Matkalle ilman

lasta

Ollaan mieheni kanssa lähdössä viikoksi matkalle ja nyt jo ahdistaa ero tyttärestämme.
Meillä on reipas ekaluokkalainen tyttö, joka jää matkamme ajaksi turvalliseen hoitoon isovanhemmilleen.
En ole ikinä ollut hänestä erossa ruotsinristeilyä pidempää aikaa ja jo sen risteilyn aikanakin on tullut ikävä häntä. Pystynkö nauttimaan matkastani ja miehestäni siellä ollenkaan vai riudunko ikävääni hotellihuoneessa, säälittävää tiedän.

Tyttöä emme ota nyt mukaan, koska tämän matkan olisi tarkoitus piristää parisuhdettamme ja saada sillä aikaa toisillemme ja ennen kaikkea nauttia toistemme seurasta miehenä ja naisena kahdestaan. Odotan matkaamme ja kahdenkeskisiä hetkiämme, mutta silti ero lapsesta niin pitkäksi ajaksi vaivaa mieltäni. Onko muilla kallisarvoisia neuvoja tai kokemuksia siitä kun on niin pitkään erossa lapsesta? Tai monikin on varmaan ollut pidempiäkin aikoja erossa, mutta miltä se eka kerta tuntui? Oliko ikävä??

12

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä vielä

      teidän kanssa ei voi enää muuta sanoa. Mitähän vielä tulee jatkossa?

      • justjoo...

        Ja taas kerran ne lapsettomat rääpäleet paukuttaa päätään ihan väärällä palstalla.


      • Et ole tosissasi
        justjoo... kirjoitti:

        Ja taas kerran ne lapsettomat rääpäleet paukuttaa päätään ihan väärällä palstalla.

        7 vuotta olet ollut pari yötä lukuunottamatta kersan kanssa???? Ei helvetti mikä vellihousupentu siitä tuleekaan? Lähde nyt herraisä vaikka kuukaudeksi reissuun, kyllä se kersa pärjää!


      • Alkup.
        Et ole tosissasi kirjoitti:

        7 vuotta olet ollut pari yötä lukuunottamatta kersan kanssa???? Ei helvetti mikä vellihousupentu siitä tuleekaan? Lähde nyt herraisä vaikka kuukaudeksi reissuun, kyllä se kersa pärjää!

        Kyllä lapsi pärjää, siitä en olekaan huolissani ja onhan hän ollut öitä pois kotoa ennenkin esim. kaverin luona, kummien luona ja isovanhemmillaankin useasti. Mulle siinä ikävä tulee ja onko se nyt niin suuri rikos jos ikävöi lastaan??


      • Yksi äiti
        Et ole tosissasi kirjoitti:

        7 vuotta olet ollut pari yötä lukuunottamatta kersan kanssa???? Ei helvetti mikä vellihousupentu siitä tuleekaan? Lähde nyt herraisä vaikka kuukaudeksi reissuun, kyllä se kersa pärjää!

        mikä hinku lapsettomilla katkerilla ihmisillä on käydä lukemassa tätä palstaa. Jos on kaameeta lukea näitä tekstejä, miksi ei kannattaisi pysyä muilla palstoilla? Ja mikäli sinulla on lapsia, en voi kuin todeta, että en ihmettele, että nykyään lapsilla/perheillä niin paljon pahoinvointia, kun kaltaisesi tunnevammaiset ovat vanhempia.

        Kyllä minunkin 7-, 6-, ja 3-vuotiaat ovat olleet useita kertoja yön mummon, papan, tätien, kavereiden luona, mutta eivät koskaan esim. viikkoa. Kysymys ei ole pärjäämisestä, opit sen kyllä kunhan lapsia saat. Ja mikäli olet heti sysäämässä alle kouluikäisiä, vauvoista nyt puhumattakaan, viikoksi hoitoon, toivon, ettet lapsia saakkaan. Ja väärinkäsitysten välttämiseksi lisään, että minunkin mielestäni esim. 5-vuotias voi olla joskus sen viikon vaikka mummolassa, mutta joillakin se tuntuu olevan arkipäivää, että kaikki lomat pitäisi aina viettää ilman lapsia, sitä en ymmärrä. Mutta lopuksi sanoisin, että kukin kait taaplaa tyylillään.


    • Menkäää

      vaan ihan rauhassa!! teidän tyttö on jo kerran 7 vuotias, et ei siinäkään mitään ongelmaa ole. Toista se on jotka laittaa jo pikkuvauvan matkan ajaksi hoitoon. Teidän tytöllä on varmasti hauskaa siellä isovanhempien luona ja varmasti sinullakin hauska matka. Varmaan se eka päivä tuntuu oudolta. Mutta onhan puhelin keksitty!! Hauskaa matkaa!

      • Alkup.

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Tosiaankin puhelimet on keksitty ja aion nauttia matkasta pienestä ikävästä huolimatta.


      • tämäkin kommentti kirjoittaa
        Alkup. kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Tosiaankin puhelimet on keksitty ja aion nauttia matkasta pienestä ikävästä huolimatta.

        Anteksi vain, mutta tekstistäsi sai sen kuvan, että olette miehesi kanssa todellakin kahdenkeskisen loman tarpeessa. Jo nyt kaipauksesi lapseen kertoo, että miehesi on tainnut jäädä vähemmälle huomiolle lapsen syntymän jälkeen..
        Ei pahalla.. Ja hyvää matkaa ;)


    • matleena69

      Hei!

      Matkustin itse ensimmäistä kertaa ilman lasta kun hän oli ekaluokalla. Tuntui ihan hirveältä jättää hänet lähtöaamuna, vaikka tiesin että hän jää hyvään hoitoon. Mutta kummasti osasi matkalla nauttia kahdenkeskisestä ajasta ;-) Toisen kerran kerran lapsi jätettiin hoitoon hänen ollessa 11v, silloin tosin päätin matkalla että tästälähin hän on mukana, ikävä oli meinaan sitä luokkaa ;-) Kirjoitan ekaa kertaa tänne, voitko neuvoa miten san tehtyä oman kysymykseni. en nimittäin osaa ;-(
      Olen lähdössä tyttäreni 11v kanssa kahdn kesken Kyprokselle toukokuussa ja kaipaisin matkavinkkejä.

      • Niinku

        Eikö se uusi kysymys onnistu jos meet tosta aiheet-valikosta esim sinne Kyproksen alle ja siinä keskustelun aiheiden yläpuolella lukee 'aloita uusi keskustelu'. Klikkaat sitä ja - a vot..


    • oikein hyvin

      Minä olin erossa 3 ja 6 -vuotiaista lapsistani 11 päivää viime kesänä. Ero tuntui minusta pahemmalle kuin lapsista, jotka viettivät sen aikaa "varamummulassa", mummulassa, sekä jopa viikonvaihteen isällään... Itse olin siis häämatkalla uuden mieheni kanssa.
      Tuo oli ensimmäinen kerta, kun olin kahta päivää pidempään erossa lapsistani...lasten oma isä ei ollut halukas heitä luoksensa ottamaan matkamme ajaksi, mutta hoito järjestyi onneksi ilman isääkin. Tuo oli myös ainutlaatuinen kerta mieheni kanssa, kun saimme nauttia toisistamme ilman lapsia. Tosin kotiin tuli lapsille soiteltua lähes päivittäin, ikävä kalvoi kovasti, mutta ei onneksi häiritsevästi. :) Nauti siis kahdenkeskeisestä ajasta miehesi kanssa, olet sen totisesti ansainnut.

    • on kouluikäiset

      lapset, ja olen usein ajatellut, miltä tuntuisi lähteä viikon lomalle ilman lapsia. Jotenkin tuntuu, että ei siitä mitään tulisi...ollaan aina reissattu koko perheen voimin. Kyllä siitä sota syttyisi, jos ilmoittaisimme lapsille, että isi ja äiti lähtevätkin nyt kahdestaan. Tietävät varsin hyvin, mistä jäisivät paitsi:)
      Mutta hyvin ymmärrän heitä, jotka lähtevät kahdestaan, ei tekisi pahaa itsellenikään. Pitäisi oppia olemaan terveesti itsekäs...että ei kun menoksi vaan, kehoitan nimerkkiä "Matkalle ilman lasta":).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe