Tämä lienee tyhmä kysymys, mutta parempi kysyä kuin katua:
Kuinka usein kasviravinnetta on hyvä lisätä? Vedenvaihtojen yhteydessäkö ja vaihtoa vastaava määrä vai kuinka? En ole aiemmin käyttänyt lainkaan nestemäisiä lannoitteita mutta ajattelin kokeilla koska kasvit ilmiselvästi kaipaavat hieman piristystä.
Kasviravinteen annostelu?
2
432
Vastaukset
- -Rihma-
Riippuen kasvilannoksesta, mutta tarkemmat ohjeet löytyy varmasti pakkauksesta.
- Saksasta ostettua
Kyseinen kasviravinne tuli suoraan saksasta (nettikaupasta) samalla kun tilasin erän kalanruokaa ja tarvikkeita. Neste on pullotettu 1/2-litran läpinäkyvään, täysin etiketittömään muovipulloon ja nettisivuiltakin selvisi vain annostelumäärä = 5ml./20 litraa vettä. Lienee siis jotain yleispätevää litkua? Miten noita noin perusperiaatteella annostellaan? Onko ravinteissa jokin annosteluväli, esim. kerran kuukaudessa vettä vastaava määrä vai miten? Normaalisti olen käyttänyt niitä juuristoon tungettavia "savipalluroita" mutta kaikkiin kasveihin tuo ei tunnu riittävän vaan esim. lumpeet ja anubiaat kaipaavat myös nestemäistä ravinnetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398