Rekisterikilvet

-mitä meinaa-

Joissakin kuorma-autoissa on rekisterilappujen ympärillä sinapin väriset kehykset, joissakin ei ole.
Mitä tämä kehys tarkoittaa?
Joskus luulin että se on ammattiauton merkki mutta ei niitä kaikissa ole. Kuormureissa ja joissain pakuissa näyttää olevan. Vanhassa valokuvassa taksissa oli sellaiset.

7

5094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selli

      Jos ajat luvanvaraista liikennettä niin pitää olla ne kehykset. Eli ajat tavaraa jollekkin joka maksaa sinulle siitä. Firmojen omissa autoissa jotka ajaa vaan kys. firman omia tavaroita ei vaadita liikennelupaa eikä näin ollen niitä kehyksiäkään. Eiköhän lähes kaikkien kuljetusliikkeiden autoissa ne kehykset ole.

      • aarde

        se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
        Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan??


      • myös nimellä

        nälkäkilvet. Ent. työnantaja ei tykännyt kun mainitsin ajokista että nälkäkilpi on heikolla hapella, tarvisi uuden. Kaikki yrittäjät eivät näy pitävän sitä paikallaan, syytä en tiedä.


      • 8 vuotta
        aarde kirjoitti:

        se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
        Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan??

        ja joka ratsiassa on lupa kysytty, eli noin 5 kertaa.


      • minulta
        8 vuotta kirjoitti:

        ja joka ratsiassa on lupa kysytty, eli noin 5 kertaa.

        Joka ratsiassa on minultakin liikennelupa kysytty.


      • kysytty
        aarde kirjoitti:

        se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
        Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan??

        Viimeisen kahden vuoden aikana lupa on kysytty kolme kertaa. Joten kyllä asiaa valvotaan.


    • -mitä meinaa-

      Tuommoistahan arvelinkin mutta se sekoitti kiun kaikilla ei niitä ole. Aloitin työssä jossa joudun seuraamaan eri yrittäjien autoja. Saman firman toisessa autossa on 'nälkäkehykset' mutta toisessa ei ole. Näitä liikennelupakarmeja ei siis kukaan valvo ovatko ne vai eivätkö ole.
      Ei haittaa minua mutta ihmetytti.
      Kiitos tiedosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe