koira omakotitaloon

evanna

Minkälaisia kokemuksia teillä on Tiibetin mastiffista?

14

2185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evanna

      onkin vähän alempana keskustelu meneillään. Luen sieltä, mutta jos vielä muita asioita tulee mieleen otan vastaan tietoa ja linkkejä mielellään ko. rotuun liittyen sekä ehdotuksia muista varteenotettavista rotuvaihtoehdoista. Ulkona kuitenkin koiran pitäisi viihtyä kesät talvet.

      • suosittelen

        lämpimästi espanjanmastiffia. meillä on nyt 8kk vanha poika ja se on vallan ihana. tulee hyvin toimeen lastemme ja eläintemme kanssa. on oppinut hyvin kaikki perusasiat jne.. luultavasti tänä vuonna saamme toisen espanjanmastiffin. missäpäin asut? tuu kattomaan meitin hauvelia?


      • evanna
        suosittelen kirjoitti:

        lämpimästi espanjanmastiffia. meillä on nyt 8kk vanha poika ja se on vallan ihana. tulee hyvin toimeen lastemme ja eläintemme kanssa. on oppinut hyvin kaikki perusasiat jne.. luultavasti tänä vuonna saamme toisen espanjanmastiffin. missäpäin asut? tuu kattomaan meitin hauvelia?

        Olisi todella mukava tulla katsomaan pentuasi. Asun Espoossa.
        Talon ympärille on suunnitelmana rakentaa aita niin, että koira voi liikkua isolla alueella vapaasti. Mutta mikä koira? Espanjan mastiffin lisäksi olen etsinyt tietoa Estrelasta, Pyreneitten koirasta sekä Slovakian kuvacista. Tiibetin mastiffista ei ehkä sittenkään tule miedän koiraa, vaikka siihen ensi alkuun kovasti ihastuimme. Miten päädyitte juuri Espanjan mastiffiin?


      • täällä
        evanna kirjoitti:

        Olisi todella mukava tulla katsomaan pentuasi. Asun Espoossa.
        Talon ympärille on suunnitelmana rakentaa aita niin, että koira voi liikkua isolla alueella vapaasti. Mutta mikä koira? Espanjan mastiffin lisäksi olen etsinyt tietoa Estrelasta, Pyreneitten koirasta sekä Slovakian kuvacista. Tiibetin mastiffista ei ehkä sittenkään tule miedän koiraa, vaikka siihen ensi alkuun kovasti ihastuimme. Miten päädyitte juuri Espanjan mastiffiin?

        pyhtäällä jonne ajaa noin 1-1,5h hesasta. riippuen ruuhkista. joten jos sulla auto käytössä niin huristele tänne? ihastut aivan varmasti hauvavauvaamme!! meidän tutuilla on espanjanmastiffi, nyt jo 2 niin sitä kautta päädyimme (tutustuimme) tähän lempeään jättiläiseen.ja myös siksi kun tämä rotu on aika harvinainen eikä ole jalostettu pilalle niinkuin monet muut. sisällä ollessaan on todella nätisti vaikka on suurikokoinen. eli tietää kokonsa ja osaa käyttäytyä sen mukaan. eikä hypi pitkin seiniä niinkuin sekarotuisemme tekee kun innostuvat :)


      • evanna
        täällä kirjoitti:

        pyhtäällä jonne ajaa noin 1-1,5h hesasta. riippuen ruuhkista. joten jos sulla auto käytössä niin huristele tänne? ihastut aivan varmasti hauvavauvaamme!! meidän tutuilla on espanjanmastiffi, nyt jo 2 niin sitä kautta päädyimme (tutustuimme) tähän lempeään jättiläiseen.ja myös siksi kun tämä rotu on aika harvinainen eikä ole jalostettu pilalle niinkuin monet muut. sisällä ollessaan on todella nätisti vaikka on suurikokoinen. eli tietää kokonsa ja osaa käyttäytyä sen mukaan. eikä hypi pitkin seiniä niinkuin sekarotuisemme tekee kun innostuvat :)

        Onko Espanjan mastiffi ulkona viihtyvä? Muistinkohan sanoa, että etsin ulkokoiraa, sillä yksi meistä on allerginen. Ehkä joudumme tämän takia luopumaan koko koirahankkeesta. Täytyy kuulla mielipiteitä. Ainakin yhden perheen tiedän, jossa oli ulkokoiria, perheessä allergiaa ja kaikki sujui hyvin.


    • täti
      • evanna

        Kiitos linkeistä! Ihastuin tähän rotuun, mutta löydettyäni lisää tietoa, ja nämä sinun linkit vielä vahvistavat käsitystäni, ettei TM ole minun koira. Vaikuttaa liian vaikealta luonteelta. En halua, että koira pelästyttää ketään ja aihettaa naapureille harmeja. Jos asuisin metsässä, tilanne olisi toinen. Soitin kasvattajalle, joka kehui ja oli sitä mieltä, että rotu voisi sopia meille. Olen löytänyt muita rotuja mm. Estrela ja Owzacrek Podhalandsky ( kirjoitetaan varmaan toisin ). Nämä rodut ainakin kuvausten perusteella vaikuttavat helpommilta. Onko sinulla kokemusta näistä? Aiomme käydä kevään mittaan kenneleissä katsomassa. Koiranhankinta tulee ajankohtaiseksi vasta ensi vuonna, joten aikaa on miettiä, tutkia ja tutustua. Ulkokoira sen kuitenkin pitäisi olla, sillä yksi perheestä on allerginen. Tätäkin täytyy miettiä tosi tarkasti, sillä täytyyhän koiran kotiinkin päästä tutustumaan yms. Syksyllä Himoksella on laumanvartijakoirien esittely-tapahtuma. Siellä saa varmasti hyvin tietoa näitä roduista.


      • pyrretyttö
        evanna kirjoitti:

        Kiitos linkeistä! Ihastuin tähän rotuun, mutta löydettyäni lisää tietoa, ja nämä sinun linkit vielä vahvistavat käsitystäni, ettei TM ole minun koira. Vaikuttaa liian vaikealta luonteelta. En halua, että koira pelästyttää ketään ja aihettaa naapureille harmeja. Jos asuisin metsässä, tilanne olisi toinen. Soitin kasvattajalle, joka kehui ja oli sitä mieltä, että rotu voisi sopia meille. Olen löytänyt muita rotuja mm. Estrela ja Owzacrek Podhalandsky ( kirjoitetaan varmaan toisin ). Nämä rodut ainakin kuvausten perusteella vaikuttavat helpommilta. Onko sinulla kokemusta näistä? Aiomme käydä kevään mittaan kenneleissä katsomassa. Koiranhankinta tulee ajankohtaiseksi vasta ensi vuonna, joten aikaa on miettiä, tutkia ja tutustua. Ulkokoira sen kuitenkin pitäisi olla, sillä yksi perheestä on allerginen. Tätäkin täytyy miettiä tosi tarkasti, sillä täytyyhän koiran kotiinkin päästä tutustumaan yms. Syksyllä Himoksella on laumanvartijakoirien esittely-tapahtuma. Siellä saa varmasti hyvin tietoa näitä roduista.

        Meillä on 2v pyreneittenkoira ja on aivan valloittava tapaus. Toki omaa kovan vahtivietin ja haukkua louskuttaa kaikki, jotka menee kävellen tai pyörällä meidän talo ohi. Asumme haja-asutusalueella ja pihamme on aidattu joka puolelta. Eli tilaa juosta on ja sitä se kyllä tekeekin.

        Pyrre on tosi hyvä vahti ja oma lauma äärettömän rakas. Eli on todella ihmisystävällinen ja tutut ihmiset kyllä päästää suosiolla pihaamme, mutta auta armias jos olet täysin vieras. Eipä ole pihaan tulemista. Tämä on tosi hyvä, sillä muksut ei enää pelkää ollessaan yksin kotona. Ja eipä kaikenmaailman kaupustelijat enää soittele ovikelloa.

        Pyrrestä saa varmasti täysin ulkokoirankin, sillä mitä kovempi pakkanen, niin sen paremmin viihtyy pihalla. Toki nyt ilmojen lämmetessä ei paljoa sisällä käväise, muutakuin tarkistamassa, että kaikki on paikalla. Itse aukoo ovet ja lampsii sisälle:) Yöt koissumme on sisällä.

        On myös aika kovapäinen eli koulutus pitää hoitaa pentuvaiheessa kunnolla. Mutta kun kouluttaa, niin saa aivan ihanan koiran kotio. Suosittelen.


      • evanna
        pyrretyttö kirjoitti:

        Meillä on 2v pyreneittenkoira ja on aivan valloittava tapaus. Toki omaa kovan vahtivietin ja haukkua louskuttaa kaikki, jotka menee kävellen tai pyörällä meidän talo ohi. Asumme haja-asutusalueella ja pihamme on aidattu joka puolelta. Eli tilaa juosta on ja sitä se kyllä tekeekin.

        Pyrre on tosi hyvä vahti ja oma lauma äärettömän rakas. Eli on todella ihmisystävällinen ja tutut ihmiset kyllä päästää suosiolla pihaamme, mutta auta armias jos olet täysin vieras. Eipä ole pihaan tulemista. Tämä on tosi hyvä, sillä muksut ei enää pelkää ollessaan yksin kotona. Ja eipä kaikenmaailman kaupustelijat enää soittele ovikelloa.

        Pyrrestä saa varmasti täysin ulkokoirankin, sillä mitä kovempi pakkanen, niin sen paremmin viihtyy pihalla. Toki nyt ilmojen lämmetessä ei paljoa sisällä käväise, muutakuin tarkistamassa, että kaikki on paikalla. Itse aukoo ovet ja lampsii sisälle:) Yöt koissumme on sisällä.

        On myös aika kovapäinen eli koulutus pitää hoitaa pentuvaiheessa kunnolla. Mutta kun kouluttaa, niin saa aivan ihanan koiran kotio. Suosittelen.

        Pyrre on ollut lapsuudesta lähtien minun suosikkejani ja sinun kokemusten perusteella myönteinen käsitys rodusta vahvistuu. Meilläkin on mahdollisuus rakentaa aita tontin ympäri, joten vahdittavaa aluetta olisi ja hyvin tilaa juosta. Kuinka korkea teidän aita on? Millä tavalla koulutatte pyrreä? Pitääkö viedä koirakouluun? Miten päädyitte juuri pyrreen? Onko sinulla tietoa owzcharek podhalanskista? Ulkonäöltään ainakin on saman tyyppinen.


      • Elisama
        evanna kirjoitti:

        Kiitos linkeistä! Ihastuin tähän rotuun, mutta löydettyäni lisää tietoa, ja nämä sinun linkit vielä vahvistavat käsitystäni, ettei TM ole minun koira. Vaikuttaa liian vaikealta luonteelta. En halua, että koira pelästyttää ketään ja aihettaa naapureille harmeja. Jos asuisin metsässä, tilanne olisi toinen. Soitin kasvattajalle, joka kehui ja oli sitä mieltä, että rotu voisi sopia meille. Olen löytänyt muita rotuja mm. Estrela ja Owzacrek Podhalandsky ( kirjoitetaan varmaan toisin ). Nämä rodut ainakin kuvausten perusteella vaikuttavat helpommilta. Onko sinulla kokemusta näistä? Aiomme käydä kevään mittaan kenneleissä katsomassa. Koiranhankinta tulee ajankohtaiseksi vasta ensi vuonna, joten aikaa on miettiä, tutkia ja tutustua. Ulkokoira sen kuitenkin pitäisi olla, sillä yksi perheestä on allerginen. Tätäkin täytyy miettiä tosi tarkasti, sillä täytyyhän koiran kotiinkin päästä tutustumaan yms. Syksyllä Himoksella on laumanvartijakoirien esittely-tapahtuma. Siellä saa varmasti hyvin tietoa näitä roduista.

        Podhalanski on aika hyvä valinta. On monikäyttöinen jota monikaan laumanvartija ei ole.
        No ei se tietysti mikään palveluskoira ole, mutta tarkoitin että enemmän kuin yleensä tuo ryhmä.


      • evanna
        Elisama kirjoitti:

        Podhalanski on aika hyvä valinta. On monikäyttöinen jota monikaan laumanvartija ei ole.
        No ei se tietysti mikään palveluskoira ole, mutta tarkoitin että enemmän kuin yleensä tuo ryhmä.

        rotu on sinun mielestäsi paras valinta laumanvartijoista ja koiraroduista yleensä? Etsin koiraa joka viihtyy ulkona kesät talvet ja tästä johtuen olen päätynyt laumanvartijoihin. Arkisin joutuisi olemaan isossa aitauksessa, jonne rakennettaisiin hyvä koppi ja pääsy kopin katolle tarkkailemaan maisemia. Kävelytystä tarpeen mukaan. Viikonloppuisin ja kesäloman aikaan saisi olla vapaana mökillä.


      • Elisama
        evanna kirjoitti:

        rotu on sinun mielestäsi paras valinta laumanvartijoista ja koiraroduista yleensä? Etsin koiraa joka viihtyy ulkona kesät talvet ja tästä johtuen olen päätynyt laumanvartijoihin. Arkisin joutuisi olemaan isossa aitauksessa, jonne rakennettaisiin hyvä koppi ja pääsy kopin katolle tarkkailemaan maisemia. Kävelytystä tarpeen mukaan. Viikonloppuisin ja kesäloman aikaan saisi olla vapaana mökillä.

        Anteeksi kun en ole huomannut kysymystäsi.
        Laumanvartijoista juuri tuo mainitsemani Podhalanski.
        Lähellä tuota olisi muista roduista Hovawart joka voisi soveltua tuollaiseen elämään.
        Ei ole riistaviettiä ja monilla tutuillani on juuri tuollaisissa olosuhteissa.


      • sopuli_
        Elisama kirjoitti:

        Anteeksi kun en ole huomannut kysymystäsi.
        Laumanvartijoista juuri tuo mainitsemani Podhalanski.
        Lähellä tuota olisi muista roduista Hovawart joka voisi soveltua tuollaiseen elämään.
        Ei ole riistaviettiä ja monilla tutuillani on juuri tuollaisissa olosuhteissa.

        Hei! Sattuisiko palstalle osumaan espoolaisia, joilla olisi piha-aitauksessa asuva koira? Etsin haastateltavia lehtijuttuun - ota rohkeasti yhteyttä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe