ArvausKeskus!

namisuku

...Joskus kun tarvitsee mennä Terveyskeskukseen, niin kyllä se välillä , siis se taudin laatu arvaukseks menee=(
Nykypäivänä pitää itsekkin tietää sairauden oireista, sun muista:()
Turhat pillerit veks=D

30

1637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

pudotti heti yli puolet? Kun jätin uusittavaksi kolme eri pilleriä. " Tärkeimmän" (siis oli loppu minulta)saivat apteekista tilata tuon reseptin?

Kyse oli kolesteroli pillereistä.

Ja muista sain sitten mennä lekurin puheille.

Noissa on juuri tuota sinun mainitsemaa.
      Et pitää itse tietää, siis kun talvella saa ottaa voimakkaampia kuin kesällä. Koska nuo vahvemmat laskee kesällä verenpainetta liikaa. Ylä painekin meni minulla pitkästi alle sadan ja ala paine oli jotain 50-luokkaa..hieman huippaa silloin.. ;(

• namisuku

...ne palkkaa meidät "sijaislääkäreiksi"..heh=D

• Korppis/Mandi

Huomenta!

Soitin aamulla arvauskeskukseen, neljännen vierailuni jälkeen viikon sisällä, korvatipat, jotka eilen sain olivat sopimattomia. Yöllä heräsin korvien kuumotukseen ja tarkistin lääkkeen sisältämät aineet, kappas olin saanut jodi-pitoisia korvatippoja, joille olen allerginen ja tieto pitäisi olla merkitty papereihini.

No, opin taas, että pitää lukea pillerien sisältämät aineosaset jo apteekissa ennen lääkkeen vastaanottamista sillä apteekkihan on aika nihkeä ottamaan vastaan palautuksia vaikka avaamattomiakin purkkeja ja purnukoita.

Taas odottelen lääkärin soittoa, onneksi en ehtinyt käyttää kuin kaksi tiputuskertaa sillä tiedän entuudestaan, että korvani olisivat kolmen lääkintäpäivän jälkeen olleet kuin pilakuvien kärpäslätkät.

Aikaisemmin kun minulla oli firma ja työterveyshuolto käytin yksityistä lääkärikeskusta, mutta nyt päätin palata TK:n palveluihin säästääkseni muka rahaa. Tappista tuntuu olevan ; (

• Korppis/Mandi

Pitänee perua murinat, sillä lääkäri soitti juuri ja menen desifioivaan korvahuuhteluun kello 12.00 ja huomenna jos tarvis vaatii uusinta. Allergiaani ei oltu päivitetty uuteen tietokantaan. Kyllä näköjään palvelu pelaa. Lupasi hoitaa minut matkakuntoon lauantaiksi ; )

• ihmeessä

....neljännen vierailuni jälkeen viikon sisällä, .....

on tuollainen paikkakunta, jossa pääsee arvauskeskukseen neljä kertaa viikon sisällä?????

• Korppis/Mandi
        ihmeessä kirjoitti:

....neljännen vierailuni jälkeen viikon sisällä, .....

on tuollainen paikkakunta, jossa pääsee arvauskeskukseen neljä kertaa viikon sisällä?????

Korvessa on kaikki mahdollista. Kyllä pitää paikkansa vaikka lopputulos on kuumottavat, punaiset, kipeät korvat. Kyllä se tästä ei tämä ole kuolemaksi ; )

Kaikesta huolimatta: Ihmisen on osattava olla 1.kohtelias, 2. vaativa 3. kärsivällinen, silloin palvelut pelaa ; )

• namisuku

...toi Jodijuttu olis kyllä pitänyt olla merkittyinä papruissa :)

• wilma60

Arvauskeskukseen ei meillä enää tarvitse mennä vaan riittää vastaanottoon, kertoo oireet ja samalla voi sanoa diagnoosinkin. Sen jälkeen hetken aikaa odottelua ja sitten soitetaaankin, että resepti on valmiina, käyppä hakemassa ajanvarauksesta. Homma pelaa hyvin. Olenkin tässä miettinyt, että mistähän saisin reseptinkirjoitusoikeuden ettei tarvitsisi noita puhelinmaksuja maksaa. Ihmeen hyväksi lääkäriksi tässä on vuosien myötä tullut ja olisipa helpompi saada lapsillekin korvatulehduslääkkeet kun itse saisi lääkkeet "määrätä".

• namisuku

...kippurassa naureskelen, näin monesti on=D

• hienosti toimii

meidän kuntamme terveyskeskus.
      Ystävällisiä, osaavia, samat koulut käyneitä asiantuntijoita, kuin muissakin terveyttämme hoitavissa laitoksissa.

Asiallisesti toimien on aina saanut asiallista palvelua, kiitos siitä!

Hintaa pitäisi ilmeisesti nostaa, niin useampi älyäisi saamansa hoidon päälle.

Sama kuin kouluruoassa, ilmaisesta valitetaan jatkuvasti.

• Kunta

jos vaikka muuttaisin sinne. Jos tuollaiset palvelut on ilmaisia teillä. Minä ainakin joudun maksaa tässä kunnassa aivan tajuttomasti.

Plus että täällä ei edes meinaa saada aikaa kun on niin paljon noita Mamuja jo.

• kunta jossain
        Kunta kirjoitti:

jos vaikka muuttaisin sinne. Jos tuollaiset palvelut on ilmaisia teillä. Minä ainakin joudun maksaa tässä kunnassa aivan tajuttomasti.

Plus että täällä ei edes meinaa saada aikaa kun on niin paljon noita Mamuja jo.

Suomen kamaralla.

Kerropa, mistä joudut niin tajuttomasti maksamaan!

• Kunta
        kunta jossain kirjoitti:

Suomen kamaralla.

Kerropa, mistä joudut niin tajuttomasti maksamaan!

on arvauskeskus maksut, ja verotus on maan kovinta.
        Niin kunnallisvero kuin kiinteistöverot, jota jopa poliitikotkaan ei enään kuulemma voi nostaa?: Kirkollisvero on kait jotain keskitasoa, en tiedä kun en kuulu kirkkoon. Kun oli oma yritys, silloin jouduin maksaan, vaikka en kuulunut kirkkoon?.

Että kait on muutettava tuollaiseen "Pienehköön
        kuntaan". Näissä kaupunki kunnissa saa kyllä maksaa aivan turhasta, kuten mekin. Vaikka esim, noista pakolaisista, kun valtiolta loppuu kolmen vuoden jälkeen tuki pakolaisesta, ja mikäli nuo ei ole työllistynyt, niin sossuhan heidät on elätettävä. Ja kun kymmenestä vain yksi työllistyy tilastojen mukaan, niin onhan noista harmia meille muille kuntalaisille,..Tuon vaikutus on tietenkin se että nuo rahat on poissa jostain silloin. Vaikka nyt siitä terveydenhuollosta, tai jostain muualta...

• maksuista tai
        Kunta kirjoitti:

on arvauskeskus maksut, ja verotus on maan kovinta.
        Niin kunnallisvero kuin kiinteistöverot, jota jopa poliitikotkaan ei enään kuulemma voi nostaa?: Kirkollisvero on kait jotain keskitasoa, en tiedä kun en kuulu kirkkoon. Kun oli oma yritys, silloin jouduin maksaan, vaikka en kuulunut kirkkoon?.

Että kait on muutettava tuollaiseen "Pienehköön
        kuntaan". Näissä kaupunki kunnissa saa kyllä maksaa aivan turhasta, kuten mekin. Vaikka esim, noista pakolaisista, kun valtiolta loppuu kolmen vuoden jälkeen tuki pakolaisesta, ja mikäli nuo ei ole työllistynyt, niin sossuhan heidät on elätettävä. Ja kun kymmenestä vain yksi työllistyy tilastojen mukaan, niin onhan noista harmia meille muille kuntalaisille,..Tuon vaikutus on tietenkin se että nuo rahat on poissa jostain silloin. Vaikka nyt siitä terveydenhuollosta, tai jostain muualta...

veroista pikkukuntalainen voi laistaa?

Pienien kuntien terveyskeskukset toimivat yleensä hyvin, siitä nyt ei päästä mihinkään.
        Ettei totuus unohtuisi tykkänään.

• namisuku

...Ihanaa siellä Teillä=D

• kään,

siellä käy niin monenlaista porukkaa, että 15 min ei aina jaksa ottaa eikä kykene ottaa selvää,
      onko huijari, vai oikeasti sairas.

joo turhat pillerit,,,juuri tuli radiosta että antioksidantti pilleritkin aiheuttaa syöpää,
      sadat olivat ulkomailla tutkineet em.,
      mutta yksi viisas suomalaisprofessori sanoi että ei pidä paikkansa,
      kyllä suomessa on viisasta porukkaa jee.

• verditti

Olette ääliölauma joka ei pysty ymmärtämään lääkärin työn vaikeutta. Esim. alkava sydäninfarkti voi heijastua lantiosta ylöspäin kipuna missä tahansa. Tämä vain yksi esimerkki.
      Jokaisen lääkärin älykkyysosamäärä on paljon korkeampi, kuin yhdenkään teistä.
      Lopettakaa halventava Arvauskeskus nimittely!

• sohtrop

enempää kantaa aloituksen sanavalintoihin ja raflaavuuteen, voisin väittää ettet ole käyttänyt kyseisiä palveluita. ÄÖ:stä en tiedä mennä sanomaan mutta terveykeskuksen hoito on ollut joskus ala-arvoista, valitettavaa mutta totta. Esimerkkinä todettakoon että, jos pojan vesirokkoa hoidetaan hikinäppylöinä puperteettiin kuuluvana, niin kyllä jossain mättää.

Mutta ei parane kuitenkaan yleistää, että ammattitaidottomuus olisi sääntö.

• Pirre*

meillä on yhteiskunnan (so. meidän veromarkoilla) ylläpitämä terveydenhoito järjestelmä, ja toivottavasti pysyykin.

Hoidon tasoon vaikuttavat monet asiat, esim. terveyskeskusten lääkäripula, joka taas johtuu kuntien kurjistuneesta taloudesta, sekä pikkupaikkakuntien huonosta vetovoimasta; kuka nuori lääkäri näihin tuppukyliin haluaa muuttaa.

Täällä ei ole pian mitään palvelujakaan nuorille lääkäriperheille, eikä paljoa muillekaan, -vanhainkoteja vain.

Itse käytän vain akuuteissa tapauksissa terv.keskuslääkärin palveluja, koska kunnat pihtaavat varojaan, ja ovat varmaan antaneet ohjeet olla ohjaamatta immeisiä erikoissairaanhoitoa vaativiin tutkimuksiin.

Yksityislääkärin lähetteellä saatu tutkimus, ja etenkin kulut siitä menee koko kuntayhtymän pussista.

• lääkäristä

Kävin vuosia lääkärissä, oli muka oma lääkäri, mutta aika usein vaihtui. Heidän diagnoosien mukaan minä olen ollut täysin terve tai astmaattinen, angina pektoris, allerginen, poskiontelotulehdus ja kuitenkin on ollut kyse yhdestä ainoasta taudista.

Nyt meillä lääkärinä nuori nainen, joka on todella terävä tekemään dignoosin. Hänestä olen kuullut pelkkää hyvää. Hän todella laittaa tutkimuksiin, jos tarvetta on ja perää, että asia on mennyt, niin kuin piti.

Suurin kustannus on ollut turhat tutkimukset, joita on vuosien varrella tehty, vain sen takia, että lääkäri ei ole viitsinyt edes kuunnella, mikä vaivaa. Itse olen arvannut tautini jo 6 vuotta sitten. Ihan turhia lääkkeitä olen popsinut vaikka kuinka, mitähän vaikutusta niillä on sitten ollut minun terveyden tilaan.

• samaa

mieltä edellä kirjoittaneen kanssa .
        Terveysasema EI ole arvauskeskus.
        Lääkärit ovat opiskelleet vuosia ja JOKU työpaikka on ensimmäinen jossa kokemusta käytännöstä (yksin päättämisestä vastuussa)haetaan.
        Myös potilas on osa lopputulosta, 15-minuutissa täytyy saada "oikeita tietoja" diagnoosia varten.
        Epämääräisten vastausten perusteella on varmasti hankala toimia kun seuraava odottaa tai päivystykseen tuodut akuutit tilanteet vaativat osansa.
        AINA ON KYSE OIKEISTA IHMISISTÄ PUOLIN JA TOISIN EIKÄ ARVOSTUS OLISI PAHITTEEKSI. On niin helppo vain arvostella.................

• SAS,

Ei ole helppo työ tk-lääkärillä.Ovesta voi tulla
      potilas jolla voi olla ihan mikä tauti tahansa.
      Lääkärin pitää päättää hetkessä mikä on kysymyksessä. Lähettääkö jatkotutkimuksiin erikoislääkärille vai selvittääkö itse.
      Hoitovirhettä ei saa tulla.
      Erikoislääkärillä ehkä helpompaa, koska diagnoosi
      on usein jo valmiina. Hoidetaan vaan sairautta.

• HTZA

tulee aina hädissään oleva ihminen.
        Jos ihmisellä on selvästi havaittava, tarttuva, sairaus, on lääkäri hädissään, mutta niin käy monissa muissakin ammateissa.
        Lääkäri voi, jos ei ole rahan ahne, rajoittaa vastaanottonsa sykliä, tunti per asiakas.
        Jos keskus ei sitä salli niin lääkäri voi vaihtaa paikkaa. Kysyntää on riittävästi.
        En kyllä tunne yhtään myötätuntoa lääkäreitä kohtaan.
        Mieluummin kuolen.

• Kähmis
        HTZA kirjoitti:

tulee aina hädissään oleva ihminen.
        Jos ihmisellä on selvästi havaittava, tarttuva, sairaus, on lääkäri hädissään, mutta niin käy monissa muissakin ammateissa.
        Lääkäri voi, jos ei ole rahan ahne, rajoittaa vastaanottonsa sykliä, tunti per asiakas.
        Jos keskus ei sitä salli niin lääkäri voi vaihtaa paikkaa. Kysyntää on riittävästi.
        En kyllä tunne yhtään myötätuntoa lääkäreitä kohtaan.
        Mieluummin kuolen.

"Lääkäri voi, jos ei ole rahan ahne, rajoittaa vastaanottonsa sykliä, tunti per asiakas."

Nythän oli kysymys terveyskeskuslääkäristä. Monesko olut menossa? Yleensä et ole moisiin tyhmyyksiin syyllistynyt.

TK-lääkäreillä on melkein kuin lentäjillä vanhassa vitsissä "99,9 % työstä on rutiinia ja se 0,1 % paniikkia. Vaatinee jonkin verran ammattitaitoa erottaa ne vaativat tapaukset rutiinista. Ne ammattitaisoisimmat eivät kai enää työskentelekään terkkareissa vaan yksityisvastaanotoilla.

Minä tunnen lekureita kohtaan sekä arvostusta, että myös myötätuntoa. Palkkakuopassa ovat työn vaativuuden huomioiden.
        Perskutarallaa.

• HTZA
        Kähmis kirjoitti:

"Lääkäri voi, jos ei ole rahan ahne, rajoittaa vastaanottonsa sykliä, tunti per asiakas."

Nythän oli kysymys terveyskeskuslääkäristä. Monesko olut menossa? Yleensä et ole moisiin tyhmyyksiin syyllistynyt.

TK-lääkäreillä on melkein kuin lentäjillä vanhassa vitsissä "99,9 % työstä on rutiinia ja se 0,1 % paniikkia. Vaatinee jonkin verran ammattitaitoa erottaa ne vaativat tapaukset rutiinista. Ne ammattitaisoisimmat eivät kai enää työskentelekään terkkareissa vaan yksityisvastaanotoilla.

Minä tunnen lekureita kohtaan sekä arvostusta, että myös myötätuntoa. Palkkakuopassa ovat työn vaativuuden huomioiden.
        Perskutarallaa.

minäkin olen, arvostan heitä paljon.
        Sanoin vain että työtahtia he voivat hillitä milloin haluavat.
        Heitä on niin vähän että he voivat sanella työehtonsa.
        Se, tietysti vähentää rahantuloa jos ei pääse kaverin yksityiseen keikkailemaan.

• pakko sinne

on mennä? Mene yksityislääkäriin!

• mikhaildenisov

lääkäriä neuvoo etenki jos tapaan hänet ensi kerran!

• voi onneksi

todeta ilman arvauskeskustakin. Hoito on sitten jo toinen juttu

• No, minulla on helppoa jos minua kivistää. Työnantajat ovat lääkäreitä, niin sen kun vaan saman tien tutkimukseen suoraan työpaikalla.

• namisuku

...Kaikille Ketjulaisille mieliPiteistä=D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      625
      2389
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1187
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1138
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      10
      1026
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      925
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      875
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      93
      795
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      653
    Aihe