmassa, niin ne ovat vasta munittuja liljakukon munia. Henki pois vaan rusentamalla niita laattakivea vasten tai polttamalla. Viime viikolla tuli tapettua noin 15 kukkoa - huomattavasti vahemman kuin viimevuoden vastaava saldo, joten kasipeli nayttaa toistaiseksi toimivan.- Moumotti
Luin jonkun vanhan viestin, että joku pääsi liljakukoista istuttamalla samettiruusuja samaan penkkiin. Oletteko kokeillut? Minä istutin tänään samettiruusuja samaan penkkiin, kun liljakukkoja näkyy olevan taas aika runsaasti. Liljat on kai jo menetetty, sen verran reikäisiä ovat (en jaksaisi alkaa siihen tappolistimiseen, ällöttää ajatuskin, mieluummin luovun vaikka sitten liljoista). Ajattelin että voinhan tuota testata, auttavatko samettiruusut. Jos apua näkyy olevan, niin tulen kertomaan.
- Laiska puutarhuri_
Moumotti kirjoitti:
Luin jonkun vanhan viestin, että joku pääsi liljakukoista istuttamalla samettiruusuja samaan penkkiin. Oletteko kokeillut? Minä istutin tänään samettiruusuja samaan penkkiin, kun liljakukkoja näkyy olevan taas aika runsaasti. Liljat on kai jo menetetty, sen verran reikäisiä ovat (en jaksaisi alkaa siihen tappolistimiseen, ällöttää ajatuskin, mieluummin luovun vaikka sitten liljoista). Ajattelin että voinhan tuota testata, auttavatko samettiruusut. Jos apua näkyy olevan, niin tulen kertomaan.
Voi sun kanssas, rupeappa vaan litsimään niitä liljakukkoja, sillä sun pihastas ne jatkavat kylläisinä matkaansa ja ovat lisänneet sukuaan kukkapenkkeihis.Liljakukko on viheliäinen tuholainen, joka ei kelpaa edes linuille ruuaksi(kuulemma)
Itse kasvattelen liljoja ja ottaa päähän kun kuulee että naapuri vain valokuvaa ja ihailee omassa pihassaan olevia liljakukkoja ja samaan aikaan harmittelee, kun kauniit liljat on joka vuosi syöty ja lehdenaluset p*****=liljakukon toukkia täynnä...
Jospa nitistäis ne liljakukot, niin ne ei lentelis joka pihassa tekemässä tuhojaan!!Mulakin on paljon liljoja ja helpottais työtä jos muutkin nitistelisi tuota kavalaa ötökkää...
- Tupuna62
Luin liljakukon tuhoomisesta mitä ootte kirjoittaneet,mutta myöhästähän se nyt on.
Miun liljoista nuput oli syöty lähes kokonaan,nyt toisen kerran,viime kesänä sama juttu.
Oisko apua et nostan sipulit maasta???mut miten niiden kanssa toimitaan?? - stsmm
kokeilin kolmena iltana peräkkäin ämpärillinen vettä reilusti mäntyneste liuosta joukkoon.myös maahan. nyt näyttää puhtaalta mutta kannatta seurata ja uusia vielä muutaman päivän päästä.tehoaa myös krassiin. liljoihin tulee liukas pinta ja kukot putoavat maahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244152Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657