Perhe ei anna katsoa animea!

Kyynel silmässä

Siis kuvitelkaa kuinka NAURETTAVAA! Mun perhe ei anna mun olla missää tekemisissä animen ja mangan kanssa!

Iskä ja äiskä aina haukkuu japanilaisia ja niitten kieltäkin "kuka semmosta zing zang zong ving vang vong kieltä kestää kuunnella?" Näin mun iskä sano. Ne haukku japskeja KOKOAJAN!!!! Niiden kieltä, ulkonäköä, pituutta, ihon väriä, kulttuuria, animee, tikuilla syömistä...siis tää on aivan lapsellista! Äiskäkin viisasteli siitä kun sailor moonissa niillä on "niin lyhyet hameet että ***** näkyy" (näin se mulle sano)Ja mua täällä haukutaan lapselliseksi kun haluun kattoo animee ja mangaa. Telkkarista en voi kattoo mitään kun iskä pitää siitä huolen että tv on aina varattu kun sieltä tulee animee. Enkä voi kuvata videolla mitään kun se kuvaa aina silloon jotakin kun mä haluisin kuvata...mikä sattuma.

Tietokonetta en voi myöskää käyttää animen kattomisee ku mun veli käyttää sitä konetta myös. Se osaa myös käyttää konetta paremmin kuin mä joten se sais heti selville mitä olen netistä katsellut ja varmaa kielisi vanhemmille. Sillä on ihan sama asenne japanilaisiin asioihin kuten mun vanhemmilla.

PYYDÄN mitä mun pitäisi tehdä? En voi mitenkään katsoo animee...alan kohta itkemään, tää on inhottavaa.

Ja kaiken kukkuraksi MINÄ olen muka se lapsellinen tässä perheessä! Mä tulen hulluksi...

P.S. Turha edes kysyä miksi ovat niin negatiivisia animee kohtaan. Ei ne kerro mullekaan. Aina vetää mykkä kouluu jos kysyn miks ne on tommosia.

51

4588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taichi

      Tosi ikävän :( :( kuulosta. Mitä vois tehdä, hmm.. Riippuu tiätysti vähän siitäkin minkä ikänen olet.. Jos sulle ei tuu huonoa omaatuntoa, voisit ehkä alkaa koota omaa video/DVD/manga-kokoelmaa (siis johonkin salaiseen jemmaan), niin että sitten kun asut omassa kodissa, sulla on monen vuoden anime&manga-kokoelmat nautittavana :)

      Aikuisten kanssa tulee aina joskus tollasia tilanteita - niin, no, meidän, oon ite 25 :) Kuulostaa kuitenkin sellaselta, ettei sun kodin porukan päitä käännetä. Turha pilata kodin ilmapiiriä jatkuval riitelyllä. Kannattaa pitää niitä varastoja, kuvia, fanikamaa ym. henkireikänä siihen saakka, kunnes olet omillas.

      Joskus ihmiset on kerta kaikkiaan tollasia, ei sille voi mitään :(

      No, enpä tiiä, olix tästä mitään apua, mutta pysy lujana aatteellesi, ja heilutan muutamalle taivaan enkelille siunausta sun tilanteen puolesta :)

      • Kyynel silmässä

        Olen 14v. En voi mitenkään ostaa mistään suoraan kun meillä päin ei missään liikkeessä myydä animee. Ja mun äiskä aina hoitaa nuo tilaukset niin se aina saa tietää mitä mä tilaan. Joten ei se anna mun kuluttaa rahaa animee. Ja vaikka tilaisin itse niin äiskä tietää myös minun raha määrät niin se olisi heti kyselemässä mihin rahat on kadonnut ja mitä mä oon ostanu. Eli en voi alkaa keräämään mitää fani tavaraa.

        Olen kyllä yrittäny arkisin valvoo yö myöhään ja katsoa edes pari jaksoo dragon ball Z:taa mutta silloinkin mun vanhemmat ihmettelee miksi oon niin myöhään hereillä ja käy riehumaan ja alkaa hirmu riita. Ja kouluun sitten menen unen pöpperössä kun jouduin valvomaan niin myöhään.

        Kun koulussa olen netistä kattonu kaikkii suomalaisia filmi myymälöitä ja siellä myydää kaikkii hienoja animeita niin tulee inhottava olo kun tiedän että en tule näkemään niitä vuosiin, jos ollenkaan.
        Ja vuosien päästä ei enää ole varma saanko enää ostettua jotakin tiettyä filmiä joka on myynnissä nytten! Periaate nyt tai ei koskaan.

        Toivon edes että tulisi jonkun lehden välissä vaikka sailor moon juliste...Minäkin haluan nähdä!

        vielä 4 vuotta ja vasta sitten EHKÄ saan päättää omista asioista.


      • Taichi
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Olen 14v. En voi mitenkään ostaa mistään suoraan kun meillä päin ei missään liikkeessä myydä animee. Ja mun äiskä aina hoitaa nuo tilaukset niin se aina saa tietää mitä mä tilaan. Joten ei se anna mun kuluttaa rahaa animee. Ja vaikka tilaisin itse niin äiskä tietää myös minun raha määrät niin se olisi heti kyselemässä mihin rahat on kadonnut ja mitä mä oon ostanu. Eli en voi alkaa keräämään mitää fani tavaraa.

        Olen kyllä yrittäny arkisin valvoo yö myöhään ja katsoa edes pari jaksoo dragon ball Z:taa mutta silloinkin mun vanhemmat ihmettelee miksi oon niin myöhään hereillä ja käy riehumaan ja alkaa hirmu riita. Ja kouluun sitten menen unen pöpperössä kun jouduin valvomaan niin myöhään.

        Kun koulussa olen netistä kattonu kaikkii suomalaisia filmi myymälöitä ja siellä myydää kaikkii hienoja animeita niin tulee inhottava olo kun tiedän että en tule näkemään niitä vuosiin, jos ollenkaan.
        Ja vuosien päästä ei enää ole varma saanko enää ostettua jotakin tiettyä filmiä joka on myynnissä nytten! Periaate nyt tai ei koskaan.

        Toivon edes että tulisi jonkun lehden välissä vaikka sailor moon juliste...Minäkin haluan nähdä!

        vielä 4 vuotta ja vasta sitten EHKÄ saan päättää omista asioista.

        Niinpä, unohdin, että joka paikkakunnalla ei oo erityismyymälöitä filmi ym. tavaralle :(

        Henk. koht. mä en niin tykkää dbz:sta, Sailor Moon & CC Sakura on mun suosikkeja. Mutta mitä tulee tarjontaan vuosien perästä, niin eri studiot ja henkilöt takuulla pitää tarjonnan loistavana, enkä usko nykyistenkään ihan heti katoovan.

        Niin, no, vähän mututuntumalla puhun kyllä.. :) Tossa tilanteessa tarvittais kyllä samal paikkakunnal asuva toinen animen ystävä - vähän ymmärtäväisemmillä porukoilla varustettuna.


    • Kenshin-paita

      Otan osaa. :(
      Kamalaa. Miks sä et sais tehä mitä haluat? Tuli mieleen ajatus, että taas sorretaan heikompaa ja aattelin rientää avuks. Tai ainakin yrittää:).

      Mulle tuli mieleen et sun vanhemmat vois olla jotenki "kateellisia" sulle kun oot löytäny jotain omaa kivaa eikä niil oo mitään. En osaa selittää tota tarkemmin, mutta tiiän kyllä mitä on kun jollakulla on jotain omaa kivaa, kenties uutta, ja toiset vaan vieressä ihan syyttäkin pilkkaa just tohon tapaan (vaikka saattaisivat itsekin oikeasti pitää asiasta). Jonkinlaista köyhää ajanvietettä sekin.

      Ja epäkohteliasta on kysyä tai ehottaa tämmöstä mut heräs vaan ajatus et onko sun vanhemmat jotenkin rasistisia? Miten sun veli suhtautuu Japaniin, japanilaisiin, animeen ym? Tai ylipäänsä muihin kulttuureihin? Eiks teistä vois tulla liittolaisia;)?

      Muutamia vinkkejä tuli mullekin mieleen mitä voisit kokeilla. (Ja Taichilla oli hyviä neuvoja kans, kivaa kun autat muita, kiitos:)!)
      **Jos vaikka hankit ite tai pyydät joulu/synttärilahjaks omaa telkkaria ja videoita/DVD-soitinta? Tai pyydät vaan rahaa lahjaksi et voisit ite hankkia varusteita omaanhuoneeseesi. Sillon kukaan ei vois kieltää sua kattomasta sun OMAA telkkaa sun omassa huoneessas tai ajaa pois!
      **Voit lahjarahoilla ostaa myös Animeja! Sanot vaan äiskälle että elokuvia ostelit. Mummot, papat ym sukulaisethan yleensä antaa rahaa merkkipäivinä, eikö?
      **Kerro sun kavereillekin Animesta ja katelkaa niitä yhdessä niiden kotona! Kai jonkun vanhemmat sallii et katotte videoita? Jos yhteisillä rahoilla vaikka hankitte. On hauska jakaa ilonaiheet:).
      **Liity johonkin Animeseuraan ja käy videoilloissa kattomassa Animeja.
      **Ja lopkus - älä puhu sun vanhemmille enää mitään Japani, Anime ym jutuista kerta ne ei ymmärrä. Sitten ne unohtaa (toivottavasti) eikä oo muistuttelemassa "sun typeristä harrastuksista" (vaikkei tosiaankaan oo typerä!! Jotkut ei vaan käsitä kaikkea.. Varsinkaan sitä et ihmiset on erilaisii ja pitää erilaisista asioista. Erilaisuus on rikkautta - mitä jos kaikki ois ihan samannäkösiä, tykkäis samoista asioista ja tekis samoja asioita? Oiskohan se hauskaa??) Iloitse omassa seurassasi tai kavereiden kanssa. Pää pystyyn^^!!

      Anteeks jos puhuin vähän tylysti, mutta kävi keittämään. En kuitenkaan halua loukata ketään.
      Hei, ainiin! Sähän voit koulussa, nettikahvilassa, kaverilla, kirjastossa ym käydä Animesivuilla ja tallentaa juttuja CDlle tai disketille! Ja kyllä sä voit kotonakin käydä missä lystäät: muista vaan poistaa Sivuhistoria käytön jälkeen ettei veli pääse kielimään kellekään missä kävit (Sivuhistorian löydät siitä aurinkokellon näkösestä kuvakkeesta napsauttamalla. Se on selaimen ylälaidassa muiden toimintojen ohessa).

      Toivottavasti tästä oli sulle apua.. Älä väsytä ittees, mutta taistele:)!

      Muuten, Animea myyviä kauppoja löydät ainakin Helsingistä, Turusta, Tampereelta ja Jyväskylästä, jos satut käymään. Ja mm voisin suositella Pientä Leffakauppaa Hesassa, Sörnäisissä (Aleksiskivenkatukohan se osoite oli?). Sieltä saat Animea n.25€/DVD. Hinnat vaihtelee molempiin suuntiin. Mut mm jotkut Sailor Moon kasetitkin on ollu (on edelleen?) tarjouksessa 10€ ja jotain Animea lähtee jopa 5€ kasetti. Monipuolinen valikoima.

      • AAARRRGGH!!!

        JÄTTÄKÄÄ SE KATEUS POIS, PYYDÄN!


      • Kyynel silmässä

        En todellakaan tajua mikä vanhemmillani on KAIKKEA japanilaista vastaan. Ne tekevät aina mykkä koulua jos kysyn (joskus voima sanojen kera) että mikä niitä vaivaa. Yleensä ne sitten alkaa puhumaan toisilleen ja leikkivät että eivät edes kuule minua.

        "Ja epäkohteliasta on kysyä tai ehottaa tämmöstä mut heräs vaan ajatus et onko sun vanhemmat jotenkin rasistisia? Miten sun veli suhtautuu Japaniin, japanilaisiin, animeen ym? Tai ylipäänsä muihin kulttuureihin? Eiks teistä vois tulla liittolaisia;)?"

        Rasisteja? Kyllä ovat ainakin minun mielestäni japanilaisia kohtaan. Mutta ei heitä muut "rodut" häiritse. Eivät ainakaan ole koskaan sanoneet mitään pahaa niistä. Ja veljeni, kuten sanoin aiemmin tekstissäni hän suhtautuu aivan samalla tavalla kuin vanhempani kaikkeen japanilaiseen. Eli siitä on kumppanuus kaukana. Olis kyllä kiva jos veli vois imuroijja mulle vaikka Sailor Moonia mulle kun en saa nähdä sitä telkkarista. Mutta kun ei...

        "Jos vaikka hankit ite tai pyydät joulu/synttärilahjaks omaa telkkaria ja videoita/DVD-soitinta? Tai pyydät vaan rahaa lahjaksi et voisit ite hankkia varusteita omaanhuoneeseesi. Sillon kukaan ei vois kieltää sua kattomasta sun OMAA telkkaa sun omassa huoneessas tai ajaa pois!"

        Toi on muuten aivan LOISTAVA idea! Ei ole tullutkaan mieleenikään. Voisi sitä varmaan rippi lahjaksi vinkua dvd soitinta.
        Tai jouluksi! Kiitos tosi paljon nimittäni tämä oli semmonen idea joka todellakin vois toimia!

        Kavereilla en oikee voi katsoo kun ei ne mitään tajua edes animesta. Kyllä ne tietää että sieltä tulee semmosta animee telkusta mutta eivät itse katso sitä. Ihmettelisi vaan miksi katon "piirrettyjä" tässä iässä.

        Olis kiva liittyä johonkin anime seuraan mutta äiskä heti sais tietää mihin "kulttiin" olen mennyt. Iskä on juuri viisastellut että on olemassa "anime kultteja" joihin aivopestää ihmisiä tommosella hömpötyksellä ja viedään kaikki rahat. Ja et edes halua tietää mitä se sano cosplaysta...Ja muutenkin täällä missä asun ei tietääkseni ole mitään seuroja lähimaillakaan.

        Yleensä mä en puhukkaan niille mitään animesta ja japanista mutta mä suutun siitä kun ne alottaa sen haukkumisen jos ne näkee jotakin japaniin liittyvää esim telkusta. Kauhee tappelu alkaa jos ne näkee dragon ball z telkkarissa ja ne käy haukkumaan sitä miten säteet lentää ja sit mä käyn riehumaan niille. En vain pysty olla ja kuunnella tommosta nitinää. Pitäis varmaan vaa mennä makaamaan sänkyyn ja vetää tyyny korville...

        "Sähän voit koulussa, nettikahvilassa, kaverilla, kirjastossa ym käydä Animesivuilla ja tallentaa juttuja CDlle tai disketille!"

        Koulussa kyllä ihailen kaikenlaisia anime sivuja! Se onkin ainoa asia mikä pistää minut jaksamaan koulussa. Tosin on aina liian vähän aikaa käyttää sitä konetta koulussa. Ja mitä tosta kotona tietokoneen käyttö, onko se nyt sitten varma että ne kaikki tiedot lähtee jos tyhjentelen täältä koneelta niitä sivuhistorioita? Kyllähän mä voisin kokeillakin. Olis kiva jos saisin hankkii itelleni kuvia netistä johonkin omaan kansioon =)
        Hitsi, mä kokeilen! Mä tutkin täältä kotoonta sitä animee koneelta! On laajakaistakin niin on nopeeta.kiva

        P.S. Näin tänää äiskän kanssa tosi KAUNIIN Sailor Moon peiton myynnissä! (Tai joku semmonen viltti systeemi) Ei ois maksanu kuin 5e! Mutta ei antanu mun ostaa. Arvaa itkinkö kotona kun en saanu sitä. Se peitto oli tosi hieno!


      • Kenshin-paita
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        En todellakaan tajua mikä vanhemmillani on KAIKKEA japanilaista vastaan. Ne tekevät aina mykkä koulua jos kysyn (joskus voima sanojen kera) että mikä niitä vaivaa. Yleensä ne sitten alkaa puhumaan toisilleen ja leikkivät että eivät edes kuule minua.

        "Ja epäkohteliasta on kysyä tai ehottaa tämmöstä mut heräs vaan ajatus et onko sun vanhemmat jotenkin rasistisia? Miten sun veli suhtautuu Japaniin, japanilaisiin, animeen ym? Tai ylipäänsä muihin kulttuureihin? Eiks teistä vois tulla liittolaisia;)?"

        Rasisteja? Kyllä ovat ainakin minun mielestäni japanilaisia kohtaan. Mutta ei heitä muut "rodut" häiritse. Eivät ainakaan ole koskaan sanoneet mitään pahaa niistä. Ja veljeni, kuten sanoin aiemmin tekstissäni hän suhtautuu aivan samalla tavalla kuin vanhempani kaikkeen japanilaiseen. Eli siitä on kumppanuus kaukana. Olis kyllä kiva jos veli vois imuroijja mulle vaikka Sailor Moonia mulle kun en saa nähdä sitä telkkarista. Mutta kun ei...

