Ken tietää sen kertokoon...
Ajattelin siis ottaa judon tilalle jonkun lähinnä mattovääntöön keskittyvän lajin, vaihtoehtoina minulla olisi lähinnä lukkopaini ja bjj.
Ongelmana on se, että olen ruumiinrakenteeltani melko "epänotkea", joten tiedustelisinkin asiaa tuntevilta onko kyseinen asia missä määrin tärkeää ajatellen juuri noita kahta lajia. Voimaa minulla on mielestäni riittävästi, joten siinä ei pitäisi tulla ongelmaa.
Judossa olen huomannut, että matossa notkeudella ei niinkään ole merkitystä (vaan pikemmin nopeudella ja pelisilmällä, tekniikalla jne.), onko tilanne sama muissa lajeissa mattoväännön osalta?
Notkeuden merkitys vääntölajeissa
4
599
Vastaukset
- nih
"onko tilanne sama muissa lajeissa mattoväännön osalta?"
-on. - Mr_Furious
Kyllä mun mielestä notkeudella, ja varsinkin ns. jänteikkäällä notkeudella, elastisuudella, on huima merkitys mattoväännössä. Varsinkin tämän huomaa kun ottaa itseään teknisempiä kavereita vastaan; enää ei voimalla pärjää, koska voiman suunta suuntautuu kaverista, ja hänen liikkumisestaan, johtuen väärin. Monesti on olo niinkuin mustekalan kanssa painisi :)
- Tumppi
Mulla on kyllä nivelet siinä mielessä notkeat, että esim. kyynärlukot tai rannelukot sun muut ei ihan heti tunnu. Mutta lähinnä tuo jalkojen ja lantioseudun notkeus on vähän heikompaa tasoa. Tietty sen treenaamiseen pitäis sitten keskittyä.
- Vääntäjä
onhan siitä hyötyä "esim triangelissa ja sweepeis", mutta kyllä se tekniikka on se tärkein. Elikkä mukaan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486