Iso puulaiva

betonia päälle?

Mistähän saisi vanhan puulaivan betonointiohjeet?
Olen kuullut, että Suomessakin on betonoitu vanhoja puulaivoja. Jossain täytyy olla myös niistä tietoa ja kokemuksia.
Voisiko viisaammat kertoa mistä saisin tietoa että saisin pysymään laivani pinnalla?

9

2740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat Heikolalta,

      Jostain muualta joudut etsimään ohjeet, joilla se pysyy pinnalla. Ehkä Porin kaupunki ei ole oikea paikka kysyä pinnalla pysymisohjeita.

    • betoninen puulaiva

      Suomen etevin ferrobetoniosaaja on Heikola. Minulla on Heikolan betonoima vanha puutroolari( 21 X 6,5 ), joka ei ole saanut "Porin kosketusta". Sinne ei tosiaan kannata mennä edes käymään. Pori voi upottaa laivasi ja kaivaa sen kappaleina ylös. Kävin katsomassa kun kaivoivat ehjiä laivoja palasina pohjasta vaikka ne olisi noussut pumpuilla helpommin?
      Suomalainen Trollökonsultointi on tehnyt tietääkseni kymmenittäin betonointeja suuriinkin puulaivoihin ja taloihin. Heikola on ollut mukana kaikissa tavalla tai toisella ainakin 30 vuotta ja tuntee sen alueen ja kaiken siitä asiasta. Kannattaa ottaa häneen yhteyttä, oikeaan betoniveneguruun kun tarvitsee apua.
      Heikolaa ja betoniveneitä on yritetty munata viime vuodet kaikkialla. Syytä en tiedä, koska Heikola, materiaali ja ferrobetonivene on parhaita mitä tiedän. Tämä on vain minun kokemukseni 10 vuoden ammattimaisen matkailukäytön jälkeen.

      • fgdfgg

        Jos laivan kansi on veden alla niin ensin paattia pitää saada sen verta ylös että Arkihimedeen lakia päästään hyödyntämään. Kaivinkone oli nopein ja halvin


    • vitsailua

      Kansi veden alla on kovin porilainen kommentti. Kansi on usein korkean veden aikana pinnan alla ja matalan veden aikana pinnan yläpuolella.
      Täällä Reposaaren kioskiparlamentissa ihmeteltiin kun huonokuntoisin troolari kuitenkin nousi vaivattomasti pohjasta ilman palottelua. Asialla oli sama kaivinkonefirma. Se troolari oli kokonaan kyljellään ja kaikista huonoin kunnoltaan. Silti se nousi pohjasta kokonaisena. Oliko se palkkio kaivurifirmalle?
      Kovin on porilaista vitsailua laivojen pelastamisesta. Ettei muka muita keinoja monen arvokkaankin laivan pelastamiseksi olisi ollut?

      • George-Heikki Norovirus

        Lopeta tuo ainainen jauhaminen muka porilaisten upottamasta laivasta. Se Koiviston paska ei pysynyt pinnalla 20-vuoden aikana hetkeäkään ilman pumppuja.
        Sinä sen upotit kun et parissakymmenessä vuodessa saanut mitään aikaiseksi.Ja aina eri nimimerkki, mutta kirjoitustyylin tuntee.


      • George-Heikki Norovirus kirjoitti:

        Lopeta tuo ainainen jauhaminen muka porilaisten upottamasta laivasta. Se Koiviston paska ei pysynyt pinnalla 20-vuoden aikana hetkeäkään ilman pumppuja.
        Sinä sen upotit kun et parissakymmenessä vuodessa saanut mitään aikaiseksi.Ja aina eri nimimerkki, mutta kirjoitustyylin tuntee.

        Minä olen Heikola enkä täällä viitsi enkä edes ehdi jauhaa näitä asioita. Jos joku vaikka missä kysyy Porista, betoniveneistä, Koivistosta tai Reposaaren tapahtumista niin porilaiset nuijat alottavat aina saman paskan jauhamisen Koivistosta tai minusta.
        Näyttää siltä, että on kuitenkin taas sanottava kertauksen vuoksi sama minkä olen aikaisemminkin sanonut:
        Porin kaupungin meriterroriteko Porin Reposaaren Perinnevenetelakalla ja Koiviston kunnostusprojektia kohtaan on vertaansa vailla suomalaisessa laivojen kunnostushistoriassa.
        Koivisto oli lähes valmis, asumismukavuudet kunnossa, harvinainen museokone Caterpillar D 17000 V8:n entisöitynä pääkoneena Mannesmannin 1200l:n hydraulisella voimansiirrolla ja yhtä harvinaiset apukoneet valmiina. Kaikki varusteet, apulaitteet, navigointikomponentit, aurinkokerääjät, tuuligeneraattorit, takilat, purjeet ja raaka-aineet maaleineen hankittuna.
        Laivassa asuivat niin talkoolaiset kuin työntekijät ja alihankkijat allekirjoittaneen lisäksi lähes 7 vuotta.
        Laiva oli kuiva ja alkuperiset punahonkarakenteet ruumassa kaikkialla näkyvissä ja lujan betonikuoren ansiosta kunnossa ja kuivina.
        Koivisto kävi pohjassa myrskyvaurioiden( 32 m/s) takia vuoden 1996 syysmyrskyllä, kun se nousi kivilaiturille ja laiva rikkoontui vesirajasta. Se silloisen tyhjän "hylsyn" uppoaminen vuorokaudeksi on puhuttanut porilaisia raukkoja, jotka puolustavat kaikilla foorumeilla Porin kaupungin terroritekoa ja laivatavaran rosvousta.
        Koivisto ei betonikuoren korjausten jälkeen vuotanut kuin muutama ämpärillisen verran vuorokaudessa ja sekin vesi käytettiin miltei kaikki pesuvetenä.

        Jokainen voi käydä katsomassa kotivuiltamme http://www.kuunarikoivisto.info mitä Pori tuhosi ja rosvosi arvokasta laivatavaraa ja laivan kunnostustyötä. Kuinka paljon olemme Koiviston viimeistelyn sijasta joutuneet tekemään Porin takia turhaa oikeus- ja paperityötä. Samalla jokainen voi klikata porilaisen upotusjuhlan Satakunnan Kansan nettivideolta(Koiviston upotus). Siellä tyytyväiset upottajat myhäilevat "purjelaivaosaamistaan".
        Muistutan tässäkin taas että Kuunari Koivisto Yhdistys Ry:llä oli määräaikainen vuokrasopimus maaliskuun loppuun asti 2007( siis vuosi sitten päättyvä), jonka Porin kaupunki yllättäen katkaisi vuotta aikaisemmin. Yhdistyksellä ei ollut velkaa kenellekään eikä riitoja Porin kaupungin kanssa koskaan. Sen takia teemme nyt töitä selvittääksemme keitä tällaisen meriterrorin takana on ollut ja miksi?
        Porissa tapahtuneen "häädön" perustelut olivat myös tekaistut: Uponnut vene telakan rannassa ja 2 1/2 vuoden päästä pidettävät lomamessut. Niiden takia ei anakaan ollut mitään kiirettä.
        Häätö tuli kaksi vuotta sitten 16.4.2006. Aikaa muuttamiseen keskellä kiireisintä kevätsesonkia annettiin Juhannukseen 2006! Teko oli raukkamaisesti suunniteltu yhdistyksen ja allekirjoittaneen päänmenoksi ja tuhoamiseksi. Terroriteko Porin kaupungilta ja sen virkamiehiltä. Messujen kanssa ei ollut mitään kiirettä vuonna 2006 keväällä eikä edes vielä keväällä 2007!
        Minulta tai kotisivuiltamme saa asiasta lisää oikeaa tietoa. Meitä on 15 talkoolaista ja juristia selvittämässä Porin terroriteon syyllisiä ja keräämässä oikeaa tietoa tulevaa Pori-kirjaa varten.
        Kannattaa kysyä niin ei tarvitse jauhaa paskaa kuten Porin tekojen puolustajat tekevät.

        Jouko Heikola, ins.DIS
        Venesuunnittelija
        Laivuri
        S/Y "Lena"
        p. 040 854 1716
        [email protected]


      • osaaa
        piimä kirjoitti:

        Minä olen Heikola enkä täällä viitsi enkä edes ehdi jauhaa näitä asioita. Jos joku vaikka missä kysyy Porista, betoniveneistä, Koivistosta tai Reposaaren tapahtumista niin porilaiset nuijat alottavat aina saman paskan jauhamisen Koivistosta tai minusta.
        Näyttää siltä, että on kuitenkin taas sanottava kertauksen vuoksi sama minkä olen aikaisemminkin sanonut:
        Porin kaupungin meriterroriteko Porin Reposaaren Perinnevenetelakalla ja Koiviston kunnostusprojektia kohtaan on vertaansa vailla suomalaisessa laivojen kunnostushistoriassa.
        Koivisto oli lähes valmis, asumismukavuudet kunnossa, harvinainen museokone Caterpillar D 17000 V8:n entisöitynä pääkoneena Mannesmannin 1200l:n hydraulisella voimansiirrolla ja yhtä harvinaiset apukoneet valmiina. Kaikki varusteet, apulaitteet, navigointikomponentit, aurinkokerääjät, tuuligeneraattorit, takilat, purjeet ja raaka-aineet maaleineen hankittuna.
        Laivassa asuivat niin talkoolaiset kuin työntekijät ja alihankkijat allekirjoittaneen lisäksi lähes 7 vuotta.
        Laiva oli kuiva ja alkuperiset punahonkarakenteet ruumassa kaikkialla näkyvissä ja lujan betonikuoren ansiosta kunnossa ja kuivina.
        Koivisto kävi pohjassa myrskyvaurioiden( 32 m/s) takia vuoden 1996 syysmyrskyllä, kun se nousi kivilaiturille ja laiva rikkoontui vesirajasta. Se silloisen tyhjän "hylsyn" uppoaminen vuorokaudeksi on puhuttanut porilaisia raukkoja, jotka puolustavat kaikilla foorumeilla Porin kaupungin terroritekoa ja laivatavaran rosvousta.
        Koivisto ei betonikuoren korjausten jälkeen vuotanut kuin muutama ämpärillisen verran vuorokaudessa ja sekin vesi käytettiin miltei kaikki pesuvetenä.

        Jokainen voi käydä katsomassa kotivuiltamme http://www.kuunarikoivisto.info mitä Pori tuhosi ja rosvosi arvokasta laivatavaraa ja laivan kunnostustyötä. Kuinka paljon olemme Koiviston viimeistelyn sijasta joutuneet tekemään Porin takia turhaa oikeus- ja paperityötä. Samalla jokainen voi klikata porilaisen upotusjuhlan Satakunnan Kansan nettivideolta(Koiviston upotus). Siellä tyytyväiset upottajat myhäilevat "purjelaivaosaamistaan".
        Muistutan tässäkin taas että Kuunari Koivisto Yhdistys Ry:llä oli määräaikainen vuokrasopimus maaliskuun loppuun asti 2007( siis vuosi sitten päättyvä), jonka Porin kaupunki yllättäen katkaisi vuotta aikaisemmin. Yhdistyksellä ei ollut velkaa kenellekään eikä riitoja Porin kaupungin kanssa koskaan. Sen takia teemme nyt töitä selvittääksemme keitä tällaisen meriterrorin takana on ollut ja miksi?
        Porissa tapahtuneen "häädön" perustelut olivat myös tekaistut: Uponnut vene telakan rannassa ja 2 1/2 vuoden päästä pidettävät lomamessut. Niiden takia ei anakaan ollut mitään kiirettä.
        Häätö tuli kaksi vuotta sitten 16.4.2006. Aikaa muuttamiseen keskellä kiireisintä kevätsesonkia annettiin Juhannukseen 2006! Teko oli raukkamaisesti suunniteltu yhdistyksen ja allekirjoittaneen päänmenoksi ja tuhoamiseksi. Terroriteko Porin kaupungilta ja sen virkamiehiltä. Messujen kanssa ei ollut mitään kiirettä vuonna 2006 keväällä eikä edes vielä keväällä 2007!
        Minulta tai kotisivuiltamme saa asiasta lisää oikeaa tietoa. Meitä on 15 talkoolaista ja juristia selvittämässä Porin terroriteon syyllisiä ja keräämässä oikeaa tietoa tulevaa Pori-kirjaa varten.
        Kannattaa kysyä niin ei tarvitse jauhaa paskaa kuten Porin tekojen puolustajat tekevät.

