Oletko elänyt ennemmin

Outoa

Mitä mieltä olette. Voiko ihminen syntyä uudelleen ja uudelleen tähän maailmaan?
Ajattele, ihmisiä on ollut jo tuhansia vuosia
miksi me jotka täällä netissäkin seikkailemme olemme syntyneet juuri tähän vuosisataan
Emmekö me muka ole olleet olemassa jossain tai jotenkin tässä maailmankaiukkeudessa ennemminkin.
Joku syy täytyy olla miksi olemme olemassa juuri tällähetkellä! Kuka tietää monestiko olemme täällä joutuneet käymään mutta tietenkin muistot on poistuneet edellisestä elämästä.
Siis miksi olisimme vasta nyt emmekä tuhat vuotta sitten syntyneet jos se kerran ei olisi mahdollista. Aika outo juttu tiedän mutta entäs ne kaikenmaailman Dejavu ilmiöt sun muut jotka selitetään todella heikoilla syillä.
Uskon että meissä ihmisissä on energia joka saa esim sydämen toimimaan ja se energia poistuu ruumiista sen toiminnan loputtua ja jatkaa uusiin seikkailuihin. PS.on tämä ihmiselämä sen verran lyhytkin, jotta yksi käynti tuntuisi todella tyhjänpäiväiseltä

19

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mää tiierän

      Lueppa Raamattua Löytyy elämän tarkotus ja sen antaja

    • Dashla

      Joskus musta tuntuu, ku mä en todellakaan kuuluis tähän aikaan; niin moni asia vetää mua muualle, historiaan. Pitää jopa myöntää että jotkut hstorian asiat tuntuvat tutuilta, vaikka esim. joku kuva, jota en oo ees ennen nähny. Siitä päättelen että oon varmasti eläny joskus menneisyydessä. Ja päättelen monista asioista myös, että olen ollut mies :D mutta juu kyllä, uskon että ihminen voii syntyä uudelleen ja varmasti on niin jo monta kertaa tehnykin ;)

    • oppositio

      Ei me täällä olla ennen oltu. Ihan biologisesti vanhempien tietyt sukusolut on ollu oikeessa paikassa oikeeseen aikaan niin että tänne tultiin. Niin ku vanhempien vanhempien. Ja niin edelleen. Sattuman takia just sinä oot syntyny tähän aikaan, toisaalta jos et ois syntyny tähän aikaan niin sitten et ollenkaan. Tuhat vuotta sitten synty joku esi-isä.

      Dejavu: toinen aivopuolisko reagoi tapahtumaan nopeammin kuin toinen, ja toisen reagoidessa jälkeenpäin tulee tunne siitä, että sama olisi tapahtunut aiemminkin.

      Yksi elämä on melko lyhyt aika, mutta minkäs teet.. ja eikös se oo ihan sama että elääkö kerran vai tuhat kertaa jos ei kuitenkaan muista mitään edellisistä elämistä..

    • Marcel

      Kyllä... elämme useasti. Sielu siirtyy kuoleman jälkeen uuteen kehoon. Kiertokulku loppuu vasta sitten kun olemme kokeneet kaiken, mitä maailmankaikkeudessa voi kokea.
      Muistot edellisistä elämistä säilyvät Sielumuistissa, johon ei normaalisti päivätajunnassa voi päästä käsiksi.

      Dejavu -ilmiö on muistijälki toisesta aikahetkestä, joka nousee päivätajuntaan. Tämä siksi, että oikeastaan elämme noita kaikkia elämiä samanaikaisesti, sillä aika on harhaa.

      • Aramis

        Uudelleen syntyminen on mhdollista, Minulla on
        henkilö kohtaiset todisteet kohdallani, Haluaisin
        Hypnoosi Jolla voisin saada tarkemmat yksityist
        kohdat esille . Ystävyydellä Aramis ::


      • ...

        Deja vu -ilmiö samoin kuin ns. "ruumiista irtautuminen" on saatu aikaan keinotekoisesti, sähköisesti ärsyttämällä sopivaa osaa aivoista.

        Ihmisaivot ovat ylen ihmeellisesti suunnitellut.


      • Marcel
        Aramis kirjoitti:

        Uudelleen syntyminen on mhdollista, Minulla on
        henkilö kohtaiset todisteet kohdallani, Haluaisin
        Hypnoosi Jolla voisin saada tarkemmat yksityist
        kohdat esille . Ystävyydellä Aramis ::

        Eiköhän oikeaoppisella hypnoosiregressioterapialla päästä melko syvälle.


      • Marcel
        ... kirjoitti:

        Deja vu -ilmiö samoin kuin ns. "ruumiista irtautuminen" on saatu aikaan keinotekoisesti, sähköisesti ärsyttämällä sopivaa osaa aivoista.

        Ihmisaivot ovat ylen ihmeellisesti suunnitellut.

        Deja vu, tai kehostairtautuminen eivät synny aivoissa tutkijan "ärsyttäessä" tietyllä tavalla niitä.

        Kyse on siitä, että tietoisuus siirtyy kyseisille astraali -tai aikatasoille, johtuen "ärsytyksestä".
        Kuitenkaan ne ilmiöt eivät tapahdu aivoissa.


      • Jakob
        Marcel kirjoitti:

        Deja vu, tai kehostairtautuminen eivät synny aivoissa tutkijan "ärsyttäessä" tietyllä tavalla niitä.

        Kyse on siitä, että tietoisuus siirtyy kyseisille astraali -tai aikatasoille, johtuen "ärsytyksestä".
        Kuitenkaan ne ilmiöt eivät tapahdu aivoissa.

        vastaavat kokemukset syntyvät kun vainajahenki (ei vainajan henki) jäljittelee vaikkapa 1200-luvulla elänyttä ihmistä ja vaikuttaa ihmisen tajuntaan ja antaa uskoa, että ko. kokemus olisi kyseisen ihmisen omaa kokemusta 1200-luvulta.
        Transsissa shamaanit, poppamiehet tai gurut kokeva
        tämän.

        Kyseinen henki on siis seurannut 1200-luvulla elänyttä ja pystyy matkimaan ko. vainajaa. Ja hänen kokemaansa. Sama valheellinen henki toimii meediossa.

        Jumala varoittaa ottamasta yhteyttä vainajahenkiin. Ne ovat siis demoneja jotka pyrkivät vaikuttamaan ja johtamaan ihmistä harhaan. Ne eivät koskaan kerro, että on Jumala ja on taivas ja helvetti, koska ne ovat saatanan apureita.

        Sielun vihollinen ei tietenkään tunnusta, että on olemassa kadotus ja tuomio ja ennenkaikkea rakastava Jumala. Kyllä se kertoo jumalista muttei koskaan Jeesuksesta ja Hänen ristin työstään ja ylösnousemuskesta.


        1.Samuelin kirja:
        28:7 Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä." Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki."
        28:8 Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon."


        1.Aikakirja:
        10:13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli kysynyt vainajahengeltä neuvoa,


        Jakob


      • Marcel
        Jakob kirjoitti:

        vastaavat kokemukset syntyvät kun vainajahenki (ei vainajan henki) jäljittelee vaikkapa 1200-luvulla elänyttä ihmistä ja vaikuttaa ihmisen tajuntaan ja antaa uskoa, että ko. kokemus olisi kyseisen ihmisen omaa kokemusta 1200-luvulta.
        Transsissa shamaanit, poppamiehet tai gurut kokeva
        tämän.

        Kyseinen henki on siis seurannut 1200-luvulla elänyttä ja pystyy matkimaan ko. vainajaa. Ja hänen kokemaansa. Sama valheellinen henki toimii meediossa.

        Jumala varoittaa ottamasta yhteyttä vainajahenkiin. Ne ovat siis demoneja jotka pyrkivät vaikuttamaan ja johtamaan ihmistä harhaan. Ne eivät koskaan kerro, että on Jumala ja on taivas ja helvetti, koska ne ovat saatanan apureita.

        Sielun vihollinen ei tietenkään tunnusta, että on olemassa kadotus ja tuomio ja ennenkaikkea rakastava Jumala. Kyllä se kertoo jumalista muttei koskaan Jeesuksesta ja Hänen ristin työstään ja ylösnousemuskesta.


        1.Samuelin kirja:
        28:7 Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä." Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki."
        28:8 Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon."


        1.Aikakirja:
        10:13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli kysynyt vainajahengeltä neuvoa,


        Jakob

        Kun kerran ilmeisestikin haluat pitäytyä suorasanaisessa Raamatun tulkinnassa, niin eihän tuon 1200 -luvulla eläneen henkilön tekemisiä tarvitse hengiltä kysyä. Kysy vaikka Jumalalta. Hänellähän se kaikki tieto on kaikesta.
        Juuri näinhän shamaanit ja muut vastaavat tekevätkin, mutta ei sitä tietopankkia tarvitse kutsua Jumala -nimellä.


