Vein asiakasta tampereelta turkuun ja takasin ja asiakas halusi maksaa myös paluu matkan..ei ollu muuta kun rahat vaan taskuun (470e)..Teinkö väärin?Asiakas aina oikeassa eikö?
ihana asiakas
16
4362
Vastaukset
- .,.,
Voimassa oleva taksilaki taksa-asetuksineen, ei tunne mitään ilmaisia paluukyytejä. Mittari on pidettävä päällä koko ajan, kun auto on asiakkaan käytössä. Matkan pituus ei vaikuta asiaan, eikä auton asemapaikka suhteessa asiakkaaseen.
- hyykku
Kun asiakas nousee tampereella kyytiin niin tampere on silloin toiminta-alue ja kun asiakasta viedään turkuun ja takaisin niin paluu matka on aina tampereen rajalle asti on ilmainen..katso taksapäätös...
- sitä taksapäätöstä!
hyykku kirjoitti:
Kun asiakas nousee tampereella kyytiin niin tampere on silloin toiminta-alue ja kun asiakasta viedään turkuun ja takaisin niin paluu matka on aina tampereen rajalle asti on ilmainen..katso taksapäätös...
ELokuussa voimaan astuneessa taksapäätöksessä EI LUE mitään ilmaisista paluukyydeistä!
Elokuisen taksapäätöksen lopussa lukee;....tämä taksapäätös KUMOAA edellisen xxxx päivämäärällä voimaantulleen taksapäätöksen!
Että ihan oikein teit, mittari päällä kaiken aikaa matkustajan istuessa autossa....
Tässä lukemista
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.pdf - hyykku
sitä taksapäätöstä! kirjoitti:
ELokuussa voimaan astuneessa taksapäätöksessä EI LUE mitään ilmaisista paluukyydeistä!
Elokuisen taksapäätöksen lopussa lukee;....tämä taksapäätös KUMOAA edellisen xxxx päivämäärällä voimaantulleen taksapäätöksen!
Että ihan oikein teit, mittari päällä kaiken aikaa matkustajan istuessa autossa....
Tässä lukemista
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.pdftoiminta-alueen ulkopuolisista edestakaisista kyydeistä hyvitetään asiakkaalle toiminta-alueen ulkopuolisen paluun osuus.mittari kytketään päälle asiakkaan tilausosoitteessa tai paikassa mistä hän nousee kyytiin ja ajetaan henkilöluvun mukaisella taksalla niin pitkään kunnes alkaa paluumatka toiminta-aluetta kohti jolloin mittari kytketään kassa asentoon toiminta.alueen rajalle saakka josta matkaa jatketaan henkilöluvun mukaisella taksalla. Tää oli viime syksyn kurssin aineistosta..onko tää sit täyttä potaskaa.?
- on....
hyykku kirjoitti:
toiminta-alueen ulkopuolisista edestakaisista kyydeistä hyvitetään asiakkaalle toiminta-alueen ulkopuolisen paluun osuus.mittari kytketään päälle asiakkaan tilausosoitteessa tai paikassa mistä hän nousee kyytiin ja ajetaan henkilöluvun mukaisella taksalla niin pitkään kunnes alkaa paluumatka toiminta-aluetta kohti jolloin mittari kytketään kassa asentoon toiminta.alueen rajalle saakka josta matkaa jatketaan henkilöluvun mukaisella taksalla. Tää oli viime syksyn kurssin aineistosta..onko tää sit täyttä potaskaa.?
Täyttä potaskaa. Vanhaa tietoa. Myös meillä taksialalla saa käyttää ihan vapaaehtoisesti aikaa myös tietojen ja säädösten ajantasalla pitämiseen. Kyseisiä toiminta-alueita ei enää tunneta, ainakaan laissa tai taksapäätöksessä. Tosin on pakko myöntää, että ei sitä kukaan sinne kurssiaineistoon varmaan ollut ehtinyt vielä viime syksynä päivittää, kun laki oli vasta tullut voimaan samoihin aikoihin ja sitä alettiin tulkita.
Monilla paikoilla kyllä ajavat edelleen noilla "vyöhykkeillä", vaikka niitä ei laissa tai taksapäätöksessä olekkaan mutta lainmukaan jos mennään, niin niitä ei ole, vaan mittari laitetaan päälle silloin, kun asiakas astuu kyytiin ja se on päällä koko matkan ajan. Jos joku riitauttaa asian ja toisin väittää, iske laki ja taksapäätös käteen ja pyydä näyttään se kohta, jossa puhutaan jotain "toiminta-alueista" tms.
Nykyinen lakihan ei tunne enää edes taksiasemia. Sielä ei missään mainita, että kyytiä olisi odotettava taksiasemalla. Sitä voi jäädä nykyään odottamaan ihan mihin kadunkulmaan haluaa, jos liikennesäännöt sallii :) - sitä taksapäätöstä!
hyykku kirjoitti:
toiminta-alueen ulkopuolisista edestakaisista kyydeistä hyvitetään asiakkaalle toiminta-alueen ulkopuolisen paluun osuus.mittari kytketään päälle asiakkaan tilausosoitteessa tai paikassa mistä hän nousee kyytiin ja ajetaan henkilöluvun mukaisella taksalla niin pitkään kunnes alkaa paluumatka toiminta-aluetta kohti jolloin mittari kytketään kassa asentoon toiminta.alueen rajalle saakka josta matkaa jatketaan henkilöluvun mukaisella taksalla. Tää oli viime syksyn kurssin aineistosta..onko tää sit täyttä potaskaa.?
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.p df
Onko siinä enää mainintaa ilmaisista paluukyydeistä?
NO EI! - Vierestä seurailija
sitä taksapäätöstä! kirjoitti:
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.p df
Onko siinä enää mainintaa ilmaisista paluukyydeistä?
NO EI!Juompas tässä sitten kahvit. Syön sämpylän.
- Helsinkiläinen taksikuski
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta. - lain,.,
Helsinkiläinen taksikuski kirjoitti:
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta.mukaan ei kai ole ilmaista kyytiä mihinkään suuntaan
- lue sinäkin
Helsinkiläinen taksikuski kirjoitti:
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta....uutta taksapäätöstä. Uusi kumoa vanhan, eikä uudessa puhuta mitään ilmaisista paluumatkoista.
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.p df
Lue tarkkaan, pääset sinäkin vanhoista tavoistasi eroon! - näin...........
lue sinäkin kirjoitti:
...uutta taksapäätöstä. Uusi kumoa vanhan, eikä uudessa puhuta mitään ilmaisista paluumatkoista.
http://www.taksiliitto.fi/em_files/pdf/Taksitaksa2007.p df
Lue tarkkaan, pääset sinäkin vanhoista tavoistasi eroon! Helsinkiläinen taksikuski kirjoitti:
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta.Ja olikohan vielä niin että lääninhallituksen myöntämässä auton taksiluvassa lukee että toiminta-alue on: SUOMI!
- tuo
Helsinkiläinen taksikuski kirjoitti:
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta.johonkin lakiin, vai oliko ihan oma keksintösi?
- Höpö höpö
hephep kirjoitti:
Ja olikohan vielä niin että lääninhallituksen myöntämässä auton taksiluvassa lukee että toiminta-alue on: SUOMI!
Sattumalta juuri tänään lukaisin sellaista taksilupaa. Toiminta-alue on tosiaan Suomi, mutta tällä autolla asemapaikka Helsinki. Mikä pointti tuossa "toiminta-alue"-kommentissa on? Kyllä auto jonka asemapaikka on vaikkapa Liljendal, saa ajaa Liljendalin rajojen ulkopuolelle.
- pudonnut
Helsinkiläinen taksikuski kirjoitti:
Jos ajan asiakkaan Helsingistä vaikkapa Järvenpäähän, ajan menomatkan mittari päällä. Paluumatka mittari pois päältä Kehä kolmoselle saakka joka on se toiminta-alueen raja Helsinkiläisille. Maaseudulla se on 2,5km ympäriinsä. Paluu täytyy kuitenkin olla aivan samaa reittiä, eikä siinä saa olla muitakaan muutoksia kuten lisää matkustajia, paketti yksinään takaisin tms.
Mittari EI SAA olla päällä koko ajan. Se laitetaan päälle vasta kun auto on asiakkaan käytettävissä, mutta ilmainen paluu (noine rajoituksineen) on totta.uuden taksilain piiristä 1.8.2007 ilmainen ajaminen poistui
- LiisaF48
hyykku kirjoitti:
toiminta-alueen ulkopuolisista edestakaisista kyydeistä hyvitetään asiakkaalle toiminta-alueen ulkopuolisen paluun osuus.mittari kytketään päälle asiakkaan tilausosoitteessa tai paikassa mistä hän nousee kyytiin ja ajetaan henkilöluvun mukaisella taksalla niin pitkään kunnes alkaa paluumatka toiminta-aluetta kohti jolloin mittari kytketään kassa asentoon toiminta.alueen rajalle saakka josta matkaa jatketaan henkilöluvun mukaisella taksalla. Tää oli viime syksyn kurssin aineistosta..onko tää sit täyttä potaskaa.?
Siinä käsiteltiin vain niitä osia, joihin tuli muutos verrattuna aiemmin annettuun lakiin.
Esim. taksoitusten osalta entinen laki siis pysyi voimassa. Näin ollen myös ns. paluukyyti toimialueen rajalle asti on edelleenkin ilmainen, ellei reitti muutu, matkustajia tule lisää tai poistu tms. Jos muutoksia reittiin tai matkustajamäärään tai alv-määritykseen tulee, alkaa taksa taas juosta matkustajamäärän tai tavaran mukaisella taksalla ja verolla.
Taksikurssin aineisto on tarkastettu lupien myöntäjän ja taksialaa valvovan viranomaisen toimesta. Kurssilla ei siis opeteta väärää käytäntöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422812Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423542586Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562315- 352194
- 251733
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251639- 481526
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa661289