Ken tietää sen kertokoon...
Ajattelin siis ottaa judon tilalle jonkun lähinnä mattovääntöön keskittyvän lajin, vaihtoehtoina minulla olisi lähinnä lukkopaini ja bjj.
Ongelmana on se, että olen ruumiinrakenteeltani melko "epänotkea", joten tiedustelisinkin asiaa tuntevilta onko kyseinen asia missä määrin tärkeää ajatellen juuri noita kahta lajia. Voimaa minulla on mielestäni riittävästi, joten siinä ei pitäisi tulla ongelmaa.
Judossa olen huomannut, että matossa notkeudella ei niinkään ole merkitystä (vaan pikemmin nopeudella ja pelisilmällä, tekniikalla jne.), onko tilanne sama muissa lajeissa mattoväännön osalta?
Notkeuden merkitys vääntölajeissa
4
596
Vastaukset
- nih
"onko tilanne sama muissa lajeissa mattoväännön osalta?"
-on. - Mr_Furious
Kyllä mun mielestä notkeudella, ja varsinkin ns. jänteikkäällä notkeudella, elastisuudella, on huima merkitys mattoväännössä. Varsinkin tämän huomaa kun ottaa itseään teknisempiä kavereita vastaan; enää ei voimalla pärjää, koska voiman suunta suuntautuu kaverista, ja hänen liikkumisestaan, johtuen väärin. Monesti on olo niinkuin mustekalan kanssa painisi :)
- Tumppi
Mulla on kyllä nivelet siinä mielessä notkeat, että esim. kyynärlukot tai rannelukot sun muut ei ihan heti tunnu. Mutta lähinnä tuo jalkojen ja lantioseudun notkeus on vähän heikompaa tasoa. Tietty sen treenaamiseen pitäis sitten keskittyä.
- Vääntäjä
onhan siitä hyötyä "esim triangelissa ja sweepeis", mutta kyllä se tekniikka on se tärkein. Elikkä mukaan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174