Luottotietojen tarkistus?

ihmettelee....

Huomasin erään siivousfirman työpaikkahakemuksessa että siellä kysyttiin rasti ruutuun systeemillä että saako tarkistaa luottotiedot.

Herää kysymys että onko työnantajalla edes lupaa tämmöisiä tietoja mennä tarkistelemaan?

8

1651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivooja kans

sellainen oikeus on, saahan lentokentät ja puolustusvoimatkin tehdä supolta turva tarkastuksen. Jos on jotain epämääräistä niin niiden ei edes tarvi selittää mikä se asia on, ne ei vaan ota töihin ja jos joku firma on välikädessä niin joutuvat hankkimaan uuden siivoojan.

• mä vaan

Itse yksityisyrittäjänä myös tarkistan tarvittaessa rikosrekisterin ja se on aivan
        luvallista hommaa. luottotietojen tutkiminen
        ei kyl kuulu työnantajille.

• mixerix
        mä vaan kirjoitti:

Itse yksityisyrittäjänä myös tarkistan tarvittaessa rikosrekisterin ja se on aivan
        luvallista hommaa. luottotietojen tutkiminen
        ei kyl kuulu työnantajille.

kuuluu. Kuka haluaa palkata epärehellisen tekijän tiimiinsä.

• Alaa tunteva

Siivous- ja kiinteistöalalla alkaa olemaan aika yleistä, että kysytään luottotietoja. Tämä ei toki rajoitu vain näihin aloihin. Turvallisuus on kaiken aikaa tarkentyva käsite yritysmaailmassa. Siivojahan on juuri se henkilö, joka pääsee melkein kaikkiin tiloihin. Luottotiedot saattavat kertoa rehellisyydestä jotakin.

Voisin myös väittää, ettet saa töitä jos merkkaat, ettei luottotietojasi saa tarkistaa. Vaikkei tietoja tarkistettaisi, katsotaan reaktiotasi kysymykseen.

On myös joitakin valtion laitoksia, jonne ei pääse työskentelemään jos luottotiedoissa on jotain hämminkiä.

Kannattaa olla rehellinen asiassa..

• Hillevi Hiiri

Siivoojalla on yleensä pääsy kaikkialle tiloihin ja hälytinkoodit. En antaisi niitä ihmiselle joka on onnistunut sössimään luottotietonsa, sehän voi vaikka varastaa tai käyttää niitä muuten väärin.

• osoite

jos työnantajana haluaisin tarkistaa luottotiedot sekä rikosrekisterin?

• Sössijä
        osoite kirjoitti:

jos työnantajana haluaisin tarkistaa luottotiedot sekä rikosrekisterin?

Minä olen luottotiedoton siivooja,mutta se ei kerro mitään minun rehellisyydestäni.Minun luottotietojani ei myöskään tarvinnut mistään kysellä,kerroin tiedottomuuteni töitä hakiessani.Minulla on tj:n lisäksi avain jolla pääsee ihan joka paikkaan,teen töitä yksinäni koko talossa.jne.

• Paluu vanhaan aiheeseen
        Sössijä kirjoitti:

Minä olen luottotiedoton siivooja,mutta se ei kerro mitään minun rehellisyydestäni.Minun luottotietojani ei myöskään tarvinnut mistään kysellä,kerroin tiedottomuuteni töitä hakiessani.Minulla on tj:n lisäksi avain jolla pääsee ihan joka paikkaan,teen töitä yksinäni koko talossa.jne.

Joidenkin mielestä luottotiedoton on samaa sarjaa kuin murhaaja/raiskaaja/pedofiili tai muu raskaan sarjan rikollinen. Todella kapeanäköistä ajattelukykyä/järjen käytön puutetta kuvastaa tällainen.

Mä merkkasin et saa tarkastaa luottotiedot ja pari pian vanhentuvaa merkkiä siellä on. Ei vaikuttanu mun työnsaantiin millään lailla. Ei se minusta varasta tee, jos joskus on tullu maksettua laskut ulosoton kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      145
      3599
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      216
      2443
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      70
      2431
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      94
      2294
    5. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      9
      1773
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      160
      1724
    7. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      122
      1557
    8. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden
      Maailman menoa
      16
      1270
    9. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      126
      1131
    10. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      74