Pobeda m20

mobilistin alku

löytyykö tästä ikäryhmästä kuljettajia jolla on ollut joskus Pobeda ? Kerro kyseisestä autosta niin pahat kuin hyvätkin muistot.

9

920

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on auton

      nimi.
      Ihmetyttää, ettet sitä tiedä.

    • ibiza

      Perheemme pitkäaikaisin palvelija oli Volga m21 vuosimallia 1967... Hankin moisen pari vuotta vanhana firmani autohuutokaupasta... Mootorin vaihteistoineen vaihdoin Volvo B20 koneeseen vaihteistoineen välittömästi... Oli perheemme silmäterä 21 v kunnes tuon ruosteen takia oli luovuttava "perheenjäsenestämme"... Kilometrejä autolle kertyi 536000 km vuosien saatossa ja vanhatti kaksi Volvon konetta...

    • GAZ-M20

      60-luvulla, ja myös Volga velka ja nälkä. ;)
      Oli myös Opel Kapitän vuosimallia 1951, ja monta muuta. Kaksi autoa vieläkin harmittaa kun en silloin ostanut toinen oli MB vuosimallia 1938, plankku lattialla, ja Jaguar jotain 1950-luvun, oli kai 1955 tai 1956..

      Meillä rakkareilla oli myös noita jenkki autojakin 51vm ja 57vm "Letukoita" =(Chevrolet), ja muita siipi autoja.. jne

      Harmi vaan että ei jäänyt varastoon noista mikään,
      koska piti tehdä myös rahaa ruokaan tuolla harrastuksella.

      • ibiza

        minulla oli -60 luvun alussa Ford Fairlane vm -59 "siipiauto"... Takalamput olivat kuin pesuvadit...

        Ko. vuosimallista oli myös sellainen versio että katto meni peräkoppiin sähköisesti ja siitä tuli avoauto... Näinpä sellaisenkin ihmeen...


    • http://www.abc.se/~m9805/eastcars/gaz/oldvolg.jpg

      Autoa alettiin valmistaa 40 päivää sodan päättymisen jälkeen ja nimeksi
      annettin Pobeda (Voitto) merkkinä saksalaisten kukistamisesta.
      Pobeda Cabriolettia tehtiin 1949-58.

      Muistanpa, että veljeni ensimmäinen auto 1961 oli käytetty Pobeda.
      Se oli lämmin, mutta istuinten jousitukset olivat sitä sun tätä.
      Kuoppaisella tiellä saattoi jouset antaa kunnon näpsyjä takamuksille. :-)

      • tuollaista joskus tulla korjattua, vaikka omistanut en ole. Moottorin ym pulteissa ja muttereissa oli millikierteet, mutta kannan ja avaimen välys oli toisin päin kuin länsimaissa eli mutterit ja pultinkannat olivat hivenen liian isoja työkaluille. Moottori, lähinnä venttiilit oli kestoltaan surkea. Lämmityslaite oli hyvä ja maavaraa 21 cm eli enemmän kuin monessa nykyisessä asfalttimaasturissa.
        Minulla olisi yksi Pobedan varaosalämmityslaite jemmassa. Kukahan tarvitsisi?


      • Jaguar S-type
        sitroen kirjoitti:

        tuollaista joskus tulla korjattua, vaikka omistanut en ole. Moottorin ym pulteissa ja muttereissa oli millikierteet, mutta kannan ja avaimen välys oli toisin päin kuin länsimaissa eli mutterit ja pultinkannat olivat hivenen liian isoja työkaluille. Moottori, lähinnä venttiilit oli kestoltaan surkea. Lämmityslaite oli hyvä ja maavaraa 21 cm eli enemmän kuin monessa nykyisessä asfalttimaasturissa.
        Minulla olisi yksi Pobedan varaosalämmityslaite jemmassa. Kukahan tarvitsisi?

        Vaimon perikunnalta jäi Citroen 2 CV 4 ja nyt pitäisi saada kulkuneuvo käymään, mutta missä on virranjakaja?
        Bensapumppu kyllä syöttää seosta.


      • 1946
        Jaguar S-type kirjoitti:

        Vaimon perikunnalta jäi Citroen 2 CV 4 ja nyt pitäisi saada kulkuneuvo käymään, mutta missä on virranjakaja?
        Bensapumppu kyllä syöttää seosta.

        Ei siinä ole lainkaan virranjakajaa. Puola antaa kipinän molemmille pytyille yhtäaikaa.
        Katkoja löytyy tuulettimen siiven takaa.
        Siellä on nelikanttinen peltikansi jonka alla on konkka ja kärjet.
        Kannattaa liittyä Sitruunapatonki yhteisöön, sieltä löytyy asiantuntevaa mukavaa sitikka väkeä.


      • Jaguar S-type
        1946 kirjoitti:

        Ei siinä ole lainkaan virranjakajaa. Puola antaa kipinän molemmille pytyille yhtäaikaa.
        Katkoja löytyy tuulettimen siiven takaa.
        Siellä on nelikanttinen peltikansi jonka alla on konkka ja kärjet.
        Kannattaa liittyä Sitruunapatonki yhteisöön, sieltä löytyy asiantuntevaa mukavaa sitikka väkeä.

        Soittelin juuri tutulle autokoulun opettajalle, jolla on myös rättäri ja saan häneltä lainaksi kotitekoisen pitkän hylsyavaimen, jolla sen tuulettajan propelin saa auki.
        Loput työkalut mukaanlukien se tärkeä "tappi", jolla sytytys säädellään paikoilleen, löytyy omasta työkalupakista, sillä Jaguarkin tarvitsee huolenpitoa, niinkuin rättärikin ja oikeastaan myös me kaikki.
        Muista kääriä "rätti rullalle" viimeistään vappuajeluiden aikaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      93
      5317
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4151
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2249
    4. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2088
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1474
    7. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      32
      1293
    8. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1108
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1010
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    Aihe