Joissakin kuorma-autoissa on rekisterilappujen ympärillä sinapin väriset kehykset, joissakin ei ole.
Mitä tämä kehys tarkoittaa?
Joskus luulin että se on ammattiauton merkki mutta ei niitä kaikissa ole. Kuormureissa ja joissain pakuissa näyttää olevan. Vanhassa valokuvassa taksissa oli sellaiset.
Rekisterikilvet
7
5094
Vastaukset
- selli
Jos ajat luvanvaraista liikennettä niin pitää olla ne kehykset. Eli ajat tavaraa jollekkin joka maksaa sinulle siitä. Firmojen omissa autoissa jotka ajaa vaan kys. firman omia tavaroita ei vaadita liikennelupaa eikä näin ollen niitä kehyksiäkään. Eiköhän lähes kaikkien kuljetusliikkeiden autoissa ne kehykset ole.
- aarde
se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan?? - myös nimellä
nälkäkilvet. Ent. työnantaja ei tykännyt kun mainitsin ajokista että nälkäkilpi on heikolla hapella, tarvisi uuden. Kaikki yrittäjät eivät näy pitävän sitä paikallaan, syytä en tiedä.
- 8 vuotta
aarde kirjoitti:
se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan??ja joka ratsiassa on lupa kysytty, eli noin 5 kertaa.
- minulta
8 vuotta kirjoitti:
ja joka ratsiassa on lupa kysytty, eli noin 5 kertaa.
Joka ratsiassa on minultakin liikennelupa kysytty.
- kysytty
aarde kirjoitti:
se niin on että ei kaikissa luvanvaraisissa ole kyseisiä kilpiä kun kukaan ei valvo onko auto luvanvarainen vai ei. Ketään viranomaisia ei kinnosta edes tiedustella liikenne lupaa käsittääkseni esim katastuksessa pitäisi tarkistaa lupa mutta ei. Meillä päin eräs kuljetus yrittäjä on rekisteröinyt autoja yksityiseen käyttöön kun on maksut pienemmät että silleen.
Itse olen ollut kuljeus yrittäjäjnä noin 14 vuotta lupaa ei ole kysytty koskaan??Viimeisen kahden vuoden aikana lupa on kysytty kolme kertaa. Joten kyllä asiaa valvotaan.
- -mitä meinaa-
Tuommoistahan arvelinkin mutta se sekoitti kiun kaikilla ei niitä ole. Aloitin työssä jossa joudun seuraamaan eri yrittäjien autoja. Saman firman toisessa autossa on 'nälkäkehykset' mutta toisessa ei ole. Näitä liikennelupakarmeja ei siis kukaan valvo ovatko ne vai eivätkö ole.
Ei haittaa minua mutta ihmetytti.
Kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381