Pihallani kasvaa pari nuorta omenapuuta. Olen joskus kuullut että omenapuita ruiskutetaan, miksihän? Ja millä aineella ja onko jo tälle keväälle myöhäistä?
Omenapuun ruiskutus
4
4977
Vastaukset
- hyvin voi
ruiskuttaa puut ja pensaat. Nimellä kevätruiskute löytyy eripohjaisia aineita. Aineet eivät ole myrkyllisiä vaan ne muodostavat silmujen ja versojen päälle kalvon jotta niiiden alle jääneet kirvojen tai kemppien(?) munat eivät pääsisi kuoriutumaan.
Näin olen sen ymmärtänyt. Aineen lisäksi on oltava paineinen ruisku,jotta saa sen leviämään tasaisesti kasvustoon.
Tarkat ohjeet löytyvät pullosta.- tee-se-itse
Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.
- tee se itse:
tee-se-itse kirjoitti:
Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.
suihkuta rasvattomalla maidola.
- Markus
Tuo kevätruiskute ei auta kyl yhtään,ei ainakaan viime vuonna.Malatinia kun laittaa niin ötökät ainakin kuolee ja voi jopa saada syötäviä omenoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741