Kysymys erityisesti Kotleetille (kun ympärysmittasi olet kertonut ja kuvasikin nettiin laittanut) mutta myös muille paksuille. Jälleen on kaikissa viestimissä puhuttu vyötärölihavuudesta ja kaikista mahdollisista sairauksista jota mahassa oleva rasva aiheutaa. Ärsyynnytkö vai kiusaannutko asian puhumisesta? Entä jos seurassasi joku alkaa puhumaan vaikka omasta lihavuudestaan vaikka ei olisi ollenkaan sama aluokkaa kuin sinä, kiusaannutko vai mitä teet tai sanot?
Kyysmys kotleetille ja muillekin
110
4609
Vastaukset
- jdohvr
Ei mua haittaa jos joku omia läskejään valittaa, oli niitä tai ei :) Yleensä totean siihen vain että et ole ainut jolla ois varaa tiputtaa ja puhun kyllä ihan mielellänikin esim laihdutuksesta yms. Mutta yleisellä tasolla ei jaksa kuunnella jos joku terveysterroristi paasaa jostain lihavuuden terveyshaitoista, sen kummemmin kuin tupakasta tms. Ite en polta enkä juo (edes kahvia!) mutta ei minua kiinnosta niistä muille paasata.
- ??????
No mikäs sun vyötärönympärys sitten on ja paljonko kiloja olis varaa tiputtaa? Kymmenen senttiä liikaa vyötäröllä ei tunnu missää.
- vienokaisa
En ärsyynny vaan voin ihan normaalisti keskustella. Yleensäkään asiallinen keskustelu mistään aiheesta ei vihastuta minua. Eniten suututtaa asiaton, henkilökohtaisuuksiin menevä haukkuminen. Lihavuuteni ei muutenkaan johdu tiedon puutteesta. Olen koko aikuisikäni tiennyt vyötärölihavuuden terveyshaitat. Lisäksi minulla on hyvin tiedossa vyötärölihavuuden sosiaaliset haita. Olen ollut vyötärölihava koko ikäni. Tällä hetkellä mittanauhassani pitäisi olla pituutta 140 cm. Huvittaa vähän nämä kaikki uudet "tutkimukset" mitä tehdään isolla rahalla. Nyt on myös tutkittu että television katseluaikaa vähentämällä saadaan lasten ylipaino kuriin. Minä olin lihava lapsi silloin kun televisio oli mustavalkoinen eikä siinä ollut kuin yksi kanava. Ohjelma alkoi alkuillasta ja loppui hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Lisäksi se kalleus oli tiukasti äidin hallinnassa muutenkin.
- ´´´´´´´´´´
sen verran pitää sanoa että ennen lihavat lapset oli tanakoita ja yleensä pyöreitä, nyt niillä on iso makkara vyötärön ja housunlantion välissä.
- paksulainen
Hah pakko kysyä et missä vaiheessa kiusaannut jos joku tuijottaa sun paksua mahaa? vai käsketkö taputtaa!
- R-train
En oo kotleetti tai kukaan muukaan paksumahainen. Mutta junassa satuin istumaan yhtä paksumahaista vastapäätä. Viime tipassa kun junaan ehdin niin muita paikkoja ei enää ollu vapaana kun lihavaa keski-ikästä miestä vastapäätä. Kun ei ollu lukemistakaan mukana ja ihan ikkunan viereen ei päässy kun sen jalat oli tiellä niin siinä sitten tuijotit joko sen mahaa tai sitten käytävän toisella puolella istuvaa. Ja kun juna vaihto kiskoja niin sen maha vaan hytkyi. Onneksi matka oli vaan 40 minuuttia. Ei tarvinnu kummankaan sanoa mitään.
R-train kirjoitti:
En oo kotleetti tai kukaan muukaan paksumahainen. Mutta junassa satuin istumaan yhtä paksumahaista vastapäätä. Viime tipassa kun junaan ehdin niin muita paikkoja ei enää ollu vapaana kun lihavaa keski-ikästä miestä vastapäätä. Kun ei ollu lukemistakaan mukana ja ihan ikkunan viereen ei päässy kun sen jalat oli tiellä niin siinä sitten tuijotit joko sen mahaa tai sitten käytävän toisella puolella istuvaa. Ja kun juna vaihto kiskoja niin sen maha vaan hytkyi. Onneksi matka oli vaan 40 minuuttia. Ei tarvinnu kummankaan sanoa mitään.
Tuosta ei käynyt selväksi milloin tuo oli tapahtunut. Toivottavasti se ei ollut kuitenkaan minä sillä tuollakin junalla on tullut kuljettua joskus :) Pahoitteluni pitkäjalkaisen kollegani puolesta, jos en ollut asialla ;)
Olikohan tämä nyt sitten minulle tarkoitettu viesti? Vaikka en ole pyytänyt taputtamaan mahaa niin jotkut ovat silti niin tehneet. Eipä se ole tosin haitannut, mutta kaikilla ei ole välttämättä hyvää itsetuntoa. Luulisin niin.
Toki niitä tuijottajia varmaan on silloin tällöin, mutta en todellakaan kiusaannu niistä. Eipä niitä tule aina edes välttämättä huomanneeksi vaikka joku muu ryhmästä olisi laittanutkin merkille tuijottajan.- vieno-kaino
kotleetti kirjoitti:
Olikohan tämä nyt sitten minulle tarkoitettu viesti? Vaikka en ole pyytänyt taputtamaan mahaa niin jotkut ovat silti niin tehneet. Eipä se ole tosin haitannut, mutta kaikilla ei ole välttämättä hyvää itsetuntoa. Luulisin niin.
Toki niitä tuijottajia varmaan on silloin tällöin, mutta en todellakaan kiusaannu niistä. Eipä niitä tule aina edes välttämättä huomanneeksi vaikka joku muu ryhmästä olisi laittanutkin merkille tuijottajan.Vähän outoo, toi mahan taputtelu nimittäin. Ite en ainakaan tykkäis jos joku tulis mun takamusta taputteleen. No kropan osa on vähän toinen mut silti.
- mmmx
Jos näkee, että tarkoitus on puhua minun ylipainostani puhuen minun ohitseni, on tilanne tietysti nolo. Kuitenkin pääsääntöisesti harmittaa enemmän, että aiheesta puhutaan selän takana, mutta suuta ei saada auki ollessani paikalla.
Tahdikkuus on kaiken avainsana. Keskustelen melkein mistä vaan, niin kauan kuin keskustelukumppani kunioittaa ihmisarvoani ja on valmis kuulemaan myös minun kantani. Epäkohteliaiden tai halventavien viestien kantajat saavat kuitenkin varautua saamaan potut pottuina. - päivitä
Taisit sanoa jossakin jutussa että ikää on tullu lisää. Taitaa olla profiili päivittämättä. Mitäs muuta on muuttunut? Terveenä kuitenki edelleen? Uutisia, töitä, tyttöjä?
Profiili on nyt päivitetty ja vaaka näyttää 223 kg.
Terveenä edelleen vaikka ylipaino taidetaankin muka luokitella nykyään sairaudeksi.
Samaa rataa raiteita vaihdellen, sopivasti töitä sekä uusien asioiden opettelua työn ohessa ja "rankan" työn vastapainoksi sopivasti irrottelua :) Kalenteri rupeaa olemaan viikonloppumenojen osalta aika täynnä loppukevääksi ja kesäksi. Johonkin väliin pitäisi osata laittaa vielä kesäloma siten, että auringonpaistetta riittäisi loman ajaksi :) Nyt pitänee tyytyä tällä kertaa neljän viikon kesälomaan.
Toki pari viikonloppua pitää olla niin kevään ja kesän aikana ettei niille suunnittele mitään etukäteen.- jankkaa hän
kotleetti kirjoitti:
Profiili on nyt päivitetty ja vaaka näyttää 223 kg.
Terveenä edelleen vaikka ylipaino taidetaankin muka luokitella nykyään sairaudeksi.
Samaa rataa raiteita vaihdellen, sopivasti töitä sekä uusien asioiden opettelua työn ohessa ja "rankan" työn vastapainoksi sopivasti irrottelua :) Kalenteri rupeaa olemaan viikonloppumenojen osalta aika täynnä loppukevääksi ja kesäksi. Johonkin väliin pitäisi osata laittaa vielä kesäloma siten, että auringonpaistetta riittäisi loman ajaksi :) Nyt pitänee tyytyä tällä kertaa neljän viikon kesälomaan.
Toki pari viikonloppua pitää olla niin kevään ja kesän aikana ettei niille suunnittele mitään etukäteen.Kun en meinaa uskoa vieläkään että et ole hajottanut yhtään tuolia tai muuta. Olet kai sitten tosi välkky kiertämään hankalat tilanteet.
Ja haluaisinpa totisesti tietää terveystilanteesi vaikka 10 vuoden kuluttua. Ymmärrän että kuka tahansa voi sairastua mutta täytyyhän se riski sinun kohdalla olla suurempi esim. sydän- ja verisuonitauteihin ja nivelrikkoihin. - BigSweetie
jankkaa hän kirjoitti:
Kun en meinaa uskoa vieläkään että et ole hajottanut yhtään tuolia tai muuta. Olet kai sitten tosi välkky kiertämään hankalat tilanteet.
Ja haluaisinpa totisesti tietää terveystilanteesi vaikka 10 vuoden kuluttua. Ymmärrän että kuka tahansa voi sairastua mutta täytyyhän se riski sinun kohdalla olla suurempi esim. sydän- ja verisuonitauteihin ja nivelrikkoihin.Kyllä isokokoinen ihminen osaa kokemuksensa perusteella arvioida voiko istua jollekin tuolille vai ei. Eikä riskianalyyseihin tarvita ylimääräisiä kiloja, vaan jonkin verran harkintakykyä, ymmärrystä ja älyä (eikä todellakaan edes kovin paljon).
jankkaa hän kirjoitti:
Kun en meinaa uskoa vieläkään että et ole hajottanut yhtään tuolia tai muuta. Olet kai sitten tosi välkky kiertämään hankalat tilanteet.
Ja haluaisinpa totisesti tietää terveystilanteesi vaikka 10 vuoden kuluttua. Ymmärrän että kuka tahansa voi sairastua mutta täytyyhän se riski sinun kohdalla olla suurempi esim. sydän- ja verisuonitauteihin ja nivelrikkoihin.Olenhan minä viime kesänä (syksynä) yhden terassikalusteen hajottanut ja siitä tällä foorumilla myös maininnutkin. Lisäksi olen maininnut foorumilla, että olen pyytänyt vaihtamaan tuolia asioidessani eräässä vapaaehtoisia eläkevakuutuksia kauppaavassa yrityksessä. Olen tehnyt sen jo tähän mennessä kahteen kertaan samassa paikassa eivätkä ole tainneet vaihtaa vieläkään kapeita käsinojallisia tuoleja miehenkokoisin tuoleihin :) Vaihtakoot jatkossakin kun asioin heillä :)
Joku muukin tuolinvaihtamistapaus oli pari vuotta sitten eräässä tilaisuudessa ja silloin oli kyseessä myös kapea käsinojallinen tuoli jonka pyysin samantien vaihtamaan käsinojattomaan. Siitäkin olen muistaakseni maininnut aiemmin.
Välkkyydestä en nyt tiedä mutta huumorintajua löytyy ainakin omiksi tarpeiksi.
Katsotaan sitten 10 v kuluttua, jos foorumi elää :) Mutta voiko riski mennä yli sadan prosentin ?- henki kulta
kotleetti kirjoitti:
Olenhan minä viime kesänä (syksynä) yhden terassikalusteen hajottanut ja siitä tällä foorumilla myös maininnutkin. Lisäksi olen maininnut foorumilla, että olen pyytänyt vaihtamaan tuolia asioidessani eräässä vapaaehtoisia eläkevakuutuksia kauppaavassa yrityksessä. Olen tehnyt sen jo tähän mennessä kahteen kertaan samassa paikassa eivätkä ole tainneet vaihtaa vieläkään kapeita käsinojallisia tuoleja miehenkokoisin tuoleihin :) Vaihtakoot jatkossakin kun asioin heillä :)
Joku muukin tuolinvaihtamistapaus oli pari vuotta sitten eräässä tilaisuudessa ja silloin oli kyseessä myös kapea käsinojallinen tuoli jonka pyysin samantien vaihtamaan käsinojattomaan. Siitäkin olen muistaakseni maininnut aiemmin.
Katsotaan sitten 10 v kuluttua, jos foorumi elää :) Mutta voiko riski mennä yli sadan prosentin ?Eläkevakuutuksesta tossa puhut mutta onko sulla henkivakuutusta. Uskotko itse että jos nyt ottaisit vakuutusta niin myöntäisivätkö sulle?
Ja jonkunlaiseen eläkkeelle pääsyyn asti itse uskot? henki kulta kirjoitti:
Eläkevakuutuksesta tossa puhut mutta onko sulla henkivakuutusta. Uskotko itse että jos nyt ottaisit vakuutusta niin myöntäisivätkö sulle?
Ja jonkunlaiseen eläkkeelle pääsyyn asti itse uskot?Ei ole henkivakuutusta enkä näe sille mitään tarvetta, kun ei ole perhettä. Jos olisi niin asia olisi toinen.
Voi olla, että myöntäisivät henkivakuutuksen mutta ehkä korotetulla hinnalla. Tai sitten ei.
Asuntolainassa oli takaisinmaksuturva kuoleman varalta, mutta sekin poistui samalla kun vaihdoin pankkia. Meni ne takaisinmaksuturvan rahat parempaan sijoitukseen.
Tottahan toki uskon pääseväni eläkkeelle.
Tuosta vapaaehtoista eläkevakuutusta voi olla hyötyä jo silloin, jos sattuu jäämään työttömäksi.- jank jank
kotleetti kirjoitti:
Olenhan minä viime kesänä (syksynä) yhden terassikalusteen hajottanut ja siitä tällä foorumilla myös maininnutkin. Lisäksi olen maininnut foorumilla, että olen pyytänyt vaihtamaan tuolia asioidessani eräässä vapaaehtoisia eläkevakuutuksia kauppaavassa yrityksessä. Olen tehnyt sen jo tähän mennessä kahteen kertaan samassa paikassa eivätkä ole tainneet vaihtaa vieläkään kapeita käsinojallisia tuoleja miehenkokoisin tuoleihin :) Vaihtakoot jatkossakin kun asioin heillä :)
Katsotaan sitten 10 v kuluttua, jos foorumi elää :) Mutta voiko riski mennä yli sadan prosentin ?Jaa että se tuolin kantavuus ei ollutkaan se ongelma vaan sen kapeus: siis sun ahteri ei mahtunut tuoliin.
Mitenkäs muuten, pärjäätkö vyöllä vai tarviitko henkseleitä'? Ja pitkä palttoo, pusakka ja farkkutakki, meneekö kiinni mahan päältä? Just tänäänhän ei tarvinnut takkia mutta jos viilenee. jank jank kirjoitti:
Jaa että se tuolin kantavuus ei ollutkaan se ongelma vaan sen kapeus: siis sun ahteri ei mahtunut tuoliin.
Mitenkäs muuten, pärjäätkö vyöllä vai tarviitko henkseleitä'? Ja pitkä palttoo, pusakka ja farkkutakki, meneekö kiinni mahan päältä? Just tänäänhän ei tarvinnut takkia mutta jos viilenee.Useimmiten tuolien kapeus yhdistettynä käsinojiin ovat suurempi ongelma, kuin tuolien kantavuus. Näinhän se on, että ahteri olisi voinut mahtua mutta olisivatko käsinojat pysyneet silloin kovin pitkään paikoillaan :)
Useimmissa paikoissa käsinojalliset tuolit ovat miehen kokoisia eikä mitään ongelmaa synny.
Käytän nykyään enimmäkseen henkseleitä mutta toki vyötäkin tulee käytettyä. Henkseleillä vaan pysyvät housut paremmin halutulla kohdin :)
Löytyy pitkää palttoa talveksi ja lyhyempää pusakkamallia kesälle ja menevät jopa ihan hyvin kiinni. Farkkutakkia ei ole vaikka farkkukauluspaita löytyy.
Kaupan hyllystä löytyy hyvin kaikkea paitsi pukuja ja pikkutakkeja lukuunottamatta. Sitä varten ovat tosin räälälit, onnneksi :)- ~~~~
kotleetti kirjoitti:
Useimmiten tuolien kapeus yhdistettynä käsinojiin ovat suurempi ongelma, kuin tuolien kantavuus. Näinhän se on, että ahteri olisi voinut mahtua mutta olisivatko käsinojat pysyneet silloin kovin pitkään paikoillaan :)
Useimmissa paikoissa käsinojalliset tuolit ovat miehen kokoisia eikä mitään ongelmaa synny.
Käytän nykyään enimmäkseen henkseleitä mutta toki vyötäkin tulee käytettyä. Henkseleillä vaan pysyvät housut paremmin halutulla kohdin :)
Löytyy pitkää palttoa talveksi ja lyhyempää pusakkamallia kesälle ja menevät jopa ihan hyvin kiinni. Farkkutakkia ei ole vaikka farkkukauluspaita löytyy.
Kaupan hyllystä löytyy hyvin kaikkea paitsi pukuja ja pikkutakkeja lukuunottamatta. Sitä varten ovat tosin räälälit, onnneksi :)etkö sä nuku ollenkaan vai onko viestissä jotenkin väärä kellonaika?
~~~~ kirjoitti:
etkö sä nuku ollenkaan vai onko viestissä jotenkin väärä kellonaika?
Kyllä minä nukun mutta viime yö jäi normaalia lyhyemmäksi MM-turnauksen takia. Ja tuskin olin ainoa penkkiurheilija jolla yöunet jäivät vähiin. Aikaleima on siis oikein.
Ja turnaus on vasta alussa :)
En kiusaannu vaikka joku samassa seurassa omasta lihavuudesta puhuisikin. Olen joskus ihan piruuttani maininnut muutaman ylikilon valittajalle, että "Onneksi mä olen näin hoikka poika" :) Että ihan turhaa valittelee muutamaa näkymätöntä extrakiloaan meikäläisen rinnalla. Kaippa se tietty voi olla yksi keino puolitutulle tai myös ventovieraalle päästä jutun alkuun meikäläisen painosta puhuttaessa.
Viimeksi ihan hiljattain joku tuli laivalla sanomaan, että "näin sut jo terminaalissa ja arvaa mistä tunnistin"? Minä siihen, että "varmaankin meikäläisen koosta". Ei ollut vaikeaa miettiä sopivaa vastausta.- ........................
Sinun itsetuntosi riittä näköjään mihin vaan.
Yleensähän on niin että kilojaan valittaa sellaiset joilla niitä ylikiloja on vaan ihan vähäsen, ikäänkuin saadakseen muut sanomaan että et sinä ole lihava.
Sitten ne jotka on todella lihavia eivät aiheesta halua puhua. He vaivautuvat, kokevat ehkä arvosteluksi.Tämä on ainakin minun kokemukseni. - uiiopå
Tarkotatko et joku täällä palstalla käynyt tunnisti sut laivassa?
Kovin usein sä taidat laivalla viihtyä vai miten? Vai maissako, Stockis vai Tallinna? Ei, mä en oo lähdössä laivareissulle enkä yritä tunnistaa ketää. Kunhan vaan kysyin. - duudi
Jos oikein olen ymmärtänyt niin sinä et edes valittele ylikilojasi. Mutta ärsyttääkö muitten kilojensa valittelu?
uiiopå kirjoitti:
Tarkotatko et joku täällä palstalla käynyt tunnisti sut laivassa?
Kovin usein sä taidat laivalla viihtyä vai miten? Vai maissako, Stockis vai Tallinna? Ei, mä en oo lähdössä laivareissulle enkä yritä tunnistaa ketää. Kunhan vaan kysyin.En tarkoittanut, että joku palstalainen olisi tunnistanut vaan, että joku oli nähnyt minut jo terminaalissa ja että minut oli kuulemma helppo tunnistaa koon vuoksi myöhemmin laivalla. Ja sen kyllä toki uskon.
Aika monta kertaa sitä tulee laivalla käytyä. Ei nyt ihan joka kuukausi keskimäärin, mutta yleensä 6-8 kertaa vuodessa. Tänä vuonna olen käynyt kahteen otteeseen ja pian taas uudelleen. Pari reissua on suunnitelmissa kesälle ja yksi varmaan syksymmälle.
Enimmäkseen reissut suuntautuvat Stokikseen ja silloin tällöin myös Tallinnaan. Myös Turusta tulee risteiltyä Stokikseen varsinkin, jos on hyvä esiintyjä tiedossa.
Maissakin tulee toki myös käytyä, kun on siihen mahdollisuus. Pari kertaa tosin on jäänyt lähtemättä maihin ja alkoholilla on ollut osuutta asiaan :)duudi kirjoitti:
Jos oikein olen ymmärtänyt niin sinä et edes valittele ylikilojasi. Mutta ärsyttääkö muitten kilojensa valittelu?
Näin on. En valittele ylikiloja. Miksi pitäisi?
Ei ne muille kuulu enkä minä tarvitse mitään pönkitystä itsetunnon suhteen :)
Ei minua ärsytä ylikilojen valittelu ja voihan sitä käydä sen aihealueen loppuun saakka. On vain niin paljon muutakin keskusteluaiheita kuin oman ulkokuoren arvostelu/valittelu.
Minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä joku on tehnyt tai kokenut viime kerran tai näkemisen jälkeen, kuin se, että paljonko tuttu/kaveri/ystävä on lihonut tai laihtunut tai että on extrakiloja.- !!!!!!!!!
kotleetti kirjoitti:
En tarkoittanut, että joku palstalainen olisi tunnistanut vaan, että joku oli nähnyt minut jo terminaalissa ja että minut oli kuulemma helppo tunnistaa koon vuoksi myöhemmin laivalla. Ja sen kyllä toki uskon.
Aika monta kertaa sitä tulee laivalla käytyä. Ei nyt ihan joka kuukausi keskimäärin, mutta yleensä 6-8 kertaa vuodessa. Tänä vuonna olen käynyt kahteen otteeseen ja pian taas uudelleen. Pari reissua on suunnitelmissa kesälle ja yksi varmaan syksymmälle.
Enimmäkseen reissut suuntautuvat Stokikseen ja silloin tällöin myös Tallinnaan. Myös Turusta tulee risteiltyä Stokikseen varsinkin, jos on hyvä esiintyjä tiedossa.
Maissakin tulee toki myös käytyä, kun on siihen mahdollisuus. Pari kertaa tosin on jäänyt lähtemättä maihin ja alkoholilla on ollut osuutta asiaan :)Käytätkö paljon alkoholia? Alkoholihan lihottaa, vaikka eihän se enää sinua haittaa.
Entäs se bailaus laivalla, lähteekö kukaan jos haet? Ja oliko tuo tunnistaja muuten nainen vai mies? - !!!!!!!!
!!!!!!!!! kirjoitti:
Käytätkö paljon alkoholia? Alkoholihan lihottaa, vaikka eihän se enää sinua haittaa.
Entäs se bailaus laivalla, lähteekö kukaan jos haet? Ja oliko tuo tunnistaja muuten nainen vai mies?En tarkoittanut mitään pahaa, kunhan kysyin. Kiloista ja mahasta huolimatta vaikutat ihan sympaattiselta, ehkä jopa empaattiselta henkilöltä.
!!!!!!!!! kirjoitti:
Käytätkö paljon alkoholia? Alkoholihan lihottaa, vaikka eihän se enää sinua haittaa.
Entäs se bailaus laivalla, lähteekö kukaan jos haet? Ja oliko tuo tunnistaja muuten nainen vai mies?No, en nyt kuitenkaan ole mikään alkoholin suurkuluttaja. Pohjiksi toki menee puoli litraa viina ja sitten baarissa voi mennä toinen samanlainen annos tai enemmänkin. Mutta harvoinpa tulee silti otettua edes kahtena iltana peräkkäin samaan malliin.
Aika harvoin lähtee kukaan mukaan mutta, kun minua haetaan tanssilattialle niin toki olen lähtenyt. Eipä sitä nyt voi kieltäytyäkään :)
Tunnistaja oli mies, jos sillä nyt on jotakin merkitystä. Onhan ne naisetkin joillakin aiemmilla reissuilla maininneet laivalla takaisin päin tullessa, että näin sut siellä ja siellä. Joten ei ollut sinällään ensimmäinen kerta tuokaan.- Puska.
kotleetti kirjoitti:
No, en nyt kuitenkaan ole mikään alkoholin suurkuluttaja. Pohjiksi toki menee puoli litraa viina ja sitten baarissa voi mennä toinen samanlainen annos tai enemmänkin. Mutta harvoinpa tulee silti otettua edes kahtena iltana peräkkäin samaan malliin.
Aika harvoin lähtee kukaan mukaan mutta, kun minua haetaan tanssilattialle niin toki olen lähtenyt. Eipä sitä nyt voi kieltäytyäkään :)
Tunnistaja oli mies, jos sillä nyt on jotakin merkitystä. Onhan ne naisetkin joillakin aiemmilla reissuilla maininneet laivalla takaisin päin tullessa, että näin sut siellä ja siellä. Joten ei ollut sinällään ensimmäinen kerta tuokaan."Aika harvoin lähtee kukaan mukaan mutta, kun minua haetaan tanssilattialle niin toki olen lähtenyt"
Eiks toi nyt ole sitten lihavuudesta johtuva haitta? Vai ootko edelleen eri mieltä että sun lihavuudesta ei oo mitään haittaa. - 3 XLady
kotleetti kirjoitti:
Ei minua ärsytä ylikilojen valittelu ja voihan sitä käydä sen aihealueen loppuun saakka. On vain niin paljon muutakin keskusteluaiheita kuin oman ulkokuoren arvostelu/valittelu.
Minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä joku on tehnyt tai kokenut viime kerran tai näkemisen jälkeen, kuin se, että paljonko tuttu/kaveri/ystävä on lihonut tai laihtunut tai että on extrakiloja.Jokainen on oman elämänsä herra!
Mutta kuule: asia, johon olen kiinnittänyt huomioni, on tapasi ja tyylisi kirjoittaa. Tekstisi ovat hauskoja, mielenkiintoisia, helposti luettuja ja ymmärrettäviä. Ja kuin pisteenä i:n päällä on uskomattoman upea taitosi kirjoittaa kieliopillisesti oikeaa suomea.
Näin naisena arvelisin, että olet kiinnostava tyyppi, johon olisi mukava tutustua lähemminkin.
Oikein ihanaa kevättä Sinulle! - justiina
kotleetti kirjoitti:
No, en nyt kuitenkaan ole mikään alkoholin suurkuluttaja. Pohjiksi toki menee puoli litraa viina ja sitten baarissa voi mennä toinen samanlainen annos tai enemmänkin. Mutta harvoinpa tulee silti otettua edes kahtena iltana peräkkäin samaan malliin.
Tunnistaja oli mies, jos sillä nyt on jotakin merkitystä. Onhan ne naisetkin joillakin aiemmilla reissuilla maininneet laivalla takaisin päin tullessa, että näin sut siellä ja siellä. Joten ei ollut sinällään ensimmäinen kerta tuokaan.No on toi litra viikonlopussa aika paljon, ei ihme et kaloreita tulee.
- ???????????
kotleetti kirjoitti:
Minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä joku on tehnyt tai kokenut viime kerran tai näkemisen jälkeen, kuin se, että paljonko tuttu/kaveri/ystävä on lihonut tai laihtunut tai että on extrakiloja.Oletkos silti koskaan ajatellut pudottaa kiloja, edes vähän? Liikkuminen tulisi kuitenkin helpommaksi, jaksaisit kävellä pitempään eikä se terveydentila ainakaan huonontuisi vaikka omasat mielestäsi terve olet nytkin. Ja ehkä se oma tyttöystäväkin löytyisi (tais ei siihen nyt ihan muutaman kilon pudotus taida riittää). Vai luuletko että jos saisitkin kiloja pois niin ne tulisi varmasti takaisin?
- "filosofi"
kotleetti kirjoitti:
Minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä joku on tehnyt tai kokenut viime kerran tai näkemisen jälkeen, kuin se, että paljonko tuttu/kaveri/ystävä on lihonut tai laihtunut tai että on extrakiloja.Koetko ne ylikilot vain ja ainoastaan ulkokuoreksi? Ulkomuotoonhan ne huomattavat määrät ylikiloja vaikuttaa mutta voi ne vaikuttaa muuhunkin. Jollakinhan voi olla kovin paha olla kun sitä ulkokuorta on niin paljon. Jollekin ne kilot vaikuttavat terveyteen ja fyysiseen kuntoon, ei jaksa eikä pysty montaakin asiaa.
Lisäksi joidenkin mieleen vaikuttaa se tuijotuksen tai tirskunnan kohteena oleminen, se että et voi kävellä mihin tahansa vaatekauppaan kuten joku normaalikokoinen ja ostaa mieleisesi. Tai vaikka se että työtä hakiessa jäät niin helposti ö-mappiin. Ja nuori lihava jää usein ilman seurustelusuhteita, jotkut eivät edes saa kunnon ystäviä.
Totta on että itsetunnosta se on kiinni mutta sitä itsetuntoa ei kaikilla ole, varsinkin jos on sitä tirskumista elämänsä kuunnellut. Tajuatko sinä että kuinka onnellinen voit olla että sinulla on ystäviä jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. - ^^^^.
kotleetti kirjoitti:
En tarkoittanut, että joku palstalainen olisi tunnistanut vaan, että joku oli nähnyt minut jo terminaalissa ja että minut oli kuulemma helppo tunnistaa koon vuoksi myöhemmin laivalla. Ja sen kyllä toki uskon.
Maissakin tulee toki myös käytyä, kun on siihen mahdollisuus. Pari kertaa tosin on jäänyt lähtemättä maihin ja alkoholilla on ollut osuutta asiaan :)No mitäpä teit nyt tänä kauniina melkein kesäisenä viikonloppuna? Biletit ankarasti sisätiloissa vai kuntoilit uimalla ja kävelemällä edes vähäsen vai jotakin ihan muuta?
Puska. kirjoitti:
"Aika harvoin lähtee kukaan mukaan mutta, kun minua haetaan tanssilattialle niin toki olen lähtenyt"
Eiks toi nyt ole sitten lihavuudesta johtuva haitta? Vai ootko edelleen eri mieltä että sun lihavuudesta ei oo mitään haittaa.Minusta se nyt on ehkä enemmän asenteista ja ennakkoluuloista johtuva haitta kuin itse lihavuudesta johtuva haitta.
Lihavuudesta toki on haittaa tapauskohtaisesti eri muodoissa mutta tässä on kyse kyllä enemmän asenteista ja ennakkoluuloista. Kukin näkee asian tavallaan.justiina kirjoitti:
No on toi litra viikonlopussa aika paljon, ei ihme et kaloreita tulee.
Toki kaloteita tulee, mutta ei tämä paino ole silti tullut viinasta vaan ruuasta ja vähäisestä liikunnasta :)
Eikä joka viikonloppu tule otettua "kunnolla". Joskus riittää ihan hyvin pari siideriäkin tai sitten joskus ei ollenkaan. Hauskaa voi olla myös ilman alkoholiakin. Ei se ole mikään välttämättömyys.^^^^. kirjoitti:
No mitäpä teit nyt tänä kauniina melkein kesäisenä viikonloppuna? Biletit ankarasti sisätiloissa vai kuntoilit uimalla ja kävelemällä edes vähäsen vai jotakin ihan muuta?
Viime viikonloppuna oli hyvä tehdä (kevät)siivousta. Vielä jäi silti terassikalusteet ruuvaamatta ja ikkunat pesemättä. Lisäksi pesin muutaman koneellisen pyykkiä vapun menoja ja sen jälkeisen viikonlopun menoja silmällä pitäen. Monta päivää tulee taas oltua reissussa :)
Kotoinen viikonloppu oli siis pitkästä aikaa. Uimassa en nyt käynyt.??????????? kirjoitti:
Oletkos silti koskaan ajatellut pudottaa kiloja, edes vähän? Liikkuminen tulisi kuitenkin helpommaksi, jaksaisit kävellä pitempään eikä se terveydentila ainakaan huonontuisi vaikka omasat mielestäsi terve olet nytkin. Ja ehkä se oma tyttöystäväkin löytyisi (tais ei siihen nyt ihan muutaman kilon pudotus taida riittää). Vai luuletko että jos saisitkin kiloja pois niin ne tulisi varmasti takaisin?
Joskus on joitakin kiloja pudonnut ilman mitään yrittämistäkin. Opiskeluaikoina lähti noin kymmenen kiloa yhtenä kesänä, kun kävin ahkerasti uimassa melkein joka päivä ja työ oli suhteellisen fyysistä. Uimahalli taisi olla silloin maksuton kyseisen työpaikan työntekijöille.
Silloin toki piti hiukan kyllä miettiä miten rahat riittivät kesän aikana opiskelupaikkakuntaan verrattuna kallimpaan vuokraan ym menoihin. Ruokaan ei ollut silloin hirvittävästi käytettävissä, kun huvittelemaankin sitä halusi melkein joka viikoloppu. Ne kesällä pudotetut kilot tosin tulivat talven aikana helposti takaisin :)
Jostakin luin, että kovastikin laihtuneista 3/4 on palannut takaisin lähtöruutuun. Ei siis kovin mairitteleva tilastofakta. Mutta jospa juuri minä kuuluisinkin siihen 1/4 ryhmään :)"filosofi" kirjoitti:
Koetko ne ylikilot vain ja ainoastaan ulkokuoreksi? Ulkomuotoonhan ne huomattavat määrät ylikiloja vaikuttaa mutta voi ne vaikuttaa muuhunkin. Jollakinhan voi olla kovin paha olla kun sitä ulkokuorta on niin paljon. Jollekin ne kilot vaikuttavat terveyteen ja fyysiseen kuntoon, ei jaksa eikä pysty montaakin asiaa.
Lisäksi joidenkin mieleen vaikuttaa se tuijotuksen tai tirskunnan kohteena oleminen, se että et voi kävellä mihin tahansa vaatekauppaan kuten joku normaalikokoinen ja ostaa mieleisesi. Tai vaikka se että työtä hakiessa jäät niin helposti ö-mappiin. Ja nuori lihava jää usein ilman seurustelusuhteita, jotkut eivät edes saa kunnon ystäviä.
Totta on että itsetunnosta se on kiinni mutta sitä itsetuntoa ei kaikilla ole, varsinkin jos on sitä tirskumista elämänsä kuunnellut. Tajuatko sinä että kuinka onnellinen voit olla että sinulla on ystäviä jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.Koen ylikilot vain paksuksi ulkokuoreksi. Kyllä minä tajuan, että ystäväni hyväksyvät minut sellaisena kuin olen ja olen siitä onnellinen. Onhan ne jotkin ystävät yhtä lailla jonkin verran muuttuneet ulkoisesti mutta ei se ole merkannut minulle tai muillekaan mitään. Jos ulkokuori sattuisi merkkaamaan niin sitten ystävyys rakentuisi aika hataralle pohjalle ja ystävyyssuhteet olivat katkenneet aikoja sitten moneen suuntaan.
Kyllä sitä itsetuntoa puuttuu myös yhtä lailla normaalipainoisiltakin. Sen vaan on nähnyt niin useasti, kun on tehnyt rekryhaastatteluja. Se ei sinällään merkitse paikkaa täyttäessä mutta olenpahan vaan laittanut asian merkille. Joskus moinen ilmenee oman osaamisen ja taitojen väheksymisenä ym tavoilla.3 XLady kirjoitti:
Jokainen on oman elämänsä herra!
Mutta kuule: asia, johon olen kiinnittänyt huomioni, on tapasi ja tyylisi kirjoittaa. Tekstisi ovat hauskoja, mielenkiintoisia, helposti luettuja ja ymmärrettäviä. Ja kuin pisteenä i:n päällä on uskomattoman upea taitosi kirjoittaa kieliopillisesti oikeaa suomea.
Näin naisena arvelisin, että olet kiinnostava tyyppi, johon olisi mukava tutustua lähemminkin.
Oikein ihanaa kevättä Sinulle!Kiitoksia. Tässähän rupeaa ihan jo punastumaan moisista sanoista ;)
Ihanaa aurinkoista kevättä Ladylle!- 3 XLady
kotleetti kirjoitti:
Kiitoksia. Tässähän rupeaa ihan jo punastumaan moisista sanoista ;)
Ihanaa aurinkoista kevättä Ladylle!Ei totuuden sanoista pidä punastua!
Kyllä netissäkin tunnistaa fiksut tyypit helposti. Ja fiksuus ei riipu mitenkään kiloista, silmien väristä, pippelin pituudesta tai kengän koosta :)
Oikein ihanaa kevättä Sinullekin!
*hymy* - -----------------
kotleetti kirjoitti:
Viime viikonloppuna oli hyvä tehdä (kevät)siivousta. Vielä jäi silti terassikalusteet ruuvaamatta ja ikkunat pesemättä. Lisäksi pesin muutaman koneellisen pyykkiä vapun menoja ja sen jälkeisen viikonlopun menoja silmällä pitäen. Monta päivää tulee taas oltua reissussa :)
Kotoinen viikonloppu oli siis pitkästä aikaa. Uimassa en nyt käynyt.Kun ikkunanpesun mainitsit niin eikö siinä ainakin se maha ole tiellä? Siivoaminen olis muutenkin kevyempää jos itse olis kevyempi.
Plussa silti sinulle kun huushollia pidät kunnossa ja siistinä. - uiopå
kotleetti kirjoitti:
Minusta se nyt on ehkä enemmän asenteista ja ennakkoluuloista johtuva haitta kuin itse lihavuudesta johtuva haitta.
Lihavuudesta toki on haittaa tapauskohtaisesti eri muodoissa mutta tässä on kyse kyllä enemmän asenteista ja ennakkoluuloista. Kukin näkee asian tavallaan.Ja me kun yritetään saada sut uskomaan että isosta mahasta ja vararenkaista vyötäröllä on tosi haittaa: tytöt hylkii etkä mahdu niihin käsinojallisiin tuoleihin. Ja paljon muuta. Etkä sä suostu uskomaan.
No kaipa sä olet oman itses asiantuntija.
Olisko sulla pokkaa laittaa tänä kesänä taas kuva itsetäs? No vitsi vitsi.
Ja hauskaa vappua, taidat kuitenkin nautiskella sekä juomista että syömisestä. - tätönen
kotleetti kirjoitti:
Kotoinen viikonloppu oli siis pitkästä aikaa. Uimassa en nyt käynyt.Hienoa, jaksat ja viitsit siivotakin. Et siis käytä siivoojaa. (ei se nyt huono asia sinänsä olisi). Pystytkö tarvittaessa kumartumaan ihan lattialle? Tai jos menet polvillesi niin pääsetkö ylös ilman tukea? (esim. seinästä tai tuolista) Vai onko vatsa tiellä?
Jos olisit parisuhteessa niin siivoaisitko silti vai pitäisikö sen pienemmän ja ketterämmän osapuolen siivota?
Hyvin kasvatettu nykymies sinä kyllä olet. uiopå kirjoitti:
Ja me kun yritetään saada sut uskomaan että isosta mahasta ja vararenkaista vyötäröllä on tosi haittaa: tytöt hylkii etkä mahdu niihin käsinojallisiin tuoleihin. Ja paljon muuta. Etkä sä suostu uskomaan.
No kaipa sä olet oman itses asiantuntija.
Olisko sulla pokkaa laittaa tänä kesänä taas kuva itsetäs? No vitsi vitsi.
Ja hauskaa vappua, taidat kuitenkin nautiskella sekä juomista että syömisestä.Katsotaan sitten kesällä, jos niitä kuvia tulee silloin otettua.
Toki sitä tänään pitää mennä myös juhlimaan. Sen verran pitää ainakin syödä ettei tule otettua tyhjään vatsaan :)
Hauskaa Vappua koosta riippumatta!----------------- kirjoitti:
Kun ikkunanpesun mainitsit niin eikö siinä ainakin se maha ole tiellä? Siivoaminen olis muutenkin kevyempää jos itse olis kevyempi.
Plussa silti sinulle kun huushollia pidät kunnossa ja siistinä.Ei se maha mitenkään erityisesti ole tiellä ikkunoita pestessä. Minä en ainakaan pese ikkunoita naama lasissa kiinni :)
Ja onhan noita varsia olemassa, jos kädet ei riitä ikkunan lähelle pääsemiseksi.tätönen kirjoitti:
Hienoa, jaksat ja viitsit siivotakin. Et siis käytä siivoojaa. (ei se nyt huono asia sinänsä olisi). Pystytkö tarvittaessa kumartumaan ihan lattialle? Tai jos menet polvillesi niin pääsetkö ylös ilman tukea? (esim. seinästä tai tuolista) Vai onko vatsa tiellä?
Jos olisit parisuhteessa niin siivoaisitko silti vai pitäisikö sen pienemmän ja ketterämmän osapuolen siivota?
Hyvin kasvatettu nykymies sinä kyllä olet.En käytä siivoojaa vaikka varaa siihen onkin. Ei se siis siitä ole kiinni.
Toki tarvittaessa kumarrun lattialle jos imuroitaessa meinaa kolikkoja mennä imuriin tai jotakin muuta, joka sinne ei kuulu.
Pääsen lattialta ylös ilman tukea mutta en siivotessa todellakaan konttaa tai ole polvillani lattialla. Sitä varten ovat varret eri siivousvälineissä. Eikä se vatsa siivoamista mitenkään estä. Pieniä kolojakaan ei ole minne ei pääsisi siivoamaan.
Parisuhteessa voisin ihan hyvin imuroida ja puristella matot ja antaa ketterämmän vaikka pyyhkiä pölyt. Toki haluaisin itse edelleen hoitaa pyykin ja antaa vaikkapa silityksen ketterämmällä osapuolelle.- tätönen
kotleetti kirjoitti:
En käytä siivoojaa vaikka varaa siihen onkin. Ei se siis siitä ole kiinni.
Toki tarvittaessa kumarrun lattialle jos imuroitaessa meinaa kolikkoja mennä imuriin tai jotakin muuta, joka sinne ei kuulu.
Pääsen lattialta ylös ilman tukea mutta en siivotessa todellakaan konttaa tai ole polvillani lattialla. Sitä varten ovat varret eri siivousvälineissä. Eikä se vatsa siivoamista mitenkään estä. Pieniä kolojakaan ei ole minne ei pääsisi siivoamaan.
Parisuhteessa voisin ihan hyvin imuroida ja puristella matot ja antaa ketterämmän vaikka pyyhkiä pölyt. Toki haluaisin itse edelleen hoitaa pyykin ja antaa vaikkapa silityksen ketterämmällä osapuolelle.Siivosinpa minäkin tänään ja pesin pari koneellista pyykkiä (eikös vappu ole myös TYÖN päivä!)
Minulla vaan on niin että sängyn alta imuroidessa on pakko polvistua ja kumartua että saa villakoirat sängyn alta. Samoin saunan lauteiden alta ne takimmaiset nurkat sai paremmin lastalla kun oikein kyykistyi lattiatasoon. Ja valitettavsti minun TV-digiboksi-video- ja DVD-soittinen viritelmän taakse ei kovin paksulla ole asiaa. Ikkunalauta asettaa rajoituksen.
No kukin elää, sisustaa ja siivoaa tavallaan. - tätönen
tätönen kirjoitti:
Siivosinpa minäkin tänään ja pesin pari koneellista pyykkiä (eikös vappu ole myös TYÖN päivä!)
Minulla vaan on niin että sängyn alta imuroidessa on pakko polvistua ja kumartua että saa villakoirat sängyn alta. Samoin saunan lauteiden alta ne takimmaiset nurkat sai paremmin lastalla kun oikein kyykistyi lattiatasoon. Ja valitettavsti minun TV-digiboksi-video- ja DVD-soittinen viritelmän taakse ei kovin paksulla ole asiaa. Ikkunalauta asettaa rajoituksen.
No kukin elää, sisustaa ja siivoaa tavallaan.Piti vielä lisäämäni yksi lause mutta napsautnkin viestin liian aikaisin. Nimittäin onko se maha sitten silittämisessä tiellä jos ei muutoin?
tätönen kirjoitti:
Piti vielä lisäämäni yksi lause mutta napsautnkin viestin liian aikaisin. Nimittäin onko se maha sitten silittämisessä tiellä jos ei muutoin?
Ei se maha mitenkään tiellä ole mutta silitys ei vaan niin paljon kiinnosta kuin siivous tai muut tehtävät joten antaisin mielelläni sen jollekin muulle tehtäväksi.
Lattialle minun ei tarvitse polvilleni mennä jotta saisin sängyn alta imuroitua tai vaikka laiteviidakon takaa imuroitua. Pelkkä kumartuminen riittää.
Onneksi on sellainen siirrettävä laiteteline siivousta ajatellen ja tietty myös ulkonäöllisistä syistä.- kysnpähän vaan
kotleetti kirjoitti:
Minua ainakin kiinnostaa enemmän se mitä joku on tehnyt tai kokenut viime kerran tai näkemisen jälkeen, kuin se, että paljonko tuttu/kaveri/ystävä on lihonut tai laihtunut tai että on extrakiloja.Mikä toi sinut aluperin tälle foorumille? Pelkkä surffailu vai mikä? Oletko osallistunut mihinkään muuhun keskustelufoorumiin jossa aiheena olisi lihavuus?
kysnpähän vaan kirjoitti:
Mikä toi sinut aluperin tälle foorumille? Pelkkä surffailu vai mikä? Oletko osallistunut mihinkään muuhun keskustelufoorumiin jossa aiheena olisi lihavuus?
En muista kovin tarkkaan miten päädyin foorumille. Tässä suomi24.fi etusivulla taisi olla lihavuuteen liittyvä aihe ja koska ihmisillä tuntui olevan mitä eriskummallisimpia ennakkoluuloja ja käsityksiä lihavista niin ajattelin tuoda oman korteni kekoon keskusteluun ja näyttää, että kaikenmaailman yleistyksille ja lokeroinneille ei ole katetta.
En ole osallistunut muihin lihavuutta käsitteleviin keskustelufoorumeihin. Liekö edes muita aktiivisia foorumeja. Tämän foorumin luotettavuus ja nopeus saisivat kyllä olla parempaa tasoa.- 1231223141
kotleetti kirjoitti:
Kotoinen viikonloppu oli siis pitkästä aikaa. Uimassa en nyt käynyt.Ymmärsinkö oikein että asut rivarissa tai kuitenkin pohjakerroksessa? Et siis vaikka neljännessä kerroksessa, jos vaikka joskus sattuisi niin että hissi ei toimisi?
Jokos ne ikkunat on pesty? 1231223141 kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että asut rivarissa tai kuitenkin pohjakerroksessa? Et siis vaikka neljännessä kerroksessa, jos vaikka joskus sattuisi niin että hissi ei toimisi?
Jokos ne ikkunat on pesty?On oma terassi ja hyvin maanläheinen. En asu kerrostalossa vaikka joskus sellaisessakin on tullut asuttua. Ikkunat ovat pesty mutta terassikalusteet pitäisi vielä öljytä.
kotleetti kirjoitti:
On oma terassi ja hyvin maanläheinen. En asu kerrostalossa vaikka joskus sellaisessakin on tullut asuttua. Ikkunat ovat pesty mutta terassikalusteet pitäisi vielä öljytä.
Pyydätkö koskaan ystäviä tai kavereita kotiisi, vaikka terassille? Jos niin luuletko että tulevat katsomaan miten lihava mies asuu, esim. onko kaikki huonekalut king size?
- BigSweetie
********* kirjoitti:
Pyydätkö koskaan ystäviä tai kavereita kotiisi, vaikka terassille? Jos niin luuletko että tulevat katsomaan miten lihava mies asuu, esim. onko kaikki huonekalut king size?
Et kai sinä tosissasi tätä kysy??
Jos lihava kutsuisi satunnaisia vastaantulijoita vaikka kadulta kotiinsa ja terassille, niin sitten näitä king size- uteliaita voisi joukossa ollakin ihmettelemässä. Jos kutsuu ystäviä tai kavereita kotiinsa, niin tulijoilla on mitä luultavimmin ihan eri intressit saapua kyläilemään, kuin vain katsomaan "miten lihava asuu".
Lihavalla ei todellakaan tarvitse kaiken olla king sizea, ja jos kovin pienissä tiloissa sattuu asumaan, niin ei voikaan olla (mitenkä siellä sitten enää lihava mahtuisi liikkumaan kaiken muun king sizen seassa?! ;) ). Normaalille sohvalle mahtuu lihavakin. Nojatuolissa ratkaisee enemmän malli kuin pelkkä king size -ominaisuus (sitä paitsi king size -kalusteita näkyy olevan paljon enemmän sutjakoilla ihmisillä kuin lihavilla..!).
Ruokapöydän tuolit tai penkit eivät voi olla kaikkein heiveröisintä ja "huonoiten pultattua" mallia, mutta normaali koko riittää niissäkin melkoisen isokoisellekin, uskoisin näin olevan myös kotleetin kohdalla (?). Sänky taas voi olla muista syistä kookas kuin siksi, että omistaja on lihava. Isossa sängyssä on aina kiva lepäillä ja jos saa vielä kaverinkin mukaan ;) niin mikäs sen hienompaa. Itselläni on vain 120cm sänky ja siihen mahtuu oikein hyvin kaksi, kun vähän tiivistää ;) . Eikä miehenpuolella ole koskaan ollut hengenlähtö lähelläkään, vaikka niin "ahtaasti" oleillaan - tämä ihan vain tarkennokseksi ennen kuin kukaan mahdollisesti ehtii kysymään ;) . - small girl
BigSweetie kirjoitti:
Et kai sinä tosissasi tätä kysy??
Jos lihava kutsuisi satunnaisia vastaantulijoita vaikka kadulta kotiinsa ja terassille, niin sitten näitä king size- uteliaita voisi joukossa ollakin ihmettelemässä. Jos kutsuu ystäviä tai kavereita kotiinsa, niin tulijoilla on mitä luultavimmin ihan eri intressit saapua kyläilemään, kuin vain katsomaan "miten lihava asuu".
Lihavalla ei todellakaan tarvitse kaiken olla king sizea, ja jos kovin pienissä tiloissa sattuu asumaan, niin ei voikaan olla (mitenkä siellä sitten enää lihava mahtuisi liikkumaan kaiken muun king sizen seassa?! ;) ). Normaalille sohvalle mahtuu lihavakin. Nojatuolissa ratkaisee enemmän malli kuin pelkkä king size -ominaisuus (sitä paitsi king size -kalusteita näkyy olevan paljon enemmän sutjakoilla ihmisillä kuin lihavilla..!).
Ruokapöydän tuolit tai penkit eivät voi olla kaikkein heiveröisintä ja "huonoiten pultattua" mallia, mutta normaali koko riittää niissäkin melkoisen isokoisellekin, uskoisin näin olevan myös kotleetin kohdalla (?). Sänky taas voi olla muista syistä kookas kuin siksi, että omistaja on lihava. Isossa sängyssä on aina kiva lepäillä ja jos saa vielä kaverinkin mukaan ;) niin mikäs sen hienompaa. Itselläni on vain 120cm sänky ja siihen mahtuu oikein hyvin kaksi, kun vähän tiivistää ;) . Eikä miehenpuolella ole koskaan ollut hengenlähtö lähelläkään, vaikka niin "ahtaasti" oleillaan - tämä ihan vain tarkennokseksi ennen kuin kukaan mahdollisesti ehtii kysymään ;) .Olettamus: lihavan kämppä on epäsiisti kun ei jaksa/pysty siivoamaan.
Olettamus: lihavan sohva ei voi olla pehmeä koska ei päse sohvasta ylös.
Olettamus: lihavan kaikki huonekalut vahvaa ja jykevää ettei hajoa alla.
No totta kai tosi ystävät ja tutut ei kiinnitä huomiota sisutukseen enää mutta ehkä ekaa kertaa käyvä saattaa kiinnittää huomiota kalustukseen. Tai nythän on hyvä paikka oikaista olettamukset. - BigSweetie
small girl kirjoitti:
Olettamus: lihavan kämppä on epäsiisti kun ei jaksa/pysty siivoamaan.
Olettamus: lihavan sohva ei voi olla pehmeä koska ei päse sohvasta ylös.
Olettamus: lihavan kaikki huonekalut vahvaa ja jykevää ettei hajoa alla.
No totta kai tosi ystävät ja tutut ei kiinnitä huomiota sisutukseen enää mutta ehkä ekaa kertaa käyvä saattaa kiinnittää huomiota kalustukseen. Tai nythän on hyvä paikka oikaista olettamukset...Mutta lähtökohtaisesti: Harvempi ihminen jättää kutsumatta uusiakaan ystäviä kotiinsa vain sen vuoksi, että kotona on tiettyjä (king size, "perintökalleus", kirppari tms) huonekaluja. Itse ainakin ajattelisin näin.
"Olettamus: lihavan kämppä on epäsiisti kun ei jaksa/pysty siivoamaan."
- Vastine olettamukseen: riippuu täysin lihavasta henkilöstä itsestään missä kunnossa kämppä on. Minulla on muutamia lihavia ystäviä (ei siis vain vähäsen ylipainoisia, vaan oikeasti lihavia) ja heillä on yleisesti ottaen "kämpät" ihan kunnossa, viikkosiivoukset tehdään kuten muissakin kodeissa (tai joskus laistetaan, kuten muuallakin). Koskaan en ole heidän luonaan törmännyt ns. pölyräjähdyksen jäljiltä olevaan kämppään, toisin kuin jossain muualla ;) .
"Olettamus: lihavan sohva ei voi olla pehmeä koska ei päse sohvasta ylös."
- Suhteellisen oikeaan osunut olettamus. Mutta jos sohvassa on hyvä käsinoja josta ponnistaa avuksi, niin pehmeästäkin pääsee ylös kohtuullisen arvokkaasti :) . Superupottavia sohvia en tosin ole kaupoista onnistunut huomaamaan, joten niitä ei hirveästi tällä hetkellä taida olla myynnissäkään? Vasta kävin eräässä takkahuoneessa istumassa iltaa, ja siellä oli "kaunis vihreän ruskea sohva puisine käsinojineen suoraan 70/80-luvulta". Se oli todellinen hirvitys istua, ja varsinkin nousta ylös! Sohva oli todella matala ja lisäksi vielä upottavakin. Arvokkaasti ylös pääseminen jäi haaveeksi :) . Istuminen oli todella epämukavaa, koska ei tiennyt miten ja minne olisi jalkansa asetellut. Onneksi minä ainoana lihavana en ollut yksin sohva-antipatioineni, vaan yleisestikin ottaen sohva sai polttotuomion :) .
"Olettamus: lihavan kaikki huonekalut vahvaa ja jykevää ettei hajoa alla."
- Yleensä hyvin valmistetut tuotteet riittävät (liitokset kunnolliset, ei verkkoistuinosia, kunnollista = vahvaa materiaalia). Ei niiden mitenkään erityisen jykeviä tarvitse olla. Oma sänkyni ei esimerkiksi ole mitenkään erityisen jykevää tekoa: Sotkan runkopatja, toki heavy mallia jousistoltaan, mutta muuten aivan saman lainen kuin "normaalitkin" sängyt. Tämä heavy-malli on ymmärtääkseni tarkoitettu alle 110kg nukkujalle, joten ei oikeastaan riitä minun mitoille, mutta hyvin on toistaiseksi kestänyt, muutakin kuin nukkumista ;) .
Usein suurimmaksi ongelmaksi kalusteiden kanssa muodostuu (kuten kotleettikin on kertonut) virastojen, terassien, kahviloiden, kokoustilojen ym. paikkojen käsinojalliset tuolit.
Minun on vaikea tietää mitä kenenkin vieraani päässä liikkuu, jos he eivät ääneen ajatuksiaan lausu. Tuskinpa kotleettikaan voi ajatuksia lukea. Ja harva vieras varmaankaan taivastelee ääneen, että "onko sulla noin iso nojatuoli/sänky koska oot läski?!". Siinä mielessä on vaikea 100% varmasti vannoa, etteivät vieraat tutkaile kalustusta "lihava-silmällä" :). Mutta jos käy miettimään tuollaisia asioita, niin elämästä tulee lopulta aika vaikeaa, eikä kohta uskalla kutsua kotiinsa ketään. Hyvä jos edes uskaltaa poistua kotoaan! :) ********* kirjoitti:
Pyydän ystäviäni kotiin ja vietetään aikaa myös terassillakin, kun ei ole muuta menoa. Jotkut kauempaa tulevat ystävät voivat olla yön tai kaksikin, jos on esim maaotteluja, konsertteja yms. Ystävät tulevat minun takiani eivätkä huonekalujen takia :)
Ystävät ovat vuosien varrella tottuneet kunnollisiin kalusteisiin vaikkei kalusteet nyt olekaan mitään king size luokkaa. Toki sellaisiakin voi kukin ostaa muttei niitä lihavuuden takia tarvitse ostaa ;)
- on jo
enemmän ylipainoisia kuin hoikkia, joten mitkään läskit eivät enää hetkauta. Jokainen olkoon millainen on. Luonne ratkaisee.
- katsoin kuvasi
En halua pahaa mutta kysyn että minkä ikäinen olit kun painosi kipusi yli 200 kilon? Missä kilomäärässä vyötärön ympäryksesi oli 160 cm tai 180 cm? Onko niin että sinun painosi on kertynyt vatsaan? Olen nähnyt yhden toisen henkilön jonka voisin kuvitella painavan tosi paljon ja hän oli jotenkin turpeamman näköinen, pyöreä "säkki" ja vatsa roikkui aika alhaalla. Käsivarretkin olivat todella paksut, aivan kuin nestettä täynnä.
Tuo 200 kilon raja meni rikki 32 vuotiaana (vuonna 2005).
Noista kilomääristä ei ole tarkkaa kuvaa, mutta istualtaan 160 cm jossain 175 kilon kohdilla ja istualtaan 180 cm jossain 200 kilon kohdilla.
Enimmäkseen paino on kertynyt vatsaan ja jonkin verran myös reisiin.
Mikäli ko henkilön vatsa roikkui jo puolessa välissä lonkkaa ja polvia niin todennäköisesti hän painanee saman verran tai enemmän. Pituuskin toki ratkaisee ainakin jonkin verran. Sellainen 165-170 senttinen varmasti näyttää paljonkin turpeammalta vaikka painoa olisi saman verran.- ..............................
kotleetti kirjoitti:
Tuo 200 kilon raja meni rikki 32 vuotiaana (vuonna 2005).
Noista kilomääristä ei ole tarkkaa kuvaa, mutta istualtaan 160 cm jossain 175 kilon kohdilla ja istualtaan 180 cm jossain 200 kilon kohdilla.
Enimmäkseen paino on kertynyt vatsaan ja jonkin verran myös reisiin.
Mikäli ko henkilön vatsa roikkui jo puolessa välissä lonkkaa ja polvia niin todennäköisesti hän painanee saman verran tai enemmän. Pituuskin toki ratkaisee ainakin jonkin verran. Sellainen 165-170 senttinen varmasti näyttää paljonkin turpeammalta vaikka painoa olisi saman verran.ja mä kun luulin et oot reissun päällä koko viikonlopun. Muistaakseni sulla on joku erikoisvaaka joka näyttää sun painon. Missä vaihessa hankit sen? oma painos kuiteski kiinnostaa sen verran?
ja minkäs ikäsenä se eka satane meni rikki? .............................. kirjoitti:
ja mä kun luulin et oot reissun päällä koko viikonlopun. Muistaakseni sulla on joku erikoisvaaka joka näyttää sun painon. Missä vaihessa hankit sen? oma painos kuiteski kiinnostaa sen verran?
ja minkäs ikäsenä se eka satane meni rikki?Reissussa tosiaan olin ja läppäri oli myös mukana. Kun sattui olemaan aikaa niin vastailin kysymyksiin.
Vaaka näyttää 500 paunaa/227 kiloa.
Vaaka on hankittu jo reilu neljä vuotta sitten jenkeistä. Nythän se olisi paljon halvempi kun euron kurssi on niin vahva. Pitäähän sitä nyt olla oma vaaka, että tietää paljonko sitä massaa on. Ja, että uteliaat saisivat kaipaamansa tiedon :) Eipä nuo yleiset puntarit meinaa oikein riitä.
Eka satanen meni rikki 17-18 vuotiaana.- utelias!
kotleetti kirjoitti:
Reissussa tosiaan olin ja läppäri oli myös mukana. Kun sattui olemaan aikaa niin vastailin kysymyksiin.
Vaaka on hankittu jo reilu neljä vuotta sitten jenkeistä. Nythän se olisi paljon halvempi kun euron kurssi on niin vahva. Pitäähän sitä nyt olla oma vaaka, että tietää paljonko sitä massaa on. Ja, että uteliaat saisivat kaipaamansa tiedon :) Eipä nuo yleiset puntarit meinaa oikein riitä.
Eka satanen meni rikki 17-18 vuotiaana.Siis jos ensimmäinen sata kiloa meni rikki n. 17-vuotiaana, toinen sata 15 vuotta myöhemmin 32-vuotiaana niin meneekö kolmas satanen siinä 47-vuotiaana? Olisit varmaan Suomen painavin ihminen. Vauhti ainakin on jo suuntaa antava, kolme vuotta ja reilu 20 kiloa tuon kakssatasen päälle.
Ja pakko kysyä että eikö silloin 17-vuotiaanakaan tuntunut pahalta olla lihava? Eikö kukaan kiusannut? utelias! kirjoitti:
Siis jos ensimmäinen sata kiloa meni rikki n. 17-vuotiaana, toinen sata 15 vuotta myöhemmin 32-vuotiaana niin meneekö kolmas satanen siinä 47-vuotiaana? Olisit varmaan Suomen painavin ihminen. Vauhti ainakin on jo suuntaa antava, kolme vuotta ja reilu 20 kiloa tuon kakssatasen päälle.
Ja pakko kysyä että eikö silloin 17-vuotiaanakaan tuntunut pahalta olla lihava? Eikö kukaan kiusannut?Tuskinpa nyt kuitenkaan kolmatta sataa sentäs. Toki niin kävisi, jos samaa tahtia jatkaisi. Viimeiset puoli vuotta on nyt menty aika lailla samoissa lukemissa joten energian saanti ja kulutus ovat olleet tasapainossa.
Yksi puolituttu kertoi viime syksynä minulle, että yksi mies oli sanonut painavansa 280 kiloa, kun tämä iso mies oli käynyt saunomassa yleisessä saunassa. Joten aivan hyvin niitä kolmesataakiloisia voi löytyä Suomesta.
Eipä tuollaisella tittelillä olisi pahemmin käyttöarvoa :) Ellei joku nyt halua jäädä historian kirjoihin.
Ei tuolloin 17-vuotiaana tuntunut pahalta ja itsetunto oli jo aika hyvää tasoa. Harva kuitenkin olisi edes uskonut minun painavan silloin niin paljon. Varsinkin, kun tuli silloin ahkerasti käytyä uimassa.
Ei silloin kukaan kiusannut. Ne ajat olivat ala- ja yläasteella.- tutun tuttu
kotleetti kirjoitti:
Tuskinpa nyt kuitenkaan kolmatta sataa sentäs. Toki niin kävisi, jos samaa tahtia jatkaisi. Viimeiset puoli vuotta on nyt menty aika lailla samoissa lukemissa joten energian saanti ja kulutus ovat olleet tasapainossa.
Yksi puolituttu kertoi viime syksynä minulle, että yksi mies oli sanonut painavansa 280 kiloa, kun tämä iso mies oli käynyt saunomassa yleisessä saunassa. Joten aivan hyvin niitä kolmesataakiloisia voi löytyä Suomesta.
Eipä tuollaisella tittelillä olisi pahemmin käyttöarvoa :) Ellei joku nyt halua jäädä historian kirjoihin.
Ei tuolloin 17-vuotiaana tuntunut pahalta ja itsetunto oli jo aika hyvää tasoa. Harva kuitenkin olisi edes uskonut minun painavan silloin niin paljon. Varsinkin, kun tuli silloin ahkerasti käytyä uimassa.
Ei silloin kukaan kiusannut. Ne ajat olivat ala- ja yläasteella.Jos todella oli 280-kiloinen niin käveliköhän edes sataa metriä.
Jos itse arvioisit niin näytätkö tällä hetkellä 223-kiloiselta vai noin 200-kiloiselta? Tai onko joku arvaillut painoasi ja osunut oikeaan vai väärään?
Ja sano mitä sanot mutta 300-kiloiselta ei kyllä seksi enää voi onnistua. tutun tuttu kirjoitti:
Jos todella oli 280-kiloinen niin käveliköhän edes sataa metriä.
Jos itse arvioisit niin näytätkö tällä hetkellä 223-kiloiselta vai noin 200-kiloiselta? Tai onko joku arvaillut painoasi ja osunut oikeaan vai väärään?
Ja sano mitä sanot mutta 300-kiloiselta ei kyllä seksi enää voi onnistua.En itse ole nähnyt puolitutun näkemää isoa miestä joten kävelykyky jää täysin arvailun varaan. Eikä siis ole edes puolitutun tuttu vaan puolitutulle täysin vieras henkilö.
Vaikea sitä on arvioida miltä itse näyttää mutta moni on arvioinut minut 150-190 kilon kieppeille. Tai sitten eivät ole kehdanneet arvata mitä on ensimmäisenä tullut mieleen ja laskeneet arvaustaan :) Kukaan ei ole tainnut tähän mennessä arvata, että painan yli 200 kg.
Seksi ei välttämättä suju noissa lukemissa mutta ei taida olla ainut sellainen asia :)- ttttttttttt
kotleetti kirjoitti:
En itse ole nähnyt puolitutun näkemää isoa miestä joten kävelykyky jää täysin arvailun varaan. Eikä siis ole edes puolitutun tuttu vaan puolitutulle täysin vieras henkilö.
Vaikea sitä on arvioida miltä itse näyttää mutta moni on arvioinut minut 150-190 kilon kieppeille. Tai sitten eivät ole kehdanneet arvata mitä on ensimmäisenä tullut mieleen ja laskeneet arvaustaan :) Kukaan ei ole tainnut tähän mennessä arvata, että painan yli 200 kg.
Seksi ei välttämättä suju noissa lukemissa mutta ei taida olla ainut sellainen asia :)tuli vaan mieleen että jos muistat suurin pudottaja-ohjelman wellun niin se näytti sua lihavammalta, en kyllä ole nähnyt sua edes telkkarissa. joo ja se pituuskin vähän vaikuttaa, 183 tai 170 cm.
- kummastelija
kotleetti kirjoitti:
En itse ole nähnyt puolitutun näkemää isoa miestä joten kävelykyky jää täysin arvailun varaan. Eikä siis ole edes puolitutun tuttu vaan puolitutulle täysin vieras henkilö.
Seksi ei välttämättä suju noissa lukemissa mutta ei taida olla ainut sellainen asia :)Ehkä se vähäinenkin liikunta mitä harrastat on auttanut kroppaasi pysymään edes jonkunlaisessa trimmissä. Jos sinut arvioitaisiin vaikka 180-kiloiseksi ja painatkin 40 kiloa enemmän. Se 40 kiloa on oikeasti paljon vaikka sinun kokoluokassa ei välttämättä siltä tunnu. Ehkä kuitenkin pystyt kuvittelemaan sen vaikka miettimällä niitä vaatteita joita käytit 180-kiloisena. Eivät taida mahtua enää päälle.
Ja useimpien käsityksenä ja kuvitelmana kuitenkin on että yli 200-kiloinen ei pysty kunnolla liikkumaan peräti sitten käymään töissä jne. yleensäkin elämään normaalisti. Voi olla että 200-kiloisen perhetilanteeksi jää sinkkuus mutta niin jää monelle normaalipainoisellekin. Vai oletko huolestuneena pohtinut tilannetta?
Riittääkö sinun mielikuvitus mitenkään kuvittelemaan itseäsi 85-kiloisena joka olisi sinun pituisesi terveydellinen ihannepaino? Ei taida olla edes unelmasi.
Pidähän kuitenkin huolta itsestäsi. ttttttttttt kirjoitti:
tuli vaan mieleen että jos muistat suurin pudottaja-ohjelman wellun niin se näytti sua lihavammalta, en kyllä ole nähnyt sua edes telkkarissa. joo ja se pituuskin vähän vaikuttaa, 183 tai 170 cm.
Muistaakseni jossakin oli maininta Wellun pituudesta ja se taisi olla joko 183 cm tai 184 cm eli saman pituinen. Hän kyllä oli selkeästi "löysemmin" pakattu vaikka oli myös jonkun verran harrastanut liikuntaa.
Olisi tietysti kiva kuulla miten hänellä nyt menee.kummastelija kirjoitti:
Ehkä se vähäinenkin liikunta mitä harrastat on auttanut kroppaasi pysymään edes jonkunlaisessa trimmissä. Jos sinut arvioitaisiin vaikka 180-kiloiseksi ja painatkin 40 kiloa enemmän. Se 40 kiloa on oikeasti paljon vaikka sinun kokoluokassa ei välttämättä siltä tunnu. Ehkä kuitenkin pystyt kuvittelemaan sen vaikka miettimällä niitä vaatteita joita käytit 180-kiloisena. Eivät taida mahtua enää päälle.
Ja useimpien käsityksenä ja kuvitelmana kuitenkin on että yli 200-kiloinen ei pysty kunnolla liikkumaan peräti sitten käymään töissä jne. yleensäkin elämään normaalisti. Voi olla että 200-kiloisen perhetilanteeksi jää sinkkuus mutta niin jää monelle normaalipainoisellekin. Vai oletko huolestuneena pohtinut tilannetta?
Riittääkö sinun mielikuvitus mitenkään kuvittelemaan itseäsi 85-kiloisena joka olisi sinun pituisesi terveydellinen ihannepaino? Ei taida olla edes unelmasi.
Pidähän kuitenkin huolta itsestäsi.Ei nuo tuon aikakauden vaatteet mahtuisi enää päälle :)
Sinkkuudesta nyt en ole erityisesti huolestunut.
Mielikuvitus ei oikein riitä ihannepainoon asti mutta ehkäpä sellaisen 105-120 kilon kieppeille asti sentäs riittää.- heeeeeeeeeh
kotleetti kirjoitti:
Muistaakseni jossakin oli maininta Wellun pituudesta ja se taisi olla joko 183 cm tai 184 cm eli saman pituinen. Hän kyllä oli selkeästi "löysemmin" pakattu vaikka oli myös jonkun verran harrastanut liikuntaa.
Olisi tietysti kiva kuulla miten hänellä nyt menee.Pakko heittää aamutuimaan että satuitko häkemään tämän päivän Hesarin sarjiksissa Fingerporia?
heeeeeeeeeh kirjoitti:
Pakko heittää aamutuimaan että satuitko häkemään tämän päivän Hesarin sarjiksissa Fingerporia?
En lukenut Hesaria vielä aamulla mutta myöhemmin luin ja huomasin Fingerporin. Olihan se aikamoisen hauska. Minulla olisi ainakin vatsaa millä antaa vatsahierontaa :)
- ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
kotleetti kirjoitti:
Ei nuo tuon aikakauden vaatteet mahtuisi enää päälle :)
Sinkkuudesta nyt en ole erityisesti huolestunut.
Mielikuvitus ei oikein riitä ihannepainoon asti mutta ehkäpä sellaisen 105-120 kilon kieppeille asti sentäs riittää.Pitää kysyä että biletätkö taas viikonlopun vai menetkö äidille syömään vai vietkö peräti äidin syömään? Vai meneekö jääkiekko edelle?
Ei tää kait muuten liity lihavuuteen paitsi jos äiti joutuu sulle tekemään paljon ruokaa. - utsku
kotleetti kirjoitti:
Reissussa tosiaan olin ja läppäri oli myös mukana. Kun sattui olemaan aikaa niin vastailin kysymyksiin.
Eka satanen meni rikki 17-18 vuotiaana.Sulla ei taida sentään onnistua läppärityöskentely ihan nimensä mukasesti kone sylissä? Vai arvaanko väärin että masu on edessä?
Ja toinen juttu, mitä sitten teet jos tuo 227 kiloa ylittyykin? ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´ kirjoitti:
Pitää kysyä että biletätkö taas viikonlopun vai menetkö äidille syömään vai vietkö peräti äidin syömään? Vai meneekö jääkiekko edelle?
Ei tää kait muuten liity lihavuuteen paitsi jos äiti joutuu sulle tekemään paljon ruokaa.Tällä kertaa nyt en mene vanhempien tykö. Juuri vapun jälkeen tuli siellä käytyä. Äidin kanssa on menty pääsääntoisesti ulos syömään äitienpäivänä eikä ulkona syömiseen tarvitse olla mitään erityistä juhlapäivää, merkkipäivää tai muutakaan syytä. Käydään syömässä ulkona ilman syytäkin.
Isä tosin vie äitienpäivänä äidin syömään ja olen lähtenyt mukaan, jos olen ollut paikan päällä.
Ei äidin tarvitse tehdä ruokaa erityisesti sen enempää kuin muulloinkaan tai useammin :)
Jääkiekko ei mene sinällään mitenkään äitienpäivän edelle, mutta toki tietävät mielenkiintoni juuri maaotteluihin ja muihinkin lajeihin.utsku kirjoitti:
Sulla ei taida sentään onnistua läppärityöskentely ihan nimensä mukasesti kone sylissä? Vai arvaanko väärin että masu on edessä?
Ja toinen juttu, mitä sitten teet jos tuo 227 kiloa ylittyykin?Minä pidän läppäriä pöydällä jo ihan ergonomisista syistä. Syli ei todellakaan ole oikea paikka läppärille. Ei tee hyvää ryhdille, niskalle yms. Läppärityöskentely ei oikein onnistu kone sylissä mutta ei se ole tarpeenkaan.
Joskus toki voin ottaa läppärin masun päälle sohvalla ollessa lyhyeksi aikaa mutta jotakin pitää laittaa väliin jottei läppärin lämpö aiheuta ongelmia.
Jos kapasiteetti loppuu niin sitten pitänee laittaa tilaukseen uusi vaaka ;) Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita :)- _________?
kotleetti kirjoitti:
Tällä kertaa nyt en mene vanhempien tykö. Juuri vapun jälkeen tuli siellä käytyä. Äidin kanssa on menty pääsääntoisesti ulos syömään äitienpäivänä eikä ulkona syömiseen tarvitse olla mitään erityistä juhlapäivää, merkkipäivää tai muutakaan syytä. Käydään syömässä ulkona ilman syytäkin.
Isä tosin vie äitienpäivänä äidin syömään ja olen lähtenyt mukaan, jos olen ollut paikan päällä.
Ei äidin tarvitse tehdä ruokaa erityisesti sen enempää kuin muulloinkaan tai useammin :)
Jääkiekko ei mene sinällään mitenkään äitienpäivän edelle, mutta toki tietävät mielenkiintoni juuri maaotteluihin ja muihinkin lajeihin.Tietääkö sun vanhemmat kuinka paljon sä painat? Ei oo koskaan mitenkään vihjanneet laihdutuksesta?
- oma valinta
kotleetti kirjoitti:
Minä pidän läppäriä pöydällä jo ihan ergonomisista syistä. Syli ei todellakaan ole oikea paikka läppärille. Ei tee hyvää ryhdille, niskalle yms. Läppärityöskentely ei oikein onnistu kone sylissä mutta ei se ole tarpeenkaan.
Joskus toki voin ottaa läppärin masun päälle sohvalla ollessa lyhyeksi aikaa mutta jotakin pitää laittaa väliin jottei läppärin lämpö aiheuta ongelmia.
Jos kapasiteetti loppuu niin sitten pitänee laittaa tilaukseen uusi vaaka ;) Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita :)"Joskus toki voin ottaa läppärin masun päälle sohvalla ollessa lyhyeksi aikaa mutta jotakin pitää laittaa väliin jottei läppärin lämpö aiheuta ongelmia."
Alkaako rasva masussa sulamaan läppärin lämmössä? Joo huono vitsi.
Mutta toinen juttu, sanoi jossian aikasemmin että käytät yleensä henkseleitä. Pidätkö tavallisesti jotakin vielä henkseleiden päällä vai annatko reilusti henkseleiden näkyä? Vai onko sulla peräti koskaan käynyt tai ollut uhkaava tilanne että ilman henkseleitä ne housut ei meinaakaan pysyä vyötäröllä? - hmmmm
kotleetti kirjoitti:
En lukenut Hesaria vielä aamulla mutta myöhemmin luin ja huomasin Fingerporin. Olihan se aikamoisen hauska. Minulla olisi ainakin vatsaa millä antaa vatsahierontaa :)
Ton jutun voi kyllä ymmärtää aika monella tavalla. Millonka viimeksi sä olet antanut vatsahierontaa jollekin naisimmeiselle? (voisin vannoa että et vastaa)
_________? kirjoitti:
Tietääkö sun vanhemmat kuinka paljon sä painat? Ei oo koskaan mitenkään vihjanneet laihdutuksesta?
Eivät tiedä painoani enkä minä tiedä heidän painoaan. Eikä siitä ole edes puhuttu eivätkä ole vihjanneet laihdutuksesta. Vanhempiani eivät ole koskaan kiinnostaneet mitkään kovin pinnalliset jutut. Heitä kiinnostavat paljon tärkeämmät asiat.
Vanhempani nyt ovat lähinnä voineet ihmetellä miten pystyn sukeltamaan niin pitkälle ja miten pystyn uimaan niin ketterästi kokoisekseni.oma valinta kirjoitti:
"Joskus toki voin ottaa läppärin masun päälle sohvalla ollessa lyhyeksi aikaa mutta jotakin pitää laittaa väliin jottei läppärin lämpö aiheuta ongelmia."
Alkaako rasva masussa sulamaan läppärin lämmössä? Joo huono vitsi.
Mutta toinen juttu, sanoi jossian aikasemmin että käytät yleensä henkseleitä. Pidätkö tavallisesti jotakin vielä henkseleiden päällä vai annatko reilusti henkseleiden näkyä? Vai onko sulla peräti koskaan käynyt tai ollut uhkaava tilanne että ilman henkseleitä ne housut ei meinaakaan pysyä vyötäröllä?Voihan se rasva ruveta sulamaan mutta siitä huolimatta en halua mitään palovammoja :)
Mikä vika on henkseleiden näkymisessä? Ei henkselit ole yhtään sen kummallisempi asia kuin vyökään. Välillä ovat olleet muka jopa oikein muodikkaitakin. Onhan noita henkseleitä mustana sekä valkoisena. Silloin voin jopa ehkä laittaa henkselit alle, jos käytän pelkkää pikeepaitaa/t-paitaa. Muutoin kyllä pidän niitä päällä ja ihan siitäkin syystä ettei niitä tarvitse pestä yhtä usein. Mutta ei henkseleitä tosiaan tarvitse mitenkään peitellä.
Silloin vielä kun sattui olemaan huonot henkselit käytössä niin housut ovat meinanneet pudota kun toinen lukoista on irronnut. Ja mitäpä siitä, jos sattuisivat putoamaan :) Ei elämä siihen loppuisi :)hmmmm kirjoitti:
Ton jutun voi kyllä ymmärtää aika monella tavalla. Millonka viimeksi sä olet antanut vatsahierontaa jollekin naisimmeiselle? (voisin vannoa että et vastaa)
Aika hyvin vannottu, en vastaa :)
- jos kuitenkin tulisi puhe
kotleetti kirjoitti:
Eivät tiedä painoani enkä minä tiedä heidän painoaan. Eikä siitä ole edes puhuttu eivätkä ole vihjanneet laihdutuksesta. Vanhempiani eivät ole koskaan kiinnostaneet mitkään kovin pinnalliset jutut. Heitä kiinnostavat paljon tärkeämmät asiat.
Vanhempani nyt ovat lähinnä voineet ihmetellä miten pystyn sukeltamaan niin pitkälle ja miten pystyn uimaan niin ketterästi kokoisekseni.Mutta vastaisitko jos kysyisivät? Kyllähän ne isä ja äiti ovat isä ja äiti vaikka lapsi olis 35-vuotias. Luuletko että huolestuisiva vaikka terveytesi puolesta? Terveyttä minä en pidä "pinnallisena" asiana.
- :::::::::::::::::::::::::::...
kotleetti kirjoitti:
Voihan se rasva ruveta sulamaan mutta siitä huolimatta en halua mitään palovammoja :)
Mikä vika on henkseleiden näkymisessä? Ei henkselit ole yhtään sen kummallisempi asia kuin vyökään. Välillä ovat olleet muka jopa oikein muodikkaitakin. Onhan noita henkseleitä mustana sekä valkoisena. Silloin voin jopa ehkä laittaa henkselit alle, jos käytän pelkkää pikeepaitaa/t-paitaa. Muutoin kyllä pidän niitä päällä ja ihan siitäkin syystä ettei niitä tarvitse pestä yhtä usein. Mutta ei henkseleitä tosiaan tarvitse mitenkään peitellä.
Silloin vielä kun sattui olemaan huonot henkselit käytössä niin housut ovat meinanneet pudota kun toinen lukoista on irronnut. Ja mitäpä siitä, jos sattuisivat putoamaan :) Ei elämä siihen loppuisi :)No joo, onhan ne henkselit joskus olleet muka muodikkaitakin, menevillä nuorilla miehilläkin. Mutta juuri nyt eivät ole muodissa.
Etkö muuten pärjää ollenkaan ilman henkseleitä, vyö ei riitä joko pituudelta tai et vaan pidä tarpeeksi tiukalla, vain olenko käsittänyt väärin? - Lady vaan
kotleetti kirjoitti:
Aika hyvin vannottu, en vastaa :)
Vastasit, mutta hyvin vastasit.
Ja tuskin edes kovin äkäisenä. - uutsku
kotleetti kirjoitti:
Olisi tietysti kiva kuulla miten hänellä nyt menee.Olisihan se mukava kuulla täällä välillä sinunkin kuulumisia malliin paino edelleen 223 tai pudonnut/lisääntynyt, sait terveystarkastuksesta terveen/sairaan paperit, hajotit tuolin/et vieläkään rikkonut mitään jne.
Kerrotko itse vai pitääkö välillä kysäistä? uutsku kirjoitti:
Olisihan se mukava kuulla täällä välillä sinunkin kuulumisia malliin paino edelleen 223 tai pudonnut/lisääntynyt, sait terveystarkastuksesta terveen/sairaan paperit, hajotit tuolin/et vieläkään rikkonut mitään jne.
Kerrotko itse vai pitääkö välillä kysäistä?Eipä ole ollut kerrottavaa ja kaikkea en silti raportoi vaikka jotain tapahtuisi ;) Varsinkaan, jos se ei koske pelkästään minua itseäni.
Samoissa mennään edelleen, 223 kg ja terveystarkastukseen ei ole tullut kutsua. En ole sitten viime syksyn rikkonut mitään.
Voihan sitä välillä kysyä, ei siinä mitään :) Minulla vain ei ole ollut erityisemmin tapana "mainostaa" tai julkituoda itseäni kaikilla mahdollisilla tavoilla.jos kuitenkin tulisi puhe kirjoitti:
Mutta vastaisitko jos kysyisivät? Kyllähän ne isä ja äiti ovat isä ja äiti vaikka lapsi olis 35-vuotias. Luuletko että huolestuisiva vaikka terveytesi puolesta? Terveyttä minä en pidä "pinnallisena" asiana.
Kyllä minä vastaisin, mutta tuskin silti kysyvät painoani. Näkevät minua kuitenkin hyvin säännöllisesti (melkein joka kuukausi) ja joskus useamminkin. Kyllähän he nyt ovat nähneet kokoni vaikkapa uimahallissa tai kylpylässä käydessä.
No joo (pieni ajatusvirhe viime viestiä kirjoittaessa), ei terveys ole pinnallista, mutta esimerkiksi muoti ja pukeutuminen jo on monelle hyvin pinnallista. Sekä esimerkiksi se, että miltä näyttää kenenkäkin silmissä. "En kai minä näytä tässä asussa lihavalta?" Hyvä pukeutuminen on sinällään ihan ok, mutta ei se pukeutuminen mikään puheenaihe voi olla ja että siitä jaksaisi nyt pidempäänkin keskustella. Minua ei ko puheenaihe ainakaan kiinnostaisi kovin pitkään vaikka hienoista vaatteista tykkäänkin ja vaatteisiin kuluu rahaa.:::::::::::::::::::::::::::... kirjoitti:
No joo, onhan ne henkselit joskus olleet muka muodikkaitakin, menevillä nuorilla miehilläkin. Mutta juuri nyt eivät ole muodissa.
Etkö muuten pärjää ollenkaan ilman henkseleitä, vyö ei riitä joko pituudelta tai et vaan pidä tarpeeksi tiukalla, vain olenko käsittänyt väärin?Ilman henkseleitäkin toki pärjään. Onhan nuo vyöt riittäviä pituudeltaan ja pidempikin (pisin 225 senttinen) on saatavilla ainakin Big for Men:ltä. Joten kasvuvaraakin vielä on ;)
En halua pitää vyötä kovin tiukalla ja siinä suhteessa henkselit ovat mukavemmat käyttää.
Kummilapset ainakin tykkäävät paukutella henkseleitäni :)- ..............................
kotleetti kirjoitti:
Eipä ole ollut kerrottavaa ja kaikkea en silti raportoi vaikka jotain tapahtuisi ;) Varsinkaan, jos se ei koske pelkästään minua itseäni.
Samoissa mennään edelleen, 223 kg ja terveystarkastukseen ei ole tullut kutsua. En ole sitten viime syksyn rikkonut mitään.
Voihan sitä välillä kysyä, ei siinä mitään :) Minulla vain ei ole ollut erityisemmin tapana "mainostaa" tai julkituoda itseäni kaikilla mahdollisilla tavoilla.no kertositko jos olisit löytänyt sen elämäsi naisen? Ei tietty nimeä tai kuvaa mutta asiana? Ja liittyykö lihavuuteen? Joo, lihavuudesta huolimatta.
- amatöörifilosofi
kotleetti kirjoitti:
Kyllä minä vastaisin, mutta tuskin silti kysyvät painoani. Näkevät minua kuitenkin hyvin säännöllisesti (melkein joka kuukausi) ja joskus useamminkin. Kyllähän he nyt ovat nähneet kokoni vaikkapa uimahallissa tai kylpylässä käydessä.
No joo (pieni ajatusvirhe viime viestiä kirjoittaessa), ei terveys ole pinnallista, mutta esimerkiksi muoti ja pukeutuminen jo on monelle hyvin pinnallista. Sekä esimerkiksi se, että miltä näyttää kenenkäkin silmissä. "En kai minä näytä tässä asussa lihavalta?" Hyvä pukeutuminen on sinällään ihan ok, mutta ei se pukeutuminen mikään puheenaihe voi olla ja että siitä jaksaisi nyt pidempäänkin keskustella. Minua ei ko puheenaihe ainakaan kiinnostaisi kovin pitkään vaikka hienoista vaatteista tykkäänkin ja vaatteisiin kuluu rahaa.Oletko perheesi kuopus? En tarkoita että vanhempasi olisi jotenkin erityisesti lellineet ja ruokkineet juuri sinua mutta kysyn kuitenkin.
Tiesivätkö he mitään että sinua jotenkin kiusattiin ala- tai yläasteella? - Kotleetille
kotleetti kirjoitti:
Ilman henkseleitäkin toki pärjään. Onhan nuo vyöt riittäviä pituudeltaan ja pidempikin (pisin 225 senttinen) on saatavilla ainakin Big for Men:ltä. Joten kasvuvaraakin vielä on ;)
En halua pitää vyötä kovin tiukalla ja siinä suhteessa henkselit ovat mukavemmat käyttää.
Kummilapset ainakin tykkäävät paukutella henkseleitäni :)Nyt päästän mielikuvituksen valloilleen: tiukka vyö tekee varmaan makkaran sekä ylä- että alapuolelle. Tuleeko silloin vähän ahdas olo?
Mutta tuo sinun asenteesi lapsiin on jännä, huumorintajuinen ja mukava. Jaksavatkohan lapset suhtautua sinuun noin mutkattomasti vielä muuutaman vuoden kuluttua kun ovat jo isompia.
Ja erikoista tai ei mutta vastauksiasi myös luetaan, näkyy profiilistasi. - mie vaan
kotleetti kirjoitti:
Eipä ole ollut kerrottavaa ja kaikkea en silti raportoi vaikka jotain tapahtuisi ;) Varsinkaan, jos se ei koske pelkästään minua itseäni.
Voihan sitä välillä kysyä, ei siinä mitään :) Minulla vain ei ole ollut erityisemmin tapana "mainostaa" tai julkituoda itseäni kaikilla mahdollisilla tavoilla.Kylhän noi sun kuulumiset kuitenkin yhtä sun toista kiinnostaa. Oot lihavin ihminen jonkä mä tiedän ja sympaattinen myös, ainaski sympaattisin lihava jota tiedän.
Varmaan sun ystävät ja kaverit haluu pysyä sun kavereina eikä välitä jos joku sattuu tuijottamaan sua. Mut onko sun ihan oikeet ystävät kaikki suunnilleen normaalipainosia vai onko sun ihan lähimmissä ystävissä lihavia? .............................. kirjoitti:
no kertositko jos olisit löytänyt sen elämäsi naisen? Ei tietty nimeä tai kuvaa mutta asiana? Ja liittyykö lihavuuteen? Joo, lihavuudesta huolimatta.
En välttämättä kerro vaikkei se liitykään lihavuuteen.
mie vaan kirjoitti:
Kylhän noi sun kuulumiset kuitenkin yhtä sun toista kiinnostaa. Oot lihavin ihminen jonkä mä tiedän ja sympaattinen myös, ainaski sympaattisin lihava jota tiedän.
Varmaan sun ystävät ja kaverit haluu pysyä sun kavereina eikä välitä jos joku sattuu tuijottamaan sua. Mut onko sun ihan oikeet ystävät kaikki suunnilleen normaalipainosia vai onko sun ihan lähimmissä ystävissä lihavia?Lähimmät ystävät ovat hyvin normaalipainoisia tai ihan vähän ylipainoisia (10-20 kg) mutta ystävistä ja tutuista löytyy myös hyvinkin ylipainoisia kuten olen joskus maininnut.
Ne ystävät joita on ollut ovat myös koko ajan pysyneet ystävinä kiloista riippumatta.
Isosta koosta on ainakin se hyöty, että kun joku etsii meidän ryhmää vaikka jossakin yleisötilaisuudessa niin meikäläisen on yleensä helppo havaita kauempaakin :)amatöörifilosofi kirjoitti:
Oletko perheesi kuopus? En tarkoita että vanhempasi olisi jotenkin erityisesti lellineet ja ruokkineet juuri sinua mutta kysyn kuitenkin.
Tiesivätkö he mitään että sinua jotenkin kiusattiin ala- tai yläasteella?En ole kuopus enkä minä nyt niin älyttömän lihava nuoruudessa ole ollut. Nuoruudessani ei silloin vielä ollut mitään pitsoja, ranskalaisia, hampurilaisia ym. Ruoka oli hyvin terveellistä mutta söin silti liikaa ja energiaa tuli siten liikaa. Vaikka liikuntaa harrastin silloin aika lailla niin ylipainoakin oli.
Ala- ja yläasteella on toki kiusattu ja siitä vanhemmilleni kerroin. Vanhempani kuitenkin osasivat hyvin suhtautua asiaan ja kertoivat miten tulee kiusaamiseen suhtautua.
Yläasteen jälkeen ei ole kiusattu eikä se olisi enää yläasteen jälkeen mitenkään purrutkaan. Itsetunto kun rupesi yläasteen jälkeen olemaan jo sellaista hyvää tasoa ja parani yhä opiskeluvuosien myötä.Kotleetille kirjoitti:
Nyt päästän mielikuvituksen valloilleen: tiukka vyö tekee varmaan makkaran sekä ylä- että alapuolelle. Tuleeko silloin vähän ahdas olo?
Mutta tuo sinun asenteesi lapsiin on jännä, huumorintajuinen ja mukava. Jaksavatkohan lapset suhtautua sinuun noin mutkattomasti vielä muuutaman vuoden kuluttua kun ovat jo isompia.
Ja erikoista tai ei mutta vastauksiasi myös luetaan, näkyy profiilistasi.Sanoisin, että jos vyö laitetaan riittävän tiukalle niin makkaroiden sijaan voisi puhua jo "vyörenkaista" ;)
En nyt kuitenkaan pidä vyötä niin kireällä että siitä tulisi ahdas olo. Siinä suhteessa kannattaa olla henkselit niin ei tule buffetissakaan ahdasta oloa.
Lasten suhtautumisen näkee sitten vuosien kuluessa. Mukavahan se on aina mennä, kun on odotettu vieras ja parasta on, kun voi antaa aikaansa ja on aikaa kuunnella lapsille tärkeitä asioita kuuntelemalla ja keskeyttämättä heitä. Annettu aika on kuitenkin tärkeämpi kuin pelkät synttäri- ja joululahjat.- ???+
kotleetti kirjoitti:
No joo (pieni ajatusvirhe viime viestiä kirjoittaessa), ei terveys ole pinnallista, mutta esimerkiksi muoti ja pukeutuminen jo on monelle hyvin pinnallista. Sekä esimerkiksi se, että miltä näyttää kenenkäkin silmissä. "En kai minä näytä tässä asussa lihavalta?" Hyvä pukeutuminen on sinällään ihan ok, mutta ei se pukeutuminen mikään puheenaihe voi olla ja että siitä jaksaisi nyt pidempäänkin keskustella. Minua ei ko puheenaihe ainakaan kiinnostaisi kovin pitkään vaikka hienoista vaatteista tykkäänkin ja vaatteisiin kuluu rahaa.Onko siis väärin jos on kaksi puseroa tai kaksi mekkoa ja sovittaa niitä että kummassa näyttäisi hoikemmalta?
Ja muuten tyhmä kysymys tai sitten ei mutta onko sulla laivassa yleensä yksin oma hytti vai jaatko jonkun kaverin kanssa? ???+ kirjoitti:
Onko siis väärin jos on kaksi puseroa tai kaksi mekkoa ja sovittaa niitä että kummassa näyttäisi hoikemmalta?
Ja muuten tyhmä kysymys tai sitten ei mutta onko sulla laivassa yleensä yksin oma hytti vai jaatko jonkun kaverin kanssa?Ei sovittaminen sinällään ole mitenkään väärin, jos hoikalta näyttäminen nyt on tärkein asia pukeutumisessa ja siitä saa itselleen varmemman olon kohdatessaan muut ihmiset. Minulle ei vain tule mielenkään tuollainen asia, että missä näyttäisin hoikkimalta vaan katson mieluummin, että värit ja sävyt sopivat keskenään eri vaatteiden kanssa ja niissä vaatteissa on mukava olla.
Ainakin 90%:sti on jaettu hytti. Silloin olen ottanut oman hytin, jos muille ei ole meno sopinut. Ei muuten.- nolottaa
kotleetti kirjoitti:
No joo (pieni ajatusvirhe viime viestiä kirjoittaessa), ei terveys ole pinnallista, mutta esimerkiksi muoti ja pukeutuminen jo on monelle hyvin pinnallista. Sekä esimerkiksi se, että miltä näyttää kenenkäkin silmissä. "En kai minä näytä tässä asussa lihavalta?" Hyvä pukeutuminen on sinällään ihan ok, mutta ei se pukeutuminen mikään puheenaihe voi olla ja että siitä jaksaisi nyt pidempäänkin keskustella. Minua ei ko puheenaihe ainakaan kiinnostaisi kovin pitkään vaikka hienoista vaatteista tykkäänkin ja vaatteisiin kuluu rahaa.Siis oot simmareissa näyttäny ison mahasi äiskälle ja iskälle! Mutta onks esim naispuoliset työkaverit tai vaikka alaiset ,naiset ja miehet nähny sua simmareissa maha paljaana? Vai käytkö sä uimassa ihan yksin. Tietty hallissa muitakin on mut ne on tuntemattomia.
Ite en pystyis paksuja selluliittireisiä näyttämään työkavereile joten saunomiset jää väliin. (ei kyllä sellasta usein harrastetakaa). Enkä kyllä iskän edessä kekkuloi uikkarissa. nolottaa kirjoitti:
Siis oot simmareissa näyttäny ison mahasi äiskälle ja iskälle! Mutta onks esim naispuoliset työkaverit tai vaikka alaiset ,naiset ja miehet nähny sua simmareissa maha paljaana? Vai käytkö sä uimassa ihan yksin. Tietty hallissa muitakin on mut ne on tuntemattomia.
Ite en pystyis paksuja selluliittireisiä näyttämään työkavereile joten saunomiset jää väliin. (ei kyllä sellasta usein harrastetakaa). Enkä kyllä iskän edessä kekkuloi uikkarissa.Simmareissa ovat yhtä lailla mies- ja naispuoliset alaiset sekä työkaverit yhteistyökumppanit nähneet minut ja yhtä aikaa on käyty uimassa. Eikä kukaan tiettävästi siihen näkyyn ole vielä kuollut :)
- osallistujista
Tänne palstalle ei ole ilmestynyt toista rekisteröityä lihavaa joka olisi ainakin suht tyytyväinen elämäänsä. Ja pystyisi keskustelemaan asiallisesti ja vastaisi tyhmiinkin kysymyksiin suuttumatta. Kotleetti on siis ainutlaatuinen. Onko muilla syynä häpeä itsestä vai ärsytyskynnys matalalla, mielialan vaihtelut tai sitten tämä palsta ei kiinnosta tai ei ole edes löytänyt tätä palstaa? Mitä luulette?
- Kirjoittaisin enemmän, jos
Itse kirjoittaisin enemmän, jos palstan moderointi toimisi paremmin, ja jos ei joka kerta kun tänne tulee, tarvitsisi lukea noita yhden ja saman häiriintyneen yksilön viestejä (tuossa ylempänä on tälläkin hetkellä pari, samaten vastauksina joihinkin ketjuihin). Vaikka ei pitäisi välittää, niin silti ne tuntuvat ikäviltä.
Kotleetille siitäkin nostan hattua, että hän ei näytä noista välittävän. Toivoisin että kykenisin itse samaan.
- laitoin merkille
Jotain vanhoja juttuja muistellessa tuli mieleen että enää ei ole kukaan epäillyt kotleettia feikiksi. Jutut ja vastauksetkin on pysyneet samalla linjalla.
Muita samanlaisia tyyppejä ei palstalla taida ollakaan. - vaatteista
"Ei sovittaminen sinällään ole mitenkään väärin, jos hoikalta näyttäminen nyt on tärkein asia pukeutumisessa ja siitä saa itselleen varmemman olon kohdatessaan muut ihmiset. Minulle ei vain tule mielenkään tuollainen asia, että missä näyttäisin hoikkimalta vaan katson mieluummin, että värit ja sävyt sopivat keskenään eri vaatteiden kanssa ja niissä vaatteissa on mukava olla."
Jostain syystä en pääse kommentoimaan tuota viestiä mutta laitanpa tähän. Ehkä sinun kohdalla onkin niin että mikään vaate ei tee hoikaksi ja asialla en ole enää merkitystä. Kokoisellesi mukavuus on tärkeämpi.
Totta kai kaikkein tärkeintä on että vaatteet on siistit ja ehjät. - ????????????
Sanoit: Simmareissa ovat yhtä lailla mies- ja naispuoliset alaiset sekä työkaverit yhteistyökumppanit nähneet minut ja yhtä aikaa on käyty uimassa. Eikä kukaan tiettävästi siihen näkyyn ole vielä kuollut :)
En päässyt enää kommentoimaan juttuasi joten taitaa se jatko lässähtää. Teki mieli sanoa että ei edes pyörtynyt?? No tää oli vitsi.
Mutta katsoin kerran telkasta ohjelmaa Olet mitä syöt. Tuli ilmi sellanen että jos se läskimakkara onkin löysää läskiä niin se ei olekaan terveydelle niin vaarallista. Vaarallisempaa on sisäelinten ympärillä oleva kiinteä rasva. Joten kyllä siellä sun mahassa oleva rasva taitaa olla sitä pahaa rasvaa ja se löysästi pakattu ei niin pahaa. Tai tiedä häntä noissa kiloissa.
Löydätköhän edes enää tätä viestiä kun uutta juttua tulee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082503
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402168Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461781Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4631749- 1011729
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91624Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384