löytyykö tästä ikäryhmästä kuljettajia jolla on ollut joskus Pobeda ? Kerro kyseisestä autosta niin pahat kuin hyvätkin muistot.
Pobeda m20
9
899
Vastaukset
- on auton
nimi.
Ihmetyttää, ettet sitä tiedä. - ibiza
Perheemme pitkäaikaisin palvelija oli Volga m21 vuosimallia 1967... Hankin moisen pari vuotta vanhana firmani autohuutokaupasta... Mootorin vaihteistoineen vaihdoin Volvo B20 koneeseen vaihteistoineen välittömästi... Oli perheemme silmäterä 21 v kunnes tuon ruosteen takia oli luovuttava "perheenjäsenestämme"... Kilometrejä autolle kertyi 536000 km vuosien saatossa ja vanhatti kaksi Volvon konetta...
- GAZ-M20
60-luvulla, ja myös Volga velka ja nälkä. ;)
Oli myös Opel Kapitän vuosimallia 1951, ja monta muuta. Kaksi autoa vieläkin harmittaa kun en silloin ostanut toinen oli MB vuosimallia 1938, plankku lattialla, ja Jaguar jotain 1950-luvun, oli kai 1955 tai 1956..
Meillä rakkareilla oli myös noita jenkki autojakin 51vm ja 57vm "Letukoita" =(Chevrolet), ja muita siipi autoja.. jne
Harmi vaan että ei jäänyt varastoon noista mikään,
koska piti tehdä myös rahaa ruokaan tuolla harrastuksella.- ibiza
minulla oli -60 luvun alussa Ford Fairlane vm -59 "siipiauto"... Takalamput olivat kuin pesuvadit...
Ko. vuosimallista oli myös sellainen versio että katto meni peräkoppiin sähköisesti ja siitä tuli avoauto... Näinpä sellaisenkin ihmeen...
http://www.abc.se/~m9805/eastcars/gaz/oldvolg.jpg
Autoa alettiin valmistaa 40 päivää sodan päättymisen jälkeen ja nimeksi
annettin Pobeda (Voitto) merkkinä saksalaisten kukistamisesta.
Pobeda Cabriolettia tehtiin 1949-58.
Muistanpa, että veljeni ensimmäinen auto 1961 oli käytetty Pobeda.
Se oli lämmin, mutta istuinten jousitukset olivat sitä sun tätä.
Kuoppaisella tiellä saattoi jouset antaa kunnon näpsyjä takamuksille. :-)tuollaista joskus tulla korjattua, vaikka omistanut en ole. Moottorin ym pulteissa ja muttereissa oli millikierteet, mutta kannan ja avaimen välys oli toisin päin kuin länsimaissa eli mutterit ja pultinkannat olivat hivenen liian isoja työkaluille. Moottori, lähinnä venttiilit oli kestoltaan surkea. Lämmityslaite oli hyvä ja maavaraa 21 cm eli enemmän kuin monessa nykyisessä asfalttimaasturissa.
Minulla olisi yksi Pobedan varaosalämmityslaite jemmassa. Kukahan tarvitsisi?- Jaguar S-type
sitroen kirjoitti:
tuollaista joskus tulla korjattua, vaikka omistanut en ole. Moottorin ym pulteissa ja muttereissa oli millikierteet, mutta kannan ja avaimen välys oli toisin päin kuin länsimaissa eli mutterit ja pultinkannat olivat hivenen liian isoja työkaluille. Moottori, lähinnä venttiilit oli kestoltaan surkea. Lämmityslaite oli hyvä ja maavaraa 21 cm eli enemmän kuin monessa nykyisessä asfalttimaasturissa.
Minulla olisi yksi Pobedan varaosalämmityslaite jemmassa. Kukahan tarvitsisi?Vaimon perikunnalta jäi Citroen 2 CV 4 ja nyt pitäisi saada kulkuneuvo käymään, mutta missä on virranjakaja?
Bensapumppu kyllä syöttää seosta. - 1946
Jaguar S-type kirjoitti:
Vaimon perikunnalta jäi Citroen 2 CV 4 ja nyt pitäisi saada kulkuneuvo käymään, mutta missä on virranjakaja?
Bensapumppu kyllä syöttää seosta.Ei siinä ole lainkaan virranjakajaa. Puola antaa kipinän molemmille pytyille yhtäaikaa.
Katkoja löytyy tuulettimen siiven takaa.
Siellä on nelikanttinen peltikansi jonka alla on konkka ja kärjet.
Kannattaa liittyä Sitruunapatonki yhteisöön, sieltä löytyy asiantuntevaa mukavaa sitikka väkeä. - Jaguar S-type
1946 kirjoitti:
Ei siinä ole lainkaan virranjakajaa. Puola antaa kipinän molemmille pytyille yhtäaikaa.
Katkoja löytyy tuulettimen siiven takaa.
Siellä on nelikanttinen peltikansi jonka alla on konkka ja kärjet.
Kannattaa liittyä Sitruunapatonki yhteisöön, sieltä löytyy asiantuntevaa mukavaa sitikka väkeä.Soittelin juuri tutulle autokoulun opettajalle, jolla on myös rättäri ja saan häneltä lainaksi kotitekoisen pitkän hylsyavaimen, jolla sen tuulettajan propelin saa auki.
Loput työkalut mukaanlukien se tärkeä "tappi", jolla sytytys säädellään paikoilleen, löytyy omasta työkalupakista, sillä Jaguarkin tarvitsee huolenpitoa, niinkuin rättärikin ja oikeastaan myös me kaikki.
Muista kääriä "rätti rullalle" viimeistään vappuajeluiden aikaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324431Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252325Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142317Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512078- 321647
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321421- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401054