        Jouko Heikola, ins.DIS
        Venesuunnittelija
        Laivuri
        S/Y "Lena"
        p. 040 854 1716
        [email protected]

        Joskus paikan päällä kayneenä täytyy todeta että sääli ! Etenkin se museon puoli oli ainutlaatuinen, vaikka ei kovin edustavan näköinen, mutta onko sillä oikastaan väliä. Nyt meni Suomen viimeinen merihistoriaa aidosti, vaikkakin varmaan sivujuonteena, ylläpitävä paikka.


      • säälisääli, mutta
        piimä kirjoitti:

        Minä olen Heikola enkä täällä viitsi enkä edes ehdi jauhaa näitä asioita. Jos joku vaikka missä kysyy Porista, betoniveneistä, Koivistosta tai Reposaaren tapahtumista niin porilaiset nuijat alottavat aina saman paskan jauhamisen Koivistosta tai minusta.
        Näyttää siltä, että on kuitenkin taas sanottava kertauksen vuoksi sama minkä olen aikaisemminkin sanonut:
        Porin kaupungin meriterroriteko Porin Reposaaren Perinnevenetelakalla ja Koiviston kunnostusprojektia kohtaan on vertaansa vailla suomalaisessa laivojen kunnostushistoriassa.
        Koivisto oli lähes valmis, asumismukavuudet kunnossa, harvinainen museokone Caterpillar D 17000 V8:n entisöitynä pääkoneena Mannesmannin 1200l:n hydraulisella voimansiirrolla ja yhtä harvinaiset apukoneet valmiina. Kaikki varusteet, apulaitteet, navigointikomponentit, aurinkokerääjät, tuuligeneraattorit, takilat, purjeet ja raaka-aineet maaleineen hankittuna.
        Laivassa asuivat niin talkoolaiset kuin työntekijät ja alihankkijat allekirjoittaneen lisäksi lähes 7 vuotta.
        Laiva oli kuiva ja alkuperiset punahonkarakenteet ruumassa kaikkialla näkyvissä ja lujan betonikuoren ansiosta kunnossa ja kuivina.
        Koivisto kävi pohjassa myrskyvaurioiden( 32 m/s) takia vuoden 1996 syysmyrskyllä, kun se nousi kivilaiturille ja laiva rikkoontui vesirajasta. Se silloisen tyhjän "hylsyn" uppoaminen vuorokaudeksi on puhuttanut porilaisia raukkoja, jotka puolustavat kaikilla foorumeilla Porin kaupungin terroritekoa ja laivatavaran rosvousta.
        Koivisto ei betonikuoren korjausten jälkeen vuotanut kuin muutama ämpärillisen verran vuorokaudessa ja sekin vesi käytettiin miltei kaikki pesuvetenä.

        Jokainen voi käydä katsomassa kotivuiltamme http://www.kuunarikoivisto.info mitä Pori tuhosi ja rosvosi arvokasta laivatavaraa ja laivan kunnostustyötä. Kuinka paljon olemme Koiviston viimeistelyn sijasta joutuneet tekemään Porin takia turhaa oikeus- ja paperityötä. Samalla jokainen voi klikata porilaisen upotusjuhlan Satakunnan Kansan nettivideolta(Koiviston upotus). Siellä tyytyväiset upottajat myhäilevat "purjelaivaosaamistaan".
        Muistutan tässäkin taas että Kuunari Koivisto Yhdistys Ry:llä oli määräaikainen vuokrasopimus maaliskuun loppuun asti 2007( siis vuosi sitten päättyvä), jonka Porin kaupunki yllättäen katkaisi vuotta aikaisemmin. Yhdistyksellä ei ollut velkaa kenellekään eikä riitoja Porin kaupungin kanssa koskaan. Sen takia teemme nyt töitä selvittääksemme keitä tällaisen meriterrorin takana on ollut ja miksi?
        Porissa tapahtuneen "häädön" perustelut olivat myös tekaistut: Uponnut vene telakan rannassa ja 2 1/2 vuoden päästä pidettävät lomamessut. Niiden takia ei anakaan ollut mitään kiirettä.
        Häätö tuli kaksi vuotta sitten 16.4.2006. Aikaa muuttamiseen keskellä kiireisintä kevätsesonkia annettiin Juhannukseen 2006! Teko oli raukkamaisesti suunniteltu yhdistyksen ja allekirjoittaneen päänmenoksi ja tuhoamiseksi. Terroriteko Porin kaupungilta ja sen virkamiehiltä. Messujen kanssa ei ollut mitään kiirettä vuonna 2006 keväällä eikä edes vielä keväällä 2007!
        Minulta tai kotisivuiltamme saa asiasta lisää oikeaa tietoa. Meitä on 15 talkoolaista ja juristia selvittämässä Porin terroriteon syyllisiä ja keräämässä oikeaa tietoa tulevaa Pori-kirjaa varten.
        Kannattaa kysyä niin ei tarvitse jauhaa paskaa kuten Porin tekojen puolustajat tekevät.

        Jouko Heikola, ins.DIS
        Venesuunnittelija
        Laivuri
        S/Y "Lena"
        p. 040 854 1716
        [email protected]

        Tökkäsin tuota linkkiä. Siellä alareunassa sanottiin, että

        Päivitetty viimeksi: 14. helmikuuta 2007.

        Taitaa olla vieteri väsynyt. Vai muutenko muistojen harhoissa-tarhoissa viipyillään. Sitä paitsi, onko muut foorumit jo kyllästyneet tämän saman levyn pyöritykseen, kun sitä täällä elätellään ja venytellään.


      • säälisääli, mutta kirjoitti:

        Tökkäsin tuota linkkiä. Siellä alareunassa sanottiin, että

        Päivitetty viimeksi: 14. helmikuuta 2007.

        Taitaa olla vieteri väsynyt. Vai muutenko muistojen harhoissa-tarhoissa viipyillään. Sitä paitsi, onko muut foorumit jo kyllästyneet tämän saman levyn pyöritykseen, kun sitä täällä elätellään ja venytellään.

        Tervetuloa tutustumaan ja päivittämään tapahtumat aluksellemme Porin "viholliskaupunkiin" Raumalle!
        Asiat ovat ajankohtaisia ja Porin kaupungin merirosvous vain lomamessujen takia käsittämätöntä.
        Olemme Kuunari Koivisto-Yhdistyksen kanssa juonessa mukana, mutta vastapuolella.
        Pori teki minkä osasi, me menetimme Koiviston ja työmme, mutta olemme, elämme ja tulemme takaisin!
        Päivitä tietosi aluksellamme Raumalla! Kohta se lähtee rannikkokiertueelle!
        Jouko Heikola
        Kuunari Koiviston puosu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe