Minulle tulee kohta ADSL-yhteys. Millainen / minkä merkkinen verkkokortti kannattaa hommata? Onko niissä suuria laadullisia eroja? Onko kallein aina paras? Pärjääkö halvimmalla?
Millainen verkkokortti
8
393
Vastaukset
- dunc
yleensä tarvitset adsl-modeemin sen yhteyden lisäksi, joissa muuten on verkkokortti messissä.
ellet sitten aio liittää toista konetta mukaan..- Lare
Palvelun tarjoavasta yhtiöstä kerrottiin, että heiltä tulee modeemi, mutta itse pitää hommata verkkokortti.
- dunc
Lare kirjoitti:
Palvelun tarjoavasta yhtiöstä kerrottiin, että heiltä tulee modeemi, mutta itse pitää hommata verkkokortti.
ääähh.. jopas on surkeaa.. pitää olla modeemi ja verkkokortsu erillään? kuka neropatti niitä modeemeja suunnittelee.. siinähän menee yks pci-paikka hukkaan ihan turhaan :) ellei sit käytä ulkosii vermeitä...
- Vutilo
dunc kirjoitti:
ääähh.. jopas on surkeaa.. pitää olla modeemi ja verkkokortsu erillään? kuka neropatti niitä modeemeja suunnittelee.. siinähän menee yks pci-paikka hukkaan ihan turhaan :) ellei sit käytä ulkosii vermeitä...
on ulkoinen modeemi.
- Meikkis
dunc kirjoitti:
Osta sisäinen modeemi jos se kerta noin paljo haittaa!
- Linuxisti
Minulla on ollut käytössä monenlaisia verkkokortteja, enkä ole niissä juuri eroja huomannut. Jos ostaa kalliimman, se voi kestää hiukan pidempään ja olla suuremmalla todennäköisyydellä toimiva alusta pitäen. Halvemmissa on kuitenkin takuut, joten rikkinäisen saa vaihtoon. Tietty se teettää töitä.
- Vutilo
3comin korteilla ei tarvitse linuxin kanssa häslätä :)
- Mik
Vutilo kirjoitti:
3comin korteilla ei tarvitse linuxin kanssa häslätä :)
Voin myös suositella 3Comia. Minulla on ollut sama 100 Mbps 3Com 905B käytössä varmaan kohta viisi vuotta, käytännössä ongelmitta. Nytkin tilastot näyttävät ko. kortin vastaanottaneen yli miljardi pakettia, joista .00015 %:ssa oli joku virhe, ja lähettäneet 100 miljoonaa pakettia virheittä. Työkoneenkin samanlainen 3Com on toiminut moitteetta (vastaavat luvut ovat n. 30 miljoonaa ja 20 miljoonaa, virheittä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575775Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "772983Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222238No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401985- 191848
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61569Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83118281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah751026