Olen ostamassa lasikuituvenettä. Päijän-venettä kehutaan kovasti, mutta päällisinpuolin Taimen-vene tuntuu yhtä hyvältä.
Onko kenellekään käyttäkokemusta molemmista veneistä? Kumman puoleen kallistuisit?
Taimen on useita satoja euroja edukkaampi.
Taimen vai Päijän?
2
3693
Vastaukset
- Rantatarkkailija
Päijän vene on raskas soutaa ja vetää maalle.Sopii hyvin "läskin poistoon".
- on muitakin
Kartoita käyttötarpeesi ja hanki tarkoitukseen sopivin niillä varusteilla joita katsot tarvitsevasi. Arvostatko keveyttä, halpuutta huolettomuutta, vai todella hyvää, nautitavaa soudettavuutta pitkilläkin matkoilla, yöpymismahdolisuutta souturetkillä, vaiko tukevuutta verkonlaskussa tms. Kunnollinen soutuvene on vähint. 5m pitkä, leveys noin 1,5 m.
...Periaatteessa tuossa kokoluokassa kapeammat mallit etenevät soutamalla leveämpiä paremmin, mutta ovat kiikkeriä, kun taas leveämmissä on parempi tukevuus ja kalastusmukavuus ja turvallisuus.
...Vene valitaan yleensä käyttötarkoituksen mukaan. Hinta vasta toissijainen asia.
...Aloita tutustumalla vaikkapa näihin http://www.paatti.com/linkit/veneet/soutuveneet/index.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913