Svenskar hemlighåller sin skamliga historia för sin egen folk. Fämför t.ex. detta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gutilaiset
http://sv.wikipedia.org/wiki/Guti
svenkar får inte veta allt om sig själva
3
469
Vastaukset
- Bara jag
Vad har detta med svenskar att göra? Jag vet att Sverige har mycket invandrare från just mellanöstern, men där slutar nog sambanden... Om du med svenskar menar finlandssvenskar så är jag ännu mer fundersam! Kanske du kan upplysa mig om dina teorier??
- och nej
i den nivån har jag inte tänk på saker. i svenska historien innehåller inte sannigar på svenska av svenkar men på utlänska tekster finns det mera. sveskar döljer de negativiska sanningar om sig själva...
- Bara jag
och nej kirjoitti:
i den nivån har jag inte tänk på saker. i svenska historien innehåller inte sannigar på svenska av svenkar men på utlänska tekster finns det mera. sveskar döljer de negativiska sanningar om sig själva...
Du menar alltså att svenskar skulle "censurera" sådant som är hemskt, i detta fall och som bevis för dina teorier använder du Wikipedia. Är du medveten om att Wikipedia är en fri encyklopedi, där folk fritt får skriva artiklar, och ändra befintligaenligt eget tycke och smak. Av denna orsaken anses Wikipedia ej heller vara en tillförlitlig källa i de flesta sammanhang. Vidare har du startat denna diskussion under menyn "Svenskt i Finland". Svenskarnas eventuella censurerande av känsliga artiklar har väl ingenting med finlandssvenskar att göra?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108