      • Aramis

        Minun tarinani alkaa sellaisena ajan kohtana jolloin en ollut tekemisissä kinkään uskon vaikutus piirissä, Ensimmäiset kokemukseni olivat
        siinä iässä jolloin enosannut puhua en kontata kävelemisestä puhuttamattakaan, Tämä tarina painajainen kesti minulla 3 ja puoli vuotta. Tapaturmani johdosta minut nukutettiin Gloriformilla, Sen jälkeen painajaiset loppuivat,

        Nyt haluan mennä asiaan minä olen Vauva joka ei osaa Ryömiä ei kävellä, Puhumisen olin oppinut
        Kahdeksantoista kuukautisena, Olen syntynyt
        Maanviljeliä perheeseen jossa ei ollut näinä aikoina mitään tämän kaltaista kirjallisuutta joka olisi voinut antaa minulle Dejavu ilmiöön.

        Kaikki alkaa siitä tapahtumasta Että minä näen itseni Aikuisena Musta tukkaisena Puettuna Tavattoman hienoon pukuun, Istun Elefantin selässä
        olevassa Korissä Kuulen minulle santaan Sahib
        olen jokin suuri silmää tekevä, Kansa hurraa ylistystä, Mutta jostain Tuntemattomasta syystä
        kansan mieli pide vaihtuu kiroukseksi, Kaikki huutavat hurjasti, miekat heiluvat kaikki ovat
        raivoissaan, Sitten oikein iso Mies tulee miekkansa kanssa kohdalleni, Miekka heilahtaa kohti niskaani, Tähän aina tämä painajainen loppuu

        Nyt kaikki vakaasti uskovat että minä olen paholaisen leikki kalu, Kuitenkaan tämä ei ole
        ainoa kokemus näitä samankaltaisia kokemuksia on minulla Ainakin kymmenen Eri kansojen parissa ja
        aina on sama toimitus teloitus, Siksi minä haluan
        olla Lääke Hypnoosin Tutkimus kohde, Koska haluan
        löytää Tähän arvoitukseen rehellisen vastauksen
        Haluni on lopettaa tämä Karma, Jos joku Psykiatri
        Lääkäri lukee tämän ehkä hän ymmärtää mikä on
        meneillään, Voisin kirjoittaa kirjan jos tietäisin
        miksi minä olen Tässä Helvetti Ketjussa .
        Ystävyydellä Aramis ::


      • Tellu
        Jakob kirjoitti:

        vastaavat kokemukset syntyvät kun vainajahenki (ei vainajan henki) jäljittelee vaikkapa 1200-luvulla elänyttä ihmistä ja vaikuttaa ihmisen tajuntaan ja antaa uskoa, että ko. kokemus olisi kyseisen ihmisen omaa kokemusta 1200-luvulta.
        Transsissa shamaanit, poppamiehet tai gurut kokeva
        tämän.

        Kyseinen henki on siis seurannut 1200-luvulla elänyttä ja pystyy matkimaan ko. vainajaa. Ja hänen kokemaansa. Sama valheellinen henki toimii meediossa.

        Jumala varoittaa ottamasta yhteyttä vainajahenkiin. Ne ovat siis demoneja jotka pyrkivät vaikuttamaan ja johtamaan ihmistä harhaan. Ne eivät koskaan kerro, että on Jumala ja on taivas ja helvetti, koska ne ovat saatanan apureita.

        Sielun vihollinen ei tietenkään tunnusta, että on olemassa kadotus ja tuomio ja ennenkaikkea rakastava Jumala. Kyllä se kertoo jumalista muttei koskaan Jeesuksesta ja Hänen ristin työstään ja ylösnousemuskesta.


        1.Samuelin kirja:
        28:7 Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä." Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki."
        28:8 Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon."


        1.Aikakirja:
        10:13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli kysynyt vainajahengeltä neuvoa,


        Jakob

        Mitä ilmeisimmin Johannes Kastaja oli Elian reinkarnaatio, sillä Jeesus sanoi häneen viitaten että "Elia tuli jo". Kohtauksessa jossa Jeesus tapaa Elian ja Mooseksen(?) vuorella Kastaja on jo vainaa, joten Kastaja voi esiintyä Elianakin jos huvittaa.

        UT:ssa Jeesukselta myös kysytään eräästä miehestä joka on vammainen (sokea?) että tämäkö on tehnyt syntiä vai tämän vanhemmat, jotta miestä on vammaisuudella paiskattu. Tämä osoittaa että juutalaiset tunsivat karman lain.

        Nykyisinkin on olemassa juutalaisia joille reinkarnaatio on ok asia, he vain uskovat mieluusti että juutalainen syntyy aina juutalaiseksi.

