DOLMAR PS 4600

metsien mies

Hei!

Ostoaikeita olisi DOLMARIN PS 4600 moottorisahan suhteen. Ammatikseen teen sahaushommia, joten onko kokemuksia DOLMARISTA sahana yleensä? Millaisia ovat? Tyyppivikaa? yms. Kaikkia kokemuksia otetaan vastaan. Nimenomaan olisi tarkoitus ostaa se versio, missä on kahvalämmitin.

11

5011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60-luvulla

laitettiin rysän päähän painoksi,tosi on.

• yrittäjä JW.

tuli joskus pari vuotta sitten ostettua dolmar 5000
        sarjan saha kun myyjä sitä niin kovasti kehui ja olihan minulla vanhan dolmarit toimineet ihan hyvin.

Nämä uudet dolmarit ovat täysiä paskoja.
        Saha ei ikinä toiminut kunnolla, vajaan tankin se pelasi kunnolla ja sitten alkoi pätkimään.
        Takuuhuollossa kaksi kertaa tuloksetta, aina sama vika tuli esille.

Sitten kaikkea muuta pikkuvikaa oli vitusti!

Vikalista oli yhtä pitkä kuin Keljonkeskuksen Prisman naisten alusvaateosasto.

Lopulta nakkasin dolmarin tallin nurkkaan ja kävin ostamassa Huskun 346 XP:n
        Ei ole sen jälkeen tarvinnut tapella sahan kanssa ja työ maistuu.
        On aivan turha laittaa 500-600 € moiseen paskaan kun hieman kalliimmalla saa Huskun joka toimii moitteettomasti. Työkin on mukavaa kun ei jatkuvasti tarvitse olla jotain ruuvia kiristämässä ja nykimässä paskaa käyntiin.

Vanhat Dolmarit olivat hyviä, mulla on vanhat Dolmarit isku kunnossa jos joskus sattuu tarvitsemaan varalle.

• tapsa...
        yrittäjä JW. kirjoitti:

tuli joskus pari vuotta sitten ostettua dolmar 5000
        sarjan saha kun myyjä sitä niin kovasti kehui ja olihan minulla vanhan dolmarit toimineet ihan hyvin.

Nämä uudet dolmarit ovat täysiä paskoja.
        Saha ei ikinä toiminut kunnolla, vajaan tankin se pelasi kunnolla ja sitten alkoi pätkimään.
        Takuuhuollossa kaksi kertaa tuloksetta, aina sama vika tuli esille.

Sitten kaikkea muuta pikkuvikaa oli vitusti!

Vikalista oli yhtä pitkä kuin Keljonkeskuksen Prisman naisten alusvaateosasto.

Lopulta nakkasin dolmarin tallin nurkkaan ja kävin ostamassa Huskun 346 XP:n
        Ei ole sen jälkeen tarvinnut tapella sahan kanssa ja työ maistuu.
        On aivan turha laittaa 500-600 € moiseen paskaan kun hieman kalliimmalla saa Huskun joka toimii moitteettomasti. Työkin on mukavaa kun ei jatkuvasti tarvitse olla jotain ruuvia kiristämässä ja nykimässä paskaa käyntiin.

Vanhat Dolmarit olivat hyviä, mulla on vanhat Dolmarit isku kunnossa jos joskus sattuu tarvitsemaan varalle.

No minulla on ainakin juuri tuosta 4600 dolmarista ihan positiiviset kokemukset , tosin ei ole kuin sellaiset 100 mottia vasta tullut sahattua , mutta ainakin varmakäyntinen ja voimakas peli on ollut, eikös siinä 5000 ole jotenkin toisenlainen sytytys ja taitaa se kierrosten rajoitinki olla hienommin hoidettu , että voi olla paljon epävarmempi sen takia

• pienkonehuoltaja

dolmar on saha missä husgvarna kuin sthli ei moittimista kun vain sahat merkistä riippumatta pitää huoltaa oli se uusi tai vanha saha kaikki riipuu miten sahaa käsitelään siten se toimiikin yleinen vika on käyttäjän vika

• ei tietoa...

Mulla on pihasahana vanha sachs-dolmar. Ostin joskus käytettynä. Lempisahani vaikka on laadukkaampia ja parempia isommassa käytössä.
        Lähtee aina käyntiin eikä tarvi riuhtoa tai miettiä missä asennossa puolikaasut ja virrat piti olla...

• sakemanniin luotto?

Kierroksia on piisannut, mutta nyt loppui. Ei lähde käyntiin. Kun veivaan tulppa paljaana, joka toinen veto tuottaa kipinää uuteen tulppaan....??? Paljon sahasin, mutta vanhempi Dolmari (80=-luku) lähti aina - vetonaru ja kumuovikuomu vaan rikkoutui.

Mitäs sanotte Dolmar-fanit : Ostanko uuden huskun ?

• 543

joo osta vaan. Multa saat pian uudenkarhean 543:en. Vähän käytetty ja täysin laitettu takuutyönä. Ei kiinnosta jaskat ja jatkan paremmilla merkeillä. Pärrällä on täys takavalo takuu ja myyn ainoastaan postilla, vähintään toiselle puolelle lääniä mieluiten maata...

• varma trolli
        543 kirjoitti:

joo osta vaan. Multa saat pian uudenkarhean 543:en. Vähän käytetty ja täysin laitettu takuutyönä. Ei kiinnosta jaskat ja jatkan paremmilla merkeillä. Pärrällä on täys takavalo takuu ja myyn ainoastaan postilla, vähintään toiselle puolelle lääniä mieluiten maata...

Joo eli tämä kyseinen 543 herra sai uudesta 543 huskusta runkolaakerit hajalle. Ja on muuten tosi kova herra väittelemään asioista mistä ei tiedä mitään!

• 543
        varma trolli kirjoitti:

Joo eli tämä kyseinen 543 herra sai uudesta 543 huskusta runkolaakerit hajalle. Ja on muuten tosi kova herra väittelemään asioista mistä ei tiedä mitään!

Pojulle on jäänyt itku päälle....Osta multa 543 siinä sulle saha mitä rakastat. Ei kiinnosta moiset paskat. Saat halvalla jos osaat käyttäytyä.

• PPO

kestävä,toimintavarma,halpa,paras kokoluokassaan!

• vaarivatunen

Leikkasi kiinni kun poika ajoi isompaa tukkia poikki. Varaosat tilaustavaraa ja makitalla kaikki vaikeata. Möin varaosiksi. Tilalle tuli huski. Hyvin on toiminut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe