Tietäisikö kukaan kertoa miten vm83 99 Saabin virta-avain saadaan pois virtalukosta mitään rikkomatta?
Avain ei käänny pakkilukkoasentoon ja avaimen "kahva"osa on niin iso ettei muovisuojia voi irroittaa virtalukon päältä.
Joku "korjaamo" oli korjannut vaihdekeppisysteemiä ja virtalukkoa ja sen jälkeen kohta avain ei enään kääntynyt pakkilukkoasentoon jossa sen pitäisi lähteä pois.
Virta-avain jumissa?
5
3585
Vastaukset
- 2.1i 16v
Kääntyykö avain muuten normaalisti lukossa?
Oli joskus edellisen auton kanssa samanlaisia ongelmia ja auto jäi huoltsikan pihaan :-(. Toivottavasti näistä on mitään apua:
1. Vapauttaako se nostettava prikka vaihteen tahattoman kytkemisen estävän tapin vaihdetangon pohjasta? Isellä tuo oli lähtent "kierteiltä". Tangon saat irti kun otat kumisuojuksen pois ja avaat kolme ruuvia sen alta.
Pakinn saa tällöin päälle siitä metallirenkaasta ihan sormivoiminkin
2. Kokeile liikuttaa autoa työntämällä pikkasen. Jos sitten osuu "hampaat kohdalleen".
saakohan tuosta mitään selvää? - ......
...
- c900T
Kannattaa kokeilla heiluttaa toisella kädellä vaihdekeppiä, ja samalla käännellä toisella kädellä avainta (tai siis yrittää). Itse olen pari kertaa kavereiden autosta saanut vian korjattua näin. Ja sen jälkeen mekanismin säätö.
- jus
Oliskohan sieltä pakkilukkosalvan liikettä auttava jousi poikki tai pois paikaltaan? Kokeile menisikö avain pakkilukkoasentoon, jos pysäytät auton mäkeen kallelleen eri asentoihin (keula ylös/alas tai oikea/vasen kylki korkeammalle). Tällöin se salpa saattaisi pyöriä painovoiman avustamana eri lailla kuin vaakasuorassa asennossa.
- Vanhan Saabinomistaja
avain koputtelemalla avaimen alapuolella olevaan hammaspyöräsekmenttiin lukkoasennon suuntaan tuurnalla ja pikkuvasaralla,kun olin ensin poistanut molemmat etuistuimet jotta pääsin hieman työskentelemään sinne virtalukon alle.
Se pikku jousihan siellä oli poikki 3kpl. nyt on jo uusi jousi paikoillaan ja systeemi kasattuna toimivaksi.
Kiitos kaikille neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136