        Jeesuksen olemassaolo ei mitenkään poissulje reinkarnaation mahdollisuutta. Uskovainen voi mainiosti ajatella näinkin, että ihminen syntyy yhä uudelleen kunnes löytää Jeesuksen.

        Minä tietystikään EN niin ajattele, mutta mielestäni olisi älytöntä tyrmätä reinkarnaation mahdollisuus vetoamalla tiukkaan kristinuskoon.

        (Eikä niitä henkiä niin hemmetisti ympäriinsä pyöri. Mielestäni kaikenlaisiin irtohenkiin uskominen on arveluttavampaa kuin uskominen reinkarnaatioon.)


      • muistaja
        Aramis kirjoitti:

        Minun tarinani alkaa sellaisena ajan kohtana jolloin en ollut tekemisissä kinkään uskon vaikutus piirissä, Ensimmäiset kokemukseni olivat
        siinä iässä jolloin enosannut puhua en kontata kävelemisestä puhuttamattakaan, Tämä tarina painajainen kesti minulla 3 ja puoli vuotta. Tapaturmani johdosta minut nukutettiin Gloriformilla, Sen jälkeen painajaiset loppuivat,

        Nyt haluan mennä asiaan minä olen Vauva joka ei osaa Ryömiä ei kävellä, Puhumisen olin oppinut
        Kahdeksantoista kuukautisena, Olen syntynyt
        Maanviljeliä perheeseen jossa ei ollut näinä aikoina mitään tämän kaltaista kirjallisuutta joka olisi voinut antaa minulle Dejavu ilmiöön.

        Kaikki alkaa siitä tapahtumasta Että minä näen itseni Aikuisena Musta tukkaisena Puettuna Tavattoman hienoon pukuun, Istun Elefantin selässä
        olevassa Korissä Kuulen minulle santaan Sahib
        olen jokin suuri silmää tekevä, Kansa hurraa ylistystä, Mutta jostain Tuntemattomasta syystä
        kansan mieli pide vaihtuu kiroukseksi, Kaikki huutavat hurjasti, miekat heiluvat kaikki ovat
        raivoissaan, Sitten oikein iso Mies tulee miekkansa kanssa kohdalleni, Miekka heilahtaa kohti niskaani, Tähän aina tämä painajainen loppuu

        Nyt kaikki vakaasti uskovat että minä olen paholaisen leikki kalu, Kuitenkaan tämä ei ole
        ainoa kokemus näitä samankaltaisia kokemuksia on minulla Ainakin kymmenen Eri kansojen parissa ja
        aina on sama toimitus teloitus, Siksi minä haluan
        olla Lääke Hypnoosin Tutkimus kohde, Koska haluan
        löytää Tähän arvoitukseen rehellisen vastauksen
        Haluni on lopettaa tämä Karma, Jos joku Psykiatri
        Lääkäri lukee tämän ehkä hän ymmärtää mikä on
        meneillään, Voisin kirjoittaa kirjan jos tietäisin
        miksi minä olen Tässä Helvetti Ketjussa .
        Ystävyydellä Aramis ::

        Kiitos, kun jaoit kokemukseni.

        Se sai minut muistamaan minkä olin unohtanut.

        Minä näin erittäin pienenä lapsena toistuvia unia siitä, että minut tapettiin. Ympäristö oli aina sama,ja se maa, jossa minut kasvatettiin tässä elämässä ei todellakaan ollut unieni "valtakunta". Olin liian pieni osatakseni selittää jokaöisiä painajaisia ja saadakseni lohtua. Olen kaiken tämän unohtanut, kunnes kertomuksesi avasi muistini.

        Tiedä, että olet tärkeä. Minä uskon, että kaikki tulee kääntymään hyvin päin.

        Minä en usko, että olet paholaisen leikkikalu, kuten asian ilmaisit. Sinussa on voimaa, jota on aina haluttu.

        Jos osaat telepatiaa, ota yhteys. Rakkautta Sinulle!


    • Vaisnava

      Meissä ihmisissä ja kaikissa muissakin eliöissä on tosiaankin mainitsemasi energia, sielu. Sitä ei voi mikään tuhota ja se kiertää jatkuvasti ruumiista toiseen, välillä täällä, välillä jossain toisessa maailmassa. Se, mitä sielu on tehnyt ja halunnut aikaisemmissa elämissään määrittää, millaisen ruumiin hän seuraavaksi saa. Tätä kutsutaan jälleensyntymän kiertokuluksi.

      Se, etteivät useimmat muista edellisiä elämiään, on hyvä asia. Voimme keskittyä tähän päivään nykyolomuotomme lähtökohdista sen sijaan, että eläisimme menneessä. Ne, jotka muistavat, muistavat yleensä jotain tosi traagista... Voimme kuitenkin päätellä, missä olemme aiemmin olleet ja koittaa ottaa karmastamme oppia.

      On myös hyvä huomata, että karman pyörä pyörii ikuisesti, mutta että siitä voi hypätä poiskin. Eri uskonnot tarjoavat useita teitä Korkeimman luokse, jolloin ei enää tarvitse syntyä uudelleen. Minun tieni on Krishna :)

      • ava

        "Tätä kutsutaan jälleensyntymän kiertokuluksi."

        Eikö tuota kuvaamaasi kutsuta sielunvaellukseksi? Eikö jälleensyntymä ole - ainakin jossain määrin -eri asia kuin sielunvaellus( sikäli kuin tämmöisillä termeillä nyt merkitystä olisi - yhtä kaikki samsàran pyörä pyörii ja me pyörimme siinä mukana:))?


      • Vaisnava
        ava kirjoitti:

        "Tätä kutsutaan jälleensyntymän kiertokuluksi."

        Eikö tuota kuvaamaasi kutsuta sielunvaellukseksi? Eikö jälleensyntymä ole - ainakin jossain määrin -eri asia kuin sielunvaellus( sikäli kuin tämmöisillä termeillä nyt merkitystä olisi - yhtä kaikki samsàran pyörä pyörii ja me pyörimme siinä mukana:))?

        En ole tullut ajatelleeksi, mutta sanoissasi on perää... "Jälleensyntymän kiertokulku" sopii sekä buddhalaiseen että hindulaiseen suuhun, mutta sielunvaellus kuvaa paremmin hindulaista ajattelutapaa katoamattomasta sielusta. Minun pitäisi puhua sielunvaelluksesta, ettei kukaan sekoita sinun oppejasi minun puheeseeni. Vai? :)


      • ava
        Vaisnava kirjoitti:

        En ole tullut ajatelleeksi, mutta sanoissasi on perää... "Jälleensyntymän kiertokulku" sopii sekä buddhalaiseen että hindulaiseen suuhun, mutta sielunvaellus kuvaa paremmin hindulaista ajattelutapaa katoamattomasta sielusta. Minun pitäisi puhua sielunvaelluksesta, ettei kukaan sekoita sinun oppejasi minun puheeseeni. Vai? :)

        Ei sillä todellakaan ole lopulta väliä, mitä nimitystä mistäkin ilmiöstä keksimme käyttää, vai mitä?

        Ajattelin vain, että te vaisnavat ymmärtääkseni palvotte selkeästi persoonallista Jumalaa ja teillä on selkeästi sielu, joka on osa Jumalasta (vai olenko eksynyt pöllimetsään...?); teillä on siis sielu, joka on "minä", ja joka vaeltaa = sielunvaellus.

        Sielunvaelluksen ja jälleensyntymän välillä on käsitteinä ymmärtääkseni aika suuri ero; jälleensyntymistä opettavassa buddhalaisuudessa ei ole persoonallista Jumalaa johon "sulautua", eikä sielua, "minää", joka vaeltaisi, vaan ainoastaan olemassaolosta toiseen ja olemassaolon muodosta toiseen siirtyvä, ikään kuin karmallinen energia "elämän eväinä". Päättyneen elämän karma määrää seuraavan elämän "lähtöasemat", mutta se mikä syntyy elämään on aina täysin uusi luomus.

        Valaistunut olento voi toisaalta muistaa edelliset elämänsä buddhalaisuudessakin, joten alitajuinen tietoisuus olemassaolojen katkeamattomasta ketjusta "on tuolla jossain" :) Välähdyksiä menneistä elämistä voi buddhalaisen opetuksen mukaan saada ei-valaistunutkin esim. erittäin keskittyneen meditaation yhteydessä, joten ehkä kysymys on sittenkin vain eri tyyleistä lähestyä samaa ilmiötä, kuka tietää?

        Asiat onneksi joka tapauksessa ovat mitä ovat, vaikka me sanoisimme kuuta juustoksi ja norsua rusinaksi :-)


    • katiinka

      Uskon, että ihmiset elävät monta kertaa, vaikka tämä onkin aika käsittämätön asia. Yksi elämä tuntuisi liian yksinkertaiselta.

      Lukekaa Max Ehrlichin kirja "Kuka minä olin". Se on kyllä fictiota -vai onko?

    • ---

      ---

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe