uskovainen olet?
Vällyuskovainen, vai tiukkispipouskova, kanssaihmistä moralisoiva?
Millaisia kokemuksia sinulla on uskovista?
Minkälainen
16
669
Vastaukset
- HTZA
kerrot minkälainen itse olet, oma uskosi näet vaikuttaa siihen miten siitä ajattelet.
Joten vastaaminen kysymykseesi on turhaa, oikeaa vastausta et voi saada.Mikä sinut saa uskomaan että olet kaikkien muiden yläpuolella ja siihen että sinun mielipiteesi on ainoa oikea. Saatikka asioiden esille tuominen. Olen oikeasti kiitollinen, että en ole työkaverisi tai naapurisi. Kuulut siihen ihmislajiin, jolla on luonteenpiirteenä toisten ihmisten mollaaminen ja jyrääminen. Tähän tietysti vastaat kipakasti tapasi mukaan, jotta saat minut hiljaiseksi. Oletko koskaan antanut myönteistä palautetta kenellekään!?
- HTZA
satumaa kirjoitti:
Mikä sinut saa uskomaan että olet kaikkien muiden yläpuolella ja siihen että sinun mielipiteesi on ainoa oikea. Saatikka asioiden esille tuominen. Olen oikeasti kiitollinen, että en ole työkaverisi tai naapurisi. Kuulut siihen ihmislajiin, jolla on luonteenpiirteenä toisten ihmisten mollaaminen ja jyrääminen. Tähän tietysti vastaat kipakasti tapasi mukaan, jotta saat minut hiljaiseksi. Oletko koskaan antanut myönteistä palautetta kenellekään!?
että kehun enimmäkseen, joitain asioita kyllä mollaan helposti.
- HTZA
joku Buddhalainen ei edes tietä mitä "tiukkapipoinen" tarkoittaa.
Siksi sinun olisi pitänyt aloittaa kysymyksesi:
Minä uskon.... jne., ja olen "tiukkapipoinen".
Miten te, jotka uskotte samoin kuin minä, ajattelette uskonnostamme? - sanoo_suttura*
on ihan tarpeeksi.
Jäljet pelottavat.
En ole enkä halua olla uskovainen.- HTZA
olemme, sinäkin.
Mutta en ota tätä uskon juttuna vaan keskusteluna ajatusmaailmoista. - sanoo_suttura*
HTZA kirjoitti:
olemme, sinäkin.
Mutta en ota tätä uskon juttuna vaan keskusteluna ajatusmaailmoista.en ole uskovainen.
Toki minulla on oma moraalini jonka mukaisesti yritän toimia mutta kyse ei ole uskomisesta vaan halusta tulla jotenkuten toimeen itseni ja toisten kanssa.
Kysehän on hyödyn tavoittelusta. - HTZA
sanoo_suttura* kirjoitti:
en ole uskovainen.
Toki minulla on oma moraalini jonka mukaisesti yritän toimia mutta kyse ei ole uskomisesta vaan halusta tulla jotenkuten toimeen itseni ja toisten kanssa.
Kysehän on hyödyn tavoittelusta.tai yritä, kenen moraalin mukaan elät? Kenen tapoja noudatat?
Mistä olet niihin uskon saanut?
Vain eläin ja psykopaatti eivät pysty uskomaan, ne toimivat vain vaistojen varassa. - sanoo_suttura*
HTZA kirjoitti:
tai yritä, kenen moraalin mukaan elät? Kenen tapoja noudatat?
Mistä olet niihin uskon saanut?
Vain eläin ja psykopaatti eivät pysty uskomaan, ne toimivat vain vaistojen varassa.Sanoin edellisessä: "kyse ei ole USKOMISESTA vaan..."
Kirjoitin huolimattomasti, anteeksi. Oikea sana olisi ollut USKOVAISUUDESTA.
Siis luottamuksesta siihen että jokin korkeampi jumalallinen aate/henki voi ohjata yksilön elämää.
Kielitaitoni ei riitä keskusteluun kanssasi moraalifilosofiasta.
- kummallisia
Ne laukkoivat oven takana ns tie sonnalla mutta kerran otin ja puhututin pojankosseja pitemmän kaavan mukaa eikä sen jälkeen ole näkynyt.
Lestadiolais mummeli yritti tingata viimeiseen asti mutta mummoparan pinna petti eikä ole näkyny.
En kuitenkaan tahallani ärsyttänyt. naiivi usko Jumalaan. En ole uskovainen sanan varsinaisessa merkityksessä, enkä käy kirkossa muuta kuin jouluna. Rukoilen joka aamu siunausta päivään ja joka ilta siunaan itseni ja kiitän kuluneesta päivästä. Minulla on ollut tämä sama usko Isään Jumalaan lapsesta saakka. Sitä eivät ole vastoinkäymiset horjuttaneet.
- fe.fa
kehottaa siunaamaan varsinkin niitä ihmisiä joita kohtaan ihmisellä itsellään on paha tahto. Se kuulemma on hyvä tapa.
- hildurvonhopsis
Meidän tuleekin uskoa lapsen lailla. 'Lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta'. Ihan pienestä asti olen oppinut iltarukoukseni rukoilemaan. Mummo, äitini ja tätini opettivat. Siunausta elämääsi ja kaikkien rakkaittesi elämään satumaa !
- hildurvonhopsis
fe.fa kirjoitti:
kehottaa siunaamaan varsinkin niitä ihmisiä joita kohtaan ihmisellä itsellään on paha tahto. Se kuulemma on hyvä tapa.
'Äkkiäkös tuossa kauan menee', kun tarkistat Raamatusta oliko se ihan juuri noilla sanoilla:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
- henrii
että ruumiin ylösnouseminen, ja iankaikinen elämä on puppua. Kaikki muu kyllä tuntuu luonnoliselta.
- että on
korkeampi voima joka meitä poloisia ohjaa mutta ihmisiin en enää usko, piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163361
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit201996- 181851
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321805- 821758
- 261572
- 281410
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91384Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui351344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111314