Pituuskasvu syynä Auvisen

kiusaamiseen?

Krp:n Tero Haapala: Auvinen oli koulukiusattu

PEA:n olemus, pituuskasvu ja muut yksittäiset tekijät olivat poliisin mukaan syynä kiusaamiseen.

Oliko PEA siis kiusaajen mielestä liian lyhyt vai huomattavan pitkä?

Riittävätkö nämä syyt todella vuosikausia kestävään kiusaamiseen?

"Äiti kävi poikansa puolesta kirjastossa, koska se sijaitsi koulun lähellä ja samoilla kulmilla liikkuivat pojan kiusaajat."

http://www.iltasanomat.fi/videot/uutiset/1520642

10

4670

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltimpi poika :)

Siis huom. Pekka OLI tavallista kiltimpi, mutta kiusaajat tekivät hänestä tappajan.

Neljännellä luokalla Auvista alettiin kiusata, ja se paheni. Vanhempien puuttuminen asiaan ei tilannetta helpottanut.

Äiti kertoi, että poika ei hyväksynyt koulun seksuaalivalistuksen jälkeisiä rivoja juttuja eikä kirosanoja. Hän oli tavallista kiltimpi.

Poika pukeutui kauluspaitaan ja suoriin housuihin ja vieroksui muotivaatteita.

Äiti kävi poikansa puolesta kirjastossa, koska tämä ei halunnut mennä sinne kiusaajien takia.

Loppua kohti Auvisen ajatukset synkistyivät, ulkoilu väheni ja hän viihtyi yhä enemmän internetin keskustelupalstoilla.

4.3.2007 kello 14.00: ...Toisaalta tämä viikonloppu on myös hyvin merkittävä historiallisesti, sillä olen alkanut suunnitella operaatiota Main Strike...

5.3.2007 kello 14.00: ...Viimeistään syksyllä olen valmis aseistautunut ja valmis toteuttamaan operaation.

7.3.2007 kello 14.00: ...Mutta itse olen erilainen ja itsenäinen yksilö: yli-ihminen! Joskus tuntuu kuin olisin Jumala. (...) Joskus ensi syksyllä tuomionpäivän koittaessa, yhden miehen sota kaikkia ja kaikkea vastaan voi alkaa.

26.3.2007 kello 14.00: Korostaa ylivertaisuuttaan ja kertoo suunnitelmistaan.

20.4.2007 kello 14.00: ...Voin vain kuvitella, kuinka hienoa omasta hyökkäyksestäni ihmiskuntaa vastaan tulee (...) ...hitto, en jaksa odottaa!...

Järkyttävimmät kohdat on jätetty pois lainauksista.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2008/04/636405

• Opettajat

"Käsittääkseni hän ei tupakoinut eikä käyttänyt päihteitä ja oli kiltti poika."
        Lukion naisopettaja

"Hän oli ujo ja jännittynyt. Puna nousi usein hänen kasvoilleen. Hän puhui kirjakieltä ja vaikutti, ettei hän osannut näyttää tunteitaan."
        Yläasteen miesopettaja

"Hänen olemuksensa vähän huvitti muita: ihan niin kuin hän olisi joko mallioppilas taikka jossain hienossa paikassa töissä."
        Koululaistyttö

"Mielestäni Auvisen on täytynyt tuntea itsensä kiusatuksi, sillä jos minuun olisi kohdistunut vuodesta toiseen verbaalista kiusaa, olisin ainakin minä tuntenut itseni koulukiusatuksi."
        Abiturienttipoika

"Koulussa on tehty kiusaamiskysely ja siellä tuli mielestäni ilmi, että Pekkaa olisi kiusattu. Oppilashuolto on käsitellyt näitä asioita."
        Naisopettaja

• PEA!

"Tapan niin monta paskiaista kuin mahdollista", hän kirjoitti päiväkirjaan. "Joskus ensi syksyllä tuomiopäivän koittaessa yhden miehen sota kaikkia ja kaikkea vastaan voi alkaa.

"Olen aseistautunut haulikolla, karbiinilla tai pistoolilla ja ammun kaikkea joka liikkuu, heittelen molotovin cocktaileja ja putkipommeja ja levitän tuhoa. Parhaimmassa tapauksessa tästä syntyisi massiivista tuhoa ja kaaosta tai jopa vallankumous.

Haluan joka tapauksessa että tämä muistetaan ikuisesti ja että siitä jää jatkuva vaikutus maailmaan. Ehkä saan seuraajiakin, olenhan yli-ihminen, lähes Jumala!", Auvinen kirjoitti.

Pekka-Eric Auvinen viihtyi hyvin omissa oloissaan ja vietti paljon aikaa tietokoneella ja netin parissa.

Auvinen kirjoitti räiskintäpeliharrastuksestaan huhtikuun puolivälissä 2007: ”Taidanpa tehdä verilöylyn Hitmanissa, heh!”.

• määtääl

Mä jotenkin ymmärrän tota PEAA.
      Rehtorin ampui tietty tämähän on se koulun pääpomo sanoisin ja sitten nämä jotka yrittivär estää tapahtuman, jos olisivat voineet estää nii herra PEA viettäis "mukavia" päiviä vankilassa, kun ei useimmat vankikaverit hyväksyis tollasta meininkiä ja näyttäisi kunnian mukaan.
      En oikeen usko että ajatteli oikesti olevansa Jumala vaan ei halunnut että leimataan nynnyksi niin rakennutti ajatusmaailman mihin ei kyllä ittekkään uskonut ja opetteli uskomaan. Ihminen oli tämäkin ei kummoisempi kun me muukkaan.

• kjbkhvhv

toi jokela juttu mä oon tuusulasta ja se tapahtu ihan läheises koulus ja mä en jaksa kuulla siitä enää mitään koska se oli nii paska juttu!!!!joten pliis unohtakaa se jo!!!!

• saaw333

mene siitä kotiis itkemään! turhaa tulla tänne huomiota kerjäämään, tahdot vaan muiden myötätuntoa osakseks.

• Putin-nuorih

Kaikenlaista voi tietenkin sanoa PEAsta. Näyttä myös vähän siltä että hänen toverinsa olivat päättäneet eristää hänet. Tätä eristämispäätöstä eivät opettajatkaan pystyneet murtamaan. Ketään ei voi pakottaa kenenkään ystäväksi näin siitäkin huolimatta PEA ei ollut mikään hankala oppilas. Ehkä kysessä oli protesti opettajia vastaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe