Terve !
Olen kiinnostunt tapamaan ihmisiä Helsingissä jotka haluavat perehtyä meditaatioon, vedanta ja buddhalaiset ovat erityisesti tervetulleita ottamaan yhteyttä.
Kiitos Ngawang
kiinnostunut idän uskonnon ystävistä
9
593
Vastaukset
- Vaisnava
Pari kysymystä :) Mihin viittaat vedantalla? Ja mikä on tämän yhteydenottokutsusi motiivi? Oletko itse innokas meditoimaan, mikä on uskontosi...?
- Ngawang
Terve !
Joskus on hyvä tavata muita kiinnostuneita vaikka en tue nykyajan lahkolaisuutta. Vedantassa olevat suuntaukset ovat mielestäni oikeaan suuntaan päin meneviä, mutta olen kyllä perehtynyt buddhalaisuuteen(meditaatio/tekstit).
Mitä meditaatiolla tarkoitetaan läsnäoloa, millä tavoin, kannattaa opiskella.... niin monet vaikeat asiat raukeavat pelkällä lukemisella puhumattakaan meditaatiosta
Uskonto on mulle vieras käsite
ei emailia... - Vaisnava
Ngawang kirjoitti:
Terve !
Joskus on hyvä tavata muita kiinnostuneita vaikka en tue nykyajan lahkolaisuutta. Vedantassa olevat suuntaukset ovat mielestäni oikeaan suuntaan päin meneviä, mutta olen kyllä perehtynyt buddhalaisuuteen(meditaatio/tekstit).
Mitä meditaatiolla tarkoitetaan läsnäoloa, millä tavoin, kannattaa opiskella.... niin monet vaikeat asiat raukeavat pelkällä lukemisella puhumattakaan meditaatiosta
Uskonto on mulle vieras käsite
ei emailia...En edelleenkään ymmärrä, keihin kaikkiin viittaat vedannalla. Itse en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan. Rakastan Krishnaa ja sovellan Bhagavad Gitan oppeja jokapäiväiseen elämääni. Olen omakohtaisten kokemusteni vuoksi vakuuttunut Gitan paikkansapitävyydestä. Meditointi on minulle rukousta, yhteyttä Krishnaan.
Lahkolaisuudessa on se ongelma, että pidättäydytään jossakin virallisessa tulkinnassa ja jaellaan sitä etsijöille, vaikka se on heille liian vaikea käsittää, eikä auta eteenpäin. On myös ikävää, jos kunkin omat tuoreet ajatukset ja tulkinnat uskosta tyrmätään. Siksi en ole liittynyt mihinkään lahkoon.
Olen avoin mille tahansa ja mistä tahansa uskonnosta kumpuavalle tiedolle ja opille, joka voi minut tuoda lähemmäksi Krishnaa. Välillä vasta ei-vaisnavien seuraaminen on avannut jonkun Gitan säkeen kunnolla minulle. - Ngawang
Vaisnava kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, keihin kaikkiin viittaat vedannalla. Itse en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan. Rakastan Krishnaa ja sovellan Bhagavad Gitan oppeja jokapäiväiseen elämääni. Olen omakohtaisten kokemusteni vuoksi vakuuttunut Gitan paikkansapitävyydestä. Meditointi on minulle rukousta, yhteyttä Krishnaan.
Lahkolaisuudessa on se ongelma, että pidättäydytään jossakin virallisessa tulkinnassa ja jaellaan sitä etsijöille, vaikka se on heille liian vaikea käsittää, eikä auta eteenpäin. On myös ikävää, jos kunkin omat tuoreet ajatukset ja tulkinnat uskosta tyrmätään. Siksi en ole liittynyt mihinkään lahkoon.
Olen avoin mille tahansa ja mistä tahansa uskonnosta kumpuavalle tiedolle ja opille, joka voi minut tuoda lähemmäksi Krishnaa. Välillä vasta ei-vaisnavien seuraaminen on avannut jonkun Gitan säkeen kunnolla minulle.Terve
Niin ehkä kannattaa opiskella. Netistä
löytää paljon materiaalia. Henkiset ystävät tai opettajat ovat "käyneet läpi" ja he voivat osoittaa mikä on tärkeää ja mikä ei. Muuten voi olla "pihalla" ja vaikka alkaa rukoilla...
Kiitos
- ava
Vaisnavan tavoin kaipaan minäkin hieman tarkennuksia:)
Mitä tarkoitat "buddhalaisuudella" ( mikä suuntaus? Mahayana? Hinayana..?). Oletko jonkin yksittäisen ryhmän edustaja vai pyritkö kokoamaan sellaista? Mistä on kysymys? Mikä on "vedanta"? Tarkoitatko Veda-uskontoa?
Sinänsä hienoa, että kiinnostus idän uskontoja kohtaan on kasvussa :)- Ngwang
Terve !
Itse käsitteet kuten Buddha, mahayana... ei merkitse mulle mitään, jätän tällaiset asiat muille, selittäjiä kyllä ri1ttää...
Kyllä voi sanoa että olen tietystä kuppikunnasta (nyingma) mutta ei se tarkoita että edustan ryhmiä tai nyingma koulukuntaa...
vedanta harjoitus on lähellä mahamudraa
Kiitos - ava
Ngwang kirjoitti:
Terve !
Itse käsitteet kuten Buddha, mahayana... ei merkitse mulle mitään, jätän tällaiset asiat muille, selittäjiä kyllä ri1ttää...
Kyllä voi sanoa että olen tietystä kuppikunnasta (nyingma) mutta ei se tarkoita että edustan ryhmiä tai nyingma koulukuntaa...
vedanta harjoitus on lähellä mahamudraa
KiitosKiitos vastauksesta.
Minulle henkilökohtaisesti merkitsevät eniten Neljä Jaloa Totuutta ja Jalo Kahdeksanosainen Tie. Maallikkona edustan kuitenkin enemmän tai vähemmän Mahayana-linjaa:)
Kertoisitko nyt hieman lähemmin suunnitelmistasi. Olen halukas kuulemaan.
En ole avatar/avatàra, olen ava:)
Aurinkoisia päiviä sinulle. - Ngawang
ava kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Minulle henkilökohtaisesti merkitsevät eniten Neljä Jaloa Totuutta ja Jalo Kahdeksanosainen Tie. Maallikkona edustan kuitenkin enemmän tai vähemmän Mahayana-linjaa:)
Kertoisitko nyt hieman lähemmin suunnitelmistasi. Olen halukas kuulemaan.
En ole avatar/avatàra, olen ava:)
Aurinkoisia päiviä sinulle.Voisi sanoa että suunnitelmana on "jauhata paskaa" netissä niin ehkä se uppoo kalloon että todella en tarvitse kuunella kenenkään juoruja tai mielipiteitä, henkilökohtaista, (ei suositeltavaa)
Neljä jaloa totuutta ja muut sellaiset asiat täytyy tietää, varsinkin Vipassana, Mahamudra ja DZOGCHEN katsokaa netistä
tsemppiä kaikille
Kiitos Ngawang - ava
Ngawang kirjoitti:
Voisi sanoa että suunnitelmana on "jauhata paskaa" netissä niin ehkä se uppoo kalloon että todella en tarvitse kuunella kenenkään juoruja tai mielipiteitä, henkilökohtaista, (ei suositeltavaa)
Neljä jaloa totuutta ja muut sellaiset asiat täytyy tietää, varsinkin Vipassana, Mahamudra ja DZOGCHEN katsokaa netistä
tsemppiä kaikille
Kiitos NgawangMenestystä hankkeellesi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2063786Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.962192Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311234
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621216- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???447978