Olen treenannut magaa noin neljä vuotta.
Harmikseni olen huomannut, että mattotekniikoita on todella vähän.
Mikä olisi hyvä kakkoslaji KM:n rinnalle, jos tavoitteena olisi oppia matossa tapahtuvaa vääntämistä.
Judo? Lukkopaini? Ju-jutsu?
Vääntämistä
6
563
Vastaukset
- Mika
Se vähän riippuu millaisia harjoitustapoja sinun lähellä olevissa seuroissa on. Varmin valinta saattaisi olla lukkopaini.
Omassa judoseurassa on kaksi erillistä ryhmää, kilpailijat ja sitten kuntojudokat. Kuntopuolella otetaan mattoa suht paljon ja kilpapuolella erittäin vähän. Kuvaavaa on se että kun minä kuljen paljon kuntojudokoitten mukana niin kilpajudokat häviävät minulle matossa. Säälittävää, minä olen harjoitellut judoa puolitoista vuotta, heidän pitäisi viedä minua kuin märkää rättiä.
Itseasiassa tänään suututin yhden kilpailijan kun hallitsin matossa niin rankasti. :)- Kumitassu
Onko havaintoa mikä olisi hyvä paikka pääkaupunkiseudulla aloittaa lukkopaini?
Järjestetäänkö kyseisessä lajissa edes minkäänlaista alkeiskoulutusta, vai pitääkö osata perusteet jonkin muun vastaavan lajin pohjalta? - Mika
Kumitassu kirjoitti:
Järjestetäänkö kyseisessä lajissa edes minkäänlaista alkeiskoulutusta, vai pitääkö osata perusteet jonkin muun vastaavan lajin pohjalta?Minulla ei ole tietoa pääkaupunkiseudun kamppailulajielämästä. Hakukoneilla voisit koittaa. Tai sitten odottaa että joku tulisi tänne kertomaan.
Tämänkin viestin kirjoitin ihan vaan houkutellakseni tätä viestiketjua lukemaan jonkun asiasta tietoisen. :) - Shooter
Kumitassu kirjoitti:
Järjestetäänkö kyseisessä lajissa edes minkäänlaista alkeiskoulutusta, vai pitääkö osata perusteet jonkin muun vastaavan lajin pohjalta?Tässä hieman tietoa alkavista alkeiskursseista
Shootfighting Helsinki: alkeiskurssinäytös 18.8 ja ensimmäiset treenit ke 20. 8 klo 20. Lisätietoa www.combatacademy.fi
MMA-vantaa: vapaaottelun ja lukkopainin lukkopainin alkeiskurssi alkaa 3.9 rajatorpan kalliosuojassa lisätietoa www.protestnet.net/nhb/ (katso uutiset)
Alliance Helsinki: BJJ:n alkeiskurssinäytös 18.8 ja ensimmäiset treenit 22.8 klo 18.30. Lisätietoa www.finjutsu.com/hjjk/
- Tumppi
No lukkopaini, judo, brazilian jujutsu, paini...
Pelkkää mattovääntöä ajatellen bjj tai lukkopaini voisi olla hyviä. - Hannu
Paini sopis varmasti aika hyvin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958