Bank Run alkanut !

Loppusuora häämöttää

Toivottavasti olette jo pelastaneet rahanne DanskeSammosta.

Pankissa on nyt otettu käyttöön hätätoimia, asiakkaiden suuria nostoja viivytellään eri verukkeilla koska kirstun pohja häämöttää. Muistakaa, jos noin 8% asiakkaista vie rahansa pois on pankki nurin. Lehtitietojen perusteella Sammolla oli ennen pääsiäistä 800 000 asiakasta, joista nyt eri arvioiden mukaan 15 000-20 000 on jo lähtenyt. Tuossa luvussa ei ole siis mukana ne jotka ovat vain tyhjentäneet tilinsä, tuo luku on peräisin kilpailijapankeista.

PK-yrityksetkin ovat jo liikkeellä, kunhan vielä muutamat isoimmat yrityksetkin liittyvät kilpaan niin se on siinä.

11

1575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma selvä

      Ensi viikolla lähtee 400 keuria. Ovat pääsosin korkorahastoja, pienempi osa kehittyviä rahastoja. Osakkeet on jo sovittu Nordenetin kanssa siirtoon.

      Paskan varassa ei kannata mitään pitää. :(

    • kjhlkhj

      Ongelma on vaan siinä, että DanskeSampo on ns too big to fall. Viranomaiset eli keskuspankit joutunevat pelastamaan pankin, jos tulee likviditeettiongelmia. Jos pankkia ei pelastettaisi todellisen bank runin aikana, saattaa olla nordeat ja op:tkin vaarassa kaatua.

      • olla ihan noin

        tietääkseni hallitustasolla on jo tutkittu asiaa.
        Ei Danske ole Suomen viranomaisten , vaan Tanskan alla. Ja joo - kyllä kannattaa isommat rahasummat
        tosiaan korjata sieltä pois.

        Paremmin se suomalaisia palvelee sillä tavalla että ajetaan /häädetään noi ylimieliset paskiaiset pois täältä. Osoitetaan niiden paikka
        ja pankki asiakkaineen köllähtää halvalla jonkun täällä tosimielllä eikä " vasurilla" toimivan
        kunnon rahalaitoksen omistukseen. Itse olen rahaliikenteeni jo ajat sitten korjannut toimivampiin taloihin. Ongelmanahan ovat nämä vanhat postin ajoilta periytyneet mummot ja papat,joilla osalla on vielä vanhat " Leijonakantiset" pankkikirjatkin vielä käytössä.

        Niillä tileillä lojuu paljon rahaa, tämän takia Danske tänne tulikin.Kannustakaahan mummojanne ja vaarejanne siirtämään pian nuo rahat pois, niin
        Danske kyllä korjaa täältä luunsa nopeasti.


      • Mummelipa 65+
        olla ihan noin kirjoitti:

        tietääkseni hallitustasolla on jo tutkittu asiaa.
        Ei Danske ole Suomen viranomaisten , vaan Tanskan alla. Ja joo - kyllä kannattaa isommat rahasummat
        tosiaan korjata sieltä pois.

        Paremmin se suomalaisia palvelee sillä tavalla että ajetaan /häädetään noi ylimieliset paskiaiset pois täältä. Osoitetaan niiden paikka
        ja pankki asiakkaineen köllähtää halvalla jonkun täällä tosimielllä eikä " vasurilla" toimivan
        kunnon rahalaitoksen omistukseen. Itse olen rahaliikenteeni jo ajat sitten korjannut toimivampiin taloihin. Ongelmanahan ovat nämä vanhat postin ajoilta periytyneet mummot ja papat,joilla osalla on vielä vanhat " Leijonakantiset" pankkikirjatkin vielä käytössä.

        Niillä tileillä lojuu paljon rahaa, tämän takia Danske tänne tulikin.Kannustakaahan mummojanne ja vaarejanne siirtämään pian nuo rahat pois, niin
        Danske kyllä korjaa täältä luunsa nopeasti.

        siirsi rahansa pois jo silloin, kun Sampo myytiin Tanskalaisille vuosi sitten. Ja siirsin ne silloin vielä toimivan verkkopankin kautta.


      • olla ihan noin kirjoitti:

        tietääkseni hallitustasolla on jo tutkittu asiaa.
        Ei Danske ole Suomen viranomaisten , vaan Tanskan alla. Ja joo - kyllä kannattaa isommat rahasummat
        tosiaan korjata sieltä pois.

        Paremmin se suomalaisia palvelee sillä tavalla että ajetaan /häädetään noi ylimieliset paskiaiset pois täältä. Osoitetaan niiden paikka
        ja pankki asiakkaineen köllähtää halvalla jonkun täällä tosimielllä eikä " vasurilla" toimivan
        kunnon rahalaitoksen omistukseen. Itse olen rahaliikenteeni jo ajat sitten korjannut toimivampiin taloihin. Ongelmanahan ovat nämä vanhat postin ajoilta periytyneet mummot ja papat,joilla osalla on vielä vanhat " Leijonakantiset" pankkikirjatkin vielä käytössä.

        Niillä tileillä lojuu paljon rahaa, tämän takia Danske tänne tulikin.Kannustakaahan mummojanne ja vaarejanne siirtämään pian nuo rahat pois, niin
        Danske kyllä korjaa täältä luunsa nopeasti.

        "Ei Danske ole Suomen viranomaisten , vaan Tanskan alla."

        Eivätkö meidän suomalaisten talletukset ole edelleenkin suomalaisessa pankissa, jonka nimi on Sampo Pankki Oyj? Tanskalainen pankki omistaa sen, mutta ei ole vastuussa talletuksista. Aikanaan saimme asiakastiedotteen, jonka mukaan Sampopankki muuttuu pääsiäisenä Danske Bankin suomalaiseksi sivukonttoriksi, mutta myöhemmin ilmoitettiin, että sitä on lykätty. Tietääkö joku, milloin se tapahtuu?


    • massila

      Tilanne kärjistyy vahvasti heti ensi viikolla, kun tilitäni häipyvät ne viimeiset 43,87€. Heh.

    • Muistakaa, jos noin 8% asia...

      Jutussasi oli virhe, ei asiakasmäärä,
      vaan talletus, määrää ratkaisee.

      Vaikka noin puolet asiakkaista nostaisi rahansa,
      ei se pankkeja heiluta,
      jos kaikki ovat niitä joilla on pienet talletukset.
      Heillä on vain 10 % pankin talletuksista.

      Jos nostot ovat viikossa 2-3 % luokkaa, kestää pankki vuoden, kaatuminen edellyttää nopeaa nostoa.

      • DB:stä huolissaan?

        Sampopankki viivyttää ja jarruttaa kaikin keinoin rahan valumista ulos, että saavat hankittua markkinoilta lisää rahaa kassaan.

        Hieno esimerkki tästä yritysten ulkomaille myymisestä.
        Homma menee täällä ihan perseelleen ja julkisuuteen annetaan täysin väärää tietoa (muutama sata vaihtanut pankkia...). Seli seli seli.

        Onneksi kuluttajat ovat alkaneet vaatimaan maksuilleen vastinetta. Tunnesiteet käyttämiimme yrityksiin, varsinkin ulkomaalaisiin, ovat nykyään entistä heikommat.
        Ja hyvä niin. Eihän ne täällä muuta tee kuin imevät rahat meiltä omistajilleen.


      • kun-
        DB:stä huolissaan? kirjoitti:

        Sampopankki viivyttää ja jarruttaa kaikin keinoin rahan valumista ulos, että saavat hankittua markkinoilta lisää rahaa kassaan.

        Hieno esimerkki tästä yritysten ulkomaille myymisestä.
        Homma menee täällä ihan perseelleen ja julkisuuteen annetaan täysin väärää tietoa (muutama sata vaihtanut pankkia...). Seli seli seli.

        Onneksi kuluttajat ovat alkaneet vaatimaan maksuilleen vastinetta. Tunnesiteet käyttämiimme yrityksiin, varsinkin ulkomaalaisiin, ovat nykyään entistä heikommat.
        Ja hyvä niin. Eihän ne täällä muuta tee kuin imevät rahat meiltä omistajilleen.

        "Tunnesiteet käyttämiimme yrityksiin, varsinkin ulkomaalaisiin, "

        tunnesiteet ovat valitettavan monella vielä, vaikka niistä olisi pitänyt luopua -80 luvulla jo.

        Siis sinulla on "tunnesiteet kotimaisiin",

        kyllä ulkolaiset ovat olleet monessa mielessä parempia, jo useita vuosia,
        toki jokainen tapaus on yksilöllinen,
        niin talletus kuin velkatapauksessakin.,


      • kuin ulkomaiseen
        kun- kirjoitti:

        "Tunnesiteet käyttämiimme yrityksiin, varsinkin ulkomaalaisiin, "

        tunnesiteet ovat valitettavan monella vielä, vaikka niistä olisi pitänyt luopua -80 luvulla jo.

        Siis sinulla on "tunnesiteet kotimaisiin",

        kyllä ulkolaiset ovat olleet monessa mielessä parempia, jo useita vuosia,
        toki jokainen tapaus on yksilöllinen,
        niin talletus kuin velkatapauksessakin.,

        Kotimainen on kuitenkin aina kotimainen! Se on monelle sinänsä jo lisäarvoa.


      • suomalaista
        kuin ulkomaiseen kirjoitti:

        Kotimainen on kuitenkin aina kotimainen! Se on monelle sinänsä jo lisäarvoa.

        Sodistamme on näköjään jo kulunut liikaa aikaa kun nuorempi sukupolvi ei arvosta tätä maata ja iso/vanhempiemme uhrauksia tulevaisuutemme eteen lainkaan. Voi luoja, mitä järkeä meidän on syytää rahojamme Danske Bankin omistajille??

        Isänmaallisuutta ei ole enää kuin juhlapuheissa.

        Kaikki tuottavat yritykset ja kiinteistöt on myyty halvalla ulkomaille ja mitään omaa ei enää ole. Pian alkaa Ollin oppivuodet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe