katkaistaanko keväällä vai syksyllä? Ei taida olla väliä? Meinaan katkoa noin metrin korkeudelta,ovat 5-10cm paksurunkoisia. Alkaako versoa yläpäästä palloksi vai mitä tapahtuu?
SALAVA
3
641
Vastaukset
- miriam
Miksihän sinun pitäisi ne leikata? Terijoensalava muotoutuu ihan itsestään pyöreälatvaiseksi kasvun myötä. Myöhemmin sille tehdään vain harvennusleikkauksia, jos niihin tulee tarvetta.
- pihassa
iso Terijoensalvan kanto. Joka kesä siihen kasvaa pyöreä pallomainen pensas. Leikkaan sen joka kevät alas, kasvaa takaisin tosi nopeasti ja aina vehmas ja tuuhea :-). Sitä kantoa on joskus oikein urakalla koitettu saada ylös, siinä kuitenkaan onnistumatta.
- pakko
Meillä jouduttiin katkaisemaan terijoen salavat koska niissä oli niin paljon kuivaa alahaalla ja lehdet tupsuina korkealla. Katkaistiin n 1½m korkeudelta. Ja sahauskohtiin "haavanhoitoainetta". Pari vuotena sen jälkeen poistettiin viikoittain pitkin puun runkoa kasvavat uudet versot (niitä riittää)ja jätettiin vain latvuksen uudet kasvut. Hyvin ovat kasvaneet ja kauniisti muotoutuvat taas. Samalla lailla tein vanhoista pensaista peinet puut. Jätin keskimmäisen oksan pensaasta ja katkaisin sen sopivalta korkeudelta. Sitten aina uudet maasta tulevat versot pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384734- 1773883
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153586Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432901- 1381846
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?541277Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203