        "Jos vaikka hankit ite tai pyydät joulu/synttärilahjaks omaa telkkaria ja videoita/DVD-soitinta? Tai pyydät vaan rahaa lahjaksi et voisit ite hankkia varusteita omaanhuoneeseesi. Sillon kukaan ei vois kieltää sua kattomasta sun OMAA telkkaa sun omassa huoneessas tai ajaa pois!"

        Toi on muuten aivan LOISTAVA idea! Ei ole tullutkaan mieleenikään. Voisi sitä varmaan rippi lahjaksi vinkua dvd soitinta.
        Tai jouluksi! Kiitos tosi paljon nimittäni tämä oli semmonen idea joka todellakin vois toimia!

        Kavereilla en oikee voi katsoo kun ei ne mitään tajua edes animesta. Kyllä ne tietää että sieltä tulee semmosta animee telkusta mutta eivät itse katso sitä. Ihmettelisi vaan miksi katon "piirrettyjä" tässä iässä.

        Olis kiva liittyä johonkin anime seuraan mutta äiskä heti sais tietää mihin "kulttiin" olen mennyt. Iskä on juuri viisastellut että on olemassa "anime kultteja" joihin aivopestää ihmisiä tommosella hömpötyksellä ja viedään kaikki rahat. Ja et edes halua tietää mitä se sano cosplaysta...Ja muutenkin täällä missä asun ei tietääkseni ole mitään seuroja lähimaillakaan.

        Yleensä mä en puhukkaan niille mitään animesta ja japanista mutta mä suutun siitä kun ne alottaa sen haukkumisen jos ne näkee jotakin japaniin liittyvää esim telkusta. Kauhee tappelu alkaa jos ne näkee dragon ball z telkkarissa ja ne käy haukkumaan sitä miten säteet lentää ja sit mä käyn riehumaan niille. En vain pysty olla ja kuunnella tommosta nitinää. Pitäis varmaan vaa mennä makaamaan sänkyyn ja vetää tyyny korville...

        "Sähän voit koulussa, nettikahvilassa, kaverilla, kirjastossa ym käydä Animesivuilla ja tallentaa juttuja CDlle tai disketille!"

        Koulussa kyllä ihailen kaikenlaisia anime sivuja! Se onkin ainoa asia mikä pistää minut jaksamaan koulussa. Tosin on aina liian vähän aikaa käyttää sitä konetta koulussa. Ja mitä tosta kotona tietokoneen käyttö, onko se nyt sitten varma että ne kaikki tiedot lähtee jos tyhjentelen täältä koneelta niitä sivuhistorioita? Kyllähän mä voisin kokeillakin. Olis kiva jos saisin hankkii itelleni kuvia netistä johonkin omaan kansioon =)
        Hitsi, mä kokeilen! Mä tutkin täältä kotoonta sitä animee koneelta! On laajakaistakin niin on nopeeta.kiva

        P.S. Näin tänää äiskän kanssa tosi KAUNIIN Sailor Moon peiton myynnissä! (Tai joku semmonen viltti systeemi) Ei ois maksanu kuin 5e! Mutta ei antanu mun ostaa. Arvaa itkinkö kotona kun en saanu sitä. Se peitto oli tosi hieno!

        Kivaa jos pystyin auttamaan^^! Ja toivottavasti saat oman telkan ja DVD-playerin! Kannattaa muuten etsiskellä aluekoodivapaata soitinta, ettei Animen katsominen jää kiinni väärästä aluekoodista! Mä esimerkiksi voin kattoo tietsikalla vaan 4 alueen DVDeitä.. Paitsi et iskä hankki mulle aluevapaan DVDsoittimen vähän aikaa sitten et nyt voin ostaa levyjä koodista piittaamatta.

        Joo, toi vois käydä ärsyttämään et "katotsä piirrettyjä vielä tässä iässä?!?"... Mut eihän ne kaikki tajuu.

        Kyllä se sivuhistorian poistaminen on ainakin tähän asti toiminu, eli huoletta vaan nettiin Animeilemaan:)!! ^.^ Ja vau, onks teillä laajakaista! Oispa meilläkin..

        OI, Sailor Moon peitto, mäkin tahon!! Ja vain 5euroa?! Eipä maksa paljon!! Saatko sä viikkorahaa tai jotain muuta vastaavaa? Käy ite ostamassa se säästöiläsi, eihän se sun vanhemmille mitään kuulu.. Ainakaan pitäis! Tai pyydä kavereilta/sukulaisilta joulu tai muuks lahjaks! Miten ne vois kieltää sua ottamasta lahjoja vastaan. Ja jos pelkäät sun vanhempies arvostelua, pidä peitto salassa sun sängyssä jonkun muun viltin/pussilakanan alla ja pese (?) sitä sitten ite jos se tarvii puhistusta, äläkä anna äidille pyykättäväksi.

        Kai jossain voi liittyä johonkin Animeseuraan jopa maksutta (?) ja ilman et sun vanhemmat saa tietää. Oletan. Käy kattomassa vaikka www.animeunioni.org ja tutustu eri seuroihin.

        Tsemppiä, kuten ennen vanhaan oli tapana sanoa! Ja taistele!


      • Kyynel silmässä
        Kenshin-paita kirjoitti:

        Kivaa jos pystyin auttamaan^^! Ja toivottavasti saat oman telkan ja DVD-playerin! Kannattaa muuten etsiskellä aluekoodivapaata soitinta, ettei Animen katsominen jää kiinni väärästä aluekoodista! Mä esimerkiksi voin kattoo tietsikalla vaan 4 alueen DVDeitä.. Paitsi et iskä hankki mulle aluevapaan DVDsoittimen vähän aikaa sitten et nyt voin ostaa levyjä koodista piittaamatta.

        Joo, toi vois käydä ärsyttämään et "katotsä piirrettyjä vielä tässä iässä?!?"... Mut eihän ne kaikki tajuu.

        Kyllä se sivuhistorian poistaminen on ainakin tähän asti toiminu, eli huoletta vaan nettiin Animeilemaan:)!! ^.^ Ja vau, onks teillä laajakaista! Oispa meilläkin..

        OI, Sailor Moon peitto, mäkin tahon!! Ja vain 5euroa?! Eipä maksa paljon!! Saatko sä viikkorahaa tai jotain muuta vastaavaa? Käy ite ostamassa se säästöiläsi, eihän se sun vanhemmille mitään kuulu.. Ainakaan pitäis! Tai pyydä kavereilta/sukulaisilta joulu tai muuks lahjaks! Miten ne vois kieltää sua ottamasta lahjoja vastaan. Ja jos pelkäät sun vanhempies arvostelua, pidä peitto salassa sun sängyssä jonkun muun viltin/pussilakanan alla ja pese (?) sitä sitten ite jos se tarvii puhistusta, äläkä anna äidille pyykättäväksi.

        Kai jossain voi liittyä johonkin Animeseuraan jopa maksutta (?) ja ilman et sun vanhemmat saa tietää. Oletan. Käy kattomassa vaikka www.animeunioni.org ja tutustu eri seuroihin.

        Tsemppiä, kuten ennen vanhaan oli tapana sanoa! Ja taistele!

        Tutkiskelin niitä animesivuja täälä kotona nytte =) En ole jäänyt kiinni vielä! Toivottavasti en jääkkään. Pelkään vaan mitä poppakonsteja mun veli osaa tehä tolla koneella. Mutta sivuhistorian poistan aina kun oon käynyt siellä nytten vastaisuudessa. Kiitosvielä paljon tosta vinkistä.

        En saa mitenkään säännöllisesti rahaa. Aina joskus liikenee muutama euro äiskältä. Voisihan sen varmaa käydä kaappaamassa (olen jo tuot miettinytkin) mutta inhottaa vain se salailu sitten. Kato äiskä lukee mua kuin avointa kirjaa jos käyttäydyn oudosti. Sillä on se outo "äidin vaisto." Varmaa käy ihmettelemään miksi en anna pestä sitä peittoa joka on pussilakanan sisällä...On aika riskipeliä. Pitäiskö käydä ostamassa se...Toisaalta sit mun äiskä kumminkin kysyy mihin se 5euroo on multa mennyt. Kato se tietää nää mun raha omaisuuteni. Tulis aika ISO riita jos sais selville että mihin "lapsellisuuksiin" olen mennyt rahani kuluttamaan. Pelottaa ihan ajatuskin. Arvaapa mitä? Äiskä sano ihan "vitsinä" mulle silloo sielä paikassa missä oli se peitto myynnissä että: "Vois tuon peiton varmaa ostaa isälles lika rätiksi kun se autoa korjaa. Mutta ei iskäs tykkää tommosesta kun on niin värikäskin" Siis muka peitto suikaleiksi ja käyttää jonakin öljyn pyyhkimis rättinä!?!?!?! Arvaa meinasinko riehaantua...

        Nuo seurat ovat kyllä ihan liian kaukana siitä missä mä asun. Eikä oikee yksinää uskalla lähtä seuroihin. Olis kiva jos olis joku kaveri myös.


        Hitsi ku tän kaiken pitää olla niin HANKALAA!!!


    • ...

      kun ne sanoo et et kato animee sano et HAISTAKAA VITTU PASKAT sä saat kattoo sellasta mistä sä ite tykkäät ja niillä ei oo mitään oikeutta noin vahvaan rasismiin ja sano et ne on niin ViTun lapsellisia!!!
      vittu ku suututtaa tollanen asenne koko perheellä kun oikein yrittää sotia sua vastaan >:(

      • Kyynel silmässä

        Usko pois mutta olen sanon JUURI tuohon tyylin että saan katsoa mitä haluan ja tehdä mitä haluun mutta iskä on heti sillä kannalla että niin kauan kun asun sen katon alla mä katon sitä mitä se sallii mun kattovan. Ja harrastuksilla yleensä sama juttu että se päättää saanko harrastaa jotakin tiettyä juttua.

        Ne on musta kyllä TODELLA lapsellisia!
        On tosi vaikeeta tapella kolmea vastaa tässä asiassa.


      • ...
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Usko pois mutta olen sanon JUURI tuohon tyylin että saan katsoa mitä haluan ja tehdä mitä haluun mutta iskä on heti sillä kannalla että niin kauan kun asun sen katon alla mä katon sitä mitä se sallii mun kattovan. Ja harrastuksilla yleensä sama juttu että se päättää saanko harrastaa jotakin tiettyä juttua.

        Ne on musta kyllä TODELLA lapsellisia!
        On tosi vaikeeta tapella kolmea vastaa tässä asiassa.

        hanki kaveriporukka apuun(olisin sopiva,koska olen niin suora ja kovaääninen)ja pistä puolustus!!!!!!


    • Ramika

      Tiedän, että tämä on vähän voimakkaasti sanottu, mutta tuo nyt on kertakaikkiaan naurettavaa.
      Oletko kokeillut sanoa vanhemmillesi, että haluat heidän listaavan kohta kerrallaan, mikä animessa on niin kamalaa tai sitten et yksinkertaisesti voi ottaa heidän kieltoaan tosissasi kun he eivät vaivaudu edes perustelemaan?

      Minäkin jouduin jonkin aikaa kuuntelemaan tuota "tsing tsang tsong"-juttua, tosin en vanhemmiltani vaan ihmisiltä koulussa. Tarpeeksi monta kertaa kun huomautti, että tuo kuulostaa lähinnä kiinalta, niin piruilu lakkasi. Tosin yksi rääpäle väittää edelleen sitkeästi, että Japani ja Kiina on "ihan sama"... -_-¤

      Omat vanhempani eivät sen kummemmin valita animesta ja mangasta. Äiti on sitä mieltä, että se on ehdottomasti parempi harrastus kuin pussikaljan kittaaminen pusikossa perjantai-iltana. Isä aina välillä yrittää jotain "on se nyt kumma kun tuon ikäisenä vielä jotain piirrettyjä katsoo", mutta siihen yleensä auttaa yksi hyvin halveksuva tuhahdus. (len siis 17, lokakuussa 18.)

      Vanhempiesi käytökseen saattaisi olla syynä sekin, että he pelkäävät että sinusta tulee jotenkin "kummallinen" ja erilainen kuin muut ja muutenkin aivan täysi friikki jos alat katsoa animea. Ehkä voisit huomauttaa heille, että suomessakin on melko paljon anime-faneja, eivätkä hekään ole yhtään sen sekopäisempiä kuin muut ihmiset. Itse asiassa, rohkenen väittää, että anime-piireissä esiintyy huomattavasti vähemmän ryypiskelyä sun muuta teinisekoilua. Minä en ainakaan edes haluaisi olla "tavallinen nuori" -_-

      Sinun tapauksessasi minä varmaankin heittäytyisin ilkeäksi ja huomauttelisin jotain nykyajan aikuisten ahdasmielisyydestä ja ihmettelisin, kun ei vielä siinä iässä tunneta maailmankulttuureita senkään vertaa. Mutta se tuskin on kovin hyvä vaihtoehto, joten en suosittele.

      • Kyynel silmässä

        "Oletko kokeillut sanoa vanhemmillesi, että haluat heidän listaavan kohta kerrallaan, mikä animessa on niin kamalaa tai sitten et yksinkertaisesti voi ottaa heidän kieltoaan tosissasi kun he eivät vaivaudu edes perustelemaan?"

        Ne varmaan alkaa taas mykkä koulua jos pyydän niitä kirjaamaan listan jossa on kaikkii syitä. Enemmänkin he sanovat minua lapselliseksi kun MINÄ vaadin jotakin listoja. Enhän minä niitten kieltoja ota edes tosissani mutta ei minä voi mitenkään olla animen kanssa tekemisissä kun ne ovat aina estämässä sitä jotekin.

        Jos alan kyselemään heiltä mitä tahansa animesta ja japanista yleensä niin he alkavat heti mykkä koulua. Se on niin selvä reaktio niiltä että ihan yrjöttää kun tietää että he alottavat sen jos kysyn. Joten aivan turhaa kysyä tai puhua mitään heille näistä asioista.

        "suomessakin on melko paljon anime-faneja, eivätkä hekään ole yhtään sen sekopäisempiä kuin muut ihmiset, anime-piireissä esiintyy huomattavasti vähemmän ryypiskelyä sun muuta teinisekoilua"

        Joo, sanoppa tuo isälleni. En jaksa riidellä taas.


      • Ramika
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        "Oletko kokeillut sanoa vanhemmillesi, että haluat heidän listaavan kohta kerrallaan, mikä animessa on niin kamalaa tai sitten et yksinkertaisesti voi ottaa heidän kieltoaan tosissasi kun he eivät vaivaudu edes perustelemaan?"

        Ne varmaan alkaa taas mykkä koulua jos pyydän niitä kirjaamaan listan jossa on kaikkii syitä. Enemmänkin he sanovat minua lapselliseksi kun MINÄ vaadin jotakin listoja. Enhän minä niitten kieltoja ota edes tosissani mutta ei minä voi mitenkään olla animen kanssa tekemisissä kun ne ovat aina estämässä sitä jotekin.

        Jos alan kyselemään heiltä mitä tahansa animesta ja japanista yleensä niin he alkavat heti mykkä koulua. Se on niin selvä reaktio niiltä että ihan yrjöttää kun tietää että he alottavat sen jos kysyn. Joten aivan turhaa kysyä tai puhua mitään heille näistä asioista.

        "suomessakin on melko paljon anime-faneja, eivätkä hekään ole yhtään sen sekopäisempiä kuin muut ihmiset, anime-piireissä esiintyy huomattavasti vähemmän ryypiskelyä sun muuta teinisekoilua"

        Joo, sanoppa tuo isälleni. En jaksa riidellä taas.

        Voi kuule, sanon sen hyvin mielelläni isällesi ;P Anna puhelinnumero tai jotain.
        No ei.

        Luuletko, että vanhempasi noteeraisivat sinut paremmin, jos kirjoittaisit heille vaikka kirjeen?


      • Kyynel silmässä
        Ramika kirjoitti:

        Voi kuule, sanon sen hyvin mielelläni isällesi ;P Anna puhelinnumero tai jotain.
        No ei.

        Luuletko, että vanhempasi noteeraisivat sinut paremmin, jos kirjoittaisit heille vaikka kirjeen?

        "Luuletko, että vanhempasi noteeraisivat sinut paremmin, jos kirjoittaisit heille vaikka kirjeen?"

        Vastaus olisi aika varmasti että "mitä lapsellisuuksia sä nytten väännät?" Meillä on tämmöne aika rujo asenne perheessä että ei tunteista puhuta paljoa eikä mitään listojen ja kirjeiden kirjottelua harrasteta.

        Mutta olen nytten käynyt netissä tutkiskelemassa animee! En ole jäänyt kiinni! Hehee =)


      • Ramika
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        "Luuletko, että vanhempasi noteeraisivat sinut paremmin, jos kirjoittaisit heille vaikka kirjeen?"

        Vastaus olisi aika varmasti että "mitä lapsellisuuksia sä nytten väännät?" Meillä on tämmöne aika rujo asenne perheessä että ei tunteista puhuta paljoa eikä mitään listojen ja kirjeiden kirjottelua harrasteta.

        Mutta olen nytten käynyt netissä tutkiskelemassa animee! En ole jäänyt kiinni! Hehee =)

        No hyvä että olet edes jotain pystynyt tekemään.

        Koeta kestää. *taputus olalle* Ainakin sitten kun täytät 18 ja muutat omaan asuntoon, pääset sanomaan vanhemmillesi, että enää eivät voi määrätä, katsotko jotain, mistä he eivät pidä vai et :)


    • Mimi

      Sori, kun en keskusteluun ottanut aiemmin kantaa, mutta en ole ollut koneella nyt vähään aikaan...

      Mutta, siis kuten muutkin ihmiset ovat jo neuvoneet, omat videot/DVD-soitin tai TV korjaa asiaa jo hieman. Ystävät ovat tärkeä tekijä. Puolustusta ja tukea! Voit pyytää jotain ystävääsi (ei tarvitse olla anime fani) nauhoittamaan sinulle animea telkusta, ja sitten katsoa sitä itse sellaisella ajalla kun muut eivät ole kotona. Kai vanhempasi käyvät töissä, ja veljesi koulussa? Sinulle varmaan jää hieman sellaista aikaa jolloin muut eivät ole kotosalla?

      Sitten on kirjasto. Kirjastosta voi lainata mangaa, ja jos ei ole paikan päällä, sitä voi aina kaukolainata. Joissain kirjastoissa on myös animeita. Meidän kirjastossa on sellainen "multimedia" huone, jossa on TV ja videot plus muuta mediaa. Sen saa varattua aina muutamaksi tunniksi... Huom. asun sellaisessa tuppu kylässä. Katsoppas onko omassa kirjastossasi sellaista... ^_^'

      Sitten voit etsiä jonkun kirjeystävän, joka asuu paikkakunnallasi ja on anime fani. Voitte tutustua ja siten jakaa saman harrastuksen!

      Netti on valta tekijä. Sieltä löytyy kaikkea anime tavaraa, tietoa ja kuvia. Ja sivuhistorian pyyhkiminen tosiaan estää veljen utelut!

      Rahan hankintaan voit kehittää oman systeemin. Voit alkaa vaatia viikko rahaa, ja luvata vastineeksi tehdä kotitöitä. Ja varmasti mummut, ukit ja kummit antavat rahaa jos vain pyydät. Voit vaikka mennä mummon ja/tai ukin luo ja käydä kaupassa hänen puolesta. Varmamsti antaa pientä vaivan palkkaa! Jos äitisi kyselee minne rahat katoavat, voit sanoa, että koulu tavaroitakin tarvitaan tai voit sanoa säästäväsi rahoja! Voit käyttää tekosyynä vaikka että piti ostaa uusi vihko tai lyijykynä. Mutta jos vaatii nähdä ostokset, voit näytää jonkin vanhan(mutta käyttämättömän) vihkon tai kynän. Kyllä sitä rahaa nopeasti kertyy.

      Itselläni ei kyseistä ongelmaa ole (enää). Vanhemmat suhtautuvat avoimesti tähän harrastukseen, ja isänikin yrittää etsiä puolestani kaikkea, vaikkakin sotkee usein esim. WITCHin mangaan... ^_^ Aluksi he olivat hieman vastahakoisia, mutta nyt antavat tilata tuotteita netistä ilman taistelua.

      Rohkeutta ja taistelu mieltä! Etsi vaan ahkerasti anime ystäviä, ja täällä on monia jotka netin välityksellä varmasti auttavat parhaansa mukaan! ^_^'

      • Kyynel silmässä

        Kiitos paljon noista vinkeistä! Itseasiassa mullahan näyttävästi on hirveän paljo keinoja saada animee/mangaa käsiini. Kirjasto tosiaan on yks hyvä paikka. Ja kun tämän sivuhistorian poiston täältä opin niin olen käyttänyt nettiä aika ahkerasti. (toivottavasti vain veli ei ala epäilee mitään) Ja aikaa minulla kyllä yleensä on aina koulun jälkeen kun kukaan ei ole kotona. Siis tiettyinä päivinä. Joskus veli on tullu jo kotii ennen mua. Pitää vain yrittää suostutella mun kaverii kuvaamaan mulle telkusta animee. Kyllä se varmaa suostuu.

        Vähän vaan häiritsee tämä kokoaikainen salailu. Mutta toisaalta se on ihan oikein perheelleni kun eivät kerta anna sitä animea mun kattoa julkisesti. On vaan semmonen ilkee olo kun täältä netistäkin tutkii että pitää kokoajan olla varpaillaan.

        WITCH on myös saanut omat haukkunsa vanhemmiltani. Mutta eihän se WITCH edes vissiin ole japanilaisten tekemä??? Tai en ole varma. Noh, kumminkin.

        Kiitos kaunis vinkeistä! Tosi mukavaa porukkaa tällä palstalla.


      • Mirieh*
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Kiitos paljon noista vinkeistä! Itseasiassa mullahan näyttävästi on hirveän paljo keinoja saada animee/mangaa käsiini. Kirjasto tosiaan on yks hyvä paikka. Ja kun tämän sivuhistorian poiston täältä opin niin olen käyttänyt nettiä aika ahkerasti. (toivottavasti vain veli ei ala epäilee mitään) Ja aikaa minulla kyllä yleensä on aina koulun jälkeen kun kukaan ei ole kotona. Siis tiettyinä päivinä. Joskus veli on tullu jo kotii ennen mua. Pitää vain yrittää suostutella mun kaverii kuvaamaan mulle telkusta animee. Kyllä se varmaa suostuu.

        Vähän vaan häiritsee tämä kokoaikainen salailu. Mutta toisaalta se on ihan oikein perheelleni kun eivät kerta anna sitä animea mun kattoa julkisesti. On vaan semmonen ilkee olo kun täältä netistäkin tutkii että pitää kokoajan olla varpaillaan.

        WITCH on myös saanut omat haukkunsa vanhemmiltani. Mutta eihän se WITCH edes vissiin ole japanilaisten tekemä??? Tai en ole varma. Noh, kumminkin.

        Kiitos kaunis vinkeistä! Tosi mukavaa porukkaa tällä palstalla.

        Muistelisin että Witch ois ranskalainen..?
        Ja sorry kun en oo tähän keskusteluun ottanu kantaa, mut muut vei sanat jo mun suusta X)

        Mut tsemppii, pidä pintas!


      • kitty
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Kiitos paljon noista vinkeistä! Itseasiassa mullahan näyttävästi on hirveän paljo keinoja saada animee/mangaa käsiini. Kirjasto tosiaan on yks hyvä paikka. Ja kun tämän sivuhistorian poiston täältä opin niin olen käyttänyt nettiä aika ahkerasti. (toivottavasti vain veli ei ala epäilee mitään) Ja aikaa minulla kyllä yleensä on aina koulun jälkeen kun kukaan ei ole kotona. Siis tiettyinä päivinä. Joskus veli on tullu jo kotii ennen mua. Pitää vain yrittää suostutella mun kaverii kuvaamaan mulle telkusta animee. Kyllä se varmaa suostuu.

        Vähän vaan häiritsee tämä kokoaikainen salailu. Mutta toisaalta se on ihan oikein perheelleni kun eivät kerta anna sitä animea mun kattoa julkisesti. On vaan semmonen ilkee olo kun täältä netistäkin tutkii että pitää kokoajan olla varpaillaan.

        WITCH on myös saanut omat haukkunsa vanhemmiltani. Mutta eihän se WITCH edes vissiin ole japanilaisten tekemä??? Tai en ole varma. Noh, kumminkin.

        Kiitos kaunis vinkeistä! Tosi mukavaa porukkaa tällä palstalla.

        witch on italialaisten piirtämä ja dineyn tuottama!siitäs saivat!x)jos nyt oikein muistan


      • Mirieh*
        kitty kirjoitti:

        witch on italialaisten piirtämä ja dineyn tuottama!siitäs saivat!x)jos nyt oikein muistan

        No ei se mun arvaus hirveen kauas menny sitten ^^


    • harakka

      Meinasin kans suositella kirjastosta lainaamista, mut Mimi ehti ensin. ^_____^ Jos sulla on muuten tapana käydä kirjastossa, niin vanhemmatkaan ei varmaan ala epäileen että mitä sieltä lainaat? Kaukolainauksen avulla valikoima on varsin laaja. Se voi tosin maksaa jonkin verran, maakuntakirjastot (esim. Helsinki, Oulu jne.) kaukolainaavat yleisille kirjastoille ilmaiseksi, mutta oma kirjastosi voi pyytää niistä sulta palvelumaksun. Jos kaipaat kirjastoapua, niin multa voi kyllä kysyä.

      Sä varmaan itse tunnet vanhempasi parhaiten, mutta musta kuulosta siltä kuin ne tahallaan piruilisivat sulle. Onko niillä yleensä tapana halveksua jotain sun tai veljesi kiinnostuksen kohteita? Saatko katsoa muita piirrettyjä? Miten ne suhtautuu muihin epärealistisiin asioihin (siis esim. fantasia jne.), eli voisko syynä olla se, että anime on usein aika kaukana todellisuudesta? Ehkä niitä ärsyttää se, jos puhut paljon animesta tai Japanista (joo, en tajua...)? Kannattaisko vähän itsekin rauhoittaa tilannetta, eikä ottaa sitä puheeksi niin usein, jos siitä ei seuraa kuin riitoja?

      Vaikka epäilitkin sitä, että kavereitasi ei kiinnosta anime tms., niin voithan silti mennä kylään sellaiseen aikaan kun tulee Sailor Moon tai DBZ (jos siis niitä haluat katsoa). Eihän ne kestä kuin 20 minuuttia, ja sen jälkeen voitte tehdä jotain muuta. Kirjekaverit (tai sähköpostikaverit) on tosiaan kans hyvä idea, olis ainakin joku jonka kanssa jutella.

      • Kyynel silmässä

        "Onko niillä yleensä tapana halveksua jotain sun tai veljesi kiinnostuksen kohteita?"

        No oma kiinnostuksen kohde on anime ja manga. Ja Japani kiinnostaa yleisesti esim. japanin kieli. Ja kuten sanoin, he valittavat ja nitisevät KAIKESTA mikä jollakin tavalla liittyy Japaniin. Joten minun kiinnostuksen kohteita he halveksivat. Veljeäni taas kiinnostaa tietokoneet, ja vanhemmillani ei ole mitään tietokoneita vastaan. Mulle ne vaan huutaa.

        "Saatko katsoa muita piirrettyjä?"
        Joo

        "Miten ne suhtautuu muihin epärealistisiin asioihin (siis esim. fantasia jne.)"
        Ei niitä kiinnosta koko asia. Ei ole mitään sitä vastaan.

        "voisko syynä olla se, että anime on usein aika kaukana todellisuudesta?"
        En tiedä. Mykkä koulua. Eivät ole koskaan vastanneetkaan kysymyksiini. Ei edes viitti perustella koskaa miks ne on niin negatiivisia kokoajan animee kohtaan.

        "Ehkä niitä ärsyttää se, jos puhut paljon animesta tai Japanista (joo, en tajua...)? Kannattaisko vähän itsekin rauhoittaa tilannetta, eikä ottaa sitä puheeksi niin usein, jos siitä ei seuraa kuin riitoja?"
        Yleensä itse en ota mitään japanilaista puheen aiheeksi mutta he ottavat nämä animet ja muut puheen aiheeksi. Ärsyttävää kuunnella kuinka ne piruilee keskenää toisilleen animesta ja nauraa. Ja silloon yleensä mä suutun ja lohkasen pari sanaa niille. Ja siite ne huutaa mulle ja mä niille. Ja riita on valmis...Eileenkin suutuin siitä kun iskä näki DBZ mainoksen subilta ja se sano että "miks niillä on niin isoja verisuonia päässään. Varmaan ummetusta!"...ärsyttävää. Siis mä en jaksa kuunnella kun koko perhe sortaa animee yhessä. Pitäis vaan itse varmaa opetella olemaan hiljaa.

        Kyllähän mä olen jo ehdottanu kaverilleni että voisin tulla niille kylään kun telkusta tulee DBZ. Kaveri kyllä ihmetteli että miksi haluun kattoo "piirrettyjä." Mutta ei sillä niin paljoo mitää sitä vastaa ollut. Sano vaan että se voi tehä läksynsä silloo kun mä katon niillä telkkuu! Sit voin sen kattomisen jälkee lähtee kaverin kanssa vaikka kirjastoo...heh..heh...=)


    • Ryoga/P-chan

      tekis mieli ettii teijen asunto ja tulla esittelee mun nyrkkei sun vanhemmilles niinpal niitten käytös ärsyttää.
      leikii vaan!!

      ootko jääny koskaan kiinni dragon balin kattelusta yöllä jos oot nii mitä vanhemmat menaa/meinais???

      TAISTELE

      P.S

      ootko kokeillu jotain konstii esim et tee mitään hommii vaan sanot vaan: Ja en vittu varmaan tee kun en saa kattoo mitä lystään

      • Kyynel silmässä

        "ootko jääny koskaan kiinni dragon balin kattelusta yöllä jos oot nii mitä vanhemmat menaa/meinais???"

        Oon jääny kiinni. Jo se oli TOSI INHOTTAVAA! Ja jollakin tavalla noloo. Tunne oli niinkuin teini pojalla joka olis kattonu huoneessa pornoo ja vanhemmat ois ryntänny sillo sisään. Vanhemmat aloitti melkein kolmannen maailman sodan mua vastaan. Riideltiin siinä kokoyö aamuun asti. Ja arvaa oliko kiva vielä lähtä kouluun kun oli valvonu koko yön ja riidelly vanhempien kanssa sen yön. Ja sillo kun tulin koulusta niin se samaa riita puhkesi taas! Siinä sit riideltiin vielä koko päivä. Itte menin enimmäkseen huoneeseeni ja pamautin oven kiinni. Ja etenkin ärsytti se kun ne kaikki huusi kokoajan että MÄ OLEN LAPSELLINEN!?!?!?!?!?!?! Siis HALOO!!!! Mä muka se lapsellinen perheessä???? Velikin heräsi sinä yönä taistoon mua vastaan. Olipas mukavaa tapella perheen kanssa koko yö ja seuraava päivä. =( Iskä uhkas viedä telkun pois mun huoneest. Mut ei sit vieny (kumma kyllä..se oli tosi vihanen)

        "ootko kokeillu jotain konstii esim et tee mitään hommii vaan sanot vaan: Ja en vittu varmaan tee kun en saa kattoo mitä lystään"

        Oon kyllä sanonu joskus että kohta mä vedän täyden lakon enkä tee mitää jos kerta mä en saa tehdä/katsoa mitä haluan. Sanoin kerran että kohta en mee kouluun jos en saa kattoo! Iskä kuittas sen taas sillä että OON LAPSELLINEN! Ja se soittaa sit kouluun opelle että tulee hakemaa mut.

        Hitsi ku suutuin jo tätä kirjottaessa....GGRRRR! Tekis mieli ampua pari KAMEHAMEHAAta mun perheeseen....ja muuttua isoks apinaks...GGRR


    • ????

      pistä lakko.et tee mitään,syöt harvoin,et puhu mitään,itket koko ajan....vähän niinkuin masennus.eiköhän sitten luovuteta(ja laske numeroita tahallaan vaikka oikeasti opiskelisitkin paljon)
      kerro ikäs,too..tää juttu on v-a-k-a-v-a!
      ai niin...kun itse käyn osoitteissa mitäen halua helposti jäljitettäviksi,teen näin:aloitan uuden keskustelun tavallaan .kirjoitan linkit tällaiseen viestiin(jotta linkin saa siihen pitää aina pistää http :// ilman mitään välejä)ja vaikka http://www.dragonballz.com ja sitten pistän että lähetä viesti,jolloin se menee silleen,että siinä voi vielä muokata viestiä ja siitä mä meen sinne sivulle kun siinäkin on ne linkit.
      anna isukin viedä töllö jos sulla on muita animen ystäviä...jos ei niin aijai...
      ai niin.missä kaupungissa asut?
      ja sitten..jos sivua alkaa kirjoittaa se näkyy.että jos sulla on niin kiero liero veli,se saattaa kokeilla jokaista kirjainta yksitellen tossa ylhäällä,ja silloin sivu näkyy,mut ei näy suoraan

      • Kyynel silmässä

        Jaa-a. Pitäisiköhän vetästä noin vakava lakko? Kyllähän se tekis aika pahaa pudottaa arvosanoja tahallaan. Oon 14v kuten tuolla aiemmin sanoin.

        Auts! Mä aina kirjotan googleen jotaa animeen liittyvii sanoja ja seikkailen sitten siitä hausta tulleista linkeistä! Saakohan se mut sitten kiinni...voi hitsi...nyt kävi häirittee."

        "anna isukin viedä töllö jos sulla on muita animen ystäviä...jos ei niin aijai"

        Kyllähän mä nykyään yritän kaverin luona käydä katsomassa. Mutta toisaalta ei jaksaisi joka päivä käydä siellä. Pelkään vaan että mun kaveri alkaa kyllästyy muhun kun rämppään siellä. Ja vanhemmat voivat alkaa epäilemään jotakin.

        Kotkassa asustan. Tylsä paikka...


      • Essi
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Jaa-a. Pitäisiköhän vetästä noin vakava lakko? Kyllähän se tekis aika pahaa pudottaa arvosanoja tahallaan. Oon 14v kuten tuolla aiemmin sanoin.

        Auts! Mä aina kirjotan googleen jotaa animeen liittyvii sanoja ja seikkailen sitten siitä hausta tulleista linkeistä! Saakohan se mut sitten kiinni...voi hitsi...nyt kävi häirittee."

        "anna isukin viedä töllö jos sulla on muita animen ystäviä...jos ei niin aijai"

        Kyllähän mä nykyään yritän kaverin luona käydä katsomassa. Mutta toisaalta ei jaksaisi joka päivä käydä siellä. Pelkään vaan että mun kaveri alkaa kyllästyy muhun kun rämppään siellä. Ja vanhemmat voivat alkaa epäilemään jotakin.

        Kotkassa asustan. Tylsä paikka...

        Onko sinulla sähköposti osoitetta? Jos on, niin saisinko sen? Voisin udella postiosoitteesi ja lähettää sinulle kirjeen! Mukaan voisin laittaa sellaisen pienen anime vihkosen ja kirjoittaa vaikka anime aiheiselle kirjepaperille! =D Voin myös tulostaa sinulle jotain kuvia jos tahdot, minulla näes on laser tulostin (mustavalko kylläkin)! No? Mites on? Saako sähköposti osoitteen? =)


      • Kyynel silmässä
        Essi kirjoitti:

        Onko sinulla sähköposti osoitetta? Jos on, niin saisinko sen? Voisin udella postiosoitteesi ja lähettää sinulle kirjeen! Mukaan voisin laittaa sellaisen pienen anime vihkosen ja kirjoittaa vaikka anime aiheiselle kirjepaperille! =D Voin myös tulostaa sinulle jotain kuvia jos tahdot, minulla näes on laser tulostin (mustavalko kylläkin)! No? Mites on? Saako sähköposti osoitteen? =)

        Ei ole osoitetta koska en nettiä ole paljoa tarvinnut kun en voinut sitä animea kotona ettiä. Mutta kun luin täältä tuon sivuhistorian tyhjennys ohjeet niin nytten voin käyttää nettiä vapaammin ja voisin varmaan luoda osoitteen itelleni! Kun en nettiä voinut aikasemmin käyttää niin ei ole osoitetta tällä hetkellä.


      • Essi
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        Ei ole osoitetta koska en nettiä ole paljoa tarvinnut kun en voinut sitä animea kotona ettiä. Mutta kun luin täältä tuon sivuhistorian tyhjennys ohjeet niin nytten voin käyttää nettiä vapaammin ja voisin varmaan luoda osoitteen itelleni! Kun en nettiä voinut aikasemmin käyttää niin ei ole osoitetta tällä hetkellä.

        No heti kun saat sähköpostin luotua, niin mailaa tähän osoitteeseen: [email protected]

        Odotan viestiäsi!


    • Himura_Kenshin

      Huomasinpa viimein itsekin tämän topikin.

      Ikävää että tuollaisia ihmisiä elää vielä 2000-luvulla, kun kansainvälisyyden pitäisi olla valttia. Itse olen huono ihmistuntija, enkä osaa sanoa millä toisen vastentahtoisen pään saa pyörrettyä, varsinkin jos luonto pistää väkisin vastaan. Pari vinkkiä voin kuitenkin yrittää antaa.

      Ensinnäkin kaverit tosiaan ovat valttia. Usein niiltä voi löytyä laajakin kokoelma, ja jos heissä on edes hiukan otakumieltä niin he auttavat kyllä. Otakuita kannattaa katsella kaikkialta, niin isoista porukoista kuin yksinäisistä susistakin. Itse tutustuin alunperin erääseen otakuun venäjän tunnilla kun tämä jutteli kaveriporukkansa kanssa takarivissä filosofiassa käsitellystä Kanthin etiikasta. Pidä silmät ja korvat vain auki. Lisäksi jos satut tuntemaan jonkun joka omistaa laajakaistan, niin sinulla on hyvät mahdollisuudet. Usein tällaiset henkilöt ovat jo törmänneet animeen, tai sitten voit houkutella heidät kokeilemaan jotain sarjaa josta olet kuullut, Naruto lienee hyvä sarja aloittaa. Itse olen saanut tällaisella menettelyllä pari ihmistä innostumaan animesta, ja samankaltaisia tuloksia olen kuullut muualtakin.

      Toiseksi voit odottaa että pääset peruskoulusta pois, ja vaikka piruuttasi lähettää hakemuksen johonkin kaukaiseen lukioon joka sattuu kiinnostumaan, ja vuokraa sieltä opiskelija-asunto. Siellä saat olla ihan rauhassa, varsinkin jos vielä vanhempasi lähettelevät rahaa aina silloin tällöin. Pidä vain huolta että hommaat dvd-soittimen mielellään ennen muuttoa. Tätä menettelyä kannattaa tosin aluksi hiukan harkita, mutta loppujen lopuksi se on erittäin hyödyllistä: saat takuulla olla rauhassa ja tehdä mitä haluat, läksyt saat tehdä hiljaisuudessa (olettaen että kämppiksesi ovat hiljaa) ja mikä parasta: kirjoitusten lähestyessä sinun ei tarvitse jatkuvasti pyytää toisia olemaan hiljaa jotta voisit lukea.

      Kolmanneksi, eräs sanonta sanoo että hiljaisuus on kultaa. Jos vanhempasi haukkuvat animea niin älä välitä siitä, ole kuin et olisi kuullutkaan. Jos he nimenomaan haluavat sinun raivoavan, niin älä anna heille tilaisuutta siihen. Jos tv:stä tulee DBZ:n mainos tai vastaava niin älä kiinnitä siihen, tai mahdollisiis kommenteihin huomiota. Hyvällä tuurilla vanhempasi luulevat sinun antaneen periksi ja höltyvät sen verran että voit käyttää sitä hyväksesi. Huonossakin tapauksessa osoitat ainakin kypsyyttä, ja se voi hyvinkin muuttaa vanhempiesi asennetta.

      Neljänneksi, jos tilannet menee ihan mahdottomuuksiin niin koulupastori tai opo auttaa mielellään tällaisissa tapauksissa. Pastorille voit ainakin kertoa murheesi, ja hän ehkä voi antaa jotain neuvoja, varsinkin jos pastori ei suhtaudu hommaansa liian vakavasti. Opo on myös usein suurenmoinen apu, itse olen saanut ainakin meidän koulumme opolta paljon apua vaikeisiin aikoihin, ja se on heidän työtään. Vähimmilläänkin he voivat sanoa mitä kannattaa tehdä, ja ottavat mahdollisesti yhteyttä vanhempiisi ja kertovat miten kärsit heidän lapsellisesta käytöksestään. Yleensä siitä on ainakin jotain hyötyö, reippaasti vain pastorin tai opon juttusille ja kerro murheesi. Hyvällä tuurilla siitä on jotain merkityksellistä apua.

    • Kintaro

      Vaikea uskoa todeksi, että noin ennakkoluuloisia ja rasistisia ihmisiä kuin sinun vanhempasi on olemassa. En ole mikään psykologi, mutta yritän parhaani mukaan antaa hyviä neuvoja. Minusta tuntuu siltä, että vanhempasi ovat sinulle kateellisia siitä, että olet löytänyt oman "jutun" eli animen ja mangan. Ehkä he olisivat lapsuudessaan halunneet myös katsella piirrettyjä, mutta eivät saaneet ja nyt he kostavat tämän sinulle. Täysin väärin! Vanhempien pitäisi tukea lastensa harrastuksia eikä polkea heitä maanrakoon. Tekisi mieli vähän jututtaa vanhempiasi, mutta tuskinpa siitä mitään apua olisi. Älä kuitenkaan luovuta, ei ole ollenkaan lapsellista katsella animea, paljon lapsellisempaa on mollata toisia animen katselusta. Et ole kuitenkaan yksin animen ja mangan kanssa, meitä otakuja on Suomessa monia...

    • Paz

      Näytä niille tämä ketju! Jos ne ei suostu tulemaan katsomaan, niin tulosta kaikki saamasi vastaukset paperille ja työnnät niiden nenän eteen.

      Niin, ja: Työkalut -> Internet-asetukset -> sivuhistoria -> tyhjennä. Ei pääse tämän jälkeen varmana käsiksi missä olet käynyt. Tuolta voi myös poistaa väliaikaiset internet tiedostot, varmuuden vuoksi.

    • Ryoga/P-chan

      ootko yrittäny valehdella vanhemmilles et koulus olis aiheena anime ja pitäs etti netist ja telkasta animee???

      mitä mieltä ne on pokemonista vaikka onhan se suomeks puhuttu eikä mitään zing zangii

      • Ryoga/P-chan

        yrittääköhän sun vanhemmat/veli estää sua näkemästä hentaita= pornoo, väkivaltapornoo, raiskauksia ja sunmuuta tohon liittyvää. eristämällä sut kokonaan animesta


      • Kyynel silmässä
        Ryoga/P-chan kirjoitti:

        yrittääköhän sun vanhemmat/veli estää sua näkemästä hentaita= pornoo, väkivaltapornoo, raiskauksia ja sunmuuta tohon liittyvää. eristämällä sut kokonaan animesta

        En ole vielä sanonut mitään semmosta että koulussa olisi anime aiheinen projekti. Voisihan totakin kokeilla mutta pitää vähäsen vielä ootta kun koulutkaan eivät ole vielä kunnolla alkaneet. Ehkä viikon päästä voisin tuommoisen "valkoisen" valheen päästää.

        En usko että ne tietää mitä hentai on mutta KAUHEETA ajatella jos ne sais sen tietoon! Sitten ne leimaisi KAIKKI animet hentaiksi! Ja sitten olisi vuoren varma että anime "harrastukseni" tyssäisi siihen. Hirveetä jos veli sais tommosta esiin netistä ja sanois mun vanhemmille.


      • Mimi
        Kyynel silmässä kirjoitti:

        En ole vielä sanonut mitään semmosta että koulussa olisi anime aiheinen projekti. Voisihan totakin kokeilla mutta pitää vähäsen vielä ootta kun koulutkaan eivät ole vielä kunnolla alkaneet. Ehkä viikon päästä voisin tuommoisen "valkoisen" valheen päästää.

        En usko että ne tietää mitä hentai on mutta KAUHEETA ajatella jos ne sais sen tietoon! Sitten ne leimaisi KAIKKI animet hentaiksi! Ja sitten olisi vuoren varma että anime "harrastukseni" tyssäisi siihen. Hirveetä jos veli sais tommosta esiin netistä ja sanois mun vanhemmille.

        ... ei kannata puhua liikaa animesta heille, tai osoittaa liian suurta kiinnostusta. Sillä jos veljesi haluaa ottaa selvää sinun harrastuksestasi, hän ei voi olla törmäämättä hentaihin... Sit voi käydä huonosti.... ^_^'


      • Ryoga/P-chan
        Mimi kirjoitti:

        ... ei kannata puhua liikaa animesta heille, tai osoittaa liian suurta kiinnostusta. Sillä jos veljesi haluaa ottaa selvää sinun harrastuksestasi, hän ei voi olla törmäämättä hentaihin... Sit voi käydä huonosti.... ^_^'

        oot harvinaisen oikeessa
        yks mun kaveri sai aika moiset huudot kun oli pistäny haku sanaks googleen anime.
        ensmäisen sivun jälkeen alko tulla hentai sivui

        (vanhemmat oli "muuten vaan" kattomassa vieressä)


    • Sorrossa elänyt

      Itselläni oli aikanaan vanhempien kanssa sama ongelma, mutta sain "käännytettyä" vanhempani eivätkä he ole enää animea vastaan, pitävät sitä lähinnä piirrettynä muiden piirrettyjen joukossa.

      Viesteistä päätellen vanhempiesi käsitys animesta rajoittuu Sailor moon-Dragon Ball tasolle. Hanki jotain hieman vakavampaa ja helposti katsottavaa animea ja yritä saada vanhempasi KATSOMAAN sitä. Omassa tapauksessa Cowboy Bebop englannin kielisenä toimi. Kun olimme katsoneet muutaman jakson kysyin mielipidettä sarjasta ja vanhempieni mielestä se oli "ihan ok" :). Kun kerroin Cowboy Bebopin olevan myös "sitä kauheaa animea" he eivät sanoneet mitään vaan lähtivät pois. Aamulla ennen koulua isä tuli sanomaan, että "ei anime olekaan niin lapsellista".

      Jos yrität "käännyttämistä", niin onnea.

    • Meilin Li

      Törkeetä kun ei anneta lapsen kattoa animea.
      W.I.T.C.H ei ole japanilainen sarjakuva (en muista mistä se on kotoisin)
      Sinun vanhempasi tässä lapsellisia ovat!
      Voisin alkaa mailaileen kanssasi ja antaa muutamia anime sivuja, niitä minulta kyllä löytyy mutta enimmäkseen sailor moon =)
      Osoitteeni on: [email protected]

    • calabrone

      ...onks sulla sähköpostia???Mä vaan, et mäkin asun
      Kotkas ja jos sul on maili ni voitais mailailla.

    • psychotic bunny

      Tuo on ihan käsittämätöntä, vanhempien pitäisi tukea lasten kiinnostuksia eikä todellakaan kääntyä niitä vastaan.

      Paljon hyviä neuvoja on tullut tuolla aiemmin, joten minä päätin vain sanoa että yritä pärjäillä, koeta kestää.

      ( W.i.t.c.h on italialainen. Disneyn vielä kaiken lisäksi. )

    • Yakko

      Se kirjeidea voisi olla ihan hyvä. Ujuta äidillesi jotenkin kirje (niin että hän löytää sen ollessaan yksin), joka voisi alkaa vaikkapa "Jos et kuuntele puhetta niin lue edes tämä". Siihen kirjeeseen sitten tietoa animesta, mangasta ja muusta, sekä perusteluja miksi sinun tulisi saada katsoa animea. Turhan agressiivinen kirjeen ei kannata olla ettei hän käänny puolustuskannalle.

      Ensi hätiin tässä http://www.azumanga-finnish.cjb.net/ olisi suomeksi käännettyä mangaa (jos saat salaa luettua ;). Valitettavasti Azumangan kääntäminen jouduttiin lopettamaan. Tuolta samalta sivulta löytyy myös hyviä animeen liittyviä linkkejä.

      Veljesi saisit ehkä puolellesi pyytämällä häntä katsomaan muutama jakso vaikkapa Hellsing sarjaa (tai jotain muuta vastaavaa toiminnallista animea). Kysy mitä haittaa parin jakson katselusta voisi olla. Jos veljesi on vähänkään kokeneempi netinkäyttäjä hän varmasti on tutustunut p2p ohjelmien ihmeelliseen maailmaan ja sitä kautta saa animea.

    • erjy

      Pari vinkkiä: 1. voisit opetella kirjoittamaan nuo yhdyssanat oikein, 2. voisit alkaa katsomaan jotain ihan oikeaa animea (DBZ ja Sailor Moon ovat hentaitikin surkeampaa katsottavaa) ja 3. vieraileppa esim tuolla http://tv-links.co.uk/ ja sieltä katselet sarjoja "salaa". Itse vastustan syvästi animen katselua youtuben ja muiden vastaavien pikselimössöpalvelujen kautta, mutta etpä taida itse oikein saada ladattua kunnon laatua ja kyllähän tuo nyt subtv:n tarjonnan voittaa...

    • animelaittomaksi

      Ihan oikein. Anime ei tee ihmiselle mitään hyvää!

    • Nyu

      TÄYSIN NAURETTAVAA! Toi on aivan järkyttävän rasistista ja kuvottavaa!
      Itse tuossa tilanteessa varmaan pitäisin mun vanhemmille rage puhuttelun siitä mitä anime on. jJa eihän niillä oo mitään oikeutta sanoa mitä saa saat tehdä ja mitä et!

      Kuvottavaa käytöstä vanhemmiltasi...
      Tsemppii ja älä luovu animesta ja mangasta TvT !

    • Midoriya

      MITÄ????!!!! Perheesi ei anna katsoa anime?????!!!! Anteeksi nyt vaan mutta perheesi on ilkeä sinua kohtaan!!!!!! ANIME ON PARASTA, ja perheesi kieltävät sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitä se sun vanhempia haittais jos sä kattoisit????!!!!!

    • 18916383o2737

      Ajatelin vastata jotain mutta tää onki tehty aika kauan sitten... :D

    • Anonyymi

      Mä olin vasta pikku vauva(syntynyt 2003) ku tää keskustelu oli käynnissä
      Kiva tälleen 17v lukee sen ajan juttuja

    • Anonyymi

      Kamala!! Minäkin rakastan japania ja mangaa mutta eivät vanhempani sitä kiellä!
      Mutta parhain ehdotukseni siihen on se että sanot vain heille että: Saan tykätä mistä haluan ja en anna teidän kieltää animea!!! Jos olet jo testannut tuota tai se ei toimi niin uskon että on tulevaosuudessa päivä jolloin katsot televisiosta animea! 😊🥺😭Uskon että pystyt johonkin!

    • Anonyymi
      UUSI

      sun vanhemmat on rasistisia, anime on taidetta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe