Pihallani kasvaa pari nuorta omenapuuta. Olen joskus kuullut että omenapuita ruiskutetaan, miksihän? Ja millä aineella ja onko jo tälle keväälle myöhäistä?
Omenapuun ruiskutus
4
5250
Vastaukset
- hyvin voi
ruiskuttaa puut ja pensaat. Nimellä kevätruiskute löytyy eripohjaisia aineita. Aineet eivät ole myrkyllisiä vaan ne muodostavat silmujen ja versojen päälle kalvon jotta niiiden alle jääneet kirvojen tai kemppien(?) munat eivät pääsisi kuoriutumaan.
Näin olen sen ymmärtänyt. Aineen lisäksi on oltava paineinen ruisku,jotta saa sen leviämään tasaisesti kasvustoon.
Tarkat ohjeet löytyvät pullosta.- tee-se-itse
Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.
- tee se itse:
tee-se-itse kirjoitti:
Lisää veteen noin 4-5 % parafiiniöljyä ja lisäksi hiukan pesuainetta. Ruiskuta puut tällä seoksella. Parafiiniöljyä saa rautakaupoista ja maksaa n. 10e/l. Apteekeista myös. Pesuaineena voit käyttää esim. Fairyä.
suihkuta rasvattomalla maidola.
- Markus
Tuo kevätruiskute ei auta kyl yhtään,ei ainakaan viime vuonna.Malatinia kun laittaa niin ötökät ainakin kuolee ja voi jopa saada syötäviä omenoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483