Vääntämistä

Kumitassu

Olen treenannut magaa noin neljä vuotta.
Harmikseni olen huomannut, että mattotekniikoita on todella vähän.

Mikä olisi hyvä kakkoslaji KM:n rinnalle, jos tavoitteena olisi oppia matossa tapahtuvaa vääntämistä.

Judo? Lukkopaini? Ju-jutsu?

6

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

Se vähän riippuu millaisia harjoitustapoja sinun lähellä olevissa seuroissa on. Varmin valinta saattaisi olla lukkopaini.

Omassa judoseurassa on kaksi erillistä ryhmää, kilpailijat ja sitten kuntojudokat. Kuntopuolella otetaan mattoa suht paljon ja kilpapuolella erittäin vähän. Kuvaavaa on se että kun minä kuljen paljon kuntojudokoitten mukana niin kilpajudokat häviävät minulle matossa. Säälittävää, minä olen harjoitellut judoa puolitoista vuotta, heidän pitäisi viedä minua kuin märkää rättiä.

Itseasiassa tänään suututin yhden kilpailijan kun hallitsin matossa niin rankasti. :)

• Kumitassu

Onko havaintoa mikä olisi hyvä paikka pääkaupunkiseudulla aloittaa lukkopaini?

Järjestetäänkö kyseisessä lajissa edes minkäänlaista alkeiskoulutusta, vai pitääkö osata perusteet jonkin muun vastaavan lajin pohjalta?

• Mika
        Kumitassu kirjoitti:

Järjestetäänkö kyseisessä lajissa edes minkäänlaista alkeiskoulutusta, vai pitääkö osata perusteet jonkin muun vastaavan lajin pohjalta?

Minulla ei ole tietoa pääkaupunkiseudun kamppailulajielämästä. Hakukoneilla voisit koittaa. Tai sitten odottaa että joku tulisi tänne kertomaan.

Tämänkin viestin kirjoitin ihan vaan houkutellakseni tätä viestiketjua lukemaan jonkun asiasta tietoisen. :)

• Shooter
        Kumitassu kirjoitti:

Tässä hieman tietoa alkavista alkeiskursseista

Shootfighting Helsinki: alkeiskurssinäytös 18.8 ja ensimmäiset treenit ke 20. 8 klo 20. Lisätietoa www.combatacademy.fi

MMA-vantaa: vapaaottelun ja lukkopainin lukkopainin alkeiskurssi alkaa 3.9 rajatorpan kalliosuojassa lisätietoa www.protestnet.net/nhb/ (katso uutiset)

Alliance Helsinki: BJJ:n alkeiskurssinäytös 18.8 ja ensimmäiset treenit 22.8 klo 18.30. Lisätietoa www.finjutsu.com/hjjk/

• Tumppi

No lukkopaini, judo, brazilian jujutsu, paini...

Pelkkää mattovääntöä ajatellen bjj tai lukkopaini voisi olla hyviä.

• Hannu

Paini sopis varmasti aika hyvin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe