Omenapuun ruiskutus

millä ja milloin?

Pihallani kasvaa pari nuorta omenapuuta. Olen joskus kuullut että omenapuita ruiskutetaan, miksihän? Ja millä aineella ja onko jo tälle keväälle myöhäistä?

4

4977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin voi

ruiskuttaa puut ja pensaat. Nimellä kevätruiskute löytyy eripohjaisia aineita. Aineet eivät ole myrkyllisiä vaan ne muodostavat silmujen ja versojen päälle kalvon jotta niiiden alle jääneet kirvojen tai kemppien(?) munat eivät pääsisi kuoriutumaan.
      Näin olen sen ymmärtänyt. Aineen lisäksi on oltava paineinen ruisku,jotta saa sen leviämään tasaisesti kasvustoon.
      Tarkat ohjeet löytyvät pullosta.

• tee-se-itse

Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.

• tee se itse:
        tee-se-itse kirjoitti:

Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.

suihkuta rasvattomalla maidola.

• Markus

Tuo kevätruiskute ei auta kyl yhtään,ei ainakaan viime vuonna.Malatinia kun laittaa niin ötökät ainakin kuolee ja voi jopa saada syötäviä omenoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe