Siipipyörän vaihto ?

installler

Eli mariner twenty harmaa perämotti vuodelta 96 ??
Miten vesipumpun kuminen siipipyörä vaihdetaan? Mitkä osat irroitetaan ja missä sijaitsee?
Ensikertalainen olen.

9

12997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja.

      Jos olet osaa selvittää missä vesipumppu sijaitsee ja miten se vaihdetaan, niin luuletko tosiaan osaavasi sen vaihtaa?

      • virheitä

        Ei kysytty osaamista vaan miten se vaihdetaan.
        Nyt oli virhettä sekä lukemisen ymmärtämisessä, että kirjoittamisessa. Pitäisi ymmärtää olla vaiti jos ei osaa kumpaakaan.


      • osaamattoman käsissä
        virheitä kirjoitti:

        Ei kysytty osaamista vaan miten se vaihdetaan.
        Nyt oli virhettä sekä lukemisen ymmärtämisessä, että kirjoittamisessa. Pitäisi ymmärtää olla vaiti jos ei osaa kumpaakaan.

        Etkös tiedä, että tieto lisää tuskaa. Parempi, ettei kaikkea tiedä, jottei tule kiusausta yrittää, ettei onnistu moottiariaan rikkomaan osaamattomuuttaan.


    • TRaXX
      • neuvoja.

        Tästä on hyvä alkaa. Aina kun jotain meinaa ryhtyä tekemään kannattaa ensin hommata räjäytyskuva. Hyviä kirjoja saa tilattua jenkeistä. Ai mistäkö? Googleen "service manual" niin alkaa löytyä. 40egee saa kotiin kannettuka kirjan kuin kirjan esim clymeriltä.

        Toinen mitä pitää olla on KUNNON työkalut. Millään halpissarjoilla ei oikein kannata alkaa tuhota pultinpäitä. Bilhelvetin, K-Proofin 10Vuoden takuulla-sarjat on ok. Taikka sitten hasettia, bahkoa, snapponia ym. Hyvän sarjan tuntee siitä, että se maksaa PALJON. Sellasella sarjalla, jonka saa kahdella kympillä, tekee helposti satasen vahingon. Lisäksi lenkit ja hylsyt on niin paksuja, etteivät ne mahdu ahtaisiin paikkoihin. Sitten kannattaa vielä selvittää tarvitaanko tuumasia vai millisiä työkaluja. Jos käyttää vääriä mitoituksia, ei saa taaskaan muuta aikaan kuin sen satasen vahingon.

        Kamera on hyvä, sillä voi muistin tueksi ikuistaa jokaisen purkuvaiheen.

        Vesipumpun ja nokkahihnan vaihto ja mahdollisesti venttiilien säädöt onnistuu jotenkuten. Älkää ihmeessä alkako purkaa vaijteistoa, sillä se on pinetiivis paketti ja hammaskosketusten simmailu ei onnistu, jos sitä ei koskaan ole tehnyt. Kaasareitten purut ja säädöt alkaa olla myös tavallisen tallaajan äärirajoilla. Tietenkin löytyy aina pelle pelottomia, joilta onnistuu kaikki ja jotka sitten haukkuvat moottorit alimpaan helvettiin, kun ne eivät mitään kestä.


    • Seam

      Siipipyörä sijaitsee vaihteiston yläpuolella rikissä.
      Joudut katkaisemaan rikin ja sitä ennen on katkaistava sinne menevä vaihetanko, sen saa yleensä katkaistua rikissä olevasta luukusta tms tai heti moottorin alapuolelta konekopan alta...Riippuu koneesta ? Yksi kaveri oli kovin sitä mieltä että pitää olla vähintäänkin bahcon työkalut.. ja paskat. olen vaihtanut siipipyörän 5 hv yammuun ja 70 hv volvo pentaan ja muistaakseni 80 hv marineriin ym ym jakoavaimen ja meissin kanssa jotka oli laatua hobby hall ja hyvin toimi ! Eli järki käteen ja tutkimaan ja sitten töihin !

    • pekkan

      Minäkin haluaisintietää miten vaihdetaa Mercury 35 2 t

    • veyl

      ja lainaa sieltä moottorisi ohjekirja (ja tekniikan sanakirja). hoidossani on mercruiser 190, yammu 30 & 40, suzuki 8, merc. 4 ja olen viisastunut lukiessani näitä kirjoja.

    • Anonyymi

      Kaikki yksinkertaista aina siihen saakaa, kun yrittää saada vetoakselin takaisin paikalleen. Onko siinä jokin jippo. Kertooko hän ken tuon tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe