PARAS palomuuri!

Tarvetta on!

Uskon, että olen joutunut/vaarassa joutua hakkerien uhriksi. Tarkoitus olisi nyt saada HYVÄ palomuuri. Maksullisuus ei haittaa, sillä etsin parasta, en edullisinta. Jos ilmainen on paras, niin olkoon sitten ilmainen, kunhan pystyy tositoimiin vähän suuremmankin tarpeen vaatiessa!!! Helppokäyttöisyys on tietenkin suuri plussa, kun en mikään tietokonenero ole. Kertokaa mikä on yksinkertaisesti turvallisin muuri!

Kiitän etukäteen!

18

2586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Internet.

      Security

    • zxcvbnm

      Laita vain se Äkspeen oma muuri päälle.

      • pitää vieraat loitolla

        ei kutsua niitä sisään!


      • Ottakaa selvää
        pitää vieraat loitolla kirjoitti:

        ei kutsua niitä sisään!

        Silloinhan XP:n muuri on aivan riittävä.


    • ja paras?

      Mutta jos loistavan haluat, suosittelen Soft4Ever Look'n'Stop-muuria. Vaatii perehtymistä, mutta kannattaa.

    • Kai se paras on joku tuollainen..

      http://www.cisco.com/en/US/products/hw/vpndevc/ps2030/

      Mutta turha nyt kuvitella, että se yksistään auttaa tietoturvaan. Yhtä tärkeää on ohjelmistojesi tuoreus. Kaikkien ohjelmien pitää olla paikattuja aukoista ja pääkäyttäjän oikeuksilla konetta ei pidä käyttää.

    • ei nörtti

      Norman security suite 2008.
      Olen kokeilut f-secure, zonealarm, armor, comodo.
      Norman kysyy alussa oletko nörtti vai normaali käyttäjä.
      Norman on opettanut mistä on kyse.
      Aikasemmat palomuurit kysyivät ehkä 100 kysymystä tunnissa jossa oli joitain vieraita sanoja ja numeroita.

      • Freightliner

        Kannatais varmaan Norman käyttäjän opiskella hieman ohjelmien käyttöä,ei se varmaan ole paras palomuuri ohjelma joka vähiten kyseleen vaan sellainen joka kysyy tarvittaessa käyttäjän lupaa ,omaa paljon säätömahdollisuuksia ja johon löytyy ohjeita netistä .Tälläinen on esimerkiksi ilmainen Comodo Firewall joka käy Vistaan ja Xp,hen.Toimii ilmaisen Avastin virustorjunnan kanssa mainiosti!Maksullisista esim. Kasperskyn virustorjunta on hyvä ja kevyt.


      • Freightliner kirjoitti:

        Kannatais varmaan Norman käyttäjän opiskella hieman ohjelmien käyttöä,ei se varmaan ole paras palomuuri ohjelma joka vähiten kyseleen vaan sellainen joka kysyy tarvittaessa käyttäjän lupaa ,omaa paljon säätömahdollisuuksia ja johon löytyy ohjeita netistä .Tälläinen on esimerkiksi ilmainen Comodo Firewall joka käy Vistaan ja Xp,hen.Toimii ilmaisen Avastin virustorjunnan kanssa mainiosti!Maksullisista esim. Kasperskyn virustorjunta on hyvä ja kevyt.

        Paras palomuuri on se mistä saa pistettyä halutut portit auki eikä huutele mitään. Firestarter on oikein selkeä.


      • Freightliner
        M-Kar kirjoitti:

        Paras palomuuri on se mistä saa pistettyä halutut portit auki eikä huutele mitään. Firestarter on oikein selkeä.

        Mitä varten,joka palomuurista kyllä saa tarvittaessa portit auki.Jos se palomuuri Warettamista häiritsee,niin tiedoksi,se ei ole muuten laillista.LOL


      • Freightliner kirjoitti:

        Mitä varten,joka palomuurista kyllä saa tarvittaessa portit auki.Jos se palomuuri Warettamista häiritsee,niin tiedoksi,se ei ole muuten laillista.LOL

        Et tajunnut yhtään mitään. Kyse oli siitä, että minkä helvetin takia noissa paskapalomuureissa ruutuun pomppii jotain laatikoita "tää ohjelma haluaa käyttää verkkoa annatko luvan?". Ihan perseestä. Palomuurin pitää olla hiljaa ja suodattaa vain se liikenne.


      • Freightliner
        M-Kar kirjoitti:

        Et tajunnut yhtään mitään. Kyse oli siitä, että minkä helvetin takia noissa paskapalomuureissa ruutuun pomppii jotain laatikoita "tää ohjelma haluaa käyttää verkkoa annatko luvan?". Ihan perseestä. Palomuurin pitää olla hiljaa ja suodattaa vain se liikenne.

        Tajusin kyllä,paska on se mikä ilmoittaa liikenteestä ja hyvä on sellainen joka ei ilmoittele mitään mistään,ennenkuin on liian myöhäistä.Palomuurille pitää luoda säännöt liikenteelle ja hyvässä palomuurissa on niihin säätömahdollisuudet.


      • Mistä muureista
        M-Kar kirjoitti:

        Et tajunnut yhtään mitään. Kyse oli siitä, että minkä helvetin takia noissa paskapalomuureissa ruutuun pomppii jotain laatikoita "tää ohjelma haluaa käyttää verkkoa annatko luvan?". Ihan perseestä. Palomuurin pitää olla hiljaa ja suodattaa vain se liikenne.

        herralla on kokemusta?
        Tai luettele ne paskapalomuurit, joita ei saa asetuksista hiljaisiksi.


    • Siinä yksi parhaista
      • testeillä

        ei ole mitään tekemistä muurin hyvyyden kanssa.


      • Olisi hauska nähdä
        testeillä kirjoitti:

        ei ole mitään tekemistä muurin hyvyyden kanssa.

        Edes joskus perusteltu kommentti. Vaikka eipä silti, onhan tuo XP:n muurikin riittänyt pitämään koneen puhtaana yhdessä virustutkan kanssa.


      • omassa muurissa (XP)
        Olisi hauska nähdä kirjoitti:

        Edes joskus perusteltu kommentti. Vaikka eipä silti, onhan tuo XP:n muurikin riittänyt pitämään koneen puhtaana yhdessä virustutkan kanssa.

        on puute siinä ettei sillä pysty estämään ulospäin menevää liikennettä.
        itse oon käyttänyt zone alarmia ainakin kymmenen vuotta ja huomannut sen ihan hyväksi kaikkien muiden kokeiltujen jälkeen. se on selkeä ja helppo.


      • taitaapi
        omassa muurissa (XP) kirjoitti:

        on puute siinä ettei sillä pysty estämään ulospäin menevää liikennettä.
        itse oon käyttänyt zone alarmia ainakin kymmenen vuotta ja huomannut sen ihan hyväksi kaikkien muiden kokeiltujen jälkeen. se on selkeä ja helppo.

        olla myöhäistä, kun pitää estää haittaohjelmia pääsemästä nettiin, eli leaking. Pitääkää kone alunperin puhtaana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1625
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1303
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1228
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      149
      1